Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 mei 2003, 10:12   #181
numarx
Minister

numarx's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jw en zijne grasmaaier
Dat er nog mensen zijn die zó kortzichtig zijn als Numarx had ik eerlijk gezegd niet gedacht.
Yeah... 8)
numarx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2003, 10:24   #182
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Numarx
Citaat:
Dat er nog mensen zijn die zó kortzichtig zijn als Numarx had ik eerlijk gezegd niet gedacht.
Yeah... 8)
Gelukkig werkt JW geestesverruimend.
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2003, 14:30   #183
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iemand die een goeie auto koopt die doet da omdat em er een testrit mee gemaakt heeft. Mijn laatste Mercedes heb ik aangeschaft ten nadele van nen BMW, alhoewel die BMW iets vinniger was en directer in besturing, omdat er toch wat meer ruimtecomfort was. Mensen met klasse laten zich niet leiden door de VTM-boys.
Best wel grappig dat u een automobiel als teken van klasse beschouwt.
Oud 25 mei 2003, 14:32   #184
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Citaat:
Zijn burgerlijk ingenieurs normaal gezien geen slimme mensen?
Wat hij hier neerschrijft is nogthans mits wat hulp vanwege de overheid perfect uitvoerbaar.
Oh ja, en de basisgedachte is natuurlijk heel gefundeerd: De verkeersdichtheid is 10% van wat ze overdag is, dus mag je 50% sneller rijden. Wat voor logica is dat nu? Onder dezelfde redenering stel ik dat er 's nachts nog steeds ongevallen gebeuren, overdag is de dichtheid 10x hoger, dus ligt de limiet overdag op de helft.
U is een idioot.
Citaat:
Ik vind de andere basisgedachte veel makkelijker om aan te nemen: Sneller = meer kans op ongeluk = zwaarder accident. Een limiet is goed, en een limiet aan 120 is acceptabel.
U is een idioot.
Citaat:
De snelheidslimieten liggen goed in Belgie, nu enkel nog de naleving. Voor die paar kwibusen die graag hun snelheid uitleven op de openbare weg moeten de levens van alle anderen in de maatschappij niet aan hogere risicos blootgesteld worden.
U is een idioot. (maar dat wisten we onderhand wel al)
Fantastische argumentatie toch he. Dat uw redenering wiskundig perfect omkeerbaar is, wordt echter niet weerlegd.
Oud 25 mei 2003, 14:37   #185
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Iemand voor idioot schelden, maakt niet veel indruk als je eerst zelf beweert aan 120 km/h anderhalf uur te rijden om een afstand van 130 km..........
Hij maakte de veronderstelling dat die 120km/u niet constant was en dat hij dusdanig door de veranderingen in snelheid eigenlijk geen 120 km/h gemiddeld kan rijden. Als u namelijk de helft van de afstand aan 90 aflegt en de andere helft aan 110, is uw gemiddelde niet gelijk aan 100, want de versnellingsfuntie doet u tijd verliezen. Dat is fysica van het eerste middelbaar of zo...
Oud 25 mei 2003, 14:38   #186
numarx
Minister

numarx's schermafbeelding

Standaard

Jw lijdt duidelijk aan het Jean-Marie Dedecker-syndroom. Macho's piss me off.
numarx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2003, 14:41   #187
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Wil er iemand vertellen aan mij wat er crimineel is om 's nachts op een verlaten, kaarsrechte, goed onderhouden en verlichte autosnelweg wanneer het droog weer is 180 km per uur te rijden met een goed onderhouden wagen?
Oud 25 mei 2003, 14:49   #188
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

C uit W schreef:
Citaat:
Wil er iemand vertellen aan mij wat er crimineel is om 's nachts op een verlaten, kaarsrechte, goed onderhouden en verlichte autosnelweg wanneer het droog weer is 180 km per uur te rijden met een goed onderhouden wagen?
Wilt u ons eens vertellen waar in België ik die wegen kan vinden zoals u ze beschrijft.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2003, 14:53   #189
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
De snelheidslimiet is 120 km/uur

Voil�* zo simpel is dat.
Dat is afgesproken zo en in een wet gegoten ergens in de seventies.
Van mij mag je 200 rijden in je eenjte op de snelweg, maar niet komen wenen of jammeren met je boete .

Als we alles in vraag beginnen stellen en uitzonderingen toestaan, dan hebben we geen wet meer nodig.
Er is altijd wel iemand te vinden die niet akkoord is of andere belangen heeft.
Oud 25 mei 2003, 14:54   #190
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Wat is daar crimineel aan? 60km/uur, want u mag er namelijk maar maximaal 120rijden
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2003, 14:55   #191
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Jw schreef:
Citaat:
Ooit al TVreclame gezien van BMW, Mercedes, Audi, Porche,...
Wat op TV komt zijn Peugots,Toyota's, Renaults,...
Dan heeft u een andere TV dan ik.
Ik denk het ook
Ook heb ik nog NOOIT een week/maandblad gezien waar enige reclame voor BMW/Mercedes/Audi in te bekennen was

Btw; BMW is BROL qua versnellingsbak (verhalen genoeg), Mercedes : ik ken iemand die uiteindelijk mogen opleggen heeft voor een nieuwe, nadat (de 2 maand jonge) wagen reeds meer tijd in reparatie doorgebracht had dan op de baan en een Audi is een veredelde Volkswagen.
Posche draait al 40 jaar op facelifts van hetzelfde model.
Porsche is trouwens niet de kwaliteit die erop geplakt wordt. Hier is mijn porsche verhaaltje:
Performantie 10% onder wat in het boekske staat. (topsnelheid EN accelleratie)
Deur rammelt, zelfs na drie keer in de Garage gestaan te hebben
Ge krijgt hetzelfde interieur als een Boxter, met meer plastic als wat anders
No fucking cup holder
Radio schermpje is van andere kleurtoon als de rest van het dashbord
Moest hem terug binnenbrengen omdat den dop van de benzine tank niet voldeed aan de Amerikaanse wetgeving.
Snelheidsgordel kan ik niet instellen op een comfortabele hoogte, ik ben nochthans maar 1m80
Dak is niet gesynchroniseerd. (cabrio, Florida, remember?)
Boordcomputer heeft zeer weinig opties
Tiptronic is een grote shit als ge per ongeluk op dat knopje op uw stuur duwt in een bocht.
Zetel 'lumbar support' is niet electrisch als je electrische zetels neemt
Dak lekt aan de aansluiting tussen dak en raam in de car wash
Papierhouder onder de stuurcolom kan niet verwijderd worden zonder een gat in het dashboard achter te laten.
cigarette lighter heeft al twee keer de zekering laten springen bij normaal gebruik.
Stuur enkel in de diepte verstelbaar, niet in de hoogte
als ik iemand anders wil gebruiken om hem ergens naartoe te brengen heb ik 50% kans dat ze na 10 minuten terug in mijn bureel staan om te vragen waar het sleutelgat is.

Aan de goeie kant staat dat ik nog nooit een wagen had die zo goed de baan hield. Dat is zowat het enige goeie aan die wagen. Ik heb dat onding gekocht omdat het een jongensdroom was. Ik rijdt tegenwoordig liever met mijn chevy naar het werk omwille van het gebrek aan de meest rudimentaire vormen van comfort. Oh ja, dat DSP gedoe op de geluidsinstallatie is ook cool bij Porsche.
Oud 25 mei 2003, 14:59   #192
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is heel gemakkelijk: De limiet is 120, als u 180 rijdt zit u daar 60km boven. Dat maakt het crimineel.
Oud 25 mei 2003, 15:03   #193
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Paulus schreef:
Citaat:
De snelheidslimiet is 120 km/uur

Voil�* zo simpel is dat.
Dat is afgesproken zo en in een wet gegoten ergens in de seventies.
Van mij mag je 200 rijden in je eenjte op de snelweg, maar niet komen wenen of jammeren met je boete .

Als we alles in vraag beginnen stellen en uitzonderingen toestaan, dan hebben we geen wet meer nodig.
Er is altijd wel iemand te vinden die niet akkoord is of andere belangen heeft.
100% akkoord.
Oud 25 mei 2003, 15:07   #194
C uit W

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dat is heel gemakkelijk: De limiet is 120, als u 180 rijdt zit u daar 60km boven. Dat maakt het crimineel.
Aanpassen van wetten he. het is fout om zo iets onnozels te bestraffen
Oud 25 mei 2003, 15:20   #195
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
We moeten ipv politiecontrole die geld opbrengt misschien voor mijnheer een nationaal meetsysteem bouwen voor de verkeersdrukte zoals JW's natte droom? Zo gewoon omdat een paar kwibussen het risico bij het rijden willen verhogen. Dat is pas echt altruisme nietwaar?
Oud 25 mei 2003, 15:30   #196
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

TomB schreef:
Citaat:
We moeten ipv politiecontrole die geld opbrengt misschien voor mijnheer een nationaal meetsysteem bouwen voor de verkeersdrukte zoals JW's natte droom? Zo gewoon omdat een paar kwibussen het risico bij het rijden willen verhogen. Dat is pas echt altruisme nietwaar?
Maak er maar internationaal van.
Er rijden in België niet alleen Belgen rond.
Oud 25 mei 2003, 15:38   #197
C uit W

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
We moeten stoppen met het geld uit de mensen hun zakken te kloppen en te flitsen op de meest onmogelijke plaatsen.
nu wordt er niet geflitst om de verkeersveiligheid te verhogen maar om de staatskas te vullen, je mag dat nu draaien en keren zoals je wil.
Ik geef toe, met die megaboetes en lullige controlepunten zal iedereen nu wel traag rijden, maar bewuster zeker niet, enkel boos en verontwaardigd.
Een autosnelweg bij nacht heeft een andere regelementering, wetgeving nodig dan een bebouwde kom ( die steeds groter en groter word - waarom zou dat zijn denk je-)!
Oud 25 mei 2003, 15:44   #198
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
We moeten stoppen met het geld uit de mensen hun zakken te kloppen en te flitsen op de meest onmogelijke plaatsen.
nu wordt er niet geflitst om de verkeersveiligheid te verhogen maar om de staatskas te vullen, je mag dat nu draaien en keren zoals je wil.
Ik geef toe, met die megaboetes en lullige controlepunten zal iedereen nu wel traag rijden, maar bewuster zeker niet, enkel boos en verontwaardigd.
Een autosnelweg bij nacht heeft een andere regelementering, wetgeving nodig dan een bebouwde kom ( die steeds groter en groter word - waarom zou dat zijn denk je-)!
Neen, die autostrade heeft dat niet nodig. De maximumsnelheid is zeer goed, in acht genomen alle weggebruikers, eigenlijk misschien zelfs iets te snel.

Als er een verandering nodig is, maak er dan een vertraging overdag van.
Oud 25 mei 2003, 15:44   #199
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
TomB schreef:
Citaat:
Maak er maar internationaal van.
Er rijden in België niet alleen Belgen rond.
Sorry, ik was Amerikaans aan het denken. Nationaal = Alle staten binnen de EU uiteraard.
Oud 25 mei 2003, 15:55   #200
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Citaat:
Jw schreef:
Citaat:
Ooit al TVreclame gezien van BMW, Mercedes, Audi, Porche,...
Wat op TV komt zijn Peugots,Toyota's, Renaults,...
Dan heeft u een andere TV dan ik.
Ik denk het ook
Ook heb ik nog NOOIT een week/maandblad gezien waar enige reclame voor BMW/Mercedes/Audi in te bekennen was

Btw; BMW is BROL qua versnellingsbak (verhalen genoeg), Mercedes : ik ken iemand die uiteindelijk mogen opleggen heeft voor een nieuwe, nadat (de 2 maand jonge) wagen reeds meer tijd in reparatie doorgebracht had dan op de baan en een Audi is een veredelde Volkswagen.
Posche draait al 40 jaar op facelifts van hetzelfde model.
Porsche is trouwens niet de kwaliteit die erop geplakt wordt. Hier is mijn porsche verhaaltje:
Performantie 10% onder wat in het boekske staat. (topsnelheid EN accelleratie)
Deur rammelt, zelfs na drie keer in de Garage gestaan te hebben
Ge krijgt hetzelfde interieur als een Boxter, met meer plastic als wat anders
No fucking cup holder
Radio schermpje is van andere kleurtoon als de rest van het dashbord
Moest hem terug binnenbrengen omdat den dop van de benzine tank niet voldeed aan de Amerikaanse wetgeving.
Snelheidsgordel kan ik niet instellen op een comfortabele hoogte, ik ben nochthans maar 1m80
Dak is niet gesynchroniseerd. (cabrio, Florida, remember?)
Boordcomputer heeft zeer weinig opties
Tiptronic is een grote shit als ge per ongeluk op dat knopje op uw stuur duwt in een bocht.
Zetel 'lumbar support' is niet electrisch als je electrische zetels neemt
Dak lekt aan de aansluiting tussen dak en raam in de car wash
Papierhouder onder de stuurcolom kan niet verwijderd worden zonder een gat in het dashboard achter te laten.
cigarette lighter heeft al twee keer de zekering laten springen bij normaal gebruik.
Stuur enkel in de diepte verstelbaar, niet in de hoogte
als ik iemand anders wil gebruiken om hem ergens naartoe te brengen heb ik 50% kans dat ze na 10 minuten terug in mijn bureel staan om te vragen waar het sleutelgat is.

Aan de goeie kant staat dat ik nog nooit een wagen had die zo goed de baan hield. Dat is zowat het enige goeie aan die wagen. Ik heb dat onding gekocht omdat het een jongensdroom was. Ik rijdt tegenwoordig liever met mijn chevy naar het werk omwille van het gebrek aan de meest rudimentaire vormen van comfort. Oh ja, dat DSP gedoe op de geluidsinstallatie is ook cool bij Porsche.

Dit was mijn vorige vervoermiddel.
Enige nadeel; de radio deed enkel KWAAK !

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be