Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 april 2007, 01:33   #181
Figy
Schepen

Figy's schermafbeelding

Standaard

Het CGKR is heel goed in problemen zoeken daar waar er geen (of nauwelijks) zijn en die dan nog het liefst zoveel mogelijk in de kijker te zetten. Het centrum zou ervoor moeten zorgen dat iedereen zich goed moet voelen, maar het laat meer mensen slecht voelen. Een centrum om al degene die niet ultralinks is af te schrikken en met hun praktijken de bevolking enkel meer op stang jaagt.

Niet dat ik tegen zo een centrum zou zijn, hun opzet is goed maar hun uitvoering is om te bleiten. Ze zoeken krampachtig naar situaties waarin ze iemand met de vinger kunnen wijzen of voor het gerecht kunnen slepen, en mede zo weeral het nieuws kunnen halen voor naambekendheid.

Het centrum kan bv beter wanneer ze een geschil vaststellen beide partijen uitnodigen en zo tot een verzoening streven ipv de ene partij al veroordelen voor deze te contacteren.
Figy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2007, 06:53   #182
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Figy Bekijk bericht
Het CGKR is heel goed in problemen zoeken daar waar er geen (of nauwelijks) zijn en die dan nog het liefst zoveel mogelijk in de kijker te zetten. Het centrum zou ervoor moeten zorgen dat iedereen zich goed moet voelen, maar het laat meer mensen slecht voelen. Een centrum om al degene die niet ultralinks is af te schrikken en met hun praktijken de bevolking enkel meer op stang jaagt.

Niet dat ik tegen zo een centrum zou zijn, hun opzet is goed maar hun uitvoering is om te bleiten. Ze zoeken krampachtig naar situaties waarin ze iemand met de vinger kunnen wijzen of voor het gerecht kunnen slepen, en mede zo weeral het nieuws kunnen halen voor naambekendheid.

Het centrum kan bv beter wanneer ze een geschil vaststellen beide partijen uitnodigen en zo tot een verzoening streven ipv de ene partij al veroordelen voor deze te contacteren.

Ik denk dat de Yousouf da wel ziet zitten een weekje Barbados, sammen met de Pfaf en de poolboy, kunnen ze met z'n 3 een wa Singapore Slings op het strand zitten zuipen, of ne Mojito, moet ook kunnen.

Maar ondertussen heb ik nog altijd niks gehoord over den Bert zijnen uitschuiver ivm Siberische vrouwen met een snor, ...

Dit is het beste bewijs dat het CGKR heel selectief te werk gaat, en dus het best gewoon opgedoekt zou worden.

In het filmpje met de Jean Marie is immers geen sprake van racisme, enkel vreselijk degoutant gedrag t.o.v personeel. Moest ik die neger geweest zijn ik had hem met veel plezier een samflet in zijn bakkes gegeven, ... maar ja 't is ne klant hé, ... wat doet ge eraan.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2007, 08:09   #183
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amaj Bekijk bericht
Onnozel trut
Wij zijn allemaal arrogante sukkels. Welkom !
Oud 4 april 2007, 09:33   #184
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Allez, ik zie dat velen weeral niet verder komen dan op de vrouw spelen of zelfs niet verder dan schelden. Blijkbaar niet echt veel argumenten dus. Het siert Amaj wel dat hij zich al heeft geëxcuseerd ondertussen. En Jantje kwam weliswaar wel verder dan schelden, maar dat is natuurlijk een flauw excuus... Soit, ik lig er niet van wakker hoor!
Edina,

Je moet nu toch eens gaan inzien dat de uitwerking van de idééën van Groen! totaal niet kunnen als je een leefbaar Vlaanderen wil behouden.
Maar ook dat je niet steeds met het verleden moet afkomen om iets te rechtvaardigen.
Ik het verleden zijn er idd fouten gemaakt geweest door onze voorouders, maar dit geeft de andere geen recht om nu ons steeds opnieuw in een hoekje te duwen en ons te mogen mishandelen en kleineren.

Het kan dus helemaal niet dat een staatsinstelling in actie schiet en mensen publiekelijk begint te beschuldigene van racisme om een vriendschappelijke trap tegen een achterwerk, terwijl het uitblinkt in stilzwijgen en afwezigheid als andere iemand verkrachten en/of zelfs vermoorden wegens fout geloof.

Volgens mij moet deze staatsinstelling dan eens dringen iets gaan doen aan zijn metaliteit en zijn opvattingen en zijn werking. En mensen die deze instelling dan nog verdedingen moeten dan eens goed gaan beseffen wat ze eigenlijk aan het verdedingen zijn.

Je moet goed beseffen dat het CGRK de blanke Vlaming gewoon vogelvrije aan het verklaren is en dat iedere daad van deze blanke Vlaming op actie van deze instelling kan rekenen
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2007, 09:39   #185
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Is het in feite nog wel aangewezen om in het voetbal met zwarte voetballers te spelen?

Eén of andere verkeerde trap kan al snel wijzen op racistische gedragingen
Supporters wiens ploeg tégen zwarte spelers moet voetballen moeten dus hun mond houden, anders lopen ze het risico dat ze vervolgd worden? (enfin is al zo natuurlijk, ze mogen al niet meer "boehoe" roepen als er zwarten meespelen geloof ik).

Enfin, niet dat het mij persoonlijk aanbelangt, ik ben geen voetbalfan, maar ik zou nu zeker in elk geval wel drie keer nadenken als men mij uitnodigt om eens naar een partijtje te gaan kijken!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2007, 10:01   #186
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Je moet nu toch eens gaan inzien dat de uitwerking van de idééën van Groen! totaal niet kunnen als je een leefbaar Vlaanderen wil behouden.
Wat heb ik met Groen! te maken?
(niet dat ik het met je opmerking eens ben, maar soit)

Citaat:
Maar ook dat je niet steeds met het verleden moet afkomen om iets te rechtvaardigen.
Ik het verleden zijn er idd fouten gemaakt geweest door onze voorouders, maar dit geeft de andere geen recht om nu ons steeds opnieuw in een hoekje te duwen en ons te mogen mishandelen en kleineren.
En waar heb ik dat gedaan?

Citaat:
Het kan dus helemaal niet dat een staatsinstelling in actie schiet en mensen publiekelijk begint te beschuldigene van racisme om een vriendschappelijke trap tegen een achterwerk, terwijl het uitblinkt in stilzwijgen en afwezigheid als andere iemand verkrachten en/of zelfs vermoorden wegens fout geloof.
Voor die werknemer was er helemaal geen sprake van een "vriendschappelijke trap". Het denigrerende gedrag van Pfaff verdedigen is dan ook bespottelijk. Het gaat inderdaad ook niet om racisme, maar op het neerkijken op personeel "van een lagere" klasse. Bovendien schijn je niet te begrijpen dat het CGKR in actie is geschoten omdat ze zoveel klachten van kijkers hadden gekregen. En dat het uitblinkt in stilzwijgen of afwezigheid in andere gevallen slaat al evenzeer op niets.

Citaat:
Volgens mij moet deze staatsinstelling dan eens dringen iets gaan doen aan zijn metaliteit en zijn opvattingen en zijn werking. En mensen die deze instelling dan nog verdedingen moeten dan eens goed gaan beseffen wat ze eigenlijk aan het verdedingen zijn.

Je moet goed beseffen dat het CGRK de blanke Vlaming gewoon vogelvrije aan het verklaren is en dat iedere daad van deze blanke Vlaming op actie van deze instelling kan rekenen.
Zever! Ik heb trouwens al herhaaldelijk gezegd dat ik vind dat ze sommige zaken eigenlijk niet zouden moeten vervolgen en het lijkt er ook op dat ze ondertussen al hebben bijgeleerd. Van vervolging is er in deze zaak nooit sprake geweest. Figuren die er geen graten inzien om zich permanent door camera's te laten volgen, moeten maar beseffen dat er op hun gedrag ook publiekelijk kritiek kan komen.

En euh, wat heeft dat te maken met het schelden en op de persoon spelen?

Laatst gewijzigd door Edina : 4 april 2007 om 10:03.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2007, 10:03   #187
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Deze familie hun programma zou opgedoekt moeten worden.
Racisten die op TV openlijk hun ding doen zouden die kans niet mogen krijgen.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2007, 11:17   #188
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat heb ik met Groen! te maken?
(niet dat ik het met je opmerking eens ben, maar soit)

En waar heb ik dat gedaan?

Voor die werknemer was er helemaal geen sprake van een "vriendschappelijke trap". Het denigrerende gedrag van Pfaff verdedigen is dan ook bespottelijk. Het gaat inderdaad ook niet om racisme, maar op het neerkijken op personeel "van een lagere" klasse. Bovendien schijn je niet te begrijpen dat het CGKR in actie is geschoten omdat ze zoveel klachten van kijkers hadden gekregen. En dat het uitblinkt in stilzwijgen of afwezigheid in andere gevallen slaat al evenzeer op niets.

Zever! Ik heb trouwens al herhaaldelijk gezegd dat ik vind dat ze sommige zaken eigenlijk niet zouden moeten vervolgen en het lijkt er ook op dat ze ondertussen al hebben bijgeleerd. Van vervolging is er in deze zaak nooit sprake geweest. Figuren die er geen graten inzien om zich permanent door camera's te laten volgen, moeten maar beseffen dat er op hun gedrag ook publiekelijk kritiek kan komen.

En euh, wat heeft dat te maken met het schelden en op de persoon spelen?

Overlees je eigen postingen op deze draad eens.

Ze gaan zuiver over het feit dat de Pfaffs als rijke stinkers op tv komen en zich als meerdere gedragen tegenover de werkende mensen.

Wel ze zijn dit finacieel ook en ze ze hebben dus ook het geld om zich zo te gedragen.

Wat daar met de tuinman is gebeurd, gebeurd hier in Vlaanderen ook dagelijks met de finacieel lagere klassen.

Dus heel een drama van maken en over staan roepen is belachelijk doen.
Ik zou trouwens eens willen weten hoeveel toeristen zich echt netjes gedragen tegenover hotelpersoneel, je zou er van verschieten hoe weinig dit er zijn, over heel de wereld.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2007, 12:06   #189
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

DE SCHOP in beeld en klank!

wat een schande!

En dan de Jambers-uitleg van Jozef:

Citaat:
Ik denk dat het goed is om wat uitleg te vragen: wat heeft daar een rol gespeeld, wat is daar aan het gebeuren geweest, wat was de motivatie van meneer Pfaff om dat te doen en wat was de motivatie van de tv-zender om dat soort beelden dan maar gewoon onverkort uit te zenden. Het geeft toch een merkwaardig beeld van hoe wij, Westerlingen, Belgen, Vlamingen, omgaan met andere culturen blijkbaar. (...)
Hoezo Jozef? Moeten we ons dan aanpassen als we naar het buitenland gaan? Wat met behoud van ONZE cultuur als we op congé zijn?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 4 april 2007, 12:34   #190
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ondertussen heeft mama paf gedreigd van iedereen die nog slecht spreekt over den zeanmarie een proces aan te doen,

Allé dat stond toch in den telegraaf...

Akkoord hij heeft dat hoogstwaarschijnlijk niet gedaan uit plat racisme, (ik vraag me overigens af of hij wel beseft waar dat woord voor staat, ooit al eens een speach gehoord van zeanmarie, ? dan snapt ge wat ik bedoel... )

Hij kan dat wel al jokend bedoeld hebben, ik ken maar weinig mensen die het zouden aprecieren als ik ze een trap in hun reet zou geven, ik zou er persoonlijk trouwens ook een pak agresiever op reageren als de sukkelaar die daar aan het werk was. Maar de trap in kwestie, kwam niet als grap over, zeker niet op die jongen die daar bezig was, die zag er echt geschrokken uit, (u moet weten in dergelijke resorts komen doorgaans deftige mensen die zich met dergelijke onozelheden niet bezig houden... ) Op mij kwam het over als de decadente stereotype westerling, die daar efkes da personeelslid, dat nie rap genoeg uit de weg gaat naar mijnheer zijn goesting ne sjot onder zijn hol geeft.

Kortom de godfather van de familie beroepsdebielen uit braschaat, heeft er voor mij nu wel definitief gelegen

en niet omwille van vermeend racisme, maar omwille van de totale lak aan respect voor andere mensen. Of dat nu komt omdat mijnheer ergens leeft halverwege de weg naar het aards paradijs, of omdat m toevallig eens een paar ballen heeft kunnen pakken in zijn leven, en anders nog altijd in de goot had gelegen waar ze hem in den tijd uitgehaald hebben, dat laat ik in het midden, feit is, dat ge zoiets niet doet.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2007, 12:54   #191
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat dit de eerste keer is dat ik het eens ben met Herr Flick.

Waarom sommigen menen dat ze Pfaff zijn arrogantie moeten verdedigen, ontgaat mij daarentegen volkomen. En ik noteer dat sommigen dit zelfs als een onderdeel van hun cultuur beschouwen

Laatst gewijzigd door Edina : 4 april 2007 om 12:57.
Oud 4 april 2007, 13:00   #192
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
DE SCHOP in beeld en klank!

wat een schande!

En dan de Jambers-uitleg van Jozef:

Hoezo Jozef? Moeten we ons dan aanpassen als we naar het buitenland gaan? Wat met behoud van ONZE cultuur als we op congé zijn?
Mogen wij ONZE identiteit en cultuur niet beleven in het buitenland?
Geldt dat volgens Jozef enkel voor de hier aangespoelden. Wat een racist zeg die Youssef De Witte.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2007, 13:09   #193
Banneling

Standaard

Citaat:

Waarom sommigen menen dat ze Pfaff zijn arrogantie moeten verdedigen, ontgaat mij daarentegen volkomen. En ik noteer dat sommigen dit zelfs als een onderdeel van hun cultuur beschouwen
Ge noteert weer bewust verkeerd. We proberen je enkel een spiegel voor te houden in de hoop dat je dan eindelijk eens het berucht racisme-in-Edina-stijl onder ogen ziet. Jouw selectiviteit en hypocrisie zeggen namelijk alles over het racisme dat jij zo graag praktizeert : hysterisch doen om het onbeschofte (maar daarom niet racistische gedrag) van een autochtoon, maar zwijgen als vermoord als het racistisch gedrag van allo's aan bod komt. Zo kennen we je intussen al : blijkbaar behoort het inmiddels tot jouw cultuur om verkrachtingen van katholieke meisjes goed te keuren zolang allahtonen ze maar plegen met dekking van hun koran. D�*t verdedigen Edina (want in dat geval is zwijgen toestemmen), vindt ik 100.000 keer erger dan kritiek te hebben op de laffe, links-populistische media-inquisitie dat het CGKR op een BV geopend heeft.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2007, 13:11   #194
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Natuurlijk is dat onderdeel van de Wase cultuur! Beetje dom van je dat je dat niet weet, en vooral zéér anti-multiculturalistisch.

Je mag dat natuurlijk boertig of onbeleefd vinden... alhoewel: is dat wel toegestaan? Is het niet getuigend van racisme indien je de plaatselijke culturele gebruiken van iemand niet klakkeloos wenst te aanvaarden?

Het aantikken met de voet van het achterwerk van iemand die gebukt staat (weze het een Wase polderboer of een Barbados tuinman) betekent in het Waaslandse dialect: ga eens even opzij aub.
Maar natuurlijk zijn de Edina's uit het Antwerpse niet op de hoogte van deze culturele gebruiken en zien ze die liever vervangen worden door vb. een pak rammel (te geven aan enkel vrouwen) of eventuele andere culturele geplogenheden die liefst niet van "over 't woater" komen.

Een lichte tik met de rechtervoet tegen iemands achterwerk is dus helemaal niet denigrerend in de Waaslandse regio's.
Die mens uit Barbados had maar wat meer multicultureel moeten reageren.

En Youssef zou zich wat beter moeten informeren over de culturele geplogenheden in de verschillende regio's van zijn gebied waarover hij jurisprudentie blijkt te hebben.

Oud 4 april 2007, 13:16   #195
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Dit is geen racisme, ik denk dat hij dat ook met een blanke zou gedaan hebben. Ik denk ook dat Pfaff het daarmee niet echt kwaad bedoelde.
Wel vind ik Pfaff echt lomp van tijd tot tijd, en daar is dit gewoon een voorbeeld van.
Oud 4 april 2007, 13:19   #196
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk is dat onderdeel van de Wase cultuur!
Ik denk echt dat je dat nog zelf gelooft ook!
Oud 4 april 2007, 13:24   #197
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
liever dan de bullshit die jij uitkraamt
Oud 4 april 2007, 13:24   #198
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maar natuurlijk! ik heb vroeger ook altijd lichte tikjes met de rechtervoet tegen mijn achterste gekregen als ik uit de weg moest gaan.

En ik doe dat zelf ook hier thuis bij mensen die in de weg staan.
De poetsvrouw bijvoorbeeld. Maar zij is een "witte", dus daar is geen enkel probleem bij. Ze reclameert wel eens, want ze komt uit Gent en daar kennen ze dat gebruik ook niet. Heb haar al gezegd dat ze wat multicultureler moest zijn.
Gelukkig weten we nu dankzij Youssef dat we zoiets natuurlijk niet mogen doen bij Wouter bijvoorbeeld!

Enfin, ik ga alvast afstappen van het idee van een Marokkaanse poetsvrouw in de toekomst! Stel je voor dat ze iets zou pikken! Weten jullie wel wat een bloederige toestanden dat handjes afhakken met zich meebrengt? Dat risico loop ik niet hoor.

Oud 4 april 2007, 13:49   #199
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is het in feite nog wel aangewezen om in het voetbal met zwarte voetballers te spelen?

Eén of andere verkeerde trap kan al snel wijzen op racistische gedragingen
Supporters wiens ploeg tégen zwarte spelers moet voetballen moeten dus hun mond houden, anders lopen ze het risico dat ze vervolgd worden? (enfin is al zo natuurlijk, ze mogen al niet meer "boehoe" roepen als er zwarten meespelen geloof ik).

Enfin, niet dat het mij persoonlijk aanbelangt, ik ben geen voetbalfan, maar ik zou nu zeker in elk geval wel drie keer nadenken als men mij uitnodigt om eens naar een partijtje te gaan kijken!
Allee, juist nu Afrikaanse landen als Kameroen goed bezig zijn. Die kunnen het zich niet permitteren om spelers uit Europa aan te kopen.

Hoe komt het dat bv de Rode Duivels uit Zuid-Korea zowat unaniem geel op het veld kunnen verschijnen, maar dat die uit België een complete mengelmoes blijken te zijn?

Laatst gewijzigd door Boadicea : 4 april 2007 om 13:49.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2007, 13:51   #200
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Ge noteert weer bewust verkeerd. We proberen je enkel een spiegel voor te houden in de hoop dat je dan eindelijk eens het berucht racisme-in-Edina-stijl onder ogen ziet. Jouw selectiviteit en hypocrisie zeggen namelijk alles over het racisme dat jij zo graag praktizeert : hysterisch doen om het onbeschofte (maar daarom niet racistische gedrag) van een autochtoon, maar zwijgen als vermoord als het racistisch gedrag van allo's aan bod komt. Zo kennen we je intussen al : blijkbaar behoort het inmiddels tot jouw cultuur om verkrachtingen van katholieke meisjes goed te keuren zolang allahtonen ze maar plegen met dekking van hun koran. D�*t verdedigen Edina (want in dat geval is zwijgen toestemmen), vindt ik 100.000 keer erger dan kritiek te hebben op de laffe, links-populistische media-inquisitie dat het CGKR op een BV geopend heeft.
100% akkoord en ik geloof dat ik hierbij voor de meerderheid van de Vlaamse bevolking kan tekenen, ongeacht hun partijkaart.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be