Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 november 2006, 11:52   #181
Jawatte
Vreemdeling

Standaard

Dat heeft hier weinig met gelijk halen te zien.
Ik heb het over onveiligheid in het verkeer door onaangepaste snelheid en door onbekwame chauffeurs.
Jantje heeft het voornamelijk over hoeveel tijd hij wel heeft en dat we allemaal beter zouden leven gelijk hij want iedereen die dat niet doet is ne gejaagde snelheidsmaniak die rap zal dood zijn.
Dan is er weinig gelijk te halen he, dan vind ik hem toch wat te simpel om inderdaad nog meer te willen discussieren.

Laatst gewijzigd door Jawatte : 3 november 2006 om 11:54.
Jawatte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2006, 12:10   #182
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bijter Bekijk bericht
@Jantje : Gij moet toch precies altijd gelijk hebben èh ? Nooit opgeven tot ge gelijk hebt. En als ge dan al de andere gelijk geeft, volgt daar direct een maar op....

@Bobke : Gij weet het ook allemaal zo goed

@Jawatte : geef het op makker, er zijn nu éénmaal mensen waarmee niet te redeneren valt. Goeie politiekers dus.
Zeg mij dan eens waar ik ongelijk heb.

Waarom zouden mensen die van het leven genieten en die niet steeds tegen de grens van de maximum toegelaten snelheid rijden geen gebruik van de openbare weg mogen gebruiken.
Waarom zouden mensen die niet flirten met de snelheidsgavaren geen gebruik mogen maken van de openbare wegen.
Het zijn zij niet die de wegen gevaarlijk maken.
En dat is dus heel het probleem van onze maatschappij.
Men wel gewoon dat iedereen zich maar aanpast naar de snelheid van de industrie.

En mensen die het rustig aan doen hebben nu eenmaal even veel recht om de wegen te gebruiken als de rest.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2006, 12:10   #183
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
De federale wegpolitie mag van de minister van Binnenlandse Zaken Patrick Dewael (VLD) voor 4 miljoen euro flitscamera's en andere technologische apparatuur kopen. Het geld komt uit het verkeersveiligheidsfonds, dat gestijfd wordt met verkeersboetes, en wordt verdeeld over de politiekorpsen.

De verkeerseenheden van de federale politie mogen onder meer negen mobiele flitscamera's aankopen, die verborgen zitten in een discrete container. Hij ziet er een beetje uit als een vuilnisbak op wielen.

De mobiele camera's worden geplaatst op plekken waar de flitswagens niet kunnen parkeren. Ze zijn waterdicht en dus ook bruikbaar bij regenweer, wat niet het geval is voor de mobiele flitscamera's die op drie pikkels staan.

De wegpolitie koopt ook veertig detectoren aan die antiradarsystemen opsporen. Ook worden enkele laserkijkers aangeschaft. Hiermee kan de snelheid van voertuigen aan de voorzijde gemeten worden. (ty)

Allee,ze hebben weer geld nodig.Als ze maar de mensen het geld uit hun zakken kunnen kloppen ist goe.
Die antiradarsystemen zijn voor niets nodig omdat dit al helemaal niets meer met verkeersveiligheid hebben te maken.

Er zijn bovendien slimmere systemen ook, een lichtsensor die meet, of er een flits afgaat, en meteen een tegenflits stuurt, foto overbelicht, ...

Eigenlijk zou je zo'n wapen van de amerikanen moeten hebben dat een electro magnetische puls uitzend, waarmee je alle electronica die te dichtbij staat, veranderd in een hoop schroot, ...

Maar ja, uwe GSM of de PC van iemand die er te dichtbij woont, gaat dan ook wel naar de verdoemenis natuurlijk.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2006, 12:15   #184
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jawatte Bekijk bericht
Goeie politiekers? Bobke misschien, maar Jantje lijkt mij toch wat te simpel om politieker te kunnen zijn.
Jongen toch, hier mee laat je dus gewoon zien hoe lomp je zelf bent.
Oud 3 november 2006, 12:21   #185
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Er zijn bovendien slimmere systemen ook, een lichtsensor die meet, of er een flits afgaat, en meteen een tegenflits stuurt, foto overbelicht, ...

Eigenlijk zou je zo'n wapen van de amerikanen moeten hebben dat een electro magnetische puls uitzend, waarmee je alle electronica die te dichtbij staat, veranderd in een hoop schroot, ...

Maar ja, uwe GSM of de PC van iemand die er te dichtbij woont, gaat dan ook wel naar de verdoemenis natuurlijk.
Er zijn ook andere manieren om te zorgen dat ze de foto niet kunnen gebruiken.

Zorg dat je nummerplaat meer naar achterstaat en de je plaatverlichting er een stuk van bedekt als je van de zijkant kijkt.

Of hang ze schuin, zodat ze enkel nog goed te lezen is als je er rechtvoor staat.

Laatst gewijzigd door Jantje : 3 november 2006 om 12:29.
Oud 3 november 2006, 12:22   #186
Jawatte
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Jongen toch, hier mee laat je dus gewoon zien hoe lomp je zelf bent.
Allez vooruit dan, ziet gij maar dat ge uw dorp niet opblaast.
Oud 3 november 2006, 12:23   #187
Jawatte
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Er zijn ook andere manieren om te zorgen dat ze de foto niet kunnen gebruiken.

Zorg dat je nummerplaat meer naar achterstaat en de je plaatverlichting er een stuk van bedekt als je van de zijkant kijkt.

Of hang ze schijn, zodat ze enkel nog goed te lezen is als je er rechtvoor staat.
Nee, simpel zijt ge niet.
Oud 3 november 2006, 12:29   #188
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heeft hier weinig met gelijk halen te zien.
Ik heb het over onveiligheid in het verkeer door onaangepaste snelheid en door onbekwame chauffeurs.
Daar hebben we het allemaal over, alleen verschillen we van mening over wat onaangepaste snelheid en onbekwame chauffeurs zijn.
Onaangepaste snelheid is een snelheid die niet aangepast is aan de verkeersomstandigheden en de eigen bekwaamheid. Een ouder iemand heeft nu eenmaal een lagere reactiesnelheid en moet deze compenseren door een lagere snelheid.
Een onbekwame chauffeur is iemand die denkt dat hij bekwaam is en geen rekening houdt met de gebreken en fouten van anderen en van zichzelf.
De volmaakte weggebruiker bestaat niet, we moeten er dus ook rekening mee houden dat een ander fouten kan maken. Dat is ook de reden waarom de wetgever soms, op het eerste zicht, te lage snelheden oplegt. De dag dat ge, zelfs volkomen in uw recht, een kind aanrijdt zult ge er moeten leren mee leven.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2006, 12:41   #189
Jawatte
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Onaangepaste snelheid is een snelheid die niet aangepast is aan de verkeersomstandigheden en de eigen bekwaamheid. Een ouder iemand heeft nu eenmaal een lagere reactiesnelheid en moet deze compenseren door een lagere snelheid.
Ja en als de aanpassing aan de eigen bekwaamheid haaks staat op de aanpassing aan de verkeersomstandigheden dan is die persoon niet meer geschikt om te rijden. Evenals wanneer de persoon dat niet uit onbekwaamheid maar uit overtuiging doet.
Dat hebben we al gehad, gij vindt dat wel kunnen in naam van het recht op rijden voor iedereen, ik vind dat niet kunnen in naam van de veiligheid. Daar gaat niemand gelijk mee halen, da's een kwestie van andere prioriteiten dus daar moeten we niet over doorbomen.
Oud 3 november 2006, 12:57   #190
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja en als de aanpassing aan de eigen bekwaamheid haaks staat op de aanpassing aan de verkeersomstandigheden dan is die persoon niet meer geschikt om te rijden. Evenals wanneer de persoon dat niet uit onbekwaamheid maar uit overtuiging doet.
Dat hebben we al gehad, gij vindt dat wel kunnen in naam van het recht op rijden voor iedereen, ik vind dat niet kunnen in naam van de veiligheid. Daar gaat niemand gelijk mee halen, da's een kwestie van andere prioriteiten dus daar moeten we niet over doorbomen.
Dat hebben we inderdaad al gehad.
Ook fietsers, wandelgroepen, landbouwvoertuigen enz. enz. hebben het recht de wegen te gebruiken.
Waarom dan niet iemand die veel snellen rijdt ?
Ook de toeristische busreizen verbieden ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2006, 12:58   #191
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, simpel zijt ge niet.
Wat denk jij eigenlijk, dan ik echt nooit te snel heb gereden.
En dat ik nooit heb deelgenomen aan het gejaagde leven.

Ik heb alleen reeds zeer jong geleerd dat je er niets mee wint.

Je kan er enkel mee verliezen.

En geloof het maar, ik verdien meer nu ik rustig leef dan toe ik gejaagd leefde.

En de flitsvuilbakken kan je makkelijk herkennen.
Ze zijn staan niet echt bij een huis en ze staan recht inlijn met de rijweg.
En hun deksel is steeds dicht, terwijl de geledigde vuilbakken hun deksel open is.
En de geledigde vuilbakken staan waar die van de vuilkar ze kwijt kunnen.
Terwijl de volle steeds tegen de gevel of juist op de oprit staan hier in de streek.
En die hier is zelfs donkerder van kleur dan de echte groencontainers.
Hier zijn ze dus duidelijk te herkennen.

Mijn zoontje is juist binnen gekomen en heeft er één gevonden op de grote baan hier, samen met zijn vriendjes.
Ben zelf gaan kijken en ze vallen dus duidelijk op, hoewel deze wel juist over de grens staat.

En dan nog op een weg waar je 60 mag en waar zelfs ik te snel rijd.
Je zit er tussen open velden en er staan maar 5 huizen over een afstand van 3 kilometer. op een 2rijvaks weg met fietspad achter de bomen.
Een baan waar men volgens mij dus zelfs 100 zou moeten mogen omdat er toch geen andere weggebruikers op zitten en men een vrij zicht heeft over wat er op de zijkanten gebeurd.

Ja, Jawatte, sommige snelheidsbeperkingen op bepaalde wegen vind zelfs iemand die niet gejaagd door het leven gaat te gek om los te lopen.
Af en toe moet ik ook mijn auto eens op snelheid jagen, anders gaat hij stuk en word het een lui ding.
Want van altijd traag rijden gaat een auto dus wel kapot en word de motor lui.
Maar rijd enkel snel daar waar het verantwoord is tegen over de andere weggebruikers en overdrijf dan niet.
Als je echt alles uit je auto wil halen en weten wat hij kan, rij dan even naar Duuitsland en ga daar over de autobann racen.
Oud 3 november 2006, 13:16   #192
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, maar wie zegt er dat jou prioriteiten de juiste zijn.
Zelfs de wetenschappelijke en de medische wereld hebben reeds aangetoond dat een snelleven en de gejaagdheid van onze maatschappij de meeste doden en zieken veroorzaakt.
Zelfs alle onderzoeken hebben uitgewezen dat het de rustige levens genieters zijn die gezond oud worden.
Dat de gemiddelde levens verwachtingen van de vrouw hoger ligt dan die van de man is geen toeval hoor.
Oud 3 november 2006, 16:04   #193
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht

.
Dienen spray die ze verkopen dat als de politie u flitst het zou terug kaatse en noem maar op is brol,dat werkt echt niet en ze hebben ook eens gezegd van haarlak maar das echt onzin.

Je bent nog steeds het beste met een goeie detector en laser in je wagen.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be