![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Is dit een goed idee? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
52 | 46,85% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
55 | 49,55% |
I don't care |
![]() ![]() ![]() |
4 | 3,60% |
Aantal stemmers: 111. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() En hoe steel je meerwaarde dan?
![]() |
![]() |
#182 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het verschil tussen de waarde van wat een arbeider per dag produceert en het bedrag dat het de werkgever kost om een arbeider in te huren noemt men meerwaarde. Deze wordt altijd ontstolen van de arbeider.
Laatst gewijzigd door Praetorian : 21 augustus 2006 om 20:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je oorspronkelijke vraag was trouwens hoe ik dat verschil in ruilwaarde verantwoordde. Ben je het nu eens dat er een verschil in ruilwaarde is?
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Banneling
|
![]() Ik zie niet in wat er mis is.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van de eerste tot de laatste vijs en nagel. Hij had geen geld om een vakman te betalen. Of denk je nu echt dat alle dokters rijk zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
|
![]() Citaat:
Er is natuurlijk een verschil in ruilwaarde, ik was juist degene die vroeg hoe je dat verschil in ruilwaarde gaat justificeren op gebied van loonverschil. De ruilwaarde is een zuiver maatschappelijk gegeven, geen goddelijke wet. Laatst gewijzigd door Praetorian : 21 augustus 2006 om 21:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
|
![]() Dat bedoel ik met klassenbewustzijn. Misschien is het beter om jou eens een jaar ongeschoolde arbeid te laten verrichten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
|
![]() Ik spreek wel over een ideaaltypisch voorbeeld, kan best zijn dat jouw dokter toevallig armer is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Wie zoekt die vindt. Lees Tavek erop na.
![]() |
#190 | |
|
![]() Citaat:
arm vlaanderen dat dat niet snapt ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
|
![]() Niet gevonden, helaasch.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik stel voor dat we allemaal gaan werken, zonder loon, met als enigste doel de wereld beter te maken.
Laatst gewijzigd door Eternity : 21 augustus 2006 om 21:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
|
![]() De deregulering en globalisering van de kapitaalmarkten is dan ook misdadig. Stoppen met die concurrentiële koehandel van de mondiale elite.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
|
![]() Voila, jouw motivatie is er al, en dat zonder het misdadig loonverschil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet enkel goud dat blinkt hoor!! En het systeem waar jij voorstaander van bent heeft al wereld wijd getoond niet te werken en zelfs waardeloos te zijn. Je kan niet iedereen het zelfde loon geven en je kan niet bepalen aan de uren dat men werkt op hoeveel men recht heeft. En je kan dat ook niet aan de hoeveelheid werk dat men heeft verricht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
|
![]() Citaat:
Natuurlijk wel, alleen is er een bepaalde bourgeoismentaliteit die de retoriek van de ruilwaarde verspreidt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het misdadige aan onze economie is het feit dat er profiteurs thuis zitten te genieten van mijn belastingsgeld, en dat er verontwaardigheid gereageerd wordt bij nog maar de suggestie dat er 1 dag op de week voor dat geld zou kunnen gewerkt worden.
1 op 5 werklozen heeft nog NOOIT gewerkt. Er zijn momenteel over de 100 000 bekende (+ nog een aantal onbekende) en open vacatures. ![]() Wil je niet meedoen aan onze maatschappij/economie/slavenhandel als je het zo wil noemen, mij best, maar profiteer dan ook niet van mijn geld.
Laatst gewijzigd door Eternity : 21 augustus 2006 om 21:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |