![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij Debie zijn er ongeveer een dertigtal misdrijven en iets meer dan twintig slachtoffers. Het zou mij sterk verwonderen dat dat allemaal verzinsels zouden zijn.
![]() |
#182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb den tijd en de goesting niet om heel deze draad te lezen.
Maar ik heb wel de krant deze morgen gelezen, en daar stond dat hij o.a. een Turkse familie, die de politie belde om een vechtpartij te melden, zonder dat deze familie erbij betrokken was, aangehouden en ferm afgetroefd. Vervult maar uw burgerplicht, bel maar naar de polies dat ze er ene aan het aftroeven zijn, en ge belandt zelf in het ziekenhuis of in 't gevang. Verontschuldig mij zeer wreed, maar vier jaar is te weinig voor mij. En ge moogt gerust weten dat ik voorstander ben van wat fikser optreden door de Vlaamse polies. (enfin, eigenlijk doet de polies wel genoeg, vermoed ik, maar is het het gerecht dat niet volgt, en zustitie - afdeling bouw van gevangenissen - nog minder). Ik ben zwaar voor nultolerantie voor geweld.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De wet is de wet... inderdaad, maar het hangt er vaak vanaf hoe die geïnterpreteerd wordt en toegepast... en dat kan nogal eens verschillen.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 16 maart 2007 om 13:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() gaat internationaal zolang er maar frietkoten staan in de landen...
![]() of tegenovergesztelde van nationalist ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik bedoelde de rechterlijke macht...
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die Turkse familie (één vd 13 getuigen �* charge) die hij gemolesteerd heeft waren geen criminelen maar hadden zelf gebeld om een vechtpartij te melden.
![]() |
#189 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
k had het over algemeen crapuul en hooligans... hebben ze in Antwerpen ervaring genoeg mee bij (voetbal)matchkes ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals die Nederlander in Utrecht een paar dagen geleden. Ook zelf de politie gebeld en dan doodgeschoten door een Marokkaanse agent.... zoiets?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dat praat Debie vrij, volgens u ???
![]() |
#196 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar zeg ik dat?
Die omstandigheden waarin die Nederlandse agent de persoon DOODschoot moet ook eerst nog worden onderzocht natuurlijk.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Me dunkt is het gebeuren in Utrecht iets gelijkaardigs. En waaruit besluit U dat ik zoiets "net" gelezen zou hebben als de Nederlandse kranten er al dagen vol van staan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het ging over een politiecommissaris (! geen agent, hè), die mensen in elkaar heeft geslagen. Alsof dat niet erg genoeg is, heeft hij mensen in elkaar geslagen die niks verkeerds hadden gedaan. Een politiecommissaris waarvan het hier in Antwerpen en vér daarbuiten al lang bekend was dat je maar beter van de "juiste" kleur was, als je hem tegenkwam. Bah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dat zo ?? Bij Debie gaat het om een aaneenrijging van verschillende feiten tussen 1999 en 2003 , dus niet over één welbepaald feit :
Bart Debie, voormalig commissaris van de cel Schipperskwartier, moet zich verantwoorden voor elf valse processen verbaal, dertien feiten van slagen en verwondingen als politieman, afpersing, verduistering, het aanzetten tot racisme en het vernielen van onroerend goed. In totaal gaat het om 27 geïdentificeerde slachtoffers, velen zijn allochtoon, niet allemaal. Alle feiten speelden zich af tussen 1999 en 2003. De bal ging aan het rollen toen een Turkse familie klacht neerlegde omdat ze in het Antwerpse politiekantoor aan de Lange Nieuwstraat hardhandig waren aangepakt. ,,Ik kwam op 12 februari 2003 ’s avonds laat thuis en ik zie een groep mensen vernielingen aanbrengen aan auto’s met ijzeren staven’’, vertelt Bilen Uludogan, een van de Turkse slachtoffers. ,,Ik loop naar boven, bel de 101 en ren terug naar beneden, die gasten achterna om te vermijden dat ze ontsnappen. Het was offerfeest, mijn familie kwam net aangereden, zij rijden met de auto met me mee. De groep vernielers had zich al in tweeën gesplitst. Even verderop zie ik een groepje mannen, ik had de ijzeren staven bij als bewijsmateriaal. Het bleken politiemannen in burger. Zij dachten dat wij de daders waren, we worden geslagen, hardhandig aangepakt, daarna in de combi gestoken en naar het politiebureau gebracht.’’ Daar begint de nachmerrie pas echt. Dilen wordt met zijn broer en drie schoonbroers in een kamer gebracht. Er zijn vijf lammetjes binnengebracht, het offerfeest kan beginnen, roept Debie. Ze worden geslagen, moeten met hun gezicht naar de muur gaan staan, op hun knieën gaan zitten, gsm’s worden stukgegooid, een van hen vliegt tegen de radiator, een andere wordt ondervraagd in een aparte kamer terwijl hij opzijn rug slagen krijgt met ijzerenstaaf. Een van hen is er zo erg aan toe dat hij met een ambulance wordt afgevoerd. Pas als de ondervragingen vorderen beseffen de politiemensen dat ze zich vergist hebben en laten de vijf gaan. De Turken dienen klacht in bij de ombudsman, Interne Zaken begint een onderzoek. Daarbij komen nog tal van andere gevallen aan het licht. Nauwgezet en gedetailleerde deed de procureur elke beschuldiging en het bewijs ervan, uit de doeken. Debie beperkte zich tot het ontkennen van alle feiten die hem ten laste worden gelegd. Volgens hem is het allemaal het gevolg van een hetze van zijn collega’s tegen hem die leugenachtige verklaringen aflegden en een complot tegen hem smeedden. Volgens Siffert, advocaat van Debie, legden zowel de vijf Turken als de politiemensen tegenstrijdige verklaringen af en is dat het bewijs van het complot tegen Debie. Maar het openbaar minsiterie ontkent. Volgens de procureur heerste er bij de politieinspecteurs een omerta en durfden de collega’s van Debie niet tegen hem optreden. In 2000 hadden enkelen al het wangedrag van Debie bij hoofdcommissaris Serge Muyters aangeklaagd maar die was pal achter Debie blijven staan. Daarom durfden ze eerst het wangedrag van Debie niet toe te geven en waren ze op een bepaald moment samengekomen om af te spreken of ze nu de waarheid zouden vertellen of niet, en als ze dat deden, dat ze dat dan allemaal zouden moeten doen.
Laatst gewijzigd door Pietje : 16 maart 2007 om 14:15. |
![]() |
![]() |