Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 november 2006, 18:33   #181
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bratvdb Bekijk bericht
Er rijdt in Antwerpen wel meer volk rond dat ze beter zouden 'verwijderen'. Hoeveel Oost Duitse en transit nummerplaten je hier ziet, niet normaal, die komen allemaal 'gezellig' shoppen op de Meir zeker...
Je bedoeld waarschenlek gratis shoppen...
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2006, 18:34   #182
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cor Bekijk bericht
""Door de antiracismewetgeving is quasi verboden om het probleem bij naam te noemen.""

Waar haal je dat nu weer?

Ooit al gehoord van "jongeren"?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2006, 18:38   #183
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
En hij wordt nog gezocht.
Gestolen autootje ?
Volgens de VRT en HLN nam de agressor met de wagen de benen! Ik dacht dat men met de wagen de wielen nam!
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2006, 19:02   #184
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Kende Mohammed Zenbil zijn moordenaar?

Steeds meer feiten trekken theorie van verkeersagressie in twijfel

Het gerecht is koortsachtig op zoek naar getuigen die meer klaarheid kunnen brengen over de dood van Mohammed Zenbil, de 26-jarige Antwerpenaar die vrijdagavond onder tram 11 werd geduwd. Steeds meer sporen wijzen erop dat de man het slachtoffer is geworden van een afrekening.
Aan de Franklin Rooseveltplaats in Antwerpen herinneren twee bloemenkransen aan het drama dat hier vrijdagavond plaatsvond. In het midden de foto van slachtoffer Mohammed Zenbil met zijn dochtertje - nu twee en een half jaar oud - op de arm. De bloemen werden er neergelegd door de echtgenote van het slachtoffer. Zij is een Vlaamse, hij werd in Casablanca geboren. Ze trouwden in 2003 en woonden in Hoboken.

Verwarrende scènes

Inmiddels is ook meer bekend geraakt over de omstandigheden waarin Mohammed Zenbil om het leven kwam. Het gerecht bevestigt dat de man om 18.25 uur aan het Franklin Rooseveltplein - het belangrijkste knooppunt voor het Antwerpse openbaar vervoer - de weg overliep, net voor een donkere wagen, die bruusk in de remmen ging. De passagier sprong meteen uit de wagen en schold volgens getuigen Zenbil uit. Op het tramperron even verderop werd de schermutseling brutaler. Het kwam tot een handgemeen waarbij de man uit de wagen Mohammed aanviel en begon te duwen. Tot die fatale duw, die Mohammed Zenbil op de sporen doet belanden waar net tram 11 komt aangereden. Zenbil komt onder de tram terecht, zijn aanvaller springt over de perronbalustrade en vlucht weg. Het is niet meteen duidelijk of hij daarbij terug in de donkere auto springt. Enkele getuigen menen gezien te hebben dat de wagen een Nederlandse nummerplaat had, maar ook dat werd voorlopig niet bevestigd.

Verkeersagressie of ruzie

Waar echter de meeste twijfel over bestaat, zijn de gebeurtenissen die voorafgingen aan het fatale incident. In eerste instantie leek het een banaal, en daarom juist zo schokkend, geval van verkeersagressie. Maar zowel bij speurders als binnen de Marokkaanse gemeenschap van Antwerpen rijzen nu ernstige twijfels daarover. Meer en meer wordt gedacht aan een uit de hand gelopen afrekening. Mohammed zou daarbij niet zomaar bruusk over straat gelopen zijn, maar op de vlucht geweest zijn voor de donkere auto. Vandaar dat die met een flinke vaart reed en bruusk remde en dat de passagier er meteen uit sprong toen Mohammed ervoor liep. De woordenwisseling en de schermutseling die er op volgden, zouden dan ook niets met verkeersagressie maar alles met een zaak tussen hen beiden te maken hebben.

Het gerecht wil geen van beide versies bevestigen of ontkennen. Er werd wel een oproep gedaan tot alle mensen die van dicht of ver getuige waren van het dodelijke incident. Inzittenden van tram 11, reizigers die op het perron op de tram wachtten, passerende automobilisten en in het bijzonder een oudere getuige die informatie gaf aan een inspecteur van De Lijn. ,,Pas als we uit die getuigenissen meer duidelijkheid krijgen over de feiten, wordt meer vrijgegeven'', klinkt het formeel bij parketwoordvoerster Dominque Reyniers.

Trambestuurder in shock

Naast Mohammed en zijn familie is er natuurlijk nog een tweede slachtoffer van de hele zaak. De bestuurder van tram 11 - een man van 45 - wordt momenteel begeleid door Slachtofferhulp en de interne diensten van De Lijn. Vrienden en collega-trambestuurders weten dat hij zo snel mogelijk weer aan de slag wil. Het liefst al binnen de twee weken, om zo de klap beter te kunnen verwerken.

Getuigen van het ongeval kunnen zich melden op bij de politie, op het gratis nummer 0800/91 119. Tonny Verhaeghe, Christine De Herdt en Jan Heuvelmans05/11/2006
Hebt u ook nog een bron voor dit artikel? Heb er quotes uitgehaald en via google gezocht. Helemaal niks gevonden....
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2006, 19:13   #185
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Bron:
http://www.hetvolk.be/Article/Detail...leID=GAA143F0A
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2006, 19:41   #186
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
zijn er dan maar 2 allochtonen in heel de stad?Als elke allochtoon daar één bloem gaat leggen,dan liggen er daar morgen een half miljoen, dan ligt er op héél het plein een stapel van een meter hoog...Of zijn ze daar te gierig voor?
Persoonlijk val ik in ieder geval nog liever zelf dood dan daar een bloem te gaan leggen...
Die mensen zijn een voorbeeld voor de autochtonen. Zij doen niet aan sluikstorten.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2006, 19:46   #187
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Als het een 26-jarige autochtoon was geweest hadden we gehoord wat een pure schande het was dat iemand onder de tram wordt gegooid omdat die zich haastte met over te steken. Maar nu? Niets over het slachtoffer, toch opvallend.
nu is het "opgeruimd staat netjes".

ik vind dat bijzonder bedroevend.
Oud 5 november 2006, 19:46   #188
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Wij hebben ook nooit meer last gehad met mensen van noord afrikaanse afkomst dan met hollanders in Antwerpen. Het is wel zo men un de jaren 70 allochtnen is gaan aanwijzen als schuldige van alle kwaad. Vlaming en noord afrikaan hebben zich beiden laten beinvloeden door deze zwartmakerij en nu zitten we dus in een situatie dat als een vlaming een bewakingsagent onder de trein duwt dit minder erg wordt beschouwd als een noord afrikaan die onder een tram wordt geduwd door een vermoedlijke marokkaan.

Der is toch ook niemand die klaagt dat brasschaat vergeven is van de hollanders die het vertikken om vlaams te spreken en blijven "asjemenou" zeggen? Ah maar die hebben geld en voor geld bukken we altijd. Ik woon in één van de meest multiculturele straten van Antwerpen, toch heeft deze buurt ne goede naam. Waarom? Omdat iedereen die hier woont poen heeft.

Als ge poen hebt in vlaanderen dan kruipen ze over de grond voor u maar als ge zijt zoals de gemiddelde vaming tja dan zijt ge een gevaar.
Ja, U bent nog wat jong zo te zien.
In de jaren 60-70 hingen aan elke café in het Gentse (en daar kan ik alleen over spreken), bordjes met "enterdit aux Nord-Africain.
Dus dat problemke met die gastjes is niet zo resent zulle.
In Longwy, moesten de cinemagangers een stoet vormen om naar huis te gaan 's avonds. dat was ok voor de gezelligheid zeker. 1950 1960.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2006, 20:00   #189
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht

Dank je

Citaat:

Ja, U bent nog wat jong zo te zien.
In de jaren 60-70 hingen aan elke café in het Gentse (en daar kan ik alleen over spreken), bordjes met "enterdit aux Nord-Africain.
Ja, en toen mochten de negers in amerika nog maar pas op dezelfde bus gaan zitten. Dat was ook omdat dat allemaal slechte mensen waren zeker?
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2006, 20:01   #190
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Hebt u ook nog een bron voor dit artikel? Heb er quotes uitgehaald en via google gezocht. Helemaal niks gevonden....
Het Nieuwsblad
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...leID=GAA143F0A
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2006, 20:15   #191
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
Volgens de VRT en HLN nam de agressor met de wagen de benen! Ik dacht dat men met de wagen de wielen nam!
En niemand noteerde de nummerplaat ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2006, 20:17   #192
lenca
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
En niemand noteerde de nummerplaat ?
Da snap ik nu ook niet ???
Zoveel volk en niemand die daar aan denkt ?? Raar
Oud 5 november 2006, 20:19   #193
gladiator
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
zijn er dan maar 2 allochtonen in heel de stad?Als elke allochtoon daar één bloem gaat leggen,dan liggen er daar morgen een half miljoen, dan ligt er op héél het plein een stapel van een meter hoog...Of zijn ze daar te gierig voor?
Persoonlijk val ik in ieder geval nog liever zelf dood dan daar een bloem te gaan leggen...
Niet genoeg bloemen? Men is bij de religion of peace gewend om haat, geweld en oorlog te zaaien en zich zo ook te verspreiden over de wereld. 'Bloemen' lijkt mij met zo'n ideologie dan ook niet te verzoenen. Ik denk niet dat ik al ooit een Moslima met bloemen heb zien lopen....Grappig als ik erover denk. 'Bevatten' ze eigenlijk wel wat vredelievend medeleven is?

Iets om es over na te denken...
gladiator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2006, 21:04   #194
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Was dat den tijd toen FDW en consoorten nog alles kort en klein sloegen wat ze tegenkwamen? Was dat den tijd toen FDW het voorbeeld gaf van hoe men in vlaanderen straatterreur bedrijft?
Oud 5 november 2006, 21:07   #195
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Was dat den tijd toen FDW en consoorten nog alles kort en klein sloegen wat ze tegenkwamen? Was dat den tijd toen FDW het voorbeeld gaf van hoe men in vlaanderen straatterreur bedrijft?
Als je het vraagt aan ericferemans zal hij wat je zegt graag illustreren met een paar foto's.

Maar geef toe, 't is al lang geleden hé?! Die spijker werd al vele keren ingeklopt. Waarschijnlijk bij gebrek aan ander.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2006, 21:08   #196
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Chill, Basil, misschien was het toch maar gewoon een boerke dat onder de tram werd geduwd. Dan kan je blij zijn en zo.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2006, 22:05   #197
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht

Wie zegt "opgeruimd staat netjes"?

Ik heb nog nergens iets in die zin gehoord of gelezen. Zelfs niet op dit forum.

Ben jij niet bezig de schimmen te creëren waartegen je later dan kan gaan vechten?
Oud 5 november 2006, 22:31   #198
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht

Ben jij niet bezig de schimmen te creëren waartegen je later dan kan gaan vechten?
Hij/Zij bedoelt dat niet letterlijk baarle...

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2006, 22:40   #199
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht

idem.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2006, 22:44   #200
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht

ik zou dat niet zeggen voor wat meer van de persoonlijkheid van het slachtoffer te weten...ge moet niet zo veralgemenen ...ik begrijp dat je bedroefd bent dat er zo veel ongure allochtonen rondlopen, maar het zijn allemaal geen slechte , hoor
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be