Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2002, 01:47   #1
Anonymous
Partijlid

Standaard

Er komt maar geen eind aan. Eerst klopt men de automobilist veel geld uit zijn zak, vervolgens demoniseert de overheid hem en nu word je langs alle kanten gepest !
Neem nu bijvoorbeeld Leuven. Niet alleen zijn er belachelijke, onrealistische snelheidsbeperkingen (zoals 50 km per uur op een steenweg), tevens wordt men bij de minste onoplettendheid al geflitst met een zware boete als gevolg.
Verder wil men alle toeganswegen afsluiten zodat je verplicht wordt om in de file te gaan staan.
Begrijp me niet verkeerd : ik heb ook 2 schoolgaande kinderen, en verkeersveiligheid is dus ook voor mij een belangrijk goed. Een snelheidsbeperking aan een school ? OK, maar waarom 30 per uur om 11 uur 'savonds ? Hier wordt een situatie geschapen dat er meer gevaar dreigt dat je geen aandacht op de weg hebt omdat je constant je kilometerteller in het oog moet houden !
En dan vraagt die kroegbaas uit Hasselt zich af hoe het toch komt dat men zo agressief is in het verkeer, en hoe het komt dat men verzuurd.
Wees eens realistisch met de snelheidsbeperkingen hoe er rekening mee dat de straat van iedereen is, en niet alleen van de "egoistische" bewoners die niet kunnen verdragen dat er een auto door hun straat rijdt, maar ook wel de korste weg zullen nemen !
Doe niet zo belachelijk om iemand die op een haast lege autostrade 140 rijdt een hogere boete te geven dan sommige criminelen.
Anonymous is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2002, 14:09   #2
Kotsmos
Minister-President

Standaard

ik weet niet of het hier veel mee te maken heeft, maar als er iets is dat ik kak vind, dan zijn het omhooggevallen johnny's die hier int weekend 's avonds int dorp rondracen met hun opgevoerde archilelijke karretjes, en het dan ook nog eens nodig vinden hun remmen te komen testen op de parking over ons huis. De straat is idd van iedereen, en niet alleen van arrogante wannabe F1-piloten.
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2002, 08:14   #3
Sibi
Vreemdeling

Sibi's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Sibi
Standaard

Ons hoofddoelstelling (of dat hoop ik toch) is toch zo weinig mogelijk ongevallen te hebben.

Wel dan voor uw eigen veiligheid zou het niet verstandig zijn om zelf al is er (denkt u) niem op de weg uw gaspedaal maar in te drukken. Stel dat er op dat gegeven moment nu een kat of mss groter over de straat passeert dan zal die kat mors dood zijn en indien het een groter dier betrof uw auto pertotal en mss u mee met de auto.

Auto's die meer dan 120km/u rijden verbruiken ook zeer veel meer => Denk aan de natuur en aan uw klein kinderen!!!!

Zelf vind ik de auto een egoïstische uitvinding bedenk eens:
- hoeveel mensen alleen in een auto zitten waar er gerust 5 of meer in kunnen (wat een economische verkwisting!!!)
- welke files niet ontstaan door die auto's
- tot welke ergernis die files leiden
- hoeveel energie er dagelijks verbruikt/ verkwitst wordt door het stalenmonster!!!
- hoeveel plaats alle auto's innemen op deze wereldbol vermenigvuldig dat eens met een grondprijs en u zult zien dat mega veel grond verloren gaat + welk enorm bedrag niet circuleert.
- stel eens voor dat China, India evenveel auto's per persoon zouden hebben!!! Ziet u hoe groot dat autopark zou zijn => Waanzin!!!

Het gebruik van een auto (waar het niet hoeft) moet nog meer ontmoedigd worden. Openbaar vervoer vervoer moet meer middelen krijgen en moet zijn plaats opeisen.

Greetz,
Sibi
Oud 11 juli 2002, 13:56   #4
Barki
Burger

Standaard

Ik ben het volkomen eens dat men op een baan de veiligheidsnormen moet inschatten.
Maar wanneer men geflitst wordt op een brede baan aan 62 km/u, waarop op dit moment geen enkel verkeer was maar op de PV bijkomend vermeld stond dat ik voorbij de uitgang van een school reed terwijl het vakantie was en deze gesloten was.
dan zou men wel eens een draak kunnen worden.
Oud 21 mei 2003, 17:55   #5
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sibi
- stel eens voor dat China, India evenveel auto's per persoon zouden hebben!!! Ziet u hoe groot dat autopark zou zijn => Waanzin!!!

Het gebruik van een auto (waar het niet hoeft) moet nog meer ontmoedigd worden. Openbaar vervoer vervoer moet meer middelen krijgen en moet zijn plaats opeisen.

Greetz,
Sibi
Dat zij men in Londen vroeger ook: als alle burgers met paard en kar zouden rijden, zou er na een maand in alle straten een laag van 10m stront komen.
Oud 21 mei 2003, 19:02   #6
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Op de ring van Mechelen mag ik 70km/uur rijden, maar in Leuven maar 50 km/uur. Misschien eens tijd om dit aan te pakken.
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2003, 19:06   #7
numarx
Minister

numarx's schermafbeelding

Standaard

50 km/u op de ring rond Leuven is helemaal NIET belachelijk! Weet je hoeveel kinderen die moet oversteken op hun weg van of naar school? Hoeveel fietsers daar rondrijden? Er zijn hier al 20% minder ongevallen sinds die camera's en bijhorende boetes, daarvoor rij ik met plezier 20 km/u trager. Bende kut-egoïsten.
numarx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2003, 19:07   #8
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Op de ring van Mechelen mag ik 70km/uur rijden, maar in Leuven maar 50 km/uur. Misschien eens tijd om dit aan te pakken.
Tijd voor 50 in Mechelen.
Oud 21 mei 2003, 19:11   #9
skye
Gouverneur

skye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Numarx
50 km/u op de ring rond Leuven is helemaal NIET belachelijk! Weet je hoeveel kinderen die moet oversteken op hun weg van of naar school? Hoeveel fietsers daar rondrijden? Er zijn hier al 20% minder ongevallen sinds die camera's en bijhorende boetes, daarvoor rij ik met plezier 20 km/u trager. Bende kut-egoïsten.
kunt u mij tonen waar u die 20% gehaald heeft. Ik zoek allang naar die gegevens maar ik heb ze nergens gevonden.
Oud 21 mei 2003, 19:16   #10
numarx
Minister

Standaard

Publicatie van de gemeente, of de Passe-partout, in elk geval al een paar maanden geleden in de bus gevonden.
Oud 21 mei 2003, 19:20   #11
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Alez ik moet je gelijk geven.
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2003, 19:21   #12
numarx
Minister

Standaard

Wow. Die zag ik niet aankomen.
Oud 21 mei 2003, 19:23   #13
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

allé, 't is de moment, NuMarx
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2003, 19:26   #14
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
allé, 't is de moment, NuMarx

Ge zijt dan wel linkiewinkies maar lachbekjes zijn jullie wel ,zeveraars tedomme.
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2003, 19:37   #15
sfbtkm2
Lokaal Raadslid

sfbtkm2's schermafbeelding

Standaard

Hoe kunnen we de snelheid op de kleine wegen opvoeren als we weten dat 30% van de ongevallen te wijten is aan overdreven snelheid (bron BIVV). Bovendien is de pakkans in België vrij klein. De meeste mensen weten waar er geflitst wordt en deze plaatsen zijn zeker niet overvloedig.
En waarom zo'n haast? Opinies om nog snellere (lees: meer risicovollere) circuits aan te leggen zijn individualistisch en ook egoïstisch.
Als u zich snel wil verplaatsen neem dan het openbaar vervoer.
sfbtkm2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2003, 19:45   #16
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sorry, maar 50km/u op die ring is wel belachelijk, dat is verdorie een tweebaansweg met een berm tussen en overal verkeerslichten waar je kan oversteken. Ik begrijp dan ook niet dat er 20% minder ongevallen kunnen vallen door deze snelheid te rijden. Kinderen moeten oversteken aan de verkeerslichten, daar heeft snelheid dus al geen invloed op. Fietsers rijden toch ook rond de ring van Lier, een gelijkaardige weg, dat gaat daar zonder enig probleem en daar rijdt men 90km/u.

Hou de snelheden altublieft realistisch zoals in het buitenland en je zal zien dat de mensen de snelheden wel zullen accepteren. Ik vind het ook noodzakelijk dat er eindelijk eens variabele snelheden worden ingevoerd, in Duitsland werkt dat perfect, waarom kan dat hier dan niet??
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2003, 19:49   #17
numarx
Minister

Standaard

Aan de kruispunten staan lichten genoeg, ja. (Of er nooit iemand door het rood rijdt omdat hij door een te hoge snelheid kan stoppen ga ik nu niet vragen.) Tussen de kruispunten zijn er echter nog heel wat oversteekplaatsen zonder verkeerslichten, als ik hier buiten kom heb je er al één in de buurt van het atheneum, even verder aan de gevangenis nog één, en zo kan je door blijven gaan. Waarom moet er sneller gereden worden dan 50? Wat schiet je daarmee op?
Oud 21 mei 2003, 19:50   #18
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Aan de kruispunten staan lichten genoeg, ja. (Of er nooit iemand door het rood rijdt omdat hij door een te hoge snelheid kan stoppen ga ik nu niet vragen.) Tussen de kruispunten zijn er echter nog heel wat oversteekplaatsen zonder verkeerslichten, als ik hier buiten kom heb je er al één in de buurt van het atheneum, even verder aan de gevangenis nog één, en zo kan je door blijven gaan. Waarom moet er sneller gereden worden dan 50? Wat schiet je daarmee op?
20 Km/uur
Oud 21 mei 2003, 19:53   #19
numarx
Minister

Standaard

Kut. Daar heb je me.
Oud 21 mei 2003, 19:54   #20
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Kut. Daar heb je me.
omdat jij een linkiewinkie bent spaar ik je .
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be