Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 maart 2007, 18:19   #181
Judokus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Alle vragen zijn 'simpel' te beantwoorden met JA of NEE.

Bestaat er iets als een god : JA / NEE ?
Heeft iemand al god gezien : JA / NEE ?
Hebt u enig bewijs van het bestaan van god : JA / NEE?
etc etc etc...

Toch vrij simpel lijkt me?
Ik zou driemaal ja antwoorden. Maar ik vrees dat dat u niet bevredigen zal.
Oud 21 maart 2007, 18:29   #182
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judokus Bekijk bericht
Ik zou driemaal ja antwoorden. Maar ik vrees dat dat u niet bevredigen zal.
Kunt u die drie ja 's ook beargumenteren?
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2007, 18:30   #183
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hosea Bekijk bericht
griffin:

Nee jullie begrijpen er niets van. Hieruit blijkt dat jullie niks niet eens de essentie van de bijbel bedgrijpen. En wel maar komen met die passages over moorden en slaven.
toen God de mens schiep en Adam van de appel at kwam de zonde in de mens. God kan de mens niet besturen en heeft een eigen wil. God gaf de wetten aan zijn volk om zich eraan te houden. Maar er is geen mens dat geen zonde kent. Daarom offerde God zijn zoon om onze zonden te vergeven. Dat je naar de hemel mag is dus gewoon een cadeau van God.
Dat is juist, wij begrijpen er niets van.
Daarom verwachten we een duidelijke uitleg van u maar die wordt steeds onduidelijker.
Waarom gaf God zijn wetten alleen aan “zijn volk”?
Waren de andere volkeren dan minderwaardig of stammen die niet van Adam en Eva af ?
Waarom moest hij zijn wetten achteraf bijstellen door een nieuwe profeet te sturen?
Waarom stuurde hij daarna Mo ook nog eens met nieuwe wetten ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2007, 18:31   #184
Hosea
Lokaal Raadslid

Standaard

system:
Citaat:
En wat gebeurt er dan met de niet-gelovige volgens jou na zijn dood?
Tot het koninkrijk van God worden enkel gelovigen toegelaten.

dronkoers:
Citaat:
Er is geen God, en er bestaan geen zondes, die zijn gewoon opgelegd door idioten die iets moesten vinden om te straffen als het niet in hun kraam pastte.
Het is niet aan mij om te straffen.

griffin
Citaat:
Dat iedereen gelooft wat jullie geloven, dat iedereen luistert naar jullie regeltjes, dat willen jullie idd.:
Waarom zien jullie het toch altijd zo vijandelijk. We doen dit puur uit liefde.
Oud 21 maart 2007, 18:36   #185
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Kunt u die drie ja 's ook beargumenteren?
Ik vrees dat dit niet "simpel" is, System. De betrokken vragenstellers - Jurgen en Drosophila - hebben herhaaldelijk te kennen gegeven een simpel antwoord te verwachten...
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2007, 18:40   #186
Hosea
Lokaal Raadslid

Standaard

bobke:
Citaat:
Dat is juist, wij begrijpen er niets van.
Daarom verwachten we een duidelijke uitleg van u maar die wordt steeds onduidelijker.
Ik doe mijn best om uit te leggen. Jullie willen het simpelweg niet geloven. Het beste advies is lees de bijbel.

Citaat:
Waarom gaf God zijn wetten alleen aan “zijn volk”?
Het was Gods keuze dat hij de wetten aan zijn volk Israel gaf. Israel heeft gewoon altijd al een bijzonder plekje bij God gehad.

Citaat:
Waren de andere volkeren dan minderwaardig of stammen die niet van Adam en Eva af ?
Geen enkel volk is minderwaardig.

Citaat:
Dat is goed en welgevallig in de ogen van God, onze redder, die wil dat ALLE mensenworden gered en de waarheid leren kennen. 1Timoteus(2:3-4)
Citaat:
Waarom moest hij zijn wetten achteraf bijstellen door een nieuwe profeet te sturen?
Waarom stuurde hij daarna Mo ook nog eens met nieuwe wetten ?
Eerst gaf God de wet aan mozes. En vervolgens zond hij Jezus om onze zonden te vergeven. Hij stelde de wetten niet bij. Het offer van Jezus moet worden gezien als voltooiing.
Oud 21 maart 2007, 18:49   #187
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Ik vrees dat dit niet "simpel" is, System. De betrokken vragenstellers - Jurgen en Drosophila - hebben herhaaldelijk te kennen gegeven een simpel antwoord te verwachten...
Het mag ook minder simpel zijn.
Oud 21 maart 2007, 18:49   #188
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Voor jou misschien. Maar zelf leg ik mijn normen hoger. Zwartwitdenken is aan mij niet besteed.

Maar als je dan toch per sé een antwoord wil:
  • Bestaat er iets als een God? Ja!
  • Heeft iemand al God gezien? Ik zou 't niet weten.
  • Heb ik enig bewijs voor het bestaan van God? Neen!
En wat maken die antwoorden jou nu wijzer? Vertel me eens. Ik ben eens écht curieus of ik mezelf in jouw conclusies ga herkennen.
Loco!

Enfin, u zegt dat god zou bestaan...bewijs dat eens.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2007, 19:08   #189
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
bobke:

Ik doe mijn best om uit te leggen. Jullie willen het simpelweg niet geloven. Het beste advies is lees de bijbel.

Het was Gods keuze dat hij de wetten aan zijn volk Israel gaf. Israel heeft gewoon altijd al een bijzonder plekje bij God gehad.

Geen enkel volk is minderwaardig.

Eerst gaf God de wet aan mozes. En vervolgens zond hij Jezus om onze zonden te vergeven. Hij stelde de wetten niet bij. Het offer van Jezus moet worden gezien als voltooiing.
Dus de wetten uit het OT gelden nog? Hoe zit dat nu met al die mensen die God zomaar vermoordt, als je de Bijbel mag geloven?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.

Laatst gewijzigd door Griffin : 21 maart 2007 om 19:08.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2007, 19:09   #190
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hij heeft ons gemaakt, hij is verantwoordelijk. Hij is belast met de erfzonde, niet wij.
Het zou een beetje gek zijn dat de Ontwerper zijn Programma de schuld geeft eh... the blame game.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Citaat:
Oud 21 maart 2007, 19:20   #191
Hosea
Lokaal Raadslid

Standaard

griffin:
Citaat:
Dus de wetten uit het OT gelden nog? Hoe zit dat nu met al die mensen die God zomaar vermoordt, als je de Bijbel mag geloven?
Dat heb ik helemaal niet gezegd. Jij verdraait alles weer. Lees toch eens in de bijbel. Want wat je hier nou weer opschrijft is onzin.
Oud 21 maart 2007, 19:21   #192
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
griffin:

Dat heb ik helemaal niet gezegd. Jij verdraait alles weer. Lees toch eens in de bijbel. Want wat je hier nou weer opschrijft is onzin.
Hé, ik lees hier in deze thread dat die zaken uit het OT niet meer gelden omdat ze in het NT worden veranderd... Ik herhaal ook maar wat hier wordt beweerd eh. Dus hoe zit het nu, waar zijn mijn slaven? Waarom heb ik geen recht op slaven? Ik zal ze goed behandelen hoor!

Citaat:
Hij heeft ons gemaakt, hij is verantwoordelijk. Hij is belast met de erfzonde, niet wij.
Het zou een beetje gek zijn dat de Ontwerper zijn Programma de schuld geeft eh... the blame game.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Citaat:

Laatst gewijzigd door Griffin : 21 maart 2007 om 19:22.
Oud 21 maart 2007, 19:26   #193
Hosea
Lokaal Raadslid

Standaard

griffin:
Citaat:
Hé, ik lees hier in deze thread dat die zaken uit het OT niet meer gelden omdat ze in het NT worden veranderd... Ik herhaal ook maar wat hier wordt beweerd eh. Dus hoe zit het nu, waar zijn mijn slaven? Waarom heb ik geen recht op slaven? Ik zal ze goed behandelen hoor!
Ik zei dat het de kruisiging van Jezus een voltooiign is van de wet. Niet dat God veranderd heeft. De wetten van het OT zijn Jezus' kruisiging niet meer nodig.
Hoe vaak moet ik dit nog uitleggen.
Oud 21 maart 2007, 19:31   #194
system
Banneling

Standaard

[

Citaat:
[/quote]

Welke zonden? Wanneer begaan? En wanneer worden die vergeven?
Ik probeer te begrijpen maar het lukt me niet.

Laatst gewijzigd door system : 21 maart 2007 om 19:34.
Oud 21 maart 2007, 19:34   #195
Hosea
Lokaal Raadslid

Standaard

system:
Citaat:
Welke zonden? En welke zonden wanneer te vergeven? Ik probeer te begrijpen maar het lukt me niet
Ieder mens heeft zonden. Dat betekent dat niemand een perfect leven kan leiden. God laat alleen maar mensen tot de hemel toe zonder zonden. Dus eigenlijk zouden alle mensen gedoemd zijn. Echter God heeft in al zijn goedheid zijn zoon geofferd. Door het sterven en herrijzen van Jezus worden onze zonden vergeven. Het enige wat je hoeft te doen is te geloven in Jezus.
Oud 21 maart 2007, 19:36   #196
system
Banneling

Standaard

Citaat:
system:

Ieder mens heeft zonden. Dat betekent dat niemand een perfect leven kan leiden. God laat alleen maar mensen tot de hemel toe zonder zonden. Dus eigenlijk zouden alle mensen gedoemd zijn. Echter God heeft in al zijn goedheid zijn zoon geofferd. Door het sterven en herrijzen van Jezus worden onze zonden vergeven. Het enige wat je hoeft te doen is te geloven in Jezus.
Daar had ik het met u over in een vorige posting. Waarom heeft iedereen nu zonden? Een kind van 3 jaar heeft dat ook zonden? U hebt me daar nog niet op geantwoord. En als Jezus die vergeven heeft dan zijn we toch niet meer zondig voorzover we al ooit zondig waren.

Laatst gewijzigd door system : 21 maart 2007 om 19:37.
Oud 21 maart 2007, 19:45   #197
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Zondig door wat? Door dat we doen waar we voor geprogrammeerd zijn?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Citaat:
Oud 21 maart 2007, 19:48   #198
Hosea
Lokaal Raadslid

Standaard

system:
Citaat:
Daar had ik het met u over in een vorige posting. Waarom heeft iedereen nu zonden? Een kind van 3 jaar heeft dat ook zonden? U hebt me daar nog niet op geantwoord. En als Jezus die vergeven heeft dan zijn we toch niet meer zondig voorzover we al ooit zondig waren.
Dat van dat kind vind ik een moeilijke vraag. Ik zal die vraag onderzoeken en zal binnenkort proberen met antwoord te komen.

Wat betreft het tweede gedeelte. Ja als jij oprecht gelooft in Jezus en hem aanneemt als jou verlosser dan zullen je zonden vergeven worden.

Het volgende biedt misschien wat meer heldere uitleg met plaatjes.

http://www.chick.com/reading/tracts/1627/1627_01.asp
Oud 21 maart 2007, 19:55   #199
system
Banneling

Standaard

Citaat:
system:

Dat van dat kind vind ik een moeilijke vraag. Ik zal die vraag onderzoeken en zal binnenkort proberen met antwoord te komen.

Wat betreft het tweede gedeelte. Ja als jij oprecht gelooft in Jezus en hem aanneemt als jou verlosser dan zullen je zonden vergeven worden.

Het volgende biedt misschien wat meer heldere uitleg met plaatjes.

http://www.chick.com/reading/tracts/1627/1627_01.asp
U antwoordt niet helemaal op mijn vraag. Ik zal dus herhalen:

Waarom is iedereen zondig?
Jezus heeft door zijn dood-volgens u-ons onze zonden vergeven en dus ook op de eerst plaat de fameuse 'erfzonde' wat dat ook moge betekenen. Daarvoor is hij -volgens u- gestorven aan het kruis.
Dus we zijn niet meer zondig. Door te zeggen dat alle mensen zondig zijn, praat u hen toch een schuldgevoelen aan of niet.

Zo is dat ook in de mis van de katholieken:'Heer ik ben niet waardig dat ik tot u kom, maar spreek maar een woord en ik (mijn ziel) zal gezond worden'. God is toch een liefhebbende Vader volgens de christenen. Waarom moet je je dan niet waardig voelen hem te ontvangen in de vorm van de communie? Jezus tijdens zijn laatste avondmaal had helemaal niet deze toon, indien we het verhaal moeten geloven. Nogmaals jullie praten de mensen een minderwaardigheidsgevoelen aan. Dat hebben jullie altijd gedaan, ook de Dominees.

Laatst gewijzigd door system : 21 maart 2007 om 20:04.
Oud 21 maart 2007, 20:08   #200
Hosea
Lokaal Raadslid

Standaard

system:
Citaat:
Waarom is iedereen zondig?
Zoals ik al zei niemand leid een perfect leven. De mens is van nature tot het kwade geneigd.

Citaat:
Dus we zijn niet meer zondig. Door te zeggen dat alle mensen zondig zijn, praat u hen toch een schuldgevoelen aan of niet.
Goed lezen. We zijn pas van onze zonden verlost als we Jezus als onze redder aannemen. En ik praat niemand een schuldgevoel aan. Ik wil ze alleen maar helpen God te vinden.

Citaat:
Zo is dat ook in de mis van de katholieken:'Heer ik ben niet waardig dat ik tot u kom, maar spreek maar een woord en ik (mijn ziel) zal gezond worden. God is toch een liefhebbende Vader volgens de christenen. Waarom moet je je dan niet waardig voelen hem te ontvangen in de vorm van de communie? Jezus tijdens zijn laatste avondmaal had helemaal niet deze toon, indien we het verhaal moeten geloven.
De RKK is op veel punten afgedwaald. Ook wat betreft communie en de mis.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be