![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Banneling
|
![]() FR: gavage par sonde oesophagienne
NL: sondevoeding http://www.mijnwoordenboek.nl/thema/ME/FR/NL/G/1.html Definitie (FR) Definitie (NL) FR: gavage des oies NL: stoppen van ganzen NL: mesten van ganzen http://www.mijnwoordenboek.nl/vertaal/FR/NL/oies |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#183 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En weet je wat het "stoppen van ganzen" betekent, Hellfiggertje? Voedsel in de slokdarm persen!!!
Begint hier serieus op negationisme te lijken hoor... Laatst gewijzigd door Edina : 28 december 2006 om 18:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wederom vergeet je de tijd waarop het gebeurt. Geen enkel dier eet zonder dwang op 2 weken tijd zoveel dat zijn lever 10x de normale grootte heeft.
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
|
![]() illwill een pluim je begon een smaakvolle topic...
mmmm...foie gras... Ma niet de "foie gras poilé" enkel de echte "foie gras"... Dierenleed...hmmmm eet dan geen vlees meer! Hoe lang is een mensenleven? Wat is uw doel in het leven? |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laat me dan weten waar je woont, dan kan ik je persoonlijk komen verkrachten. Zalig, zo iemand dominant in de reet neuken en dan de stront van mijn lul aan de neus afsmeren. Pech als het levend wezen daar last van heeft. Zullen we dat afspreken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een mensenleven is voor iedereen verschillend. Mijn doel? Ik heb niet echt 1 doel, het enige waar ik mij mee bezig hou is mezelf amuzeren, het mezelf zo gemakelijk mogelijk te maken, genieten zoveel ik kan...jij?
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
|
![]() Citaat:
antwoord op de vraag: Een vraag die ik zelf nog niet helemaal heb kunnen invullen (ben ik nog te jong voor)... maar hoop dat ik het op tijd ingevuld krijg. Tot nu toe is het doel veel vrienden en veel amusement proberen combineren met meer serieuze zaken...(dus beetje hetzelfde of jij) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
|
![]() Citaat:
![]() Eerst en vooral stipuleren dat in mijn visie de mens als dier binnen het dierlijk systeem van "la loi du plus fort" de sterkste IS! Onnodig leed is nergens voor nodig, natuurlijk! En degoutante praktijken op dieren komen er bij mij ook niet in, daarmee dat sommige regels wel nodig zijn (en er ook wel ZIJN). Gratuit dieren martelen is zinloos en helemaal niet aanvaardbaar. Maar je moet daar niet gaan in overdrijven waar begint het martelen? Gaan we dieren gaan gelijk stellen aan mensen? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
|
![]() Diervriendelijk?
De laatste jaren is het verzet tegen gemeste levers gegroeid, dit omdat de dieren zouden worden mishandeld. De techniek van het mesten bestaat er immers uit dat het voedsel in de keel wordt gepropt om zo de slokdarm van het dier over te slaan. Wat is het weerwoord van de mester? We brachten een bezoek aan Dominique Salem die in het gehuchtje Trande (gemeente Cussac) 1000 ganzen en 1200 eenden houdt om onder andere deze vraag beantwoord te zien. Dominique: “Ik ga niet beweren dat het mesten van ganzen en eenden de dieren plezier doet, want dat kan ik nergens op staven. Maar dat het persé dieronvriendelijk zou zijn, bestrijd ik. Als boer weet ik genoeg van dieren af om te zien wanneer ze pijn hebben of ergens bang van zijn. Van het voederen zijn ze niet bang, kijk zelf maar”. En terwijl hij enkele tientallen dieren voedert, observeren wij het diergedrag. Vluchten de dieren weg of gaan ze in een hoekje zitten? Nee, ze staan vrijwillig en keurig in de rij tot ze aan de beurt zijn. In het slechtste geval weten ze niet beter, maar van pijn of paniek lijkt geen sprake te zijn. Volgens Dominique is het negatieve vooroordeel vooral bij stedelingen te vinden. Die hebben geen verstand van dieren en vergelijken een eend met een mens. Daar zal Donald Duck wel voor iets tussen zitten. Een eend moet je met een eend vergelijken, niet met een stripfiguur met drie neefjes in een matrozenpakje. http://www.derestaurantsite.nl/saisonnier/alles_over/9 |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Europees Commissaris
|
![]() 5 tot 10 % van de eenden en ganzen sterft nog voor ze geslacht worden.
De zwemvogels worden gehouden in kleine batterijkooien van 30 x 30 cm waarin ze zich niet kunnen bewegen. Zo kunnen wel 600 tot 900 eenden en ganzen per uur vetgemest worden. Door vetmesting wordt hun lever tot 10 keer groter. Omdat de uitgezette lever op hun longen drukt, happen ze voortdurend naar lucht. Ook maagziekten, darmaandoeningen en verwondingen aan de strot en hals komen vaak voor. Dat is uiteraard normaal bij een dergelijke gewone manier van behandelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar he! Raad eens? Ik doe dit niet, omdat ik dit onethisch vind. Het kan goed zijn dat foie gras lekker is. Ik zou het begot niet weten. Maar ook al zou ik weten dat het verrukkelijk is, dan nog zou ik het niet doen omdat ik het een onethische maaltijd vind. Jouw geweten kun je misschien laten sussen door de reclameleugen van een ganzenkweker. Bij mij lukt dat niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
|
![]() Citaat:
De gegevens zijn trouwens niet correct denk ik: "the mortality rate in force fed birds varies from 2% to 4% in the two week force feeding period compared with around 0.2% in comparable ducks", shows "force feeding induced hepatic steatosis in the duck or goose which was totally reversible" http://en.wikipedia.org/wiki/Foie_gras http://ec.europa.eu/food/fs/sc/scah/out17_en.pdf zou gaia soms overdrijven? ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Therefor: het heeft voor GAIA geen zin om hierover te liegen. Voor die boer daarentegen... Laatst gewijzigd door DaBlacky : 29 december 2006 om 19:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |||
|
![]() Citaat:
![]() Het wetenschappelijk Comité van de Europese Commissie kwam tot heel andere vaststellingen: Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Het enige wat ik zei (en dat ook in het rapport staat: "...the mean mortality of 5661000 ducks was 3.4%...the mean mortality of 315000 geese was 4.2%..."p50) is dat het rapport andere cijfers heeft dan gaia ("5 tot 10 % van de eenden en ganzen sterft nog voor ze geslacht worden.")...En zoals u zei is het rapport altijd correct ![]() Dus ge moet nie overdreven punt uit en vooral nie gaan steunen op bronnen als gaia die duidelijk een eigen analyse maakte... ps: currently=1998 das nu al een paar jaar geleden he... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals ik eerder al zei, waarom vinden mensen dat we dierenleed mogen toelaten, waarom denken sommigen te menen dat we mogen doen met de dieren wat wij willen? Omdat we het kunnen en omdat we veel slimmer zijn dan dieren? Klinkt misschien onnozel maar het blijft wel bij het punt, als morgen wezens van een andere planeet onze beschaving overnemen omdat ze het kunnen en omdat ze tov ons zoveel slimmer zijn dan wij tov de dieren...dan is het daarom ok? Ook deed ik de verwijzing naar de film "battlefield earth".
![]() |
![]() |