Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 januari 2007, 16:32   #181
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Wat ook logisch is (volgens mij)...
Maar anna list stelde even dat de coburgs helemaal geen belastingen betaalden waarop ik antwoordde dat daar dan een wet moest over bestaan wat voor heel wat kwaad bloed heeft gezorgt duidelijk... Daarmede dat ik even mijn excuses moest aanbieden geloof ik...

waar had ik dan excpliciet gesteld helemaal geen ?
(zij betalen btw als zij zelf met eigen middelen een aankoop doen uiteraard, ... natuurlijk denk ik dat dat een zeldzaamheid is)

maar zij betalen geen schenkingsrechten/successierechten en inkomensbelasting.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2007, 16:36   #182
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
logisch dat mensen die geen klop uitsteken, die onmetelijke fortuinen bezitten EN dan nog eens miljoenen euro's ontvangen aan dotaties zouden geen belastingen moeten betalen volgens, verklaart u eens waarom zij dat niet moeten en wij wel
Omdat onze koning (en zijn familie) helemaal niet zomaar iemand zijn... Net zoals de premier een deftig budget heeft om zich te handhaven zo moet de koning (en zijn familie) een budget krijgen dat voldoende hoog is om zijn rol te vervullen en ons land naar behoren te personifiëren. Trouwens wat u nu al een enorm budget begint te noemen... Stel eens dat het tien miljoen € per jaar was. Dan zit jij hier te reclameren voor één € ... (het uit de sociale zekerheid snijden zou veel beter zijn volgens mij... pensioenlast weghalen bvb)
EN Dat is mij eigen idee natuurlijk en heeft niks met objectiviteit te maken...
Maar Ik heb geen tijd om in discussie te treden sorry...
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2007, 16:46   #183
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
waar had ik dan excpliciet gesteld helemaal geen ?
(zij betalen btw als zij zelf met eigen middelen een aankoop doen uiteraard, ... natuurlijk denk ik dat dat een zeldzaamheid is)

maar zij betalen geen schenkingsrechten/successierechten en inkomensbelasting.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
over gebrek aan respect ... waarom zou ik respect moeten opbrengen voor een familie die zich in zijn geheel boven andere mensen plaatst en geen respect opbrengt voor gelijkheidsbeginselen ?! cfr belasting betalen (toch een sociaal gegeven niet ?) erfenisrechten (sociale herverdeling ? c'est quoi ça ?) ... waarom geniet de koninklijke familie eigenlijk een vrijstelling op al deze belastingen ?! tamelijk asociaal, niet ?
Citaat:
Een Iraniër die asiel aanvraagt in België is die ook gelijk? Of een pool?
"een sociaal GEGEVEN" u stipuleert het goed! Bezin je daar misschien eens over in de plaats van onrecht te zoeken elders!
sociale herverdeling? U wilt een grapje maken of zo? Wie of wat stelt dat iemand die geld verdient heeft dat geld moet herverdelen? U? U stemt toch niet VB hoop ik want u had best op de tegenpool ervan moeten stemmen vrees ik... En in dat kader "en effet c'est quoi ces carabistouille?"
Betaalt de koning geen belastingen? Daar zal wel een wet voor bestaan zo niet is het onwettelijk en gebeurt het niet wat zou betekenen dat u li...euhm
Successierechten dat is helemaal quatch... Als ik nu een deal aanga met de regering dat in mijn volgende generaties geen enkel successierecht moet betaald worden op het doorgeven van mijn onderneming (en dat de regering INSTEMT) dan moet dat gebeuren ook naast wat u allemaal hier te vertellen hebt... (nu dat ook is mijn eigen idee hierover en ga ik dus niet verdertrekken in een discussie...)
Oud 12 januari 2007, 16:59   #184
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat onze koning (en zijn familie) helemaal niet zomaar iemand zijn... Net zoals de premier een deftig budget heeft om zich te handhaven zo moet de koning (en zijn familie) een budget krijgen dat voldoende hoog is om zijn rol te vervullen en ons land naar behoren te personifiëren. Trouwens wat u nu al een enorm budget begint te noemen... Stel eens dat het tien miljoen € per jaar was. Dan zit jij hier te reclameren voor één € ... (het uit de sociale zekerheid snijden zou veel beter zijn volgens mij... pensioenlast weghalen bvb)
EN Dat is mij eigen idee natuurlijk en heeft niks met objectiviteit te maken...
Maar Ik heb geen tijd om in discussie te treden sorry...
dat is al een flagrante schending van de grondwet = iedereen is gelijk, de koninklijke familie heeft een vermogen van 90 miljard bef, is dat niet genoeg om het zelf te betalen?
inderdaad want ondertussen zit 20% van de belgen in de armoede, schandalig
Oud 12 januari 2007, 17:07   #185
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
dat is al een flagrante schending van de grondwet = iedereen is gelijk, de koninklijke familie heeft een vermogen van 90 miljard bef, is dat niet genoeg om het zelf te betalen?
inderdaad want ondertussen zit 20% van de belgen in de armoede, schandalig

was dat maar waar... U vergist zich tussen de coburgs en de oranjes vrees ik

De rijkste belg is Albert frère met een budget van +-1000mio€. Hoor ik u reclameren?
Belgen in armoede? Tsjah... Er is werkgelegenheid zat nogtans... (loodgieters zijn er ook niet genoeg)... Ik wil wel es weten wat gij nog armoede noemt hoor?

Wat die grondwet betreft Heb ik al een paar keer uitgelegd... Het is helemaal geen schending van deze want de koning is ONDERDEEL van deze grondwet...

Nuja ik ga daar niet meer op ingaan...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be