Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 oktober 2006, 18:05   #181
Marines
Vreemdeling

Marines's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik heb zelf wel een paar buitenlandse missie's gedaan en vind dat JIJ voor iemand die blijkbaar niet eens weet wat de echte taken van een leger zijn,
Je wel eens wat beleefder mag opstellen tegenover mensen die hun leven en gezondheid hebben opgeofferd om je land en volk te beschermen tegen natuurgeweld en rampen.

Ik heb zelf regelmatig gaan meehelpen hier in Belgie bij het reinigen van rioleringen en grachten.
En ja dat leken allemaal belachelijke oefeningen en het leek wel alsof dienstplichtigen enkel met zulke onzin kon worden bezig gehouden.

Het leuke van heel de zaak is dat men nu niemand meer met die belachelijke zaken bezig houd en dat men nu steeds meer en meer burgers hun huizen ziet onderwater komen omdat er geen idiote legeroefeningen meer gehouden worden.
VOILA!!!!!!!
Marines is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2006, 18:09   #182
Marines
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ik ben het gedeeltelijk met je eens, misschien wel helemaal maar dat is me nog niet duidelijk.

1. Het leger is een instrument van de politiek, in ons geval de democratische politiek, dus is diezelfde politiek, en in ons geval de gehele samenleving, verantwoordelijk voor het leger;

2. Degenen die zeggen dat militairen dommekloten zijn hebben er niets van begrepen. Ten eerste doen ze klussen in opdracht van ons allemaal. Ten tweede kun je tijdens een actie niet bij elke stap gaan vergaderen. Ten derde: Een leger in nu eenmaal hiërarchisch ingesteld. Dat kan ook niet anders. Maar... in onze landen wordt van een militair meer verwacht dan kadaverdiscipline. namelijk: denken;

3. Een militair heeft inderdaad een erecode die hij eigenlijk niet overtreedt. De S2 werd bij ons met de nek aangekeken. Tikken uitdelen, de tanden en de ribben (met goede redenen) zouden nog onder die erecode kunnen vallen, ook de tegenstander begrijpt dat. Echter, uitwassen als My Lai, Abu Graib, Guantanamo Bay e.d. zijn een duidelijk zaak van de leiding. Als de leiding dit niet toestaat gebeurt het niet, wees daar maar zeker van. Het is een publiek geheim dat Powell (zelf een militair) een fervent tegenstander was van het op deze manier behandelen van krijgsgevangenen.

Kortom: De moderne militair weet heel goed wat van hem wordt verwacht en voert zijn vak professioneel uit. De politiek bepaalt hoé hij zijn taak uitvoert.

Nog één kanttekening: Het dienstplichtigenleger vormde een betere afspiegeling van de samenleving. In het huidige beroepsleger zitten naar verhouding iets teveel mensen die het 'te leuk' vinden.
RESPECT!!
Oud 15 oktober 2006, 18:15   #183
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MARE Bekijk bericht
Man, hou toch je bek. Wat weet jij over mij? Je maakt compleet verkeerde veronderstellingen. Je bewijst eens te meer dat ik voor jou soort geen respect dien op te brengen.
Je lokt zulke reacties wel zelf uit hé jongen. Dat kan uw mening zijn over de dood, das uw goed recht. U lijkt mij nog een jong mens te zijn. Momenteel vragen ze volk bij de paco's. Ik zou zeggen waag uw kans en ga ervoor. Hoe het er tijdens zo een opleiding echt aan toe gaat kan je hier in geen duizend pagina's beschrijven. Geen enkele uitzending op tv kan er een realistisch beeld van schetsen. Dat zal je zelf wel ondervinden.
Als je nog iets zekerder wil zijn dat je echte aktie zal meemaken laat je naar Rijsel voeren. Fysiek te vergelijken met paraopleiding hier, maar mentaal wat zwaarder. Laat iets weten, dan stuur ik je het adres van het recruteringsburo wel per PM.
Heb zelf eens een 4-tal uur tamelijk gewond en zonder directe hoop op hulp liggen kreperen van de pijn. Je kiest het immers zelf niet of je doodgaat en hoe. Toch niet als militair.
Oud 15 oktober 2006, 18:17   #184
Marines
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken Bekijk bericht
Die pluim mag u met recht en reden op uw hoed, of liever baret steken. De para belges behoren inderdaad tot de besten wat er op deze aardkloot rondloopt. Zowel profesioneel, opleiding, motivatie, wilskracht, bescheidenheid,...................Kortom echte mannen die uit het goede hout gesneden zijn. Hun enige concurentie, als men spreekt over gelijkaardige eenheden qua manschappen en specifieke opleiding bevind zich in Frankrijk en Engeland. En daar bekijken ze hen als frères du combat. Als gelijken.
Korpsmarines van nederland niet vergeten zijn nog een stukje beter ze maat,alles zeggen
Oud 15 oktober 2006, 20:33   #185
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marines Bekijk bericht
Korpsmarines van nederland niet vergeten zijn nog een stukje beter ze maat,alles zeggen

Hahahahaha, de enige die met het Belgische regiment Para-comando mee kunnen en hen misschien overstijgen is het vreemdelingen legioen van Frankrijk. De rest komt pakken te kort, met door het feit dat de Belgen het zelfde moeten kunnen en kennen; maar het met veel minder matriaal doen en veel minder geld.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2006, 23:56   #186
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Neen, beste lincoln. Je kent mijn visie van de dood. Daar komen spijtig genoeg geen maagden bij die op ons wachten in de hemel.
Een wat zijn dan de nimfen met wie je graag wilt neuken zoals je dat geciteerd hebt in je vorige post ??
Oud 16 oktober 2006, 00:04   #187
Lincoln

Standaard

Citaat:
Man, hou toch je bek. Wat weet jij over mij? Je maakt compleet verkeerde veronderstellingen. Je bewijst eens te meer dat ik voor jou soort geen respect dien op te brengen.
Een welke onderstelling is dan juist, den deze ??? http://video.google.com/videoplay?do...counter+strike
Oud 16 oktober 2006, 06:40   #188
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Een wat zijn dan de nimfen met wie je graag wilt neuken zoals je dat geciteerd hebt in je vorige post ??
Ik had het in het begin enkel over dames van 20/30 jaar die mij aan het verwennen waren, om mijn oude dag op het ogenblik dat ik het hoekje om ging.

Maagden kunnen dat nog niet voor 1/10 zogoed als dames met ervaring en op de leeftijd dat ik het hoekje pas wil omgaan, zal er zeker niet veel sprake meer zijn van neuken. Zelfs niet met behulp van pillen.

En dat van die hemel en die rijstpap of die hemel met zijn maagden, wel er is nog nooit iemand terug gekomen om te bevestigen dat die hemel echt bestaat. en die 70 maagden kan je ook maar 1 keer ontmaagden en dan is het gedaan met maagd zijn voor hen en rijstpap lust ik niet Dus allemaal dikke onzin, als ons kaars hier uit gaat is het gedaan. Zie dat ze alle twee gelijk hebben. Dan word ik daar nog gepest met rijstpap en 70 vrouwen die rond mijn kop staan te zagen. Laat maar, dat zijn voldoende redens om zeker geen zelfmoord te plegen en liefst zolang mogelijke hier te blijven. Hoop dat ik zeker nog 150 jaar oud mag worden.
Oud 16 oktober 2006, 09:23   #189
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hahahahaha, de enige die met het Belgische regiment Para-comando mee kunnen en hen misschien overstijgen is het vreemdelingen legioen van Frankrijk. De rest komt pakken te kort, met door het feit dat de Belgen het zelfde moeten kunnen en kennen; maar het met veel minder matriaal doen en veel minder geld.
Lol.
De term 'elite' is zowat het meest uitgeholde woord dat er bestaat.

Ik heb ooit met russische militairen gebabbeld : die vonden zichzelf en hun korps zonder enige twijfel veruit de besten ter wereld.
Welk ander korps oefent in de wildernis van Siberie bij temperaturen van + 50 tot -60 Graden celsius met grotendeels defect materiaal?

Een paar jaar later een Oekraiense ex-soldaat : ah, nee : de elite dat waren de Oekraieners. Die konden zogezegd een tank maken uit het afval van een PMD-zak en die waren bang voor niets dankzij een doorgedreven dagelijkse wodka-training.

De amerikanen : die vinden zichzelf natuurlijk ook de besten ter wereld.
De uitzending op canvas van dit weekend plaatst dat enigzins in perspectief.

De fransen : ha, hun vreemdelingenlegioen : dat is pas de elite....
Tiens, waarom kregen die dan zoveel klop in ZO-Azië? één woord volstaat om die mannen te doen verbleken : Dien Bien Phu.

De belgen, tja.... Zijn de para's een 'elite'-korps?
Misschien zijn er een paar para's die meer dan behoorlijk presteren maar
ik zou ze wel eens in een serieuze actie willen zien vooraleer hier iets defintief over te zeggen.
En dan bedoel ik niet het vliegveld van Kaboel bewaken.
Mijn oom was indertijd beroepsparacommando en ik weet nog dat ik hem toch vrij eenvoudig vloerde met een paar judo-grepen.

Laatst gewijzigd door parcifal : 16 oktober 2006 om 09:23.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2006, 09:55   #190
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Lol.
De term 'elite' is zowat het meest uitgeholde woord dat er bestaat.

Ik heb ooit met russische militairen gebabbeld : die vonden zichzelf en hun korps zonder enige twijfel veruit de besten ter wereld.
Welk ander korps oefent in de wildernis van Siberie bij temperaturen van + 50 tot -60 Graden celsius met grotendeels defect materiaal?

Een paar jaar later een Oekraiense ex-soldaat : ah, nee : de elite dat waren de Oekraieners. Die konden zogezegd een tank maken uit het afval van een PMD-zak en die waren bang voor niets dankzij een doorgedreven dagelijkse wodka-training.

De amerikanen : die vinden zichzelf natuurlijk ook de besten ter wereld.
De uitzending op canvas van dit weekend plaatst dat enigzins in perspectief.

De fransen : ha, hun vreemdelingenlegioen : dat is pas de elite....
Tiens, waarom kregen die dan zoveel klop in ZO-Azië? één woord volstaat om die mannen te doen verbleken : Dien Bien Phu.

De belgen, tja.... Zijn de para's een 'elite'-korps?
Misschien zijn er een paar para's die meer dan behoorlijk presteren maar
ik zou ze wel eens in een serieuze actie willen zien vooraleer hier iets defintief over te zeggen.
En dan bedoel ik niet het vliegveld van Kaboel bewaken.
Mijn oom was indertijd beroepsparacommando en ik weet nog dat ik hem toch vrij eenvoudig vloerde met een paar judo-grepen.

Uitspraak van een USA president om zijn mensen te motiveren.

Jongens jullie zijn zelfs beter dan de Belgische Para's.

Uitspraak van een Japanse legerofficier om zijn mensen aan te moedigen en niet te laten opgeven.

Jongens, alles we pas na de Belgen eindigen en voor de rest, kunnen we nog zeggen dat we gewonnen hebben. De belgen winnen immers altijd.

Uitspraak van een Zuid-Afrikaanse Generaal.

Na de Belgische Para's zijn wij de beste. Dus we kunnen de wereld veroveren, zolang die Belgen niet tegen ons beginnen.

Uitspraak van een Russische Spetna-officier.

Als we het belgische leger kunnen verslagen, kan niets ons nog tegen houden.

De Belgische Para's hebben zichzelf dus niet tot de beste legereenheid uitgeroepen, zijn worden gewoon gebruikt om de andere te motiveren.
Wie beter is dan hen, kan alles en heel de wereld aan.

En als men hen de volledige vrijheid geeft om met alle middelen en kennis die ze hebben te mogen optreden, wel dan zijn zij idd een niet te onderschatten eenheid.

Maar als zij eerst nog toelating moeten gaan vragen om zich te mogen verdedigen terwijl men hen aan het vermoorden is en men dan nog eerst dagen moet gaan vergaderen en discuseren over wat zij nu wel en niet mogen in het geval dat zij worden aangevallen en welke middelen zij nu wel en welke niet mogen gebruiken. Dan ondermijn je hun moreel en krijg je idd problemen.

Geef hen een volmandaat en ondersteuning van de legereenheid die zij vragen met volmandaat. En zij ruimen alle problemen voor ons op.
Oud 16 oktober 2006, 10:34   #191
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken Bekijk bericht
Je lokt zulke reacties wel zelf uit hé jongen. Dat kan uw mening zijn over de dood, das uw goed recht. U lijkt mij nog een jong mens te zijn. Momenteel vragen ze volk bij de paco's. Ik zou zeggen waag uw kans en ga ervoor. Hoe het er tijdens zo een opleiding echt aan toe gaat kan je hier in geen duizend pagina's beschrijven. Geen enkele uitzending op tv kan er een realistisch beeld van schetsen. Dat zal je zelf wel ondervinden.
Als je nog iets zekerder wil zijn dat je echte aktie zal meemaken laat je naar Rijsel voeren. Fysiek te vergelijken met paraopleiding hier, maar mentaal wat zwaarder. Laat iets weten, dan stuur ik je het adres van het recruteringsburo wel per PM.
Heb zelf eens een 4-tal uur tamelijk gewond en zonder directe hoop op hulp liggen kreperen van de pijn. Je kiest het immers zelf niet of je doodgaat en hoe. Toch niet als militair.
Wat een gezeik. Ik heb ook nog nooit deelgenomen aan de politiek. Dat zal ook wel niet te onderschatten zijn. Wil dat zeggen dat ik mijn bek daarover ook niet meer mag opendoen. Wil dat zeggen dat ik geen commentaar mag geven op een Dewinter of Verhofstadt omdat ik mij niet werkelijk kan inbeelden wat die mannen ganse dagen meemaken. Je daalt in mijn achting Riksken. Dit is dus enkel een discussie voor echte militairen. Ok dan. Ciao. Uiteraard kies je niet zelf hoe je sterft. Dat doet ook niet terzake. Ik denk er gewoon over na wat naar mijn gevoel de mooiste dood is. Ik zeg opnieuw: de dood in de strijd. 'k Vind het vreemd dat ik van iemand met een gelijkaardig onderschrift in al zijn mails, zoveel gezaag moet ontvangen. En hoe was dat creperen. Was't zo erg, of viel dat uiteindelijk wel mee? 't Is een vraag hé. Niet verkeerd oppakken deze keer.

Laatst gewijzigd door MARE : 16 oktober 2006 om 10:45.
MARE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2006, 15:15   #192
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Zeg Risksken (of andere militairen),

Even serieus. Ik ben net afgestudeerd in de rechten en ben nu werkzaam als jurist. 't Is echter totaal mijne wereld niet. Zou jij het mij aanraden of net afraden om bij het leger te gaan. En: zal ik nog tijd hebben om af en toe eens iets te schrijven of te tekenen?

Cheers,

MARE
Oud 16 oktober 2006, 15:58   #193
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Even serieus. Ik ben net afgestudeerd in de rechten en ben nu werkzaam als jurist. 't Is echter totaal mijne wereld niet. Zou jij het mij aanraden of net afraden om bij het leger te gaan. En: zal ik nog tijd hebben om af en toe eens iets te schrijven of te tekenen?

Cheers,

MARE
je als je onder de 30 bent kan je altijd nog dienst nemen in de officieren school. en je kan ook naar het vreemdelingenlegioen

Maar ik denk dat jij beter eens gaat horen bij een ngo of zij jou diensten en kennis niet beter kunnen gebruiken.
Want eerlijk gezegt, voor een militaireloopbaan heb je volgens mij de foute instelling. en eenfout idee over wat het leger in werkelijkheid is.
Oud 16 oktober 2006, 16:15   #194
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een gezeik. Ik heb ook nog nooit deelgenomen aan de politiek. Dat zal ook wel niet te onderschatten zijn. Wil dat zeggen dat ik mijn bek daarover ook niet meer mag opendoen. Wil dat zeggen dat ik geen commentaar mag geven op een Dewinter of Verhofstadt omdat ik mij niet werkelijk kan inbeelden wat die mannen ganse dagen meemaken. Je daalt in mijn achting Riksken. Dit is dus enkel een discussie voor echte militairen. Ok dan. Ciao. Uiteraard kies je niet zelf hoe je sterft. Dat doet ook niet terzake. Ik denk er gewoon over na wat naar mijn gevoel de mooiste dood is. Ik zeg opnieuw: de dood in de strijd. 'k Vind het vreemd dat ik van iemand met een gelijkaardig onderschrift in al zijn mails, zoveel gezaag moet ontvangen. En hoe was dat creperen. Was't zo erg, of viel dat uiteindelijk wel mee? 't Is een vraag hé. Niet verkeerd oppakken deze keer.
Denk dat je me slecht begrepen hebt. Meende geschreven te hebben dat het goed mogelijk is dat je zo over de dood denkt en dat dat je goede recht is. Het feit dat je mee discussieert toont aan dat je misschien zelfs intresse zou kunnen hebben of dat die intresse enventueel zou kunnen opgewekt worden. Over doodgaan hoor je militairen weinig of niet praten. Het is een onderdeel dat behoort tot het vak. Hij weet dat het kan gebeuren. Je wordt trouwens ook niet opgeleid om te sterven, maar om te overleven. Psychologisch wordt je er wel op voorbereid om de dood te tarten maar de betekent niet dat je graag wil sterven.
Er werd immers vanuit gegaan dat je de gekregen opdracht uitvoerde, tot het einde. Ook al betekende dat je dood.
Oud 16 oktober 2006, 16:32   #195
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
je als je onder de 30 bent kan je altijd nog dienst nemen in de officieren school. en je kan ook naar het vreemdelingenlegioen

Maar ik denk dat jij beter eens gaat horen bij een ngo of zij jou diensten en kennis niet beter kunnen gebruiken.
Want eerlijk gezegt, voor een militaireloopbaan heb je volgens mij de foute instelling. en eenfout idee over wat het leger in werkelijkheid is.
Welke foute ideen heb ik over het leger? Wat is het leger in werkelijkheid?Ik besef het zelf niet.

Laatst gewijzigd door MARE : 16 oktober 2006 om 16:33.
Oud 16 oktober 2006, 16:56   #196
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het leger is een wereld op zichzelf.
zonder helden en zonder glans.

het enige dat het leger je met zekerheid kan geven is ellende en afzien.
Wie het idee heeft dat het leger helden voortbrengt en stoere mannen kweekt is dus totaal fout.

Het leger kweekt lafaard die uit zelfbehoud een ander zal doden, het leger kweekt lafaard die er niet voor terug schrikken om jou laatste eten af te nemen.
Want helden sterven jong en snel in de strijd. een lafaard zal zorgen dat zijn opdracht volbracht word en hij zosnel mogelijk terug naar huis kan met zo weinig mogelijke schade aan zichzelf of het matrieel dat hem terug naar huis moet brengen.

Het leger heeft dus mensen nodig die weten dat ze kunnen sterven in de strijd, maar die 1000maal liever sterven in hun bed terwijl ze worden verwend door een stel jonge knappe vrouwen op hun 150ste verjaardag.
Oud 16 oktober 2006, 17:19   #197
Lincoln

Standaard

Citaat:

Cheers,

MARE
Zo, zo, onze pubertje-strijdbeul is een jurist die net afgestudeerd is...
Oud 16 oktober 2006, 17:25   #198
Lincoln

Standaard

Citaat:

Wie het idee heeft dat het leger helden voortbrengt en stoere mannen kweekt is dus totaal fout.

Het leger kweekt lafaard die uit zelfbehoud een ander zal doden, het leger kweekt lafaard die er niet voor terug schrikken om jou laatste eten af te nemen.
Want helden sterven jong en snel in de strijd. een lafaard zal zorgen dat zijn opdracht volbracht word en hij zosnel mogelijk terug naar huis kan met zo weinig mogelijke schade aan zichzelf of het matrieel dat hem terug naar huis moet brengen.

Het leger heeft dus mensen nodig die weten dat ze kunnen sterven in de strijd, maar die 1000maal liever sterven in hun bed terwijl ze worden verwend door een stel jonge knappe vrouwen op hun 150ste verjaardag.
Slechte reclame jantje, slechte reclame zeg ik je...trouwens als MARE zo graag naar het leger wilt laat hem gaan, dan kan hij iets wat bij leren zoals bv: wat het begrip ellende betekent...
Oud 16 oktober 2006, 19:29   #199
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Slechte reclame jantje, slechte reclame zeg ik je...trouwens als MARE zo graag naar het leger wilt laat hem gaan, dan kan hij iets wat bij leren zoals bv: wat het begrip ellende betekent...
Niks slechte reklame, gewoon eerlijk en zo moet het ook.
Nu weet hij tenminste dat hij zijn tijd verdoet als hij in het legerheldendom zou zoeken.

Hij zal dit veel sneller vinden in een ngo en daar kunnen ze ook best goede juristen en economen gebruiken.
Oud 17 oktober 2006, 09:49   #200
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat je hier zegt wist ik min of meer. En nog tijd om te schrijven en te tekenen? Regelmatige training? Niet ganse dagen in kazerne zitten? Kameraadschap? Af en toe gaan zuipen en achter de vrouwen zitten? Tijd om te lezen? Kan je mij een meer specifiek beeld geven? Wat dood betreft: 'k kan toch op mijn laatste missie sneuvelen? Of op straat in gevecht? Of in de bossen in gevecht met wild dier? Daar zal legerleiding wel niet mee inzitten zeker? Voorts nog vraagje over officierenopleiding: moet je dat zelf financieren of komt staat tussen?

Laatst gewijzigd door MARE : 17 oktober 2006 om 09:49.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be