![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Banneling
|
![]() er lopen hier veel racisme-foben rond heb ik de indruk...zo van die paranoïde mensen die overal racisten verstopt zien.Racisten die dan ook nog "homofoob" zijn...écht griezelig...
![]() Laatst gewijzigd door carlgustaaf : 1 maart 2007 om 00:32. Reden: iets vergeten |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vroeger hoorde/las ik wel eens de uitdrukking: "het derde geslacht". Op woordjes zoals "schatje" zal ik in een situatie van anonymiteit zoals forum of chat gewoonlijk niet reageren. Per slot van rekening spreken mijn holebi kennissen mij nooit zo aan dus houd ik rekening met de mogelijkheid dat mijn gesprekspartner een vermomde Dame kan zijn. ![]()
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 1 maart 2007 om 00:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
En dan wil ik toch graag op dat laatste de nadruk leggen. Of als zodandig kán worden opgevat. Als je begint te denken dat elke toenadering van een homo een verleidingspoging is, of een seksueel getinte handeling is, dan lijdt je aan homofobie. Ik druk je daarmee geen stempel op je voorhoofd. Ik zeg gewoon dat veel mensen hier last van hebben. Veel mensen zijn bang van spinnen. Het hangt van de graad af of je een fobie hebt of niet (vandaar dat ik schreef: lichte vorm) Dit is helemaal geen scheldtirade tegen jou, hoor Paulus. Echt niet. Net zoals jij vindt dat je homoseksualiteit bespreekbaar moet maken zonder dat homo's zich beledigt moeten voelen, vind ik dat homofobie bespreekbaar moet worden, zonder dat er onmiddellijk Griekse (excusez-le mot) drama's zich ontvouwen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Of misschien houd je er beter rekening mee dat je gesprekspartner een ander karakter heeft dan je andere holebi-vrienden. Of moeten "ze" ook allemaal hetzelfde karakter hebben ? Past het anders niet meer in je hokjes ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.mensenrechten.be/documents/04-04-21_gent.doc Het begint ongeveer halverwege tot bijna het einde. En neen, ik ben niet bang dat als je deze bewijsstukken naslaat, je een racist zal worden. Ik geloof dat niet. Al beweert de rechter van wel. Voor mij gaat het om kritiek op het vreemdelingenbeleid, waarbij natuurlijk ook iets over vreemdelingen gezegd wordt. Dat kan ook niet anders. Het vreemde is dat als het Vlaams Blok vermelding maakt van het aandeel in de criminaliteitscijfers van vreemdelingen of hun aandeel in de gevangenispopulatie, deze niet tegengesproken of weerlegd worden. Er is niemand die zegt dat het niet klopt of dat het om leugens zou gaan. Er wordt alleen gezegd dat het vermelden van dergelijk cijfermateriaal strafbaar is door wetten, die pas gestemd zijn. Tjah?! Je moet het zelf maar eens lezen en eerlijk beoordelen of de uitspraken (al zijn ze uit hun context gelicht) aanzetten tot racisme, dan wel kritiek zijn op het huidig vreemdelingenbeleid. Vergeet daarbij niet dat er twee rechterts waren die er net zo over dachten. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 1 maart 2007 om 09:49. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Lieveling, Ik schijn me te herinneren dat je er een probleem mee had dat ik je eens een bron in de vorm van een hyperlink had gegeven. Om het met je eigen woorden te zeggen was dat ongeveer hetzelfde als zeggen "Kijk eens op het internet.". Die link van mij wees naar een document van 1 pagina. Jij trakteert ons hier op een document van 60 bladzijden. Maar goed. Ik heb het eens op goed geluk op een willekeurige bladzijde geopend en las daar : "Stavingstuk 132 van de rechtstreeks dagende partijen: het blad “Vrij Vlaanderen, Sterk Europa”, 1997, december: uittreksels onder de titel “Aanvullende woordenverklaring sinds de rellen in Anderlecht”: “Verkrachten: is in een multiculturele samenleving de intiemste vorm van integratie. Door domme en ouderwetse Vlamingen onbegrepen vorm van interraciale fysieke communicatie (zie’integratie’). Vreemdelingenwijken: waar andere wetten gelden dan in de rest van het land, waar de politie buiten moet blijven, waar brandweerlui vogelvrij zijn, waar drugs en prostitutie tot de vrijhandel behoren…” becommentariëring door het Hof: De eerste definitie, waarbij integratie wordt geassocieerd aan verkrachting, is als bijzonder hatelijk te bestempelen. De tweede definitie wijst op de klassieke associatie door het Vlaams Blok van het geheel van de allochtone bevolking met allerhande vormen van misdadigheid." Ik weet niet wat jij ervan denkt lieverd, maar mij lijkt dit een vrij redelijke beoordeling van het geciteerde uittreksel door het hof. Kusjes, Doki |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben evenmin gediend van de leugenachtige, laag-bij-de-grondse insinuaties die je nu al enkele weken lang over mij verspreidt, maar dat schijnt jou allerminst te hinderen. Waarom zou ik me er dan ook maar één lor van aantrekken dat jij je aangetast voelt in je mannelijkheid als ik je aanspreek met "liefje", liefje? (Voor zover ik nog de behoefte zou voelen om jou aan te spreken natuurlijk).
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het was alleszins niet humoristisch bedoeld. Een zinnig gesprek met jou is per definitie uitgesloten omwille van je verregaande domheid en kortzichtigheid. Je domheid wil ik je niet verwijten, dat kan je tenslotte zelf ook niet helpen. Je kortzichtigheid daarentegen...
Maar affijn, wat zit ik hier mijn tijd te verbeuzelen aan een nul als jij. Je gaat bij op mijn negeerlijst, dan hoef ik je onnozeliteiten tenminste niet meer te aanzien... Tot nooit meer. ![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Alle gekheid op een stokje: Hier spring je alweer van liefde naar seks. Ik vraag me af of je ook zo zou reageren als een vrouw dit zou zeggen ? Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
|
![]() Hm, zo heb ik het nog niet bekeken maar hoe dan ook wil ik tegen niemand onvriendelijk doen zolang een situatie dat niet dringend vereist. Toch, inderdaad, Mensen ontmoet ik per-1 en dat staat volkomen buiten (door mij niet snel vertrouwde) groepen, clubs, bendes, -ismen, -dommen die kunnen deel uitmaken van het hobby-bereik van mijn medeMens.
![]() |
#193 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#194 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als iemand een andere mening is toebedeeld begint u altijd op de man te spelen om zo toch maar uw gelijk te behalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Of ben je nog wat op je pikkie getrapt omdat je gisteren je gelijk niet kon halen? ![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 1 maart 2007 om 14:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |