![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() En zoals ik al zei : de Franstaligen hebben nog een wapen achter de hand dat jij niet hebt : dat jij gaat beginnen wenen als je veroveringstocht 100% succesvol is.
![]() |
![]() |
#182 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik vechten voor gemeenten? Citaat graag!
Laatst gewijzigd door baarle : 18 februari 2007 om 23:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Of gaat nu de grote stilte volgen? Laatst gewijzigd door baarle : 18 februari 2007 om 23:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
|
![]() Ah, u gaat het hen eens gaan vragen?
![]()
![]() |
#185 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen enkele van de door u opgesomde Waalse gemeenten wenst terug te gaan naar een Vlaamse provincie. Indien u deze gemeenten dan wilt "pakken", dan zal dat wederrechtelijk gebeuren. Tegen de afspraken die voortvloeien uit een vroegere grensafspraak, tegen de democratische ordening. Dit zal dus leiden tot spanning, conflicten en desnoods ook geweld. Dergelijke redeneringen leiden dan ook naar het verderf in plaats van een sterker Vlaanderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nope dus. Ik volg geen principes noch heb ik een logica. Al wat ons kan vooruithelpen accepteer en steun ik. Toon mij dus maar eens waar ik Komen en Moeskroen "opeis". Citaat:
Waarom moeten Vlamingen toch altijd zo verdomd eerlijk zijn? Waar heeft het ons al gebracht, dat eerlijken friemelen met de pet in de hand? Zelfs een compliment van meneer pastoor was het niet waard... Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door baarle : 18 februari 2007 om 23:14. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | ||
|
![]() Citaat:
![]() "Vous et quelle armée?!" U zegt dat u geen geweld wil? Hoe dan wel? Citaat:
![]() |
![]() |
#188 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dus u vindt geen enkel citaat van mij waarin ik voor gemeenten wil vechten. U hebt dat met andere woorden uit uw duim gezogen. QED.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nu wil ik ze al pakken...
Jullie zijn echt wel uit de bol aan het gaan hé. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hoezo? U wil dus geweld?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | ||
|
![]() Citaat:
"De slaaf zit in je hoofd" is jouw slagzin, maar volgens mij zit bij jou de imperialist daar vlakbij! En ik zeg het nog eens : je moet zo stoer niet doen, moesten ze je op je eenmans-veroveringstochten ineens hele provincies geven zou je met traantjes in de ogen niet weten wat doen. Quod est deplorandum. Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door evilbu : 18 februari 2007 om 23:17. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ook Voeren werd voordien voor het grootste deel in het frans bestuurd . Laatst gewijzigd door Luc Bekaert : 18 februari 2007 om 23:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
|
![]() Citaat:
Baarle stelt zich VOOR de onderhandelingen op het standpunt dat heel Belgie eigenlijk Vlaanderen toebehoort, gezien de vlaamse meerderheid. Dat is het uitgangspunt. Uitgaan van een ander axioma zou op voorhand al capitulatie zijn aan de franstaligen. Het is een stevig standpunt maar in onderhandelingen sterker dan "Wat wilt u hebben? Pak het maar.'' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Lijkt me geen goed uitgangspunt om de onderhandelingen in te gaan. Je moet altijd meer eisen dan je wilt om te krijgen wat je wilt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen de discussies over de taalgrens werden gevoerd, had GEEN ENKELE Franstalige politicus er moeite mee het Nederlandstalig karakter van de Voerense gemeenten te erkennen. Meer zelfs, men was bereid om het nieuw in te voeren tweetalig statuut om te zetten naar het oude, eentalig Nederlands statuut op voorwaarde dat de gemeenten BIJ LUIK BLEVEN. Er is niet echt sprake geweest van een "ruil", maar de discussies in het parlement verhitten in grote mate als het over Voeren en Komen-Moeskroen ging. Men heeft toen beide dossiers samen behandeld. Van een "ruil" in eigenlijke zin was echter geen sprake, omdat er niet echt discussie was over Moeskroen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat had gekund, maar ik zie niet in wat er "belachelijk" is aan het streven naar een eentalige regio en bijgevolg die gemeenten te voegen bij die regio die past bij het taalstatuut. Dat vergemakkelijk de bestuurssamenhang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pure politieke science-fiction! Als dit het punt was dat Baarle naar voor wou schuiven, dan moeten we daar geen woorden meer aan vuilmaken. Uit zijn bewoordingen konden we evenwel eerst wel iets anders uitmaken. Ook al omdat hij zich schijnbaar schaarde achter het plan Moeskroen, Komen, Orroir... weer bij een Vlaamse provincie te voegen en dit - zijn eigenste woorden - omdat die gemeenten eens bij een Vlaamse provincie hoorden. Op basis van dit argument wil hij dus geen Waalse gemeenten die vroeger geen deel uitmaakten van Vlaanderen.
|
![]() |
![]() |