![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Vreemdeling
|
![]() Dat heeft hier weinig met gelijk halen te zien.
Ik heb het over onveiligheid in het verkeer door onaangepaste snelheid en door onbekwame chauffeurs. Jantje heeft het voornamelijk over hoeveel tijd hij wel heeft en dat we allemaal beter zouden leven gelijk hij want iedereen die dat niet doet is ne gejaagde snelheidsmaniak die rap zal dood zijn. Dan is er weinig gelijk te halen he, dan vind ik hem toch wat te simpel om inderdaad nog meer te willen discussieren. Laatst gewijzigd door Jawatte : 3 november 2006 om 11:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zouden mensen die van het leven genieten en die niet steeds tegen de grens van de maximum toegelaten snelheid rijden geen gebruik van de openbare weg mogen gebruiken. Waarom zouden mensen die niet flirten met de snelheidsgavaren geen gebruik mogen maken van de openbare wegen. Het zijn zij niet die de wegen gevaarlijk maken. En dat is dus heel het probleem van onze maatschappij. Men wel gewoon dat iedereen zich maar aanpast naar de snelheid van de industrie. En mensen die het rustig aan doen hebben nu eenmaal even veel recht om de wegen te gebruiken als de rest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn bovendien slimmere systemen ook, een lichtsensor die meet, of er een flits afgaat, en meteen een tegenflits stuurt, foto overbelicht, ... ![]() Eigenlijk zou je zo'n wapen van de amerikanen moeten hebben dat een electro magnetische puls uitzend, waarmee je alle electronica die te dichtbij staat, veranderd in een hoop schroot, ... Maar ja, uwe GSM of de PC van iemand die er te dichtbij woont, gaat dan ook wel naar de verdoemenis natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zorg dat je nummerplaat meer naar achterstaat en de je plaatverlichting er een stuk van bedekt als je van de zijkant kijkt. Of hang ze schuin, zodat ze enkel nog goed te lezen is als je er rechtvoor staat. Laatst gewijzigd door Jantje : 3 november 2006 om 12:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onaangepaste snelheid is een snelheid die niet aangepast is aan de verkeersomstandigheden en de eigen bekwaamheid. Een ouder iemand heeft nu eenmaal een lagere reactiesnelheid en moet deze compenseren door een lagere snelheid. Een onbekwame chauffeur is iemand die denkt dat hij bekwaam is en geen rekening houdt met de gebreken en fouten van anderen en van zichzelf. De volmaakte weggebruiker bestaat niet, we moeten er dus ook rekening mee houden dat een ander fouten kan maken. Dat is ook de reden waarom de wetgever soms, op het eerste zicht, te lage snelheden oplegt. De dag dat ge, zelfs volkomen in uw recht, een kind aanrijdt zult ge er moeten leren mee leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Dat hebben we al gehad, gij vindt dat wel kunnen in naam van het recht op rijden voor iedereen, ik vind dat niet kunnen in naam van de veiligheid. Daar gaat niemand gelijk mee halen, da's een kwestie van andere prioriteiten dus daar moeten we niet over doorbomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook fietsers, wandelgroepen, landbouwvoertuigen enz. enz. hebben het recht de wegen te gebruiken. Waarom dan niet iemand die veel snellen rijdt ? Ook de toeristische busreizen verbieden ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat denk jij eigenlijk, dan ik echt nooit te snel heb gereden.
En dat ik nooit heb deelgenomen aan het gejaagde leven. Ik heb alleen reeds zeer jong geleerd dat je er niets mee wint. Je kan er enkel mee verliezen. En geloof het maar, ik verdien meer nu ik rustig leef dan toe ik gejaagd leefde. En de flitsvuilbakken kan je makkelijk herkennen. Ze zijn staan niet echt bij een huis en ze staan recht inlijn met de rijweg. En hun deksel is steeds dicht, terwijl de geledigde vuilbakken hun deksel open is. En de geledigde vuilbakken staan waar die van de vuilkar ze kwijt kunnen. Terwijl de volle steeds tegen de gevel of juist op de oprit staan hier in de streek. En die hier is zelfs donkerder van kleur dan de echte groencontainers. Hier zijn ze dus duidelijk te herkennen. Mijn zoontje is juist binnen gekomen en heeft er één gevonden op de grote baan hier, samen met zijn vriendjes. Ben zelf gaan kijken en ze vallen dus duidelijk op, hoewel deze wel juist over de grens staat. En dan nog op een weg waar je 60 mag en waar zelfs ik te snel rijd. Je zit er tussen open velden en er staan maar 5 huizen over een afstand van 3 kilometer. op een 2rijvaks weg met fietspad achter de bomen. Een baan waar men volgens mij dus zelfs 100 zou moeten mogen omdat er toch geen andere weggebruikers op zitten en men een vrij zicht heeft over wat er op de zijkanten gebeurd. Ja, Jawatte, sommige snelheidsbeperkingen op bepaalde wegen vind zelfs iemand die niet gejaagd door het leven gaat te gek om los te lopen. Af en toe moet ik ook mijn auto eens op snelheid jagen, anders gaat hij stuk en word het een lui ding. Want van altijd traag rijden gaat een auto dus wel kapot en word de motor lui. Maar rijd enkel snel daar waar het verantwoord is tegen over de andere weggebruikers en overdrijf dan niet. Als je echt alles uit je auto wil halen en weten wat hij kan, rij dan even naar Duuitsland en ga daar over de autobann racen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs de wetenschappelijke en de medische wereld hebben reeds aangetoond dat een snelleven en de gejaagdheid van onze maatschappij de meeste doden en zieken veroorzaakt. Zelfs alle onderzoeken hebben uitgewezen dat het de rustige levens genieters zijn die gezond oud worden. Dat de gemiddelde levens verwachtingen van de vrouw hoger ligt dan die van de man is geen toeval hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je bent nog steeds het beste met een goeie detector en laser in je wagen. |
|
![]() |
![]() |