Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Onafhankelijkheidsmeeting te Wieze. Wie gaat?
Ik zal er in principe zijn. 9 20,45%
Mij niet gezien 13 29,55%
Ik zal het jammer genoeg moeten missen, maar 'k steun het idee "in gedachten" 22 50,00%
Aantal stemmers: 44. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 26 november 2006, 23:07   #181
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Da's ook logisch. Het zijn immers allemaal racisten.

En hoeveel man was er? Ik zie er niks van in de kranten.
Reken alvast niet op de Franstalige kranten om iets daarover te zien. De Vlaamse kranten zullen wel morgen daarover spreken, denk ik.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2006, 23:07   #182
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Terloops gezegd: een geluk dat jullie de Vlaams-nationale TV (VRT) nog hebben anders had geen kat het opgemerkt.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2006, 23:08   #183
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Reken alvast niet op de Franstalige kranten om iets daarover te zien. De Vlaamse kranten zullen wel morgen daarover spreken, denk ik.
Ja, da's best mogelijk. Ze moeten toch nog een beetje de schijn hooghouden, die Vlaams-nationale media, ook al is het bijna gedaan met dat gezanik.

Laatst gewijzigd door Hans1 : 26 november 2006 om 23:09.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2006, 23:12   #184
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als TAK nog eens een school afsluit, Leterme weeral "racistisch" is geweest en een paar half-volwassen onnozelaars opgepakt zijn zal het wel in het Franstalige nieuws mogen komen zeker?
Oud 26 november 2006, 23:16   #185
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Als TAK nog eens een school afsluit, Leterme weeral "racistisch" is geweest en een paar half-volwassen onnozelaars opgepakt zijn zal het wel in het Franstalige nieuws mogen komen zeker?
Zeker en vast.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2006, 23:25   #186
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De meeste aanwezigen waren ook boven de 50 wat het beeld versterkt dat het Vlaams-nationalisme alleen nog maar gedragen wordt door een groepje bejaarden, die je blijkbaar van alles kan wijsmaken.
dus, volgens de BUB ben je, eens de 50 gepasseerd, bejaard, en nog eens dement, want je kan ze alles wijsmaken?
Is dit jullie officieel standpunt? Of enkel de mening van de partijvoorzitter?

Goed om weten trouwens.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2006, 23:43   #187
100% VLAMING
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Da's ook logisch. Het zijn immers allemaal racisten.

En hoeveel man was er? Ik zie er niks van in de kranten.
U bent even "racistisch" als wij, u wil immers niet samen met de Nederlanders leven aangezien u tegen een Heel-Nederland bent .

Laatst gewijzigd door 100% VLAMING : 26 november 2006 om 23:43.
100% VLAMING is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2006, 23:45   #188
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

dat van die boven de vijftig is ook overdreven. Al die NSV'ers en KVHV'ers waren zeker niet boven de vijftig. En die kinderen vanvoor met die vlaggen evenmin.

Niettemin, een stampvolle enorme zaal. En dat voor een zaal die quasi onbereikbaar is voor mensen zonder auto.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2006, 23:47   #189
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 100% VLAMING Bekijk bericht
U bent even "racistisch" als wij, u wil immers niet samen met de Nederlanders leven aangezien u tegen een Heel-Nederland bent .
Had ik die post nog maar waarin Hans1 enorm nijdig reageerde op een post van een Nederlander met zoiets als
"Wat komt een Hollander zich hier bemoeien? "
Oud 27 november 2006, 06:09   #190
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De meeste aanwezigen waren ook boven de 50 wat het beeld versterkt dat het Vlaams-nationalisme alleen nog maar gedragen wordt door een groepje bejaarden, die je blijkbaar van alles kan wijsmaken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
...en ik heb toch ook veel jonge mensen gezien, ondanks de wat schampere berichtgeving in het nieuwsfragment, waar ze het over 'voornamelijk ouderen' hadden.
Nu duidelijk, wijsneus?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2006, 06:10   #191
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Terloops gezegd: een geluk dat jullie de Vlaams-nationale TV (VRT) nog hebben anders had geen kat het opgemerkt.
De 'rode' staatszender Vlaams-Nationalistisch? Ik zou hier kunnen mee lachen als het niet zo triestig was.
Oud 27 november 2006, 06:11   #192
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb er net iets van gelezen en gehoord op de Oost-Vlaamse zijde van het VRT-nieuws (goed gedaan, zo hebben Brabant, Antwerpen en Limburg er toch niets mee te maken).
Vandaar dat er een hoop bussen uit die provincies ingelegd waren.
Oud 27 november 2006, 06:14   #193
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat mij opviel was de vermelding "duizenden bezoekers"? Daar kan je natuurlijk alles mee zeggen. Wat was het precieze OBJECTIEVE aantal of durven ze dat niet te zeggen?
In ieder geval waren het er een pak meer dan op jouw kleinzielige bijeenkomsten. Geef toch gewoon toe dat je hier zit te kappen uit jaloersheid.
Oud 27 november 2006, 08:25   #194
Avondland
Lokaal Raadslid

Avondland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb er net iets van gelezen en gehoord op de Oost-Vlaamse zijde van het VRT-nieuws (goed gedaan, zo hebben Brabant, Antwerpen en Limburg er toch niets mee te maken).

Wat mij opviel was de vermelding "duizenden bezoekers"? Daar kan je natuurlijk alles mee zeggen. Wat was het precieze OBJECTIEVE aantal of durven ze dat niet te zeggen?

Waarom moet "Vlaanderen" (wat dat ook mag zijn) onafhankelijk worden? Geen woord daarover. Waarschijnlijk weten ze het ook niet eens.

Het Vlaams-nationalisme is passé. Dat werd nu weer eens bewezen. Ze durven niet eens meer op straat komen. Zielige boel.
De 5 mensen die op BUB stemmen bewijzen toch wel dat het unitarisme dé toekomst is van België.
Avondland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2006, 08:51   #195
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
BUB =/= B Plus.
Zoiets als Voorpost =/= VB ?
Oud 27 november 2006, 08:52   #196
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Ik wil je superorgasme niet vergallen, Hans, maar de namen van de vele steden op de aanwezige leeuwenvlaggen bewezen iets anders dan de BRT jou kon doen geloven.

Citaat:
Volgens mij waren er +/- 2000 aanwezigen. Inderdaad zo'n 1900 teveel voor de 'Vlaams-nationale media' om er precieze aantalllen op te durven plakken, hé?
Bovendien waren het allemaal oude, racistische grijsaards die al jaren op sterven na dood zijn. Welke onnozelaar heeft het nu nodig om zo'n armetierige bedoening te mimimaliseren?
Citaat:

De BRT slaagde er volgens mij eerder in om de superintelligente voorzitter van de bub iets wijs te maken.

Citaat:
Waarom moet "Vlaanderen" (wat dat ook mag zijn) onafhankelijk worden? Geen woord daarover. Waarschijnlijk weten ze het ook niet eens.
Was jij erbij dat je weet waar het woord over ging?
Ik durf er anders mij kop op verwedden dat jij bijzonder goed weet wat Vlaanderen is. Of kennen advokaten van jouw type de belzieke grondwet niet? Door de oprichting van jouw susccesvolle partij bewijs jij trouwens ook dat je heel goed waarom de Vlamingen van dit verkrotte, francofone koningdom afwillen: zij willen hun lot zélf in handen nemen.

Citaat:
Het Vlaams-nationalisme is passé. Dat werd nu weer eens bewezen. Ze durven niet eens meer op straat komen. Zielige boel.
Als de VVB 2000 op sterven na dode, 'racisten' bijeenkrijgt voor een feestje in een Vlaamse uithoek, wat BEWIJST deze 'mars voor de democratie' dan in het capitale Bruxelles?

Citaat:
25/04

Mars voor Democratie brengt 700 mensen naar Brussel

In Brussel zijn zaterdagnamiddag 700 mensen opgestapt in de Mars voor de Democratie. De manifestanten betoogden tegen de verrechtsing van de maatschappij.

In de optocht liepen ook enkele Franstalige politici mee, onder wie minister van Buitenlandse Zaken Louis Michel en Brussels minister-president Jacques Simonet. Met de mars wilden de betogers protesteren tegen de verrechtsing van de maatschappij. De manifestanten riepen dan ook slogans tegen racisme en fascisme. De betoging was een overwegend Franstalige actie.

Onder de actievoerders bevonden zich delegaties van bijna alle politieke partijen en filosofische strekkingen.

De betoging werd georganiseerd naar aanleiding van de verkiezingen van 13 juni. De tocht trok zonder problemen van het Poelaertplein naar het Muntplein. Daar vonden op het einde van de mars nog enkele concerten plaats.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 27 november 2006 om 09:01.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2006, 08:59   #197
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Zoiets als Voorpost =/= VB ?
Voorpost verzorgt de ordediensten van het Vlaams Belang. BUB en B Plus hebben niets met mekaar te maken behalve het feit dat er mensen zijn die van beide groeperingen lid zijn, die mensen zijn dan meestal ook lid van elke Belgisch gezinde organisatie.

Voorpost en Vlaams Belang hebben dus even nét iets meer met mekaar te maken dan BUB en B Plus.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2006, 09:00   #198
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 100% VLAMING Bekijk bericht
't Is dat de relatie tussen Vlaanderen en Nederland altijd zo positief is geweest he...

De tol op de Schelde destijds vergeten misschien? Het gedoe rond de uitdieping van de Schelde (recent!) vergeten? In beide gevallen was en is het niet Vlaanderen dat moeilijk doet.

Ik heb geen probleem met Nederland als buurland, maar verder moet het ook niet gaan.

Laatst gewijzigd door Kim : 27 november 2006 om 09:01.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2006, 09:02   #199
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zwitserland is misschien geen EU-land maar het is een land waar ze geen problemen hebben met het feit dat ze er verschillende talen spreken. Waarom kan het niet hetzelfde zijn met België?
Dat is heel simpel: omdat Zwitserland een democratie is, terwijl België een particratie is.
Oud 27 november 2006, 09:03   #200
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Pech voor jou Kim, maar als je vanuit Nederland Belgique binnenrijdt staat er niet langer 'België' aangegeven maar wel Vlaanderen.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 27 november 2006 om 09:04.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be