Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 december 2006, 18:48   #181
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juan Bekijk bericht
De partijraad heeft een moeilijke beslissing genomen. Maar noodzakelijk.
De N-VA heeft getekend om definitief een aanhangsel van de CD&V te worden. Als ze na de verkiezingen van 2007 de staat niet genoeg hervormd krijgen, en dat zullen ze naar alle waarschijnlijkheid niet, kunnen ze het in 2009 vergeten om als aparte partij op te komen. Dan zullen ze zelf meest vragende partij zijn voor een kartel en kan de CD&V de eisen stellen.

Chapeau voor Frieda die wel nog waarde hecht aan een gegeven woord.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 18:49   #182
Rene Artois
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Als hij nu nog niet doorheeft dat zijn enige politieke kans bij Vlott ligt......
Eenmanssenaatslijst. Gaat met wat geluk nog genoeg stemmen halen voor 2.
Oud 10 december 2006, 18:54   #183
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Ik vrees eerder voor een aanvaring met de kiesdrempel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 18:58   #184
Rene Artois
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik vrees eerder voor een aanvaring met de kiesdrempel.
Kan zijn maar daar ben ik vrij gerust in. Op mijn stem zou hij bv. kunnen rekenen. Die is sinds gisteren terug beschikbaar.
Oud 10 december 2006, 19:16   #185
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Dat is ook mijn analyse. Zaterdag 9/12 betekent niet alleen het einde van de N-VA, maar ook het einde op korte of lange termijn van onze onafhankelijksdroom. Het VB op zich alleen kan dit niet realiseren. Ik heb steeds gepleit voor het bundelen van de nationalistische krachten in Vlaanderen, mijn droom ligt nu aan diggelen. Ik ben niet de persoon om met modder te gooien naar mijn tegenstanders, maar vanaf nu beschouw ik BDW als een ordinaire postjespakker die voor mij alle krediet verloren heeft. Ik word nu partijloos in de wetenschap dat voorlopig België de grote winnaar van deze vaudeville is. Ik zal steeds Vlaams-nationalist blijven en hopen op één of ander wonder dat er zal voor zorgen dat mijn droom alsnog gerealiseerd wordt.
Vergeet niet dat ik naast je sta, Robert. Ik denk er net zo over als jij, maar had al iets eerder door dat de N-VA een autoritaire partij is waarin er bitter weinig rekening wordt gehouden met de leden en sympathisanten. Zelfs mandatarissen en bestuursleden vlogen eruit als ze niet de partijlijn volgden die De Wever in gedachten had.

Dat wonder waar jij op hoopt is trouwens onderweg. Het onafhankelijke Vlaanderen komt er, al zal het niet dankzij de Vlaams-nationalisten zijn, maar ondanks hen.

De Wever mag dan al uitzicht hebben op de communautaire onderhandelingstafel, akkoorden zijn er nog lang niet. Bovendien zal het opnieuw half werk zijn. Slecht werk dus waarmee een sixpartite aan de slag moet en waarin De Wever weer geen zak verschil zal kunnen maken.

Mijn oog is al langer dan vandaag gericht op de totale blokkering van Belgique. Komt die er niet met de volgende communautaire onderhandelingen, dan komt ze er als de dubbele politieke driehoeksformatie die in 2007 zal nodig zijn om een meerderheid te kunnen vormen, onwerkbaar zal blijken te zijn en er geen uitzicht meer is op iets anders dan 'van hetzelfde'.

Ik hoop ondertussen maar één ding, en dat is dat ALLE Vlaams-nationalisten eindelijk inzien dat het cordon sanitaire MOET wijken tegen dat het zover is of we halen het nooit. Het VB op zich alleen kan idd niets realiseren, maar de N-VA alleen of samen met de tseven nog veel minder.
Oud 10 december 2006, 19:24   #186
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De N-VA heeft getekend om definitief een aanhangsel van de CD&V te worden. Als ze na de verkiezingen van 2007 de staat niet genoeg hervormd krijgen, en dat zullen ze naar alle waarschijnlijkheid niet, kunnen ze het in 2009 vergeten om als aparte partij op te komen. Dan zullen ze zelf meest vragende partij zijn voor een kartel en kan de CD&V de eisen stellen.

Chapeau voor Frieda die wel nog waarde hecht aan een gegeven woord.
Dit komt overeen met een antwoord dat Juan al van mij kreeg op pagina 4, maar 6 pagina's verder blijft hij dezelfde partijmantra herhalen.

Citaat:
De N-VA heeft gisteren dus een historische kans gemist om nog ooit op eigen benen te kunnen staan. NOOIT zal ze nu nog uit de klauwen van de CD&V geraken. Nooit vervoegt er nog een stemmentrekker deze partij van weergaloze platbroeken. Gisteren is de N-VA gewoon hetzelfde, machteloze jaknikkertje van de CD&V geworden dat Spirit van de SP.A is.

Oud 10 december 2006, 19:27   #187
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

iemand gezien in het VRT-journaal hoe Decker weigerde om (een bijzonder beschaamde) Dewever een hand te geven? Het was een aandoenlijk tafereel.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 19:28   #188
Rene Artois
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De Wever mag dan al uitzicht hebben op de communautaire onderhandelingstafel, akkoorden zijn er nog lang niet. Bovendien zal het opnieuw half werk zijn. Slecht werk dus waarmee een sixpartite aan de slag moet en waarin De Wever weer geen zak verschil zal kunnen maken.
Volgens DS zullen CD&V en N-VA niet in een regering stappen zonder een fundamentele staatshervorming. Wat dat fundamenteel concreet moet inhouden is natuurlijk onbekend. Men zegt wel dat de doelstelling een confederaal model is maar dat de lat zo hoog ligt gelooft natuurlijk niemand. Als men niet weet hoe hoog de lat ligt is het altijd mogelijk erover te raken natuurlijk.
Oud 10 december 2006, 19:30   #189
Rene Artois
Minister

Standaard

Citaat:
Dit komt overeen met een antwoord dat Juan al van mij kreeg op pagina 4, maar 6 pagina's verder blijft hij dezelfde partijmantra herhalen.
De CD&V heeft een goede zaak gedaan. Die heeft zich op termijn (2009) een nieuwe stand binnen de eigen partij gekocht. Niets belet hun om na 2007 een lidkaartinruiloperatie op en degenen die weigeren aan de deur te zetten.
Oud 10 december 2006, 19:32   #190
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan zijn maar daar ben ik vrij gerust in. Op mijn stem zou hij bv. kunnen rekenen. Die is sinds gisteren terug beschikbaar.

Uw stem was een tijdje niet beschikbaar? panne?
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 19:34   #191
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
iemand gezien in het VRT-journaal hoe Decker weigerde om (een bijzonder beschaamde) Dewever een hand te geven? Het was een aandoenlijk tafereel.
Voor een keer had de reporter gelijk. "Dit is Shakespeare".

Wat een drama.

Laatst gewijzigd door vooruit : 10 december 2006 om 19:34.
vooruit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 20:04   #192
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Volgens DS zullen CD&V en N-VA niet in een regering stappen zonder een fundamentele staatshervorming. Wat dat fundamenteel concreet moet inhouden is natuurlijk onbekend. Men zegt wel dat de doelstelling een confederaal model is maar dat de lat zo hoog ligt gelooft natuurlijk niemand. Als men niet weet hoe hoog de lat ligt is het altijd mogelijk erover te raken natuurlijk.
Als het ACW er al in slaagt om de N-VA buiten te stampen omwille van 1 partijlid, waarom zouden ze dan een voor hen ongewilde staatshervorming over zich laten gaan?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 20:06   #193
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Ik ben alvast gerustgesteld: de CD&V maakt een breekpunt van Dedecker. Wil zegen dat de mannen van het vunzig Blok nog lang in de coulissen mogen blijven. Dat ze hun zakken mogen vullen is voor mij bijzaak... als ze maar met hun fascistische poten van Vlaanderen afblijven.
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 20:09   #194
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Mijn beste,

Over politieke kontendraaierij gesproken. U steunt de NVA die gekozen heeft voor een kartel met de partij van Patrick Moenaert, de lijst van de burgemeester.

Diezelfde CD&V en Moenaert schold u dit najaar nog uit voor rotte vis.

HILARISCH ....

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 10 december 2006 om 20:10.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 20:09   #195
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De CD&V heeft een goede zaak gedaan. Die heeft zich op termijn (2009) een nieuwe stand binnen de eigen partij gekocht. Niets belet hun om na 2007 een lidkaartinruiloperatie op en degenen die weigeren aan de deur te zetten.
Dat de CD&V een goede zaak heeft gedaan bewijst haar innige tevredenheid na de beslissing van het.....ahum.... parlement van de N-VA.

Strategisch gezien is Bart de Wever een oen om 'U' tegen te zeggen.
Oud 10 december 2006, 20:13   #196
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Als het ACW er al in slaagt om de N-VA buiten te stampen omwille van 1 partijlid, waarom zouden ze dan een voor hen ongewilde staatshervorming over zich laten gaan?
Wie zegt dat het ACW er voor iets tussen zit? De CD&V heeft wellicht meer beloftes gedaan aan de NVA dan ze hadden moeten doen moesten ze gewoon Dedecker aan boord hebben gehouden. In die zin hebben ze ook verloren want de NVA is en blijft een kartelpartner van de CD&V en wellicht met meer beloftes op zak dan ervoor. Moest het ACW almachtig zijn dan was het kartel met NVA er ook nooit gekomen laat staan dat het hernieuwd zou zijn geworden.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 20:13   #197
Argusx43
Minister

Argusx43's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In kartel met VB tellen die toch mee. Maar da's juist het probleem voor JMDD....
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 20:16   #198
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vergeet niet dat ik naast je sta, Robert. Ik denk er net zo over als jij, maar had al iets eerder door dat de N-VA een autoritaire partij is waarin er bitter weinig rekening wordt gehouden met de leden en sympathisanten. Zelfs mandatarissen en bestuursleden vlogen eruit als ze niet de partijlijn volgden die De Wever in gedachten had.

Dat wonder waar jij op hoopt is trouwens onderweg. Het onafhankelijke Vlaanderen komt er, al zal het niet dankzij de Vlaams-nationalisten zijn, maar ondanks hen.

Mijn oog is al langer dan vandaag gericht op de totale blokkering van Belgique. Komt die er niet met de volgende communautaire onderhandelingen, dan komt ze er als de dubbele politieke driehoeksformatie die in 2007 zal nodig zijn om een meerderheid te kunnen vormen, onwerkbaar zal blijken te zijn en er geen uitzicht meer is op iets anders dan 'van hetzelfde'.

Ik hoop ondertussen maar één ding, en dat is dat ALLE Vlaams-nationalisten eindelijk inzien dat het cordon sanitaire MOET wijken tegen dat het zover is of we halen het nooit. Het VB op zich alleen kan idd niets realiseren, maar de N-VA alleen of samen met de tseven nog veel minder.
Eigenlijk is de Belgische monarchie een grotere troef voor seperatisten dan alle Vlaamse partijen samen.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 20:17   #199
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Mijn beste,

Over politieke kontendraaierij gesproken. U steunt de NVA die gekozen heeft voor een kartel met de partij van Patrick Moenaert, de lijst van de burgemeester.

Diezelfde CD&V en Moenaert schold u dit najaar nog uit voor rotte vis.

HILARISCH ....
Klopt, ge ziet dat ik een onberscheid KAN maken tussen een 'rot ei' binnen een partij ( Moenaert is zowat van hetzelfde kaliber van Vanhecke, ze komen ook goed overeen ) en het 'belang' van Vlaanderen. Een bekend politiek hoofdredacteur zei me onlangs dat ik die scheldwoorden moet inkaderen en boven mijn bed hangen, als eresaluut. En ik steun de N-VA niet onvoorwaardelijk, ik ben waakzaam. Voor het ogenblijk zijn ze het beste wat op de markt te krijgen is, jammer genoeg.
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 20:18   #200
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Ik ben alvast gerustgesteld: de CD&V maakt een breekpunt van Dedecker. Wil zegen dat de mannen van het vunzig Blok nog lang in de coulissen mogen blijven. Dat ze hun zakken mogen vullen is voor mij bijzaak... als ze maar met hun fascistische poten van Vlaanderen afblijven.
En gelijk heb je met je stelling.
Dit voorval wijst nog maar eens aan hoe de politieke correcte massa zo een bang heeft van alles wat rechts is.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be