![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel je bijvoorbeeld eens voor dat geschiedkundigen de echtheid van Jeann d'Arc's visioenen zouden moeten aannemen vooraleer ze kunnen overgaan tot het onderzoeken van de toenmalige gebeurtenissen rond die figuur. Net zo redeneert u. Geschiedkundig onderzoek hanteert echter andere beginselen: de vrijheid om ieder element aan het onderzoek te onderwerpen en te toetsen aan bestaande en/of nieuwe elementen. U wil blijkbaar premissen opstellen die de vrijheid hiervan beperken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, dat is juist het grote principe dat verdedigd hoort te worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De webstek van de stichting die eens door hem gesticht werd, staat nog steeds on-line (daar gehost in een land dat de vrijheid van de burgers niet inperkt...). De boeken die door hem werden uitgegeven, zijn nog steeds te koop. Niet alleen is de negationismewet een slag in het water (daar de wet helemaal niet overtuigend of inperkend), ze sterkt daarenboven de beeldvorming dat er iets "fouts" aan de hand is met die officiële "waarheid". Daarnaast is die wet niet doeltreffend in onze tijd van internetcommunicatie. Een complete misser dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Interessant is wat Goebbels een tijdje daarvoor al schrijft (op 7 maart 1942): Citaat:
Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 16 november 2006 om 08:32. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarenboven werd de tekst alleen in het Engels opgesteld (alhoewel het verhoor in het Duits was afgenomen), terwijl Höss die taal onvoldoende beheerste om te kunnen nalezen wat hij vervolgens ondertekende. Ook staat vast dat deze "getuigenis" onder zware dwang en fysische druk werd afgedwongen. Dat schrijft Höss zelf in een autobiografie. Dit alles komt niet alleen van revisionisten maar ook de gewone "aanvaarde" auteurs vinden we die kritiekpunten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is geen enkele reden om iedere vorm van revisionisme te bestraffen. Of gaat u binnenkort ook een wet uitvaardigen dat bepaalde andere publicaties moet verbieden? Boeken over een herinterpretatie van de middeleeuwen bijvoorbeeld? Boeken over UFO's? Boeken over het bestaan van buitenaardse wezens? Historisch onderzoek wordt niet geholpen door muilkorfwetten. De democratie al evenmin. Als er muilkorfwetten zijn, dan wordt het wel duidelijk dat er iets aan de hand is met de officieel opgelegde "waarheid". De waarheid mag immers getoetst worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk is het wel een feit dat de Joden op dit ogenblik de holocaust gebruiken. Sommigen spreken zelfs van "misbruiken". Ik verwijs hierbij naar een boek van een zekere Finkelstein, "The Holocaust Industry". En neen, u kunt niet afkomen met uw praatjes dat die auteur antisemitisch zou zijn. De man is immers een... Jood. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op geen enkele wijze en op geen enkel moment heeft u immers aangetoond dat er tussen die twee een oorzakelijk of inhoudelijk verband bestaat. Ook heeft u geen enkel empirisch bewijs voor dit feit. Toon me anders eens aan waar het verband zit. Ik verwijs hierbij naar Denemarken en Griekenland waar er op dat vlak geen muilkorfwetten bestaan en er vrijelijk revisionistische publicaties worden uitgegeven. In Griekenland is een revisionistisch tijdschrift zelfs vrijelijk in de periptero (de krantenkiosken) te koop. Volgens uw redenering moet het dus zo zijn dat de Joden in dat land zwaar onder druk staan en er een klimaat heerst van antisemitisme. Ik zie al uit naar uw concrete bewijzen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen al op dat vlak is de negationismewet een ferme slag in het water, en gaat voorbij aan de sociologische werkelijkheid. Daarenboven maakt men er een martelaar bij door iemand op te sluiten louter en alleen omwille van het feit dat de man bepaalde boeken liet drukken en uitgeven. Ook dit is in het verleden een slechte strategie gebleken. En wie een beetje de revisionistische sites bekijkt, heeft daar een klare kijk op. Nu gaat het immers de wereld rond dat Verbeke in België in de gevangenis wordt gestopt omwille van zijn mening... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hoe het ook weze...hoe ontzaglijk het leed van het joodse volk in WOII ook is geweest, de antinegationismewet is een draak.
Het Joodse volk is een volk dat geen wet nodig heeft om in het voetlicht van de ganse wereld zijn dramatische verleden te kunnen bevestigen. En dat het geen volk van mietjes is is nu ook wel stilaan bewezen hoor... Dat men dus als jood beledigd is omdat er iemand zijn geschiedenis ontkent of aanpast vind ik maar kleintjes. Nog iets: ben ik strafbaar als ik zeg dat de Joden, behalve in WOII nooit zijn vervolgd? Zou dit geen nog grotere belediging zijn tav de Joodse geschiedenis en tav van mijn eigen intellect? En toch is dit wettelijk toegelaten denk ik... BTW: Napoleon heeft nooit maar dan ook nooit bestaan...nooit zeg ik.... Heb ik het franse volk nu beledigd? Wat een verkrampte bull shit zeg.... Ik herhaal: De Joden hebben deze wetten niet nodig om te zijn wat en wie ze zijn... |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Parlementslid
|
![]() Feit 1: de jodenvervolging heeft plaatsgevonden, dit ontkennen getuigt op z'n minst van domheid en slechte smaak
Feit 2: er is een wet die dit soort negationisme verbiedt, je kan het met die wet oneens zijn maar het blijft de wet, ze overtreden is strafbaar Feit 3: het valt niet te ontkennen dat bepaalde joden misbruik maken van hun eigen geschiedens via het aanpraten van schuldgevoelens aan anderen Conclusie: Verbeke wordt terecht vervolgd want hij overtreedt de wet, maar het joodse volk zou moeten leren verstandiger om te gaan met hun verleden |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
|
![]() Citaat:
Kan je daarop eens antwoorden aub? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
|
![]() Dat dacht je dan fout! De negationismewet dateert van 1995 en werd zelfs mee goedgekeurd door het VB. En toen heeft verbeke het VB dan ook verlaten (of werd hij misschien wel buiten gezet... het zou immers nogal idioot zijn zo'n wet goed te keuren en terwijl een negationist in je rangen te hebben).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 16 november 2006 om 10:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Antisemitisme is niet uitdrukkelijk vernoemd in de wet het gaat over de genocide en daar waren ook bv. Zigeuners het slachtoffer van. Natuurlijk blijft de holocaust sterk verbonden met de Joden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |