Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 maart 2010, 08:38   #181
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
De school is privé, dus privé moet je geen hoofddoek dragen. En mag je nudisme doen ? wat is het probleem ?? Een naakte moraalfilosoof zal wel ferm rond de pot moeten draaien om zijn punt geloofwaardig te houden.
Als de school privé wordt gefinancierd wel ja.
In België gaat er minder dan 1% van leerplichtigen naar een privéschool.

De school (voor 99%) behoort dus tot openbare sector.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2010, 00:48   #182
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

De vrouw bij ons wordt aanzien als een diamant en die moet zich afschermen.

http://www.bruggenbouwers.com/2009/0...e-wet-van-god/

Heb je die diamant al eens goed bekeken, dat noem ik geen diamant maar eerder een slijkmossel. Zoiets ga ik zeker niet in mijn kluis steken, dat smijt ik zelfs niet thuis in mijne vuilzak. Recht naar 't stort ja, om er zo rap mogelijk van verlost te zijn.

Zo iets steken ze nu toch beter weg onder een boerka wat mij betreft.

Ik denk dat er twee redenen zijn voor heel dat hoofddoeken en boerkasgeval.

Of ze verplichten hun vrouwen een dergelijk iets te dragen uit ziekelijke jaloezie
of om er niet mee in affronten te vallen. Dat tweede kan ik enerzijds begrijpen, maar voor het eerste is er slechts een ding op te merken. Daar zijn zoveel hoeken af dat ze die gasten dringend verplicht een psychiatrische behandeling moeten opleggen.

Laatst gewijzigd door Garry : 20 maart 2010 om 00:49.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2010, 08:20   #183
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Heb je die diamant al eens goed bekeken, dat noem ik geen diamant maar eerder een slijkmossel. Zoiets ga ik zeker niet in mijn kluis steken, dat smijt ik zelfs niet thuis in mijne vuilzak. Recht naar 't stort ja, om er zo rap mogelijk van verlost te zijn.

Zo iets steken ze nu toch beter weg onder een boerka wat mij betreft.

Ik denk dat er twee redenen zijn voor heel dat hoofddoeken en boerkasgeval.

Of ze verplichten hun vrouwen een dergelijk iets te dragen uit ziekelijke jaloezie
of om er niet mee in affronten te vallen. Dat tweede kan ik enerzijds begrijpen, maar voor het eerste is er slechts een ding op te merken. Daar zijn zoveel hoeken af dat ze die gasten dringend verplicht een psychiatrische behandeling moeten opleggen.
Daar hou ik van, rustige, evenwichtige en vooral objectieve argumenten op een volwassen manier neergepend.

Doe zo voort zou ik zo zeggen.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2010, 08:25   #184
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Iedereen weer helemaal verontwaardigd. Maar eigenlijk volstrekt normaal.
In een school in Hoboken, waar een vriendin van me les geeft, is er net een leerkracht islam begonnen.
Denk nu niet dat mevrouw hoge school gevolgd heeft of studies die een andere leerkracht dient te volgen.
Nee, die worden gewoon aangeduid door de imam en krijgen vervolgens gewoon het loon waarvoor andere leerkrachten jaren hebben moeten blokken.
Eerlijk ?
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2010, 17:13   #185
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"De politici moeten hun verantwoordelijkheid opnemen. Het gemeenschapsonderwijs is neutraal. Dat is het principe, punt aan de lijn. Opzichtige religieuze tekenen horen er niet thuis. Zeker wanneer ze worden gebruikt als symbolen van identiteit en verzet. Of van onderdrukking. Onderzoek aan de universiteit van Rabat wees uit dat een kwart van de Marokkaanse vrouwen in ons land onder druk wordt gezet om de hoofddoek te dragen. Is dat op zich al niet voldoende om in het gemeenschapsonderwijs een algemeen hoofddoekenverbod via decreet af te kondigen? Ik dacht het wel."

Paul Geudens, hoofdredacteur, in Gazet Van Antwerpen, 19 maart 2010
Ze gaan het dus in hun eigen landen rapper doorhebben dan onze politiekers alhier?
Zolang die hoofddoeken/islampromotors er zijn zal er ambras zijn, en van zodra ze definitief worden toegelaten beginnen ze aan de boerka!
Of wat had men gedacht?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2010, 21:52   #186
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Ze gaan het dus in hun eigen landen rapper doorhebben dan onze politiekers alhier?
Zolang die hoofddoeken/islampromotors er zijn zal er ambras zijn, en van zodra ze definitief worden toegelaten beginnen ze aan de boerka!
Of wat had men gedacht?
In hun eigen land kom je dergelijke kwieten zoals hier niet tegen. Daar zeggen ze gewoon," Wat ze naar west europa gestuurd hebben is het uitschot wat we hier niet moeten hebben".

Laatst gewijzigd door Garry : 20 maart 2010 om 21:52.
Oud 21 maart 2010, 01:38   #187
DEMOKRATOS
Lokaal Raadslid

DEMOKRATOS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
volledig mee akkoord, gemeenschapsonderwijs moet neutraal blijven.
Daar ben ik mee akkoord.
DEMOKRATOS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2010, 01:39   #188
DEMOKRATOS
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
In hun eigen land kom je dergelijke kwieten zoals hier niet tegen. Daar zeggen ze gewoon," Wat ze naar west europa gestuurd hebben is het uitschot wat we hier niet moeten hebben".
Moet je je echt zo verlagen, had toch meer klasse verwacht...
Oud 21 maart 2010, 01:41   #189
DEMOKRATOS
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Als ze les willen geven aan kinderen dan moeten ze er deftig uitzien.
Een hoofddoek kan ook deftig en mooi zijn. Maar als de dames in kwestie de reglement hebben ondertekend dan moeten ze zich ook eraan houden. Verder ga ik niet in discussie.
Oud 21 maart 2010, 03:42   #190
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DEMOKRATOS Bekijk bericht
Een hoofddoek kan ook deftig en mooi zijn. Maar als de dames in kwestie de reglement hebben ondertekend dan moeten ze zich ook eraan houden. Verder ga ik niet in discussie.
Die discussie is al veel te lang gevoerd. Het komt er gewoon op neer dat deze godsdienstfanaten blijven discussiëren tot ze hun zin krijgen, en dat kan niet!
Weigeren ze obstinaat te doen men hier in dit land vraagt moeten ze ophoepelen. Het is bij hen niet anders.
Oud 21 maart 2010, 10:10   #191
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
volledig mee akkoord, gemeenschapsonderwijs moet neutraal blijven.
Citaat:
Daar ben ik mee akkoord.
Neutraal betekent onpartijdig.
Neutraal betekent niet zonder mening; zonder levensbeschouwing; zonder overtuiging.

Uit het pedagogisch project van het GO-onderwijs.
"Neutraliteit naar actief pluralisme

Het GO! is gehouden tot neutraliteit. Dat houdt in: de eerbiediging van de filosofische, ideologische en godsdienstige opvattingen van de leerlingen en hun ouders. ‘Neutraal’ wordt door de grondwetgever niet opgevat als ‘waardevrij’ of ‘vrijblijvend’. Het GO! is niet gebonden aan een levensbeschouwelijke ‘richting’. Het is evenmin verbonden met een ideologische groep.

Mensen van alle overtuigingen zijn welkom in het GO! en hun eigenheid wordt er gerespecteerd.

Het GO! beschouwt het actief omgaan met deze diversiteit als een meerwaarde en als een pijler van zijn onderwijs. Via dit actief pluralisme beklemtoont het GO! dat de mensheid, ondanks alle verschillen, verbonden is door gemeenschappelijke waarden en doelen."
http://www.g-o.be/sites/portaal_nieu...s/default.aspx
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2010, 10:54   #192
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moet je je echt zo verlagen, had toch meer klasse verwacht...
Is vertellen wat andere gezegt hebben u verlagen? Rare opvatting heb jij. En dat is niet van ééntje te horen zeggen dat ik dat heb hoor, van vele. Of het jou nu goed schikt of niet, je moet een kat een kat durven noemen en als je dat niet aanstaat en het willens niet onder ogen wil gezien hebben, ja, wie verlaagt er hier zich zelf dan?
Oud 21 maart 2010, 11:04   #193
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Neutraal betekent onpartijdig.
Neutraal betekent niet zonder mening; zonder levensbeschouwing; zonder overtuiging.

Uit het pedagogisch project van het GO-onderwijs.

Het GO! is gehouden tot neutraliteit. Dat houdt in: de eerbiediging van de filosofische, ideologische en godsdienstige opvattingen van de leerlingen en hun ouders. ‘Neutraal’ wordt door de grondwetgever niet opgevat als ‘waardevrij’ of ‘vrijblijvend’. Het GO! is niet gebonden aan een levensbeschouwelijke ‘richting’. Het is evenmin verbonden met een ideologische groep.

Mensen van alle overtuigingen zijn welkom in het GO! en hun eigenheid wordt er gerespecteerd.

Het GO! beschouwt het actief omgaan met deze diversiteit als een meerwaarde en als een pijler van zijn onderwijs. Via dit actief pluralisme beklemtoont het GO! dat de mensheid, ondanks alle verschillen, verbonden is door gemeenschappelijke waarden en doelen."
GO moet zich in de eerste plaats bezig houden met onderwijs. Een restaurant, daar maken ze eten en wanneer ze daar varkensvlees serveren gaan ze dat ook niet van de kaart schrapen omdat er enkele moslims willen binnen komen. En ook de wijn of het aperitief gaan ze niet veranderen. Wanneer die moslims daar perse willen gaan dineren zullen ze daar genoegen mee moeten nemen en anders blijven ze buiten. Zelfde geld voor scholen. Wanneer die zeggen, geen religieuze tekenen in de school, dan is dat zo en hebben ze zich daar bij neer te leggen of buiten te blijven.
Oud 21 maart 2010, 11:04   #194
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is vertellen wat andere gezegt hebben u verlagen? Rare opvatting heb jij. En dat is niet van ééntje te horen zeggen dat ik dat heb hoor, van vele. Of het jou nu goed schikt of niet, je moet een kat een kat durven noemen en als je dat niet aanstaat en het willens niet onder ogen wil gezien hebben, ja, wie verlaagt er hier zich zelf dan?
Pas op hé Garry, de onderhorigen gaan nu weer beginnen lachen omdat jij gezegd met een t hebt geschreven.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2010, 11:05   #195
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
GO moet zich in de eerste plaats bezig houden met onderwijs. Een restaurant, daar maken ze eten en wanneer ze daar varkensvlees serveren gaan ze dat ook niet van de kaart schrapen omdat er enkele moslims willen binnen komen. En ook de wijn of het aperitief gaan ze niet veranderen. Wanneer die moslims daar perse willen gaan dineren zullen ze daar genoegen mee moeten nemen en anders blijven ze buiten. Zelfde geld voor scholen. Wanneer die zeggen, geen religieuze tekenen in de school, dan is dat zo en hebben ze zich daar bij neer te leggen of buiten te blijven.
inderdaad.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2010, 12:00   #196
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Pas op hé Garry, de onderhorigen gaan nu weer beginnen lachen omdat jij gezegd met een t hebt geschreven.
Uiteindelijk is dat het voornaamste, nietwaar.
Oud 21 maart 2010, 14:07   #197
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Is met het snel typen onopgevallen tussen geslopen, maar goed, ik zal mij al bij voorbaat verontschuldigen.
Oud 21 maart 2010, 14:18   #198
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Het GO-onderwijs moet zich inderdaad in de eerste plaats bezig houden met onderwijs.
Wat je restaurant verhaal hier komt doen; begrijp ik niet.

Behalve wat ik eerder citeerde (waar je inhoudelijk niet op reageerde)

Staat er in hetzelfde pedagogisch project ook

"Concrete toepassingen

Het PPGO
* komt op democratische wijze tot stand. Alle actoren uit het GO! worden uitgenodigd een bijdrage te leveren tot zijn realisatie.

Dat veronderstelt:
* inkijk (informatie van alle betrokkenen);
* inzicht (door coördinatie) via overlegstructuren;
* inspraak (door communicatie) door echte participatiemogelijkheden in alle geledingen van het GO!.

Dit is de ondergrond van de beleidsvisie in het GO! : door directe democratische deelneming aan het beleid een proces op gang brengen waardoor het engagement in de uitvoering van de beleidsbeslissingen wordt opgewekt;
* wil alle betrokkenen bij het GO! aanzetten tot reflectie op de maatschappelijke realiteit enerzijds en de dagelijkse onderwijspraktijk anderzijds;
* vindt zijn concrete vertaling in het schoolwerkplan, het schoolreglement en de schoolcultuur in het algemeen;
* heeft een dynamisch karakter: het kan worden aangepast als gevolg van een wijzigende context (maatschappelijke ontwikkelingen, nieuwe wetenschappelijke inzichten, veranderende pedagogische behoeften enz.)."

Misschien moet je het pedagogisch project toch eens lezen alvorens je nog uitspraken doet over het GO-onderwijs.
Oud 21 maart 2010, 14:32   #199
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Het GO-onderwijs moet zich inderdaad in de eerste plaats bezig houden met onderwijs.
Wat je restaurant verhaal hier komt doen; begrijp ik niet.

Behalve wat ik eerder citeerde (waar je inhoudelijk niet op reageerde)

Staat er in hetzelfde pedagogisch project ook

"Concrete toepassingen

Het PPGO
* komt op democratische wijze tot stand. Alle actoren uit het GO! worden uitgenodigd een bijdrage te leveren tot zijn realisatie.

Dat veronderstelt:
* inkijk (informatie van alle betrokkenen);
* inzicht (door coördinatie) via overlegstructuren;
* inspraak (door communicatie) door echte participatiemogelijkheden in alle geledingen van het GO!.

Dit is de ondergrond van de beleidsvisie in het GO! : door directe democratische deelneming aan het beleid een proces op gang brengen waardoor het engagement in de uitvoering van de beleidsbeslissingen wordt opgewekt;
* wil alle betrokkenen bij het GO! aanzetten tot reflectie op de maatschappelijke realiteit enerzijds en de dagelijkse onderwijspraktijk anderzijds;
* vindt zijn concrete vertaling in het schoolwerkplan, het schoolreglement en de schoolcultuur in het algemeen;
* heeft een dynamisch karakter: het kan worden aangepast als gevolg van een wijzigende context (maatschappelijke ontwikkelingen, nieuwe wetenschappelijke inzichten, veranderende pedagogische behoeften enz.)."

Misschien moet je het pedagogisch project toch eens lezen alvorens je nog uitspraken doet over het GO-onderwijs.
Inderdaad moeten ze in het onderwijs neutraliteit aan de dag leggen, alleen tillen ze daar kennelijk niet zo zwaar aan als het er om gaat om het VB in een slecht daglicht te stellen. Dan plots wordt er aan die neutraliteit geen waarde geëcht

Laatst gewijzigd door Garry : 21 maart 2010 om 14:33.
Oud 21 maart 2010, 14:43   #200
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad moeten ze in het onderwijs neutraliteit aan de dag leggen,
En door het PPGO aan te halen legde ik uit hoe dit in het GO-onderwijs wordt ingevuld.
Maar daarop wens je blijkbaar niet te reageren.

Citaat:
alleen tillen ze daar kennelijk niet zo zwaar aan als het er om gaat om het VB in een slecht daglicht te stellen. Dan plots wordt er aan die neutraliteit geen waarde geëcht
Wat insinueer je hier nu? En wat heeft dit nog met deze discussie te maken?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be