Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 februari 2007, 18:45   #181
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Congolees ?? T'is een Belg !!

Btw, ik zal maar niet vragen voor welke partij je stemt, zeker ??
Hij heeft het Belgische vodje papier. Maar hij is geen etnische Vlaming en zal het ook nooit worden, ook al is hij goed aangepast.

Door de snel Belg wet zijn er al veel te veel allochtone Belgen en door het slappe immigratiebeleid ook al veel te veel vreemdelingen. De migratiestroom naar onze omgeving heeft al lang de normale proporties overschreden. Dus ook al is deze man perfect aangepast. Jammer maar helaas ze zijn met veel te veel. Terugsturen naar Congo.

Hadden onze politici in het verleden wat meer hun verantwoordelijkheid genomen dan was het nu niet zo ver gekomen. Iedere samenleving heeft een kleine groep migranten en allochtonen, dat is in de geschiedenis normaal gebleken en als die mensen goed aangepast zijn aan onze cultuur is er geen probleem. Echter in Vlaanderen zijn er zoveel allochtonen, zoveel vreemdelingen dat het niets uitmaakt of deze mensen aangepast zijn of niet. De etnische eigenheid van de Vlaming komt in het gedrang, alsook de leefomgeving. Vlaanderen is al zo dichtbevolkt. Ik vind dat politici hun verantwoordelijkheid moeten opnemen voor de toekomst.

Met nationaal solidaristische groet

Max

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 1 februari 2007 om 18:46.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 18:47   #182
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
Ze zijn nog véél te voorzichtig .

Op het forum 'Buitenlandse politiek' zijn momenteel een roedel negationisten aan het werk die zich in alle bochten en kronkels moeten draaien om toch maar niet expliciet te zeggen wat ze willen zeggen. Ik vind dat eigenlijk best wel zielig.
Wat vind je zielig? Omdat het strafbaar is omdat ze die mening niet kunnen zeggen, of omdat ze die mening hebben?
Oud 1 februari 2007, 18:49   #183
Starkan
Staatssecretaris

Starkan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Hij heeft het Belgische vodje papier. Maar hij is geen etnische Vlaming en zal het ook nooit worden, ook al is hij goed aangepast.

Door de snel Belg wet zijn er al veel te veel allochtone Belgen en door het slappe immigratiebeleid ook al veel te veel vreemdelingen. De migratiestroom naar onze omgeving heeft al lang de normale proporties overschreden. Dus ook al is deze man perfect aangepast. Jammer maar helaas ze zijn met veel te veel. Terugsturen naar Congo.

Moest ik niet beter weten zou ik geloven dat het een satirisch stuk is.

Laatst gewijzigd door Starkan : 1 februari 2007 om 18:49.
Starkan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 18:53   #184
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Eens benieuwd hoe men hier zou reageren mocht een allochtoon koppel een "blanke" schepene weigeren...
Inderdaad; stelletje hypocrieten.

Ik vraag me af of het koppel daarna ook nog eens voor de kerk gaat trouwen?
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 18:53   #185
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip De Man
Als een kat bevalt in een viswinkel, heeft zij dan visjes?

M.a.w. wat kleurlingen ook doen, wij aanvaarden ze nooit !
Van een volksvertegenwoordiger gezegd... duidelijker kan niet.
Past in 'vrije meningsuiting' zeker ?
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 18:53   #186
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Helemaal niet. Er is ook geen wettelijke grond om iemand te vervolgen in deze zaak. De antiracismewet verbiedt enkel bepaalde door racisme geïnspireerde daden en weigeren te trouwen valt daar vanzelfsprekend niet onder. Maar dat wil niet zeggen dat er van racisme geen sprake is.

Je weet dat die mensen van mij racisten mogen zijn, eh, Edina. Als zij zo engdenkend en dwaas willen zijn voor mij niet gelaten.

Maar in dit geval denk ik toch dat er sprake is van een ietsiepietsie racisme én een inbreuk tegen de antiracismewet.

Mochten de trouwplichtplegingen van de drie koppels door een blank persoon zijn vervuld, zouden die mensen niet van zich laten horen.
Nu echter, was het een mens met een zwarte huidskleur en plots zijn er bezwaren. De daad om niet te trouwen is dus racistisch geïnspireerd.

(Het kan natuurlijk dat racisme er niks mee te maken heeft en dat het om intermenselijke problemen uit het verleden gaat. Maar euh: drie koppels?)

Neen, neen, Edina, ik denk dat ze bij het CGKR beginnen door te hebben dat het als gekken op allerhande racismezaken springen, eerder contraproductief werkt.
Door geen rechterlijke stappen te ondernemen geven ze een veel beter signaal dan weeral eens met de wet in de hand een inquisitievervolging te organiseren.
Vervolging betekent namelijk dat de racist al gauw tot slachtoffer wordt gepromoveerd. Je kan het in deze thread duidelijk lezen.
Oud 1 februari 2007, 18:54   #187
La Chunga
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest Bekijk bericht
Wat vind je zielig? Omdat het strafbaar is omdat ze die mening niet kunnen zeggen, of omdat ze die mening hebben?
Beiden.
Oud 1 februari 2007, 18:55   #188
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Eens benieuwd hoe men hier zou reageren mocht een allochtoon koppel een "blanke" schepene weigeren...
Racisme roepen? Ik denk het niet.
volgens mij kunnen ze dan - net zoals het koppel in kwestie - foert zeggen tegen hun huwelijk en er zelf voor moeten zorgen dat ze ergens anders een "geschikte" burgemeester/schepen vinden.

Ik veronderstel niet dat De Morgen het zal plaatsen als voorpagina nieuws, noch dat de VRT er iets over zal zeggen.

En Willockx zou zwijgen als vermoord! Jozef De Witte is in deze dan niet te zien.

Denk je niet?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 1 februari 2007 om 19:03.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 18:56   #189
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hadden onze politici in het verleden wat meer hun verantwoordelijkheid genomen dan was het nu niet zo ver gekomen. Iedere samenleving heeft een kleine groep migranten en allochtonen, dat is in de geschiedenis normaal gebleken en als die mensen goed aangepast zijn aan onze cultuur is er geen probleem. Echter in Vlaanderen zijn er zoveel allochtonen, zoveel vreemdelingen dat het niets uitmaakt of deze mensen aangepast zijn of niet. De etnische eigenheid van de Vlaming komt in het gedrang, alsook de leefomgeving. Vlaanderen is al zo dichtbevolkt. Ik vind dat politici hun verantwoordelijkheid moeten opnemen voor de toekomst.

Max
U zegt zelf dat er altijd een kleine groep van vreemdelingen is geweest doorheen de geschiedenis, dus waarom wilt u ze dan allem�*�*l "terugsturen"? Of waarom juist die goed aangepaste schepen willen "terugsturen"?! Er zit geen logica in uw post.

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 1 februari 2007 om 18:57.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 18:57   #190
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Max
Heb je hierover nagedacht, of kwam het recht uit uw darmen ??
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 18:57   #191
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip De Man
Als een kat bevalt in een viswinkel, heeft zij dan visjes?

M.a.w. wat kleurlingen ook doen, wij aanvaarden ze nooit !
Van een volksvertegenwoordiger gezegd... duidelijker kan niet.
Past in 'vrije meningsuiting' zeker ?
Filip Deman heeft gelijk. Er zijn teveel allochtonen en vreemdelingen. Onze samenleving kan dit niet aan.

Oud 1 februari 2007, 18:57   #192
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

"Wel verwijt ik het nationaal Vlaams Belang dat het een klimaat heeft gecreëerd, waardoor men dit zonder gêne aan een loket durft te zeggen".
Aldus Willockx.. een nummertje opvoeren om uiteindelijk het VB de schuld te kunnen geven. Ach ach ach hoe voorspelbaar toch
Oud 1 februari 2007, 18:59   #193
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Filip Deman heeft gelijk. Er zijn teveel allochtonen en vreemdelingen. Onze samenleving kan dit niet aan.
Gij kunt dat niet aan! Gij zijt de samenleving niet.
Oud 1 februari 2007, 19:00   #194
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Congolees ?? T'is een Belg !!

Btw, ik zal maar niet vragen voor welke partij je stemt, zeker ??
Dus voor u is alles bezegeld met een vodje papier. Dus wat betreft afkomst, vb.: voor de simpele, u gaat morgen een prijsduif kopen, maar de verkoper geeft u een kip met een certificaat "prijsduif" dan is dit voor u oké en geeft u deze mee met de volgende wedstrijd. Want voor u telt enkel het papierke niet het product. Al veel prijzen gewonnen?
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 19:00   #195
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest Bekijk bericht
"Wel verwijt ik het nationaal Vlaams Belang dat het een klimaat heeft gecreëerd, waardoor men dit zonder gêne aan een loket durft te zeggen".
Aldus Willockx.. een nummertje opvoeren om uiteindelijk het VB de schuld te kunnen geven. Ach ach ach hoe voorspelbaar toch
Logisch, racisten voelen zich geruggesteund door het VB, en zien in hun daden een vorm van legitimatie.
Oud 1 februari 2007, 19:00   #196
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
etc...
Max
dat is nu dikke zever. Diene gast is gewoon geadopteerd, heeft een vlaamse opvoeding gekregen en gedraagt zich als dusdanig.

De rest van uw post (weze er wel waarheid in te zitten) is in deze van geen belang.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 19:01   #197
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Dus voor u is alles bezegeld met een vodje papier. Dus wat betreft afkomst, vb.: voor de simpele, u gaat morgen een prijsduif kopen, maar de verkoper geeft u een kip met een certificaat "prijsduif" dan is dit voor u oké en geeft u deze mee met de volgende wedstrijd. Want voor u telt enkel het papierke niet het product. Al veel prijzen gewonnen?
Heb je hierover nagedacht, of vloeide je bericht recht uit uw darmen ?
Oud 1 februari 2007, 19:02   #198
La Chunga
Minister

Standaard

Citaat:
Tja, Max, wat gaan we daarmee doen?
Oud 1 februari 2007, 19:06   #199
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
U zegt zelf dat er altijd een kleine groep van vreemdelingen is geweest doorheen de geschiedenis, dus waarom wilt u ze dan allem�*�*l "terugsturen"? Of waarom juist die goed aangepaste schepen willen "terugsturen"?! Er zit geen logica in uw post.
De groep van vreemdelingen en allochtonen is te groot. We zouden een slecht signaal geven als we deze man als Vlaming onder de Vlamingen zouden beschouwen. Dat zou betekenen dat iedereen uit de hele wereld hier zich maar kan komen vestigen mits hij zich aanpast en Nederlands spreekt. Vlaanderen is al zo dichtbevolkt en de etnische eigenheid van ons volk staat al zo fel onder druk.

Daarom pleit ik voor een immigratiestop, een terugkeerbeleid van

- eerst de niet aangepaste vreemdelingen (zonder de nationaliteit)
- dan de niet aangepaste allochtonen (met de nationaliteit)
- dan de aangepaste vreemdelingen

Tot als het aandeel vreemdelingen binnen de normale proporties is gebracht. Zijn er nog teveel dan moeten ook eens gaan denken om aangepaste allochtonen terug te sturen. Deze allochtone man staat dus als laatste in het rijtje en zal wellicht niet teruggestuurd worden, maar zeg nooit nooit. Laten we deze man dan ook als gast beschouwen.

Terugsturen naar Congo is misschien wat te snel geschreven. Mijn excuses daarvoor. Er zijn talloze vreemdelingen die eerder in aanmerking komen.

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 1 februari 2007 om 19:14.
Oud 1 februari 2007, 19:08   #200
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb je hierover nagedacht, of vloeide je bericht recht uit uw darmen ?
Och, voor op links te reageren moet men daar voor nadenken, is nieuw. Ze hebben het onderwerp "racisme" nogeens kado gekregen en daar plakken ze zich nu aan vast als strontvliegen aan, juist stront. Dat voor u alles bezegeld is met een vodje papier, te moeilijk om op te reageren?
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be