![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Europees Commissaris
|
![]() Zonder zo'n opvangzakske achteraan weliswaar. Gewoon om wat sfeer te scheppen op straat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waaruit blijkt, dat ik niet zo simpel ben, als je wil laten uitschijnen, want een tweede keer is deze ezel nog niet ingestapt. Laatst gewijzigd door eno2 : 16 augustus 2006 om 09:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar het groeit wel snel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
A horse is at least human, for God's sake. J.D.Salinger - Catcher in the rye ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
J. D. Salinger |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe heet dat adolescentje ook weer met de lange beroemde naam, die dat zegt? Schandelijk vergeten... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
"Dagelijks 115 auto’s in de fik In de eerste zes maanden van 2006 gingen ruim 21.000 auto’s in vlammen op in Frankrijk. Over de oorzaak ... In Frankrijk worden gemiddeld 115 auto’s per dag in brand gestoken. Dat is aanzienlijk meer dan het gemiddelde in de afgelopen jaren en bijna twee keer zoveel als drie jaar geleden, blijkt uit cijfers van het ministerie van Binnenlandse Zaken. In de eerste zes maanden van dit jaar gingen ruim 21.000 auto’s in vlammen op. Daarmee neemt het in brand steken van auto’s bijna de helft van alle vormen van de categorie ‘vernieling en agressie’ voor zijn rekening. In Frankrijk is deze vorm van criminaliteit onder jongeren al jaren een ‘traditie’, met name in de weekeinden, na demonstraties en tijdens feestdagen. In november vorig jaar, tijdens de zogeheten banlieue- rellen, werden in drie weken tijd meer dan 9.000 auto’s in brand gestoken. Als die rellen buiten beschouwing worden gelaten, werden vorig jaar gemiddeld 100 auto’s per dag in brand gestoken. Dat is zo’n 13 procent minder dan dit jaar. Over de oorzaak van de aanhoudende groei bestaat geen duidelijkheid. Begin dit jaar waren er grote demonstraties tegen de versoepeling van het ontslagrecht. Daarbij kwam het herhaaldelijk tot rellen, maar er werden geen extreme aantallen auto’s in brand gestoken. Onderzoekster Lucienne Bui Trong wijst erop dat de ‘kleine criminaliteit’ in het algemeen toeneemt. Groepjes jongeren maken met steeds grover geweld en harder vandalisme steeds meer wijken onveilig, aldus de oud-medewerkster van de Franse inlichtingendienst. De brandstichtingen zijn daar een onderdeel van. In 1991 kende Frankrijk nog 40 probleemwijken met ernstig jongerengeweld, in 2000 waren dat er volgens Bui Trong 161. " http://www.ad.nl/buitenland/article545207.ece
![]() |
![]() |
#190 | |
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Feit is, dat zelfs in Frankrijk auto's in brand gestoken worden haast uitsluitend om vandalistische redenen en uit rellenschopperij. In dat opzicht is de auto het klassieke slachtoffer. En met de jaarwisseling bij wijze van afwisseling met vuurwerk, in sommige steden. Is me dat even eindejaarspret voor jeugdbendes... Er is geen enkele sprake van een reactie op de WMD-functie van de auto (grootste weapon of mass destruction van de moderne vooruitgang) door milieubewuste anti-eco-terroristen. In België worden trouwens in het geheel géén auto's in brand gestoken... Noch voor de verkeerde, noch voor ecologische redenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Adolescenten mogen zichzelf krak tegenspreken. Ik moet wat meer op mijn tellen passen dan Holden. Laatst gewijzigd door eno2 : 16 augustus 2006 om 11:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kritiek op mijn morele integriteit? Ik heb trouwens nog heel wat materieels te verliezen ook, anders had ik niet al die transportproblemen bij mijn verhuis binnenkort. Daarvoor zal ik trouwens wel geen kar met paard kunnen vinden, al is het maar een ritje van 200 meter... Laatst gewijzigd door eno2 : 16 augustus 2006 om 14:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Banneling
|
![]() "For whom the bell tolls"
Hemingway. Waarin hij zegt: "No man is an Island. Do not ask for whom the bell tolls: it tolls for you". Wat dan overigens weer van John Donne komt. Ernest was nu ook weer niet zo'n morele hoogvlieger... Verder ben ik het eens met the shortest answer. Laatst gewijzigd door eno2 : 16 augustus 2006 om 14:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
voor de volledigheid: Citaat:
btw: je morele integriteit staat buiten kijf. |
||
![]() |
![]() |