![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In België gaat er minder dan 1% van leerplichtigen naar een privéschool. De school (voor 99%) behoort dus tot openbare sector. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vrouw bij ons wordt aanzien als een diamant en die moet zich afschermen.
http://www.bruggenbouwers.com/2009/0...e-wet-van-god/ Heb je die diamant al eens goed bekeken, dat noem ik geen diamant maar eerder een slijkmossel. Zoiets ga ik zeker niet in mijn kluis steken, dat smijt ik zelfs niet thuis in mijne vuilzak. Recht naar 't stort ja, om er zo rap mogelijk van verlost te zijn. Zo iets steken ze nu toch beter weg onder een boerka wat mij betreft. Ik denk dat er twee redenen zijn voor heel dat hoofddoeken en boerkasgeval. Of ze verplichten hun vrouwen een dergelijk iets te dragen uit ziekelijke jaloezie of om er niet mee in affronten te vallen. Dat tweede kan ik enerzijds begrijpen, maar voor het eerste is er slechts een ding op te merken. Daar zijn zoveel hoeken af dat ze die gasten dringend verplicht een psychiatrische behandeling moeten opleggen. Laatst gewijzigd door Garry : 20 maart 2010 om 00:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Doe zo voort zou ik zo zeggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Europees Commissaris
|
![]() Iedereen weer helemaal verontwaardigd. Maar eigenlijk volstrekt normaal.
In een school in Hoboken, waar een vriendin van me les geeft, is er net een leerkracht islam begonnen. Denk nu niet dat mevrouw hoge school gevolgd heeft of studies die een andere leerkracht dient te volgen. Nee, die worden gewoon aangeduid door de imam en krijgen vervolgens gewoon het loon waarvoor andere leerkrachten jaren hebben moeten blokken. Eerlijk ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zolang die hoofddoeken/islampromotors er zijn zal er ambras zijn, en van zodra ze definitief worden toegelaten beginnen ze aan de boerka! Of wat had men gedacht? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In hun eigen land kom je dergelijke kwieten zoals hier niet tegen. Daar zeggen ze gewoon," Wat ze naar west europa gestuurd hebben is het uitschot wat we hier niet moeten hebben".
Laatst gewijzigd door Garry : 20 maart 2010 om 21:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weigeren ze obstinaat te doen men hier in dit land vraagt moeten ze ophoepelen. Het is bij hen niet anders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Neutraal betekent niet zonder mening; zonder levensbeschouwing; zonder overtuiging. Uit het pedagogisch project van het GO-onderwijs. "Neutraliteit naar actief pluralisme Het GO! is gehouden tot neutraliteit. Dat houdt in: de eerbiediging van de filosofische, ideologische en godsdienstige opvattingen van de leerlingen en hun ouders. ‘Neutraal’ wordt door de grondwetgever niet opgevat als ‘waardevrij’ of ‘vrijblijvend’. Het GO! is niet gebonden aan een levensbeschouwelijke ‘richting’. Het is evenmin verbonden met een ideologische groep. Mensen van alle overtuigingen zijn welkom in het GO! en hun eigenheid wordt er gerespecteerd. Het GO! beschouwt het actief omgaan met deze diversiteit als een meerwaarde en als een pijler van zijn onderwijs. Via dit actief pluralisme beklemtoont het GO! dat de mensheid, ondanks alle verschillen, verbonden is door gemeenschappelijke waarden en doelen." http://www.g-o.be/sites/portaal_nieu...s/default.aspx |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is vertellen wat andere gezegt hebben u verlagen? Rare opvatting heb jij. En dat is niet van ééntje te horen zeggen dat ik dat heb hoor, van vele. Of het jou nu goed schikt of niet, je moet een kat een kat durven noemen en als je dat niet aanstaat en het willens niet onder ogen wil gezien hebben, ja, wie verlaagt er hier zich zelf dan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat je restaurant verhaal hier komt doen; begrijp ik niet. Behalve wat ik eerder citeerde (waar je inhoudelijk niet op reageerde) "Neutraliteit naar actief pluralisme Het GO! is gehouden tot neutraliteit. Dat houdt in: de eerbiediging van de filosofische, ideologische en godsdienstige opvattingen van de leerlingen en hun ouders. ‘Neutraal’ wordt door de grondwetgever niet opgevat als ‘waardevrij’ of ‘vrijblijvend’. Het GO! is niet gebonden aan een levensbeschouwelijke ‘richting’. Het is evenmin verbonden met een ideologische groep. Mensen van alle overtuigingen zijn welkom in het GO! en hun eigenheid wordt er gerespecteerd. Het GO! beschouwt het actief omgaan met deze diversiteit als een meerwaarde en als een pijler van zijn onderwijs. Via dit actief pluralisme beklemtoont het GO! dat de mensheid, ondanks alle verschillen, verbonden is door gemeenschappelijke waarden en doelen." Staat er in hetzelfde pedagogisch project ook "Concrete toepassingen Het PPGO * komt op democratische wijze tot stand. Alle actoren uit het GO! worden uitgenodigd een bijdrage te leveren tot zijn realisatie. Dat veronderstelt: * inkijk (informatie van alle betrokkenen); * inzicht (door coördinatie) via overlegstructuren; * inspraak (door communicatie) door echte participatiemogelijkheden in alle geledingen van het GO!. Dit is de ondergrond van de beleidsvisie in het GO! : door directe democratische deelneming aan het beleid een proces op gang brengen waardoor het engagement in de uitvoering van de beleidsbeslissingen wordt opgewekt; * wil alle betrokkenen bij het GO! aanzetten tot reflectie op de maatschappelijke realiteit enerzijds en de dagelijkse onderwijspraktijk anderzijds; * vindt zijn concrete vertaling in het schoolwerkplan, het schoolreglement en de schoolcultuur in het algemeen; * heeft een dynamisch karakter: het kan worden aangepast als gevolg van een wijzigende context (maatschappelijke ontwikkelingen, nieuwe wetenschappelijke inzichten, veranderende pedagogische behoeften enz.)." http://www.g-o.be/sites/portaal_nieu...s/default.aspx Misschien moet je het pedagogisch project toch eens lezen alvorens je nog uitspraken doet over het GO-onderwijs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 21 maart 2010 om 14:33. |
|
![]() |
![]() |