![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Mogen stakers werkwilligen verhinderen aan de slag te gaan? | |||
Ja, altijd. |
![]() ![]() ![]() |
12 | 25,53% |
Ja, maar enkel onder bepaalde voorwaarden (gelieve deze te noemen) |
![]() ![]() ![]() |
6 | 12,77% |
Nee, maar er moet niet te hard worden gesanctioneerd |
![]() ![]() ![]() |
10 | 21,28% |
Nee, nooit. De overheid dient dit met harde maatregelen te verhinderen |
![]() ![]() ![]() |
19 | 40,43% |
Aantal stemmers: 47. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ah, de regelmatige posts van Menheer Sfax over stakingsrecht. Alteid leuk om nog vaste waarden te hebben.
![]() [quote] Citaat:
En om te zien ofdat de meesten voor of tegen zijn, heb je geen oficiele stemming nodig. Om te zien hoe de gemoederen op de werkvloer zijn hoef je meestal alleen maar even in de kantine te zitten . Of ik weet iets beters. Hoe word er volgens u een staking dan wel georgaiseerd zonder dat de vakbonden ooit de werknemers hun gezichten ziet? Citaat:
Citaat:
Het is echt niet zo moeilijk om te begrijpen dat mensen een hoofd inhoud hebben waarmee ze hun omgeving kunnen waarnemen. Je kan zien of de juiste bodem voor een staking aanwezig is of niet, zonder dat ze stem papiertjes onder u neus moeten duwen. En als je toch zo'n fixatie hebt op die meerderheid die niet bestaat, neem dan dan de uitslag van stemmeing na het begin van de staking, genoeg papier om naar te kijken dan. Ik heb nog eens dubel gechekt en ik zie geen enkel post waarin ik probeer te bewijzen dat staking enkel tot stand komen nadat een meerderheid beslist heeft om te staken, dat neemt niet weg dat die meerderheid en minderheid niet zou bestaan. (Om eerlijk te zijn, ik probeer die perciese stelling al een tijdje te omlopen, gaan rond googelen naar info is namelijk niet zo mijn ding). Om even een korte uiteenzetting te maken. Jij: Daarvoor moeten stakingen in de eerste plaats democratisch beslist zijn Ji(quod non) en moeten de beslissers alle werknemers vertegenwoordigen (quod non). Ik:dat is wat ik toch wat ik in mijn eerste zin wilde duidelijk maken. jij weer: En ik geef je al van in het begin aan dat die "meerderheid" een fabeltje is. De eerste staking die vooraf gegaan wordt door een werknemersconsultatie moet ik nog tegen komen. Dat is iets dat pas aan de orde komt na een tijdje staken, wanneer de vraag tot opnieuw werken of niet zich stelt. Ik dan terug: Een staking zonder overleg tussen werknemers en vakbonden dat is pas iets nieuw. Buiten een ongeplande staking natuurlijk, moet ook kunnen. Waarop jij weer antwoord: Tuurlijk; en sinterklaas zit ergens in Spanje te popelen om je een cadeau te geven. Dat mag dan wel de bedoeling zijn van de vakbond om eerst te overleggen, het gros van alle stakingen gebeurt niet na overleg met alle werknemers. Bespaar me dus de verhaaltjes... En op mijn beurt: Ok, geef jij mij dan meer eens één staking waar een minderheid de meerderheid van werkwilligen tegenhield. En zo gaat dat nog een tijdje door. Laatst gewijzigd door GaRnaaLBeeR : 6 juni 2007 om 18:49. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
En dan kom jij vertellen dat stakingen het resultaat zijn van een werknemersraadpleging? Probeer de realiteit eens uit... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het ergste is meestal nog dat stakers geen rekening houden met de gevolgen van hun wandaad ......
Kijk nu dit voorbeeld :http://www.gva.be/Antwerpen/2460/art...-2D18582A32ED} Stel je voor wat er allemaal kan gebeuren als dit doorgaat .......
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat me wel verbaast is dat er nog transporteurs zijn die hun mensen minder uren willen laten doen ... Die vind je niet veel ...
![]() |
![]() |
#188 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom lijkt z'n verhaal zo ongeloofwaardig voor je ???
![]()
![]() |
#189 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Sfax : 6 juni 2007 om 21:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ofwel kent ge veel van wapens en dan is het zielig dat je dat per se wilt bewijzen ![]()
![]() |
![]() |
#191 |
Burgemeester
|
![]() kunt de vraag ook andersom stellen, mogen werkwilligen een staking breken...
![]() |
#192 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat: