Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 maart 2007, 10:03   #181
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Dit weekend is het opnieuw zover. Blood & Honour mag op zaterdag 10 maart nogmaals ongestraft een SS-herdenking vieren in ons land. Reeds herhaaldelijk hebben mensen van rechtse signatuur dit soort evenementen verdedigt onder het mom van het 'recht op vrije meningsuiting'.
Een regelrechte schande! Zoals gewoonlijk hinkt België weer hopeloos achterop op het vlak van wetgeving. Dit soort smeerlapperij moet zo snel mogelijk radicaal verboden worden. Het is onbegrijpelijk en onaanvaardbaar dat dergelijk crapuul hier vrij spel krijgt.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2007, 10:07   #182
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Een regelrechte schande! Zoals gewoonlijk hinkt België weer hopeloos achterop op het vlak van wetgeving. Dit soort smeerlapperij moet zo snel mogelijk radicaal verboden worden. Het is onbegrijpelijk en onaanvaardbaar dat dergelijk crapuul hier vrij spel krijgt.
Ik vind uw niveau precies toch lager en crapuleuzer van wat ik op dit forum te lezen krijg. Niet dat ge daar van wakker moet liggen, maar dat is werderzijds. Tijd en energie verlies dus.

Wat is nu de bedoeling van zo'n "bericht", held? Buiten wat reclame maken voor uw "tegenstanders" (lol)

Laatst gewijzigd door born2bewild : 11 maart 2007 om 10:09.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2007, 10:12   #183
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

[quote=Mitgard;2510026]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht

uitstekende foltereraars, kindermoordenaars, vrouwenmoordenaars...
En toch zijn er heden ten dage nog eenheden die op SS leest geschoeid zijn. Worden hun liederen nog over de hele wereld gezongen. Wordt de spirit levendig gehouden. En dat in landen die je nu niet direct van nazisympathieen kan verdenken. Hoe dat komt? De SS was het prototype van de perfecte politieke soldaat. En inderdaad behoorden hun eenheden tot de elite.
Oud 11 maart 2007, 10:18   #184
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is uw goed recht om dat te vinden. Maar probeer dan ook te aanvaarden dat er ook mensen rondlopen die homofielen, kop omlaag, van een appartementsgebouw willen droppen. Die uw liefdesleven ook smeerlapperij vinden.
Oud 11 maart 2007, 10:23   #185
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken Bekijk bericht
Dat is uw goed recht om dat te vinden. Maar probeer dan ook te aanvaarden dat er ook mensen rondlopen die homofielen, kop omlaag, van een appartementsgebouw willen droppen. Die uw liefdesleven ook smeerlapperij vinden.
katholieken die met Mariabeelden staan te zwaaien?
http://www.youtube.com/watch?v=3aGCtzCxDr4&NR
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2007, 10:24   #186
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken Bekijk bericht
Dat is hun goed recht om dat te vinden, zolang ze maar niet de daad bij het woord voegen, hetgeen - voor zover ik weet - nog niet gebeurde. Dat nazi-uitschot roept niet alleen op tot geweld, maar pleegt ook daadwerkelijke gewelddaden. Een beetje bij de les blijven aub...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2007, 10:26   #187
driewerf

Standaard

Citaat:
Dat is hun goed recht om dat te vinden, zolang ze maar niet de daad bij het woord voegen, hetgeen - voor zover ik weet - nog niet gebeurde. Dat nazi-uitschot roept niet alleen op tot geweld, maar pleegt ook daadwerkelijke gewelddaden. Een beetje bij de les blijven aub...
(zie filmpje hierboven...)
Oud 11 maart 2007, 10:29   #188
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
katholieken die met Mariabeelden staan te zwaaien?
http://www.youtube.com/watch?v=3aGCtzCxDr4&NR
erg he
Oud 11 maart 2007, 10:32   #189
driewerf

Standaard

echt, vooral.
Oud 11 maart 2007, 13:02   #190
IlluSionS667
Banneling

IlluSionS667's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Ik vind het extreem rechts en racistisch geweld anders een veel groter probleem vormen
Citaat:
Lul toch niet. Ik hoor vaker van intollerantie en geweld TEGEN zogenaamd "extreem-rechts" dan omgekeerd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht

hierzie, uw HELDEN...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
De uitdrukking "geconditioneerde robotten, ontdaan van elk menselijk gevoel, blindelings hun leider volgend, er geen graten in zien om de zogenaamde üntermenschen genadeloos te martelen, afschuwelijke medische experimenten uit te voeren en op grote schaal uit te roeien" lijkt me meer op zijn plaats....
Een Poolse vice-decaan met wie ik bevriend was geraakt tijdens mijn verblijf in Polen, vertelde mij nochtans dat zijn moeder (of was het nu zijn grootmoeder?) heel positief was over de Duitse soldaten in de regio. Zo gaf één van deze soldaten haar een kruisje en vroeg hij haar te bidden voor hem. De Duitsers stonden er verder ook bekend voor om medicijnen te verdelen onder de Poolse bevolking, zo zei mijn vriend.

De Russische soldaten stonden in diezelfde streek echter bekend als massamoordenaars en serieverkrachters. De vader/grootvader van mijn vriend was trouwens één van de vele Poolse officieren die is omgekomen tijdens het bloedbad in Katyn.

Jullie geven dus wel een erg vertekend beeld van de situatie.
IlluSionS667 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2007, 15:36   #191
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Leesproblemen ......of is uw zicht danig wazig door je voorliefde voor "het derde rijk" ???

" De neonazi's herdachten er gesneuvelde SS'ers. Ze brachten de Hitlergroet en zongen de lof van Hitler en het nazisme in toespraken."

ik ben zeker en vast geen "derde rijk" -fan.Maar evenmin aanhanger van een systeem waar kerels zoals gij enige macht zouden hebben...In feite zijt ook gij een soort fascist, als daarmee onverdraagzame mensen bedoeld worden.Of beter, selektief onverdraagzamen...Een wereld geleid door "Pietjes"...Afschuwelijk...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2007, 15:41   #192
carlgustaaf
Banneling

Standaard

[quote=Mitgard;2510026]
Citaat:

hierzie, uw HELDEN...
Mitgard, met deze omschrijft ge zowat alle soldaten ter wereld in oorlogstijd. Oorlog is nu éénmaal iets afschuwelijks, en oorlogsmisdaden worden begaan door alle legers, ten allen tijde.Dat is geen "privilege" van SS-ers denk ik.Vraag eens aan Duitse vrouwen die in Berlijn waren als de Russen binnengevallen zijn (er moeten er nog een paar levend zijn) , wat ze over het Rode Leger denken...

Oud 11 maart 2007, 15:47   #193
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
De hakenkruizen zijn alvast een hint.
punkers droegen ook hakenkruizen, net zoals Hell's Angels...Dat is echter gewoon provokatie, heeft niks met ideologie te maken
Nu wil ik geen oordeel opperen over B&H, maar gij hebt toch geen enkel bewijs dat dat neonazis zijn.En om zulke verenigingen te verbieden zult ge wel degelijk BEWIJZEN moeten hebben...Maak je dus niet langer moe.Laat het water toch in de zon schijnen man Leven en laten leven Wees eens een beetje verdraagzaam zeg...Iedereen kan niet zoals jij denken hoor...
Oud 11 maart 2007, 15:52   #194
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
...maar gij hebt toch geen enkel bewijs dat dat neonazis zijn....
Het feit dat ze iets anders denken dan hijzelf, is dat niet voldoende misschien om iemand als neonazie te klassificeren?

Laatst gewijzigd door born2bewild : 11 maart 2007 om 15:52.
Oud 11 maart 2007, 16:17   #195
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
moslims plegen nooit en nergens geweld natuurlijk Goed gezien raf Ge zijt de slimste van de klas, een kus van de juffrouw, pardon, van de meester!En een bank vooruit.
Oud 11 maart 2007, 16:29   #196
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Het feit dat ze iets anders denken dan hijzelf, is dat niet voldoende misschien om iemand als neonazie te klassificeren?
die mannen staan inderdaad zeer snel met hun "neo-nazi"-stempel te zwaaien.Gelukkig dat ze niet aan de macht zijn, anders zouden er hier ook concentratiekampen bestaan, volgepakt met "neo-nazis"...
Oud 11 maart 2007, 16:32   #197
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Als dit hier wordt toegelaten dan mag er in de moskeeën ook vanalles gepredikt worden é.

Laatst gewijzigd door the_dude : 11 maart 2007 om 16:32.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2007, 16:39   #198
skaldis
Banneling

Standaard

A zo een gedoe (reklame) over wat optredens en een wake. Elke dag vinden er extreme muziekoptredens (punk, oi, metal, gangstarap, ... ) plaats, elke dag worden er wel ergens (sadistische) soldaten geeerd. Wij zitten hier met een serieus aantal idioten die voor de pers werken en die steeds van een mug een drolifant maken. Als da nu vanavond nog eens op tv komt stuur ik een klacht naar uitlaat. Dat Somers gisteren een mediaprijs mocht uitrijken (een politieker nb) daar prot niemand over.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2007, 16:56   #199
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Wel, met het gevaar dat ik hier meehuil met de linkse nazis, maar wie zou er dergelijke clubjes missen mochten ze verboden worden? Ze bieden geen meerwaarde en zijn bovendien niet wettelijk vermits ze op meerdere punten de strafwet overtreden. Door een lacune in de wetgeving kunnen ze niet verboden worden. Geweld en haat zijn natuurlijk wel de laatste criteria op dewelke verenigingen moeten gebaseerd zijn.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2007, 17:02   #200
skaldis
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Wel, met het gevaar dat ik hier meehuil met de linkse nazis, maar wie zou er dergelijke clubjes missen mochten ze verboden worden? Ze bieden geen meerwaarde en zijn bovendien niet wettelijk vermits ze op meerdere punten de strafwet overtreden. Door een lacune in de wetgeving kunnen ze niet verboden worden. Geweld en haat zijn natuurlijk wel de laatste criteria op dewelke verenigingen moeten gebaseerd zijn.
En als je zo'n groepering verbiedt ? Denk je dat die leden of sympathisanten dan van mening veranderen, hun haar laten groeien en schoon elke zondag naar de mis van 10 uur gaan ? Leven, laten leven en in het oog houden. Steeds redelijk blijven. De rede is ons enigste en waardevolste bezit.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be