Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 april 2007, 21:29   #181
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
stel u voor dat iedereen op die campus daar een revolver/pistool aan de gordel had hangen de dag dat die halvegare daar tientallen ongewapende mensen omverknalde...Wel , dan had hij er géén tientallen omvergeschoten eenvoudig weg De nu dode slachtoffers zouden zich dan geweerd hebben, en die moordenaar zou met tientallen kogels doorzeefd geweest zijn.Dan was het niet nodig geweest om op de politie te wachten.De politie, hoe goed ze ook kan zijn opgeleid, kan in zulke gevallen niet anders dan te laat komen, vermits men hen in paniek opbelt, als het kwaad reeds geschied is...D�*t is de waarheid.
Dus jij vindt dat studenten gewapend zouden moeten rondlopen?
Ik kan u dan wel vertellen dat elke cantus of bieravond dan zou uitmonden in een potentiele slachtpartij.

Er moet er maar 1 zijn die een pint teveel opheeft en die toevallig ziet dat zijn liefje alweer eens te vriendelijk is tegen haar buurman.

Ik zou trouwens niet graag prof. zijn en een onvoldoende geven aan een humeurige student met een pistool op zak.
Maar daar heb jij uiteraard dé remedie tegen : lesgevers kunnen worden verplicht om kogelvrije vesten te dragen en helmen tijdens de lessen.

Laatst gewijzigd door parcifal : 17 april 2007 om 21:32.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 21:52   #182
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ik kan u dan wel vertellen dat elke cantus of bieravond dan zou uitmonden in een potentiele slachtpartij.
'Potentieel' uiteraard. Potentieel ben jij ook een serial killer. Hoe potentieel?

Denk je echt dat studenten geen toegang hebben tot duizenden middelen om een ander van kant te maken? Autos, treinrails, kapotgeslagen bierglazen, keukenmessen, nail guns, paperclips, plexiglas, plakband en ander huis tuin en keukengerief waarmee ge een ander mens om het hoekje helpt.

De reflex om te doden zonder zelfverdediging is niet aan iedereen gegeven, en moet zelfs zwaar geconditioneerd worden onder soldaten, die het voor hun beroep doen.

Trouwens, als elke cantus of bieravond e.d. waar iedereen gewapend rondloopt in een slachtpartij zou uitmonden, dan zouden zulke toestanden toch schering en inslag moeten zijn. Er zijn in de VS tientallen, if not honderden gun shows elk week end, waar Billy Bob en Billy Sue gewapend met een heel arsenaal en een twelve pack bier naartoe trekken, duizenden gaan op jacht en nog veel meer doen aan target practice.

Drugs / alcohol en vuurwapens zijn uiteraard niet het slimste idee, toch bewijst de praktijk dat deze combinatie vooral voor ongelukkige ongevallen zorgt, en niet voor uit de hand gelopen ruzies, laat staan massamoorden.
Oud 17 april 2007, 21:52   #183
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Men kan zich afvragen hoeveel van zulke drama's nog moeten gebeuren alvorens "ze" zich ginds in de VSA gaan vragen stellen over het al dan niet vrij wapenbezit. Ik begin stilaan te denken dat dit soort drama's eigenlijk een onderdeel zijn van het Amerikaanse dagelijkse leven.
Voor een paar jaar ging in de Zuid- Franse provinciestad Beziers een drugdealertje van vooraan in de 20 jaren, van arabische afkomst uiteraard, op een mooie avond op jacht naar politieagenten.Er was iets gebeurd die avond, en mijnheer was op de zenuwen.Bij hem thuis, in de garage, lagen wapens opgestapeld.Deels om verkocht te worden, deels voor zich te verdedigen, tegende concurrentie en zo.Spul ingevoerd uit ex-Joegoslavië, door kennissen die daar tijdens de oorlog gaan meedoen waren,en daar relaties gehouden hadden.Onze Held koos een bazooka, en ging daarmee op een politiewagen schieten.Midden in de stad...
Dat was niet in Amerika dus, en deze oorlogswapens zijn niet in vrije verkoop.Verre van.Toch lagen ze in zijn garage...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 21:57   #184
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:

Er moet er maar 1 zijn die een pint teveel opheeft en die toevallig ziet dat zijn liefje alweer eens te vriendelijk is tegen haar buurman.

Ik zou trouwens niet graag prof. zijn en een onvoldoende geven aan een humeurige student met een pistool op zak.
Maar daar heb jij uiteraard dé remedie tegen : lesgevers kunnen worden verplicht om kogelvrije vesten te dragen en helmen tijdens de lessen.

Lesgevers, net zoals studenten, dienen een vuurwapen te dragen, zoals trouwens elke volwassen burger.Degenen die een strafblad hebben ook .Immers, als je vrijgelaten bent, betekent dat dat je je schuld aan de samenleving betaald hebt.Dus mag je ook wapens dragen, om je vege lijf te beschermen.
Als je weet dat de griet waar je zit naar te knipogen haar vrijer een Colt 45 aan zijn riem heeft hangen, hou je je mischien wat rustiger
En om er wat discipline in te houden: iedereen die zonder reden anderen afknalt, krijgt de doodstraf natuurlijk
Oud 17 april 2007, 22:09   #185
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Men kan zich afvragen hoeveel van zulke drama's nog moeten gebeuren alvorens "ze" zich ginds in de VSA gaan vragen stellen over het al dan niet vrij wapenbezit. Ik begin stilaan te denken dat dit soort drama's eigenlijk een onderdeel zijn van het Amerikaanse dagelijkse leven.

in Darfoer, zéér ver van Amerika, gebeuren zulke zaken dagelijks, nog wat gruwelijker gemaakt door verkrachtingen, diefstallen en het verbranden van heelder dorpen...Zulke drama's maken daar deel uit van het dagelijks leven...
Oud 17 april 2007, 22:12   #186
Piet Hein
Minister

Standaard

Ik ben hier nog van onder de indruk. Als je zoiets ziet gebeuren met je kameraden dat sleur je de rest van je leven mee. Ik hoop dat goede psychologische steun krijgen.
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 23:04   #187
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
[/b]
Lesgevers, net zoals studenten, dienen een vuurwapen te dragen, zoals trouwens elke volwassen burger.Degenen die een strafblad hebben ook .Immers, als je vrijgelaten bent, betekent dat dat je je schuld aan de samenleving betaald hebt.Dus mag je ook wapens dragen, om je vege lijf te beschermen.
Als je weet dat de griet waar je zit naar te knipogen haar vrijer een Colt 45 aan zijn riem heeft hangen, hou je je mischien wat rustiger
En om er wat discipline in te houden: iedereen die zonder reden anderen afknalt, krijgt de doodstraf natuurlijk
Euh ??? Is dat uw droom-maatschappij ???
Nu ja , Hier is het niet veel beter .Nu steekt men mensen neer aan de lopende band , kan je je voorstellen dat personen in plaats van een mes , een vuurwapen op zak hebben ???
Met wapens omgaan moet je ook leren. Net als autorijden
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 23:39   #188
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Nu ja , Hier is het niet veel beter .Nu steekt men mensen neer aan de lopende band , kan je je voorstellen dat personen in plaats van een mes , een vuurwapen op zak hebben ???
Ik durf wedden dat er in de middeleeuwen nog meer mensen werden neergestoken. Lopende banden bestonden toen nog niet.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2007, 04:48   #189
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Leer lezen wat er staat, een beetje interpretatievermogen zou u geen kwaad kunnen doen, me dunkt.
*knip*, om uw wartaal interpreteerbaar te maken, ik schat dat een bak duvel niet genoeg zal zijn.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 18 april 2007 om 04:48.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2007, 08:12   #190
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Waarom is deze schietpartij een headline in de ganse westerse media?
Omdat de VS een Westers land is. En omdat die dingen ook bij ons gebeuren en/of kunnen gebeuren. Het is toch evident?

Ik heb een beetje meer gelezen over de schutter. Een loner, een sociopaat, iemand die totaal in zichzelf terugetrokken leeft. Zei nooit één woord tegen zijn medestudenten. Hij liet een nota achter vol van onsamenhangende tirades tegen "the rich". Hij schreef zieke en schrikwekkende proza in de litteratuurklas.

Wij kennen dat soort. Dit is hetzelfde profiel als Hans van Themsche, de Columbine moordenaars, en alle anderen die op die manier door de lint gaan. Het zijn zieke mensen met waanbeelden die niet meer in staat zijn om met de frustraties van het leven om te gaan. Een typisch westers fenomeen.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2007, 08:15   #191
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Alleszins iets waarvoor het Vlaams Belang moreel verantwoordelijk kan gesteld worden.
Ja en het feit dat het profiel van HVT toevallig heel veel gelijkt op dat van die schutter in Virginia is puur toeval.
Oud 18 april 2007, 08:23   #192
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Wat wilde dat er nu gedaan word? Elke jongere met het minst afwijkende gedrag opvolgen onder dwang en gemeenschapsdienst verplichten om een band te scheppen met de samenleving?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2007, 08:37   #193
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
wel, leer er dan mee omgaan, net zoals je leren autorijden hebt...Moeilijk is dat niet hoor.Ik draag sinds jaren een zakmes maar heb nog nooit iemand omvergestoken.Vuurwapens bezit ik ook, maar idem: nooit iemand verwond, of zelfs maar bedreigd daarmee.
Nu nog iets, we leven niet in een droom maatschappij, en mijn raad om zich te wapenen was enkel praktisch bedoeld, en niet komende uit persoonlijke lust om zwaargewapend door de straten te marsjeren.Liefst zag ik een leefwereld waarin wapens overbodig waren, maar die bestaat niet, heeft nooit bestaan.En mij laten mishandelen, of doden, enkel en alleen omdat ik principiël tegen wapendracht ben en/of omdat de wet dat verbied, zie ik niet zitten.Ik draag dus wel een wapen,het interresseert mij niet of dat nu wel of niet toegelaten is, en de dag dat ik het moet gebruiken omdat men mij aanvalt, zal dat gebeuren.Het is verkeerd zich als een schaap te gedragen, dat naar de rituele slachtbank gevoerd word, en als enige verdediging wat te blaten...
Oud 18 april 2007, 08:40   #194
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Wat wilde dat er nu gedaan word? Elke jongere met het minst afwijkende gedrag opvolgen onder dwang en gemeenschapsdienst verplichten om een band te scheppen met de samenleving?
heropvoeding in speciale militaire drilkampen...In Amerika doen ze dat reeds.Dat zou goed zijn voor gasten gelijk gij en ergeren, die minder praten, maar meer handelen.Gij zijt in feite enkle een opstoker, die hen zogezegd anarchistische ideeën aanpraat vanuit uw hangmat, en zij moeten dat op straat in praktijk brengen.Wie is het gevaarlijkst nu? Het "brein", of de misdadige handjes?
Oud 18 april 2007, 08:42   #195
Bhairav

Standaard

Misdadige handjes natuurlijk. We leven met zo'n mentaliteit waar iedereen verantwoord is voor zijn eigen daden en waar er (een minimum aan) vrije meningsuiting is.
Mensen als u hebben echt iets met drilkampen...
Oud 18 april 2007, 08:43   #196
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Omdat de VS een Westers land is. En omdat die dingen ook bij ons gebeuren en/of kunnen gebeuren. Het is toch evident?
Uiteraard is het begrijpelijk.

Echter vanuit bvb. Afrikaans of Irakees standpunt moet zoiets toch eerder een totaal fait divers lijken?

Is het niet vooral een headline omdat het weer een barst meer is in onze eigen (waan)voorstelling van veiligheid en 'onkwetsbaarheid'?

Het is immers comfortabel om naar Irak, Sudan of Marokko te kijken en te denken : "Mja, het zijn toch wel wilden daar, met een barbaarse cultuur".
Een dergelijke daad als in Virginia breekt deze comfortzone weer een stukje af.
De barbaren zitten wel degelijk ook tussen en onder ons.
En dat besef doet vele mensen pijn.

Laatst gewijzigd door parcifal : 18 april 2007 om 08:46.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2007, 08:44   #197
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ik wou enkel aantonen dat dit niet een typisch Amerikaans probleem is en dat lakse wapenwetten er de oorzaak niet van zijn.

Dergelijke incidenten zijn een symptoon van een diep moreel defect in de westerse samenleving. Verder kan ik niet gaan want ik weet het gewoon niet. En ik heb geen oplossing. Ik zou wel graag willen weten wat de ouders van die moordenaars denken, maar dat krijg je helaas nooit te horen want die mensen hebben teveel schrik dat hun woorden tegen hen zouden gebruikt worden.
Oud 18 april 2007, 08:49   #198
Bhairav

Standaard

Ik was enkel sarcastisch, en het was niet naar u gericht.
Drilkampen zijn volstrekt nutteloos, tenzij in een samenleving waar de nood daaraan gecreëert is, al dan niet opzettelijk.
Het probleem is gewoon dat mensen zich niet kunnen uiten, omdat sociale regels dat niet toelaten.
Oud 18 april 2007, 08:51   #199
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Echter vanuit bvb. Afrikaans of Irakees standpunt moet zoiets toch eerder een totaal fait divers lijken?
Uiteraard en dat is volgens mij niet meer dan nromaal.

Citaat:
Is het niet vooral een headline omdat het weer een barst meer is in onze eigen (waan)voorstelling van veiligheid en 'onkwetsbaarheid'?

Het is immers comfortabel om naar Irak, Sudan of Marokko te kijken en te denken : "Mja, het zijn toch wel wilden daar, met een barbaarse cultuur".
Een dergelijke daad als in Virginia breekt deze comfortzone weer een stukje af.
Ik kan je volledig volgen. Meer nog, ik denk dat het voor veel journalisten en kijkers/lezers zaak is om die incidenten uit te pluizen tot men iets vindt dan ons zou toelaten om het af te doen als "typisch VS". Want als je dat kan doen, dan kan je die voorstelling van veiligheid in stand houden. Wij hebben strenge wapenwetten en dus kan dit niet bij ons. Case closed.

In die zin is dit geen anti-Amerikanisme meer, maar psychologisch zelfbehoud.

Citaat:
De barbaren zitten wel degelijk ook bij ons.
Zeker weten.

Laatst gewijzigd door Kaal : 18 april 2007 om 08:55.
Oud 18 april 2007, 08:55   #200
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Ik kan je volledig volgen. Meer nog, ik denk dat het voor veel joernalisten en kijkers/lezers zaak is om die incidenten uit te pluizen tot men iets vindt dan ons zou toelaten om dit af te doen als "typisch VS". Want als je dat kan doen, dan kan je die voorstelling van veiligheid in stand houden. Wij hebben strenge wapenwetten en dus kan dit niet bij ons. Case closed.
Akkoord. En zelfs dan zijn ze fout in verband met onze eigen veiligheid, want Hans Van Themse had voor dezelfde prijs gewoon een school kunnen binnenstappen en 30 studenten kunnen doodschieten.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be