![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik vind de kieswijzer schitterend, omdat hij gewoon op basis van vragen die eigenlijk gewoon standpunten zijn, aantoont waarvoor je best kunt stemmen.
Dus op dat vlak is de juist interessant om te zien hoe de meningen altijd verdeeld kunnen zijn. De enige vraag die ik daarbij kan stellen is, hoe kan het dat een partij die de linkerkant bevolkt, zich de pretentie toemeet om altijd in de zetel te zitten, voornamelijk met een slogannetje zoals cordon sanitaire. Uiteraard komt strategisch gezien dat cordon hen toevallig goed uit. Maar wat in hemelsnaam is er nu ondemocratisch aan een partij die 20% van de stemmen haalt. Blijkbaar vult hun mening toch wel 20% van de kiezers hun mening aan, en waarom mag die mening dan nooit ter sprake komen ? En opgelet, VB komt dus niet in mij top3 van partijen voor via de kieswijzer, dus ik ben niet voor of tegen die partij, ik bekijk het gewoon democratisch hier. Waarom mag 25% van de kiezers hun mening niet meetellen ? Op welke wettelijke basis stoelt die regel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Had zich beter Slave Yoda genoemd...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Parlementslid
|
![]() Ik kom ongeveer exact hetzelfde uit, alleen een beetje linkser.
Take sides. Neutrality helps the oppressor, never the victim. Silence encourages the tormentor, never the tormented. - Elie Wiesel. Laatst gewijzigd door Linkse Vogel : 26 mei 2007 om 20:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Parlementslid
|
![]() Toch allezins meer dan jij. Gaan we weer beginnen met persoonlijke aanvallen??? Ik weet heel goed waarvoor Groen! staat en ik weet ook heel goed waarom. Ik ben het volkomen met ze eens.
![]() |
#186 |
Parlementslid
|
![]() Ik ook! Steven heeft veel volgelingen.
![]() Misschien overweeg ik ooit wel om een uiterst-linkse fractie van Groen! op te richten.
![]() |
#187 |
Parlementslid
|
![]() Inderdaad.
![]() |
#188 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Paarser kan niet meer. Echt... de tijd dat DS een volksunie/CVP krant was ligt tien jaar achter ons. Ik kocht DS 12 jaar geleden en heb recent mijn abo opgezegd omdat het gewoon De Morgen is geworden. Qua mooie foto's van Verhofstadt en hele fotoreportages van Freya kennen ze er wat van, maar oranje of geel zijn ze zeker niet meer. Integendeel. Het enige rechtse element dat er nog rondhangt is de belgicistische barones Mia Doornaert die doorgaans goede stukken schrijft als het over het buitenland gaat, maar die meestapt in de paarse logica als het over het binnenland gaat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Agalev was ooit lang geleden een geweldige partij, vol van ecologische idealen, tot ze gekaapt werd door extreem links en de oprichters uit hun eigen partij werden gesmeten door de nieuwkomers. Maar ik gun je van ganser harte je overtuiging. Je moet iets hebben om in te geloven. We hebben allemaal jouw leeftijd gehad, en de tijd zal je meer leren dan dat wij ooit met woorden kunnen. Je hebt ook niet echt de leeftijd om naar woorden te luisteren. ![]() Hopelijk kunnen we over tien jaar nog eens praten. Ik ben benieuwd wat je dan allemaal zal te zeggen hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ![]() ![]()
![]() |
#191 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
|
![]() Bwa, t is toch ook allemaal liberale pro-amerikaanse neocon praat hoor.
![]() |
#193 | |
|
![]() Citaat:
Mijn beste vriend, toen ik 12 was, was ik er pertinent zeker van dat ik later zou stemmen voor het toenmalige Agalev. Wat ik echter in mijn tienerjaren heb gelezen en gehoord over die partij, liet me echter mijn kar 100% keren. Waarom? Ik ontdekte dat het groene laagje vernis slechts een camouflagelaagje was voor wat Groen! écht is. De meest rode partij van enige betekenis in Vlaanderen. Ken jij de geschiedenis van 'jouw' partij eigenlijk wel?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
|
![]() Ja, jij zal het wel weten. Je hebt hier immers al aangetoond welke enorme kennis van politiek je wel niet bezit.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Standaard recent al eens gelezen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vrijdagavond Doornaert in Terzake bezig gehoord?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Europees Commissaris
|
![]() Ivm De Standaard.
Veel is een kwestie van perceptie. Als de ene zegt dat een krant rood is en de andere paars en nog ene Vlaams, dan zullen ze wel redelijk onafhankelijke berichtgeving geven, zeker. Net zoals de moderatie hier. Voor de linksen zijn die rechts en vice versa. Het beste bewijs voor mij dat de moderatie neutraal is. Verder bedoelde ik dat ze van oorsprong een oranje krant was, zoals Het Volk, HBvL en de GvA, zoals HLN een blauwe krant is en De Morgen een rode. Maar de verzuiling is (gelukkig) in dit land beetje bij beetje en steentje voor steentje aan het afkabelen. Dus daar is niet altijd nog veel van te merken, maar het zal nog wel in een paar redacteuren (met veel anciënniteit) hun bloed zitten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
|
![]() @ Lomeanor en van Maerlant: een verschil in leeftijd gebruiken om gelijk te halen wijst enkel op een gebrek aan zinnige argumenten. Vergeet ook niet dat jullie amper ouder zijn dan Linkse Vogel...
En voor het geval het jullie moest ontgaan zijn: Linkse Vogel is zich duidelijk zeer goed bewust van het "rode" karakter van Groen! Dat jullie dat niet schenen te beseffen op zijn leeftijd, kan je enkel jezelf verwijten. Laatst gewijzigd door Edina : 27 mei 2007 om 01:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Indien u objectief zou kunnen zijn (maar we weten al lang dat dat voor u onmogelijk is), zou u kunnen toegeven dat Groen! de ecologie verraden heeft toen de partij gekaapt werd door communisten als Vogels en Geysels. Indien het nog steeds een gematigde centrumpartij was geweest, mét een sterk milieuprogramma dat ze effectief willen uitvoeren, zouden ze zelf een kans maken op mijn stem.
|||
![]() |
![]() |