![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is zijn manier van werken. En ik ben er al zeker van, dat indien wat jij hier zet mogelijk is, dat zij ook heel snel thuis zal blijven ipv te gaan werken, om voor haar kindje te zorgen. Zo ontsnappen ze altijd en in alle situaties. En ik ben net als debbie, heel redelijk, hij mag zijn kind zien wanneer hij wil, alleen laat hij zelf zijn kind in de steek en komt hij hem praktisch nooit halen. Men vergeet blijkbaar ook welke invloed dat op de kinderen heeft, het gevoel dat ma/pa hen nooit komt halen. VB: 2 zondagen geleden begon de chiro terug, een hele dag toen hier. Mijn oudste ging normaal door zijn pa opgehaald worden om 15u (hij komt hem nooit vroeger halen en brengt hem dan paar uur later terug). Mijn zoon heeft 's morgens de telefoon gepakt, naar zijn vader gebeld en gezegd : 'Ik kom vandaag niet, ik kan beter naar de chiro gaan, dan die paar uur bij u op de grond te moeten zitten. Een ander keertje.' Ik wist niet wat ik hoorde toen. Maar ook mijn zoon vindt wel dat ik naar de rechtbank moet gaan, dat zijn pa maar mee voor hem moet betalen. En hij is nog maar 10j, heeft meer wijsheid in zich dan vele groten. Hij zei : 'Moest ik ooit kinderen hebben, ik zal ze nooit in de steek laten', en dat is iets dat ik heel zeker weet dat hij dat meent. Hij lijdt genoeg onder het feit dat zijn vader niet naar hem omziet als hij er niet zelfs eens naar belt. Ik wil mijn ex helemaal niet pluimen, maar ik vind wel dat hij zijn verantwoordelijkheid ook voor zijn zoon moet opnemen, hij heeft het al gemakkelijk genoeg gekregen tot hier toe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Btw, een volledige gratisse prodeo kan jij idd niet krijgen, maar ze werken toch aan sterk verminderd tarief bij mensen die net boven die grens leven ? Ik zou daar nog eens achter horen zene, ze sturen nogal altijd overal te makkelijk wandelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door duveltje382 : 28 september 2006 om 14:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Duupje,
Oppassen met het feit dat je zoontje zelf beslist om niet naar zijn vader te gaan. Hij kan hiervoor gestraft worden. Onder de leeftijd van 18 jaar heeft een kind zich naar de wil van de opdat ogenblik rechthebbende ouder te schikken Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Europees Commissaris
|
![]() Daar ben ik dus zo zeker nog niet van... Weet iemand hier meer over?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En tegenwoordig bestaat de mogelijkheid toch dacht ik, dat de rechter naar het kind luistert ook. Nu, ik heb mij laten wijsmaken dat bezoekrecht en alimentatie van elkaar losstaande zaken zijn. Ik zie nog wel. Ik ben er nog niet uit helemaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het door U geschetste voorbeeld, mag ik aannemen dat uw ex 1000€ netto verdient tijdens haar (full-time? 8 uur per dag) werk? Laten we even veronderstellen dat beide partners ieder 250 euro bijdragen als onderhoudsgeld voor hun kinderen. Ik wil er bovendien nog vanuit gaan dat U evenzeer 1000 euro netto per maand verdient voor 8 uur per dag werken. Dit maakt dan: 750 euro ter beschikking van elke ouder. Voor beide kinderen samen hebben we dan 250+250 (van de ouders) + 250 (grof gerekende kinderbijslag) = 750 voor TWEE kinderen. --------------------------------- De kosten voor de kinderen bekijk ik even apart (U mag de gefingeerde bedragen aanpassen hoor): - extra huur (groter huis) : 200 euro (papa kan in een studio wonen, mama heeft minstens 2 - best 3 -slaapkamers nodig) - extra energieverbruik (water, elektriciteit( wasmachines? overal lampjes die blijven branden, om niet te spreken van alle mogelijke audioapparatuur): 50 euro - kleding 2 kinderen per maand: 200 euro (dat maakt per seizoen 4x 300 euro per kind, inclusief winterjassen, steeds hernieuwbare schoenen, ondergoed, zwem- en sportkledij etc... ) - schoolgerief en aanverwanten: 50 euro per maand - meubelen/beddegoed/handdoeken/toiletpapier etc: 50 euro - naschoolse opvang (4 en 6 jaar?): 50 euro (schoolverloven niét meegerekend!) - vervoer van en naar school (ik herinner me een busabonnement van 250 euro PER TRIMESTER): 100 euro - voeding en dranken: we hadden hier een andere discussie waaruit werd besloten dat 7 euro/dag/pers. voldoende moet zijn. ik reken 5 euro/dag/kind : 250 euro voor beide (25 dagen, weekendbezoek niet inbegrepen). tussenstand: 950 euro voor twee kinderen, zuiver té betalen kosten. ------------------- Maar wat daarenboven nooit wordt meegeteld: - klaarmaken maaltijden (ontbijt, lunch, avondmaal): 3 uur per dag (incl. afruimen, afwassen, winkelen) - hygiene kinderen: ze wassen, aankleden, uitkleden etc.: 1 uur per dag? - opruimen/extra poets (of leren opruimen) minstens 2 uur per dag - was, strijk, kleding opbergen: minstens 1 uur dagelijks. ik kom aan zes uur extra taken per dag, wat kan kloppen want ik begon om 7 uur en kon pas zitten om 9 = 14 uur, -8 uur buitenshuis, -1 uur over-en weergerij: = 5 uur per dag. (mijn weekends werden besteed aan het poetsen, ik onderschat dus bewust het aantal uren: zonder kinderen moet men ook poetsen). @ 10 euro (zwart) per uur geeft me dit voor 25 dagen: 1500 euro! ik reken de standaardprijs voor zwartgepresteerde huishoudelijke hulp: indien de hoeder van de kinderen dit wil uitgeven betaalt zij/hij exact ook zoveel. Het tussentotaal staat nu op: 950 + 1500 = 2450 euro per maand voor 2 kinderen. Dan het vergeten gedeelte: de BABYSIT. En babysit kost geen 10 euro, laten we zeggen (natte vinger?) 6 euro per uur. 25 dagen @ 3 uur (van 21.00 tot 24.00) = 450 euro In tegenstelling tot de vaders die hier aan het woord waren en die dus gerust elke avond aan "socializing" kunnen gaan doen, moet de moeder die dit evenzeer wenst te doen een babysit nemen zie je! Ik kom dus nu aan een geschatte kost van : 950 (effectieve kosten) + 1500 (werkkosten voor kindermeid) + 450 babysitkosten = 2900 euro per maand voor twee kinderen. Trekken we hier het kindergeld af: 2900-250 = 2650 BLIJFT te betalen voor iedere ouder voor de helft = 1325euro PER OUDER het (zwarte loon) voor de moeder bedraagt: 1500+450 = 1950 euro. Dit is voor ieder de helft: 975 euro. De moeder moet dus effectief (van haar loon) betalen: 1325-975 = 350 euro De vader zal effectief betalen: 1325 euro. Dit is dus INCLUSIEF kindergeld, en INCLUSIEF de samen betaalde kinderopvang/oppas faciliteiten. -------------------------------------------------------- Nu mag iedereen zitten sleutelen aan uren en kosten. Zoals de aandachtige lezer wellicht al begrepen heeft, heb ik deze oefening reeds lang geleden gemaakt. Om exact te zijn: 15 jaar geleden ongeveer. Ik gebruikte toen EXACTE cijfers en EXACTE uren. Mijn eindtotaal van kosten voor twee kinderen bedroeg toen 1000 euro per ouder! Me dunkt dat ik er met mijn natte vinger dus niet zover af zit. Hou er bovendien rekening mee dat ik zelfs géén rekening heb gehouden met weekendjes-bij-mama die moesten dienen om met twee jengelende kinderen (twee, je kan er niet ééntje thuislaten) te gaan winkelen voor hun kleding, schoolgerief etc... Evenmin werd rekening gehouden met extra babysitkosten om naar schoolcontacten etc. te gaan. Nog minder werd rekening gehouden met medische kosten en de tijd die aan het dokterwachtzitten werd besteed, waarbij dan wéér een babysit voor het thuisblijvertje werd betaald. ************************************************** ******** Vandaar dus mijn post 92: voor degenen die het o zo vervelend en moeilijk vinden om hun schamele bijdragen te betalen voor hun eigen geproduceerde kroost: WERK OOK 14 UUR per dag, en ga nadien babysitten! Wedden dat je dan toekomt? Er loopt hier een draadje dat men desperaat op zoek is naar STRIJKERS!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 28 september 2006 om 14:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
EN KIND ONDER DE 18JAAR MAG NOOIT ZELF KIEZEN TEZIJ DE RECHTBANK ANDERS OORDEELD |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
WETENDE DAT IK ZELF 12000 EURO VERDIEN(NETTO) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat mij stoort, is het feit dat ik mijn verantwoordelijkheden wél wil opnemen, maar niet mag. Ik wil wél de helft van de tijd voor de kinderen zorgen, maar de ex wil dat (toevallig?) niet meer sinds ik een relatie heb. Ik wil met plezier dat 's avonds gaan pinten pakken voor de helft opgeven, zodat madam dat ook eens kan doen zonder een babysit te moeten zoeken, maar madam wil dat niet. Ik doe dus inderdaad weinig inspanningen (los van de financiële), veel minder dan ik zou willen... Laatst gewijzigd door Djiezes : 28 september 2006 om 14:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien is het zo dat bij werkelijke malversaties het zelfs praktisch onmogelijk is om zelfs het hoederecht op te eisen: men heeft de kinderen namelijk zo "beschermd" dat je enkel voor 500 euro een deurwaarder naar de verblijfplaats van het kind kan sturen, die dan zal "vaststellen" dat het zich daar bevindt. Verder kan je voortprocederen. Je bent totaal niet gemachtigd om - zelfs al ben je gerechtigd - je kinderen "buiten te gaan sleuren", in het beste geval gebeurt zoiets onder begeleiding van een of andere sociale werker en van die toestanden. Of dit dan beter is voor je dochtertje is de enige afweging die zal gemaakt worden!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een klote probleem voor al wie er mee te maken krijgt, met zo'n lastige ex'en (of die m of v zijn). Men zou vele meer rekening moeten houden met de inkomsten van de ouders en met het kind zelf. Ik vind mannen/vrouwen die niet voor hun kinderen willen zorgen erg, maar als ik hier lees hoe sommige mensen echt bijna letterlijk afzien door een alleseisende ex, is dat minstens even degoutant. Wat tss man/vrouw misloopt, hoeft niet via de kinderen uitgewerkt te worden op elkaar. Dacht iedereen daar nu eens hetzelfste over, het zou veel geld en miserie besparen. Maar jah... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Europees Commissaris
|
![]() Tja, en het erge is dat ik er eigenlijk voor vrees dat ik mijn zin (bilocatieregeling) niet zal krijgen, enkel en alleen omdat het waarschijnlijk toch niet zal werken vermits de ex er zo tegen is. Zo kan ze me blijven straffen....
|
![]() |
![]() |