![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Banneling
|
![]() Is zo'n vergadering niet beter in Brussel te houden, de Europese hoofdstad?
Dan zal ik zelf misschien aanwezig zijn. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#186 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, als we zo beginnen. Waarom komen jullie niet met z'n allen naar Apeldoorn?
Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 21 januari 2007 om 22:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En dan is er nog de twijfelachtige uitdieping van de Westerschelde. De storm in Zeeland tegen de natuurcompensaties (ontpoldering) is stilaan zo groot aan het worden, dat het zeer twijfelachtig wordt dat de (nieuwe) Nederlandse regering dit nog kan doorduwen. Zie www.doel2020.org. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Die u kennen weten wel beter...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien loopt de website van Doel wel twee jaar achter! ![]()
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 22 januari 2007 om 08:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Ja, het is niet de eerste keer dat het Antwerps havenbedrijf zijn megalomane droompjes voor werkelijkheid neemt en dan achteraf grandioos op zijn bek gaat. Remember de bouwvergunningsperikelen voor het Deurganckdok. Zie ook de bekentenis dat men dat dok maar niet afgewerkt krijgt (nu al weer uitgesteld naar 2008, of 2009 of...). En dan zwijgen we nog van de komende verkeerscongestie als gevolg van het absolute gebrek aan infrastructuurplanning... A propos, is de Schelde nu al verdiept tot 13,75 m? En tegen wanneer verwacht men dat? ![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja... enkel de toekomst zal het uitwijzen maar als we even logisch verderdenken, kunnen we enkel concluderen dat we met het Deurganckdok niet aan het einde zijn. Schepen worden steeds groter (cf. Emma Maersk) en ook de havens moeten zich daaraan aanpassen.
![]() |
#193 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En de Westerschelde - 90 km lang - moet steeds meer aangepast worden: diepere vaargeul, hogere dijken, steeds meer ontpoldering als natuurcompensatie en om overstromingsgevaar tegen te gaan... Hoe ver zal dat gaan? Hoe lang zal dat technisch en financieel nog haalbaar zijn? Hoe lang zal Nederland nog bereid zijn de Westerschelde en aangrenzende gebieden te mishandelen voor het heil van de Antwerpse havenbaronnen? En wanneer zal de natuurlijke grens bereikt zijn? Hoe hoog zal de kaaimuur in Antwerpen moeten gemaakt worden? De reportage "De grote storm" op Canvas gezien? Geen nood, ze wordt herhaald op zondag 28 januari 2007 (21u, in "Overleven"). Maar voor de blinde uitbreidingsfans zal dat allemaal wel overroepen zijn, zeker? Laatst gewijzigd door baarle : 22 januari 2007 om 09:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
|
![]() Baarle is weer eens uitstekend op de hoogte.
De nederlandse regering wil zich graag aan de afspraak met Vlaanderen/België houden. Via via weet ik dat vooral Zalm zich er sterk voor maakt. Maar in Zeeland is men het echt wel een beetje zat. Mensen die na de watersnoodramp in 1953 hun land eindelijk weer hadden teruggewonnen op het water, geliefden hebben verloren aan dat water, moeten het nu expres weer laten onderlopen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Baarle was afgelopen weekend in Doel. Daar zit je aan de bron, en de storm die momenteel over Zeeland waait, is er te voelen. Dijken doorsteken is zowat de hoogste doodzonde die je in een poldergebied kan begaan. De kans is groot dat dat niet gebeurt, omdat het zelfmoord zou zijn voor de politici die het toch zouden aandurven. Hoe graag de Antwerpse havenmannetjes het ook zouden willen.
Eén oplossing voor Antwerpen: zo snel mogelijk opgaan in een Nederlandse Confederatie, zodat de Westerschelde in hetzelfde land komt te liggen als de haven, en zodat de concurrentie Rotterdam/Antwerpen tot normale, inlandse proporties teruggebracht wordt. Kim krijgt het nog moeilijk als de Antwerpse captains of industry uit puur lijfsbehoud voor Nederlandse integratie gaan ijveren... ![]() Laatst gewijzigd door baarle : 22 januari 2007 om 09:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Europees Commissaris
|
![]() Beetje intrigerende opmerking. Na een diep gewetensonderzoek ben ik tot de bevinding gekomen dat dat niets meer is wat het ooit geweest is. De enige romantiek die ik terugvond waren de kippenvelmomenten tijdens het zingen van onze nationale volksliederen. Maar zelfs daarvan schiet niet veel meer over. Graag geef ik je een paar fragmenten mee :
- Uit : Die stem van Suid-Afrika : "Ons zal lewe, ons sal sterwe, ons vir jou Suid-Afrika." Terwijl een lichte verkoudheid nu toch het maximum zou zijn... - Uit : Het Wilhelmus : "den koning van Hispanje heb ik altijd geëerd..." Bij nadere beschouwing was de toenmalige koning van Spanje een echte eikel.... -Uit "de Leeuw" "Wij lachen met zijn woede, de Vlaamse leeuw is daar...." Wat kunnen wij de dag van vandaag met dat tandeloze beest aanvangen? De "foute" liederen "Erica" en "Alte Kameraden", zeer populair na een aantal glazen gerstenat nog buiten beschouwing gelaten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Ambiorix : 22 januari 2007 om 13:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 22 januari 2007 om 13:20. |
|
![]() |
![]() |