![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Jürgen Verstrepen (Lijst Dedecker) - 5 tot 11 februari Voormalig radiogeweld, presenteerde enkele talkshows op radio en televisie. Stapt in 2004 in de politiek en is verkozen als Vlaams volkvertegenwoordiger. Voorvechter van vrije meningsuiting en actief in de mediacommissie in het Vlaams Parlement. Op 17 april 2007 kondigde Verstrepen zijn overstap naar de Lijst Dedecker aan na een dispuut met VB-voorzitter Frank Vanhecke. |
|
|
Discussietools |
|
|
#181 | |||||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
... en koloniseert braafjes verder op de West-oever, ondanks tal van protesten door de internationale gemeenschap. De terugtrekking uit Gaza was puur tactisch en speelt op lange termijn in het voordeel van Israel. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
|
|
|
|
#182 | ||||||||
|
Gouverneur
|
Citaat:
Citaat:
Verder heb je gelijk dat de regering/militaire top er beter aan doet om geen labiele soldaten hiervoor in te zetten. Oorlog wordt niet eerlijk gespeeld en het komt de Iraelische regering waarschijnlijk goed uit. Citaat:
Citaat:
Maar je geeft geen antwoord op mijn vraag of eigenlijk wel op een indirecte manier. De Arabische en zeker de Palestijnse media voert op dezelfde wijze propaganda als de Joodse. Daar zit geen verschil in. Citaat:
Het feit is dat beide media geen waarheid of een verdraaide waarheid geven. Ze steunen zichzelf in die oorlog de waarheid willen ze niet weten. Denk je dat als Hamas een Israelische grenspost overvalt ze hier melding van geven? Ze zeggen alleen dat ze gewond zijn geraakt door Israeliers en verheerlijken dit. Waarom er doden vallen is niet belangrijk voor de media alleen wie het gedaan heeft. Hetzelfde doen de Joodse media. Citaat:
Een eenstaatoplossing is een mooi idee. Of het het probleem oplost? Dan krijgen we iets al Libanon of Belgie(maar dan veel erger). Het zijn geen vriendjes en dat willen ze ook niet worden. Tweestaten is op kortere termijn een oplossing, de vraag is hoe we het land, water en grondstoffen verdelen. En hoe we de aggresieve buurlanden braaf krijgen. En hoe we de 2 geloven laten verzoenen. [quote=IlluSionS667;2433293] Er is nog altijd de Joodse Autonome Oblast LOL, het ligt nog dichtbij Kamatsjaka ook. Een ministaatje, een reservaat voor Joden opgericht door Stalin, met 1.2% Joodse bevolking. De Joden voelen zich cultureel thuis in het gebied rond Jeruzalem, daar is weinig aan te veranderen. Ze een ander gebied aanbieden is vanop afstand wel mooi maar daar gaan de Joden niet tevreden mee zijn. Citaat:
Het enige is dat het eenzijdige vragen over de Joden/Israel waren. Maar die vragen waren bedoelt als reactie op de eenzijdige quote en naar u gericht in het algemeen. Voor de rest meng ik me genoeg in discussies met argumenten voor beide partijen. Ik kan jouw ook verwijten eenzijdig Palestijnse propaganda aan te brengen al klasseer ik het onder Palestijnse support en de antwoorden. De antwoorden waren trouwens matig dat beide partijen verantwoordelijk zijn. Ik stel beide verantwoordelijk voor het probleem, de oplossing laat ik open. Citaat:
Bijkomende vraag: Hoe zie je de financiele steun van de laatste weken van de grenstaxen aan president Abbas en niet aan Hamas(de regering)? Er van uitgaand dat ze betaald worden... |
||||||||
|
|
|
|
#183 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 14 februari 2007 om 18:28. |
|
|
|
|
|
#184 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nee hoor.
Citaat:
Voor die zomer is na de terugtrekking van Israel en sinds 2000 geen enkel Israëlische soldaat nog in Libanon geweest. Maar kom, je moet die smeerlappen van Hezbollah wel op de een of andere manier gelijk geven zeker. Citaat:
Maar wanneer het enige antwoord op Israelische terugtrekking gewoon dagelijkse raketten en pogingen tot aanslagen betekent, tja, dan zou ik als Israeli ook niet uit de Westbank vertrekken. Ik zou eerder Gaza herbezetten. Citaat:
Citaat:
BTW: de Hamasregering en de Al Aqsabrigades maken er geen geheim van dat ze proberen. En wanneer een aanslag "lukt", dwz zoveel mogelijk onschuldige burgers zijn vermoord, dan staan ze er als de kippen bij om te bevestigen dat ze het hebben uitgevoerd. Ten laatste dan de Qassams. Daar kun je moeilijk van zeggen dat er geen bewijsmateriaal is.Die vallen gewoon dagelijks op Israelische dorpjes. Of er -gelukkig maar- net naast. Citaat:
Palestina kan ook bestaan. Maar de Palestijnen moeten willen. Eerst en vooral moeten ze af van die terroristen in hun regeringen. Citaat:
|
||||||
|
|
|
|
#185 | |||||||||||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De Europese media is gematigd pro-Israelisch met uitzondering van een BBC-documentaire hier en daar. De Amerikaanse media is zo overgoten met zionistische propaganda als maar kan zijn. Citaat:
Dit filmpje geeft een goed beeld van de feiten en de manier waarop de zionistische propaganda ze verdraait, alhoewel heel wat van de meest gruwelijke waarnemingen ook hier niet vermeld worden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
De belachelijke vergoelijking van de Israelische misdaden en het plaatsen van Israel in de positie van verdediger, terwijl alle objectieve bronnen haar als de aggressor aantonen. Citaat:
Citaat:
Een poging om Hamas (de enige Palestijnse organisatie van enige invloed die werkelijk het lot van de Palestijnen wil verbeteren) te breken in het voordeel van het (hopeloos corrupte marionettenregime van) Fatah. |
|||||||||||
|
|
|
|
#186 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#187 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een trand die je niet enkel met mij volgt, ik lees jouw antwoorden op de andere berichten in deze thread ook. Eén en al onzin. Laatst gewijzigd door Antoon : 15 februari 2007 om 14:18. |
|
|
|
|
|
#188 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Jouw uitspraken zijn al duizenden malen weerlegd en worden enkel verdedigd door zionistische propagandisten als Derschowitz. Dat is een goede beschrijving van jouw posts |
|
|
|
|
|
#189 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Ik moest je dus de waarheid vertellen over je argumenten in dit dossier. En ik herhaal en onderschrijf volledig : één en al onzin. Gezien je niet meer inhoudelijk bezig bent maar gewoon bent begonnen met 'je ontkent de feiten', 'niet nuttig te discussiëren', hou ik er ook mee op. Met een discussie-overwinning op zak. Laatst gewijzigd door Antoon : 15 februari 2007 om 14:40. |
||
|
|
|
|
#190 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
|
|
|
|
#191 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dan zou dat toch ook moeten lukken voor energie. |
|
|
|
|
|
#192 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
#193 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
De Israelis hebben in de bezette gebieden kampen gemaakt waartussen men mag passeren via checkspoints waar sadistische snotneuzen van 19 j het meest vertier hebben in het pesten en al eens afschieten van de Palestijnse bevolking. een oud manneke van in de 70 uren laten wachten in de vlakke zon...Allemaal voor de "uitverkorenheid" En van zodra ze hun electricteit of stromend water herstellen, bombardeert het idf dat wat graag stuk(liefst nog met een palestijns kind erbij) . Gelukkig hebben de Palestijnen een sterke wil en zullen ze zich niet weer laten verdrijven zoals in debeginjaren van de zionistische terreurstaat. en vooral: de demografie staat aan hun kant. 60 jaar lang zo bestookt worden door de zionisten en vandaag nog sterker verzet plegen tegen de bezetter als ooit, dat is een sterk staaltje van volksnationalisme.
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2 Laatst gewijzigd door bruut geweld : 15 februari 2007 om 15:19. |
|
|
|
|
|
#194 | ||||||||||
|
Banneling
|
Citaat:
Enkele voorbeelden : Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Omdat jij de feiten voortdurend ontkent zonder enige argumenten, heeft het gewoon geen zin om verder met jou inhoudelijk te discussiëren. Asshen Sukar gebruikt nog een beetje zijn verstand, waardoor ik bij hem WEL verder inhoudelijk debateer. Citaat:
Citaat:
|
||||||||||
|
|
|
|
#195 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Jaja, en de paus is de antichrist, zeker? Man, jij hoort thuis in een psychiatrische instelling.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
|
|
|
|
#196 | ||||||||||||||
|
Gouverneur
|
Citaat:
of nee dat kon het geen moer schelen ze wilden de Joden weg en daarna Israel. De eerste Arab-Israel war was in 1947 voor de oprichting van Israel zelf en meer een burgeroorlog. De 2de was op de dag van oprichting van Israel zelf in 1948 en was een inval van de Arabische landin in Israel. Voor beide waren een stemming binnen de VN de oorzaak. Als ik het goed heb begonnen de etnische zuiveringen in 1949 en daarna. De Yom Kippur oorlog was in de jaren 70 als je daarnaar verwees. De Palestijnse vluchtelingen zijn trouwens politiek goed gebruikt door de Arabische landen en expres in die landen gehouden. Over de Joodse vluchtelingen zullen we maar zwijgen want dat valt onder propaganda. Citaat:
Citaat:
Citaat:
De helft van jouw uitspraken komen ook uit Palestijnse/Arabische propaganda en toch vallen ze het gewoon feiten die je aanhaalt(feit als verwijzing naar een verslag of geschiedkundig iets). Citaat:
Het relevante daarvan is dat beide partijen(Joodse<-->Arabische) propaganda gebruiken om hun zaak te verdedigen. Israel is idd de agressor tegenover het Palestijnse volk. Het Palestijnse volk is het slachtoffer van dit conflict. Bekijk wel dat er veel meer partijen bij gemoeid zijn dan alleen die 2. En een groot aantal daarvan hebben voordeel bij dat er geen vrede komt. Alleen verwijzen naar de Palestijnen als tegenpartij en slachtoffer is heel simplistisch. Citaat:
Tijdens de laatste oorlog tegen Hezbollah was de media echter nogal anti-Israel. Op een paar kranten na die ook het Israelisch leed lieten zien en ongemerkt Israel tot de overwinnaar uitriepen. Als je Arabische propaganda zoekt is de laatste oorlog tegen Libanon een mooi voorbeeld. -Er zijn 3 journalisten geschorst wegens het fotoshoppen van fotos. -Er was een gigantische blog oorlog van beide partijen bezig. -Er zijn gigantisch veel fotos van raketwerpers opgedoken in dorpen die totaal niet meer klopten. -Hezbollah propaganda, meisje met fopspeen die onder een flat werd uitghaald, bleek opgezet spel te zijn van Hezbollah was met een pop gedaan. -Flat met 40 doden waar de president bij zat te huilen, waren er 2(valt onder foute statistieken). Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nu zitten we weer op propaganda vlak. 20 doden per jaar op 6miljoen mensen is statistisch niks. Citaat:
Citaat:
Of ze er volkkundig thuishoren is een thread die op internationaal al gevoerd is. Ergens in de jaren 20 zou de bevolking met 800% gestegen zijn. Dus de meeste Palestijnen komen ook van ergens anders. Maar ik geef je gelijk dat het iets meer hun land is dan dat van de Joden, hangt teveel af op welk vlak je het situeert. Citaat:
De Palestijnen hebben pech dat zij het slachtoffer zijn in dit conflict. Citaat:
Citaat:
Alleen staat Hamas mij evenmin aan als Fatah. Fatah is corrupt en wilt regeren. Hamas bekommert zich meer om de mensen maar was totaal verrast dat ze de verkiezingen wonnen en waren hier niet op voorbereid en ook zijn ook niet in besturen geinterreseert. Volgens mij kan je beter een groene partij oprichten ofzo in Palestina. Het voordeel is dat er geen bomen zijn dus moeten ze zich met andere dingen bezighouden dan hun eigen programma. Het grote probleem aan dit conflict is dat het te ingewikkeld en te groot is om te zeggen dat 1 partij de goede is en de andere de slechte. |
||||||||||||||
|
|
|
|
#197 | ||||||||||||||||||||||||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Finkelstein (zelf een seculiere jood en zoon van overlevenden van de concentratiekampen) steekt zijn Joodsheid niet onder stoelen of banken en spreekt geen kwaad woord over de Joden in het algemeen. De zionistische tegenargumenten tav de argumenten van Norman Finkelstein bestaan echter hoofdzakelijk uit een zwak spelletje van op de man spelen, waarbij Finkelstein wordt voorgesteld als een antisemitische zelf-hater ( Ik snap daarom niet waarom jij de zionistische nonsens-versie soms klakkeloos lijkt te papegaaien, ondanks het feit dat je toch wel een kritische geest lijkt te hebben en niet onverstandig lijkt te zijn. Citaat:
Wanneer mensenrechtenorganisaties zich partijdig opstellen, dan is dat trouwens systematisch aan de kant van Israel en niet de kant van de Palestijnen, zoals je zelf in je eigen post ook illustreert. Dat maakt deze bronnen nu net zo interessant, omdat het niet in hun kaart speelt de misbruiken van Israel erger voor te stellen dan ze zijn. Citaat:
Dat laatste illustreert ook meteen de klassieke NWO-wijze van propaganda. Die bestaat niet zozeer uit ronduit liegen maar uit het weglaten van informatie, het mengen van waarheid met kleine leugentjes of uit het verdraaien van de waarheid (bijvoorbeeld door de situatie uit haar context te halen). Tijdens de 20ste eeuw is gebleken dat deze methode veel efficiënter blijkt te zijn. Met betrekking tot de mensenrechtenrapporten, vond ik een interessant artikeltje op de website van het Israeli Committee Against House Demolitions mbt de houding van specifiek Human Rights Watch tav de situatie in Palestina/Israel. De meest relevante stukken heb ik aangeduid in vet : Citaat:
Citaat:
Daarboven geldt dat de argumentatie van zionistische propaganda-literatuur als Derschiwitz's "The Case for Israel" volledig is "ge-debunked" en hun bronreferenties onmaskerd als verdraaiingen, pure propagandistische onzin, ... Citaat:
Citaat:
Het is wel zo dat heel wat linkse leraars overtuigd pro-Palestijns zijn en dit (tegen de deontologie in) ook doorgeven aan hun studenten. Citaat:
Citaat:
Hoe dan ook, dit zegt niet veel. Dit kan even goed een black-ops techniek zijn om de Arabische visie als propaganda af te doen en zo de zionistische versie door te drijven. Ik weet dat het vergezocht klinkt, maar ook dit is een klassieke NWO-techniek. Hoe dan ook weet ik te weinig over de specifieke situatie om er verdere commentaar op te geven. Ik probeer mij te focussen op de boodschap en niet op de boodschapper of de manier waarop die boodschap gebracht wordt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Is dit ook maar ERGENS op gebaseerd behalve op zionistische propaganda? Citaat:
De meerderheid van het gebied was Palestijns gebied. Joden bezaten inderdaad enkele lapjes grond, maar dat was een kleine minderheid en kwam niet in de buurt van de grootte van het gebied dat in 1948 aan de zionisten werd toegekend. Citaat:
Citaat:
Er is nooit één goede en één slechts. Het is altijd ingewikkelder van dat. Je kunt echter wel zeggen dat Israel de onderdrukker is en het Palestijnse volk de onderdrukte. Dat is van tel, en al de rest is bijzaak. |
||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
#198 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Wat je wel kunt zeggen is dat Israël een lap rood vlees is en de buurlanden hongerige hyena's. |
|
|
|
|
|
#199 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#200 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Neen, het is eerder ..... wie het karige stukje vlees van de leeuwen pakt mag zich aan een flinke klauw en wat gebrul verwachten.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 16 februari 2007 om 22:28. |
|
|