Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 mei 2007, 14:42   #181
grossfaz
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mathiasdm Bekijk bericht
Wat me in dit debat eigenlijk vooral opviel, was hoe al de meningen heel dicht bijeen lagen. Zoveel verschil zag ik bijvoorbeeld niet tussen de mening van De Gucht en Morel.
dat viel prof. Devos ook op. Blijkbaar pleiten ze allebei voor de multicul en gaat het debat er enkel over hoe we dit in goede banen kunnen leiden.

Kijk eens aan zeg...
grossfaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 14:42   #182
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Ik vermoed dat die houding van die allochtoon bij twijfelende mensen de twijfel heeft weggenomen. Ze hebben hem niet veel meer aan het woord gelaten, want anders stemde iedereen op het VB.

Eigenlijk zou je VRT een pluimpje moeten geven, want ze hebben echt een erbijgehaald die niet wou integreren!!!
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 14:44   #183
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik zal de uitzending nog een bekijken maar ik dacht gehoord te hebben dat Dewael het als voorwaarde stelde dat in het eigen levensonderhoud moet kunnen voorzien worden door ouders en grootouders om ook hen nog naar hier te kunnen halen.
Ook voor de o zo noodzakelijke import van de loves of their lives werd ondertussen (als Dewael de waarheid spreekt) verplicht gesteld dat de importeur zelfbedruipend is.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 14:46   #184
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Morel heeft het vreemdelingendebat in zijn juiste context gezet.
Op 8 jaar 340000 allochtonen binnenlaten en dan vertwijfeld afvragen , hoe lossen we dit op ?
Voorts viel mij die allochtoon op, hij had het over niets anders dan "rechten" en hoe slecht het hier toch is.
Eens vragen of deze allochtonen komen om mee te bouwen aan deze gemeenschap, dat is er ver "over" !
Men vindt het doodnormaal dat de gemeenschap inburgeringscursussen en NT2 betalen.
Niet moeilijk dat de belastingen niet dalen om het eindeloos gepamper in stand te houden.
Voorts viel mij nog prof De Vos op: " de multikul is er , je hebt het maar te aanvaarden."

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 24 mei 2007 om 14:48.
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 14:46   #185
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thin White Duke Bekijk bericht
Ik vind ze geen racisten, ik geef ze eigenlijk groot gelijk. Een arabische schone, waarom niet?

En btw, moeit u nie met hun cultuur, als dat nu eenmaal is hoe de zaken er gaan, dan heb ik mij daar nie mee te moeien. En als ze daar willen emanciperen, dan zal het gebeuren, net zoals het bij ons is gebeurd. Dat typische westerse trekje van alles te willen forceren is slecht - de vrouw heeft zich hier toch ook geëmancipeerd? Ookal werd ze onderdrukt door de hele mannenwereld? Daar zal dat, vanaf ze het echt strontbeu zijn, ook gebeuren.

Geloof mij, ik heb al lang niet zoveel kunnen lachen met alle vb-voorstanders, de standpunten van het vlaams belang zijn in mijn ogen pure miereneukerij en zijn racistisch. En het ergste vind ik da ze nog zo hypocriet zijn om et nie toe te geven. Ze zat toch wel me ne mond vol tanden wanneer de winter zijn uitspraak nog es ter sprake kwam eh?

Soms vraag ik mij echt af waarom we nie gewoon iedereen kunnen laten doen waar ze zin in hebben.. wilt ge nen hoofddoek? draagt der ene. wilt ge ne miereneuker zijn? zijt der ene, maar zorgt der dan nie voor da die met hun hoofddoek de dupe zijn van u gezeik..

zolang ge niemand kwaad doet, mij al gelijk, maar et zijn nie zij die u ix doen eh? Kvraag mij af: met hoeveel migranten zijt ge al in uw leven in contact gekomen? Kan mij voorstellen da ge der al veel last van hebt gehad?
Als zij niet willen dat wij ons met hunnen cultuur moeien, dan moeten ze hunnen cultuur onder hunnen arm nemen en gaan wonen in hunnen cultuur.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 14:46   #186
Thin White Duke
Vreemdeling

Thin White Duke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Zeg me eens welke enorme culturele verijking we kunnen verwachten uit de Sahara of het Atlas gebergte ...
de volgende woorden kunnen misschien een grote ontdekking zijn voor u: de arabische wereld IS groter dan de Sahara en het Atlasgebergte! Jawel! Het zijn niet enkel geruchten!

Citaat:
Een nieuwe manier van geiten melken misschien ... ?
Inderdaad! Dat is het enige wat ze daar doen, dag in dag uit! Sterk opgemerkt meneer!

Citaat:
Hoe onderdruk ik mijn vrouw en zet ze weer in de achterkeuken aan de kookpot met een sluier over hare kop... ?
Wat probeert u te doen? Het standpunt van het VB nog eens in het kort samenvatten? Inderdaad, dat klopt min of meer, behalve dat van die sluier.

Citaat:
Wat die hand geven betreft, het is een teken van respect, maar ook een manier van begroeten, als u met iemand wil praten en u wil die niet begroeten of geen respect tonen is dat dus onverdraagzaam...
Neen, dan is dat: geen respect hebben voor iemand. De link met dat onverdraagzaam zie ik toch nog niet helemaal.
Thin White Duke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 14:47   #187
Thin White Duke
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Als zij niet willen dat wij ons met hunnen cultuur moeien, dan moeten ze hunnen cultuur onder hunnen arm nemen en gaan wonen in hunnen cultuur.
Wonen in een cultuur... das iets nieuws, hoe doe je dat?
Oud 24 mei 2007, 14:47   #188
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop;2681595
Eigenlijk zou je VRT een pluimpje moeten geven, want ze hebben echt een erbijgehaald die[COLOR=blue
niet wou integreren[/color]!!!
En die zei van zichzelf dan nog dat hij een Vlaming was. Een Vlaming met een andere identiteit dan een Vlaming.

Laatst gewijzigd door smiley : 24 mei 2007 om 14:48.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 14:48   #189
Thin White Duke
Vreemdeling

Standaard

cultuur is van de mensen, pipo, dat is niet plaatsgebonden. Tis niet: Marokko heeft islam als cultuur en hoge bergen en woestijnen. Tis: de cultuur van de mensen van Marokko is islam.
Oud 24 mei 2007, 14:48   #190
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Wonen in een cultuur... das iets nieuws, hoe doe je dat?
Wel mijn beste eend : doe je ogen open, kijk buiten en je ziet de volledige cultuur van Vlaanderen.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 24 mei 2007, 14:49   #191
Thin White Duke
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
En die zei van zichzelf dan nog dat hij een Vlaming was. Een Vlaming met een andere identiteit dan een Vlaming.
Je kan dus niet moslim én vlaming zijn? Dus je kan binnen jouw redenering ook niet christene én vlaming zijn?

sterk.
Oud 24 mei 2007, 14:50   #192
Thin White Duke
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Wel mijn beste eend : doe je ogen open, kijk buiten en je ziet de volledige cultuur van Vlaanderen.
eend... goeie.

neen, dan zie je de cultuur van het volk van vlaanderen (in feite amerika, maar daar wil ik nu niet verder op in gaan).
Oud 24 mei 2007, 14:52   #193
Thin White Duke
Vreemdeling

Standaard

oh nee! je dacht toch niet dat duke eend was ofzo? mijn god!

Duke betekent graaf. En Thin White Duke is een alter ego van David Bowie. Misschien is het toch niet zo slecht om eens met andere culturen en talen in contact te komen voor jou, gezien je zelfs je engels niet goed beheerst .
Oud 24 mei 2007, 14:58   #194
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
zolang ge niemand kwaad doet, mij al gelijk, maar et zijn nie zij die u ix doen eh? Kvraag mij af: met hoeveel migranten zijt ge al in uw leven in contact gekomen? Kan mij voorstellen da ge der al veel last van hebt gehad?
Wel Duke, ik had duck gelezen, mijn excuses.... LOL

Ik ben in mijn vorig leven personeelsverantwoordelijke geweest bij een industriële firma in Antwerpen.
Onder mijn hoedanigheid is de populatie migranten gestegen tot +/- 50 % van het personeel. Toen ik daar begon was dat minder dan 1 %. Nie slecht voor ne racist, maar kom.

Ik heb daar de drama's gezien van liefde op het eerste gezicht van schone Marokkaanse meisjes.

Om een vb. te geven. Op zekere dag kwam via een andere Marokkaanse de vraag of we een meisje in dienst konden nemen die pas was aangekomen en gehuwd was met nen "nieuwe Vlaming in VLD-termen".

Allez, ik als goede racist, laat dat meiske komen en stel ze wat vragen. In het Frans natuurlijk, want ze kon geen woord Nederlands. IK laat dat meiske beginnen. Na enkele dagen komen de collega's mij zeggen dat er iets is met dat kind. Die stond alle dagen te bleiten. Ik laat ze bij mij komen en vraag wat er scheelt. Allez na veel horten en stoten krijg ik het verhaal te horen van de importbruid.
Op zekere dag kwam daar de nonkel naar het dorp en werd ze voorgesteld aan haar toekomstige man. Nu was die Marokkaanse man gehandicapt. Om het grof te zeggen : die liep gelijk ne kreupele, dat was gewoon ne kreupel. Op zich is dat erg natuurlijk voor die jongen. Maar maak het maar eens mee he als jong meisje, en het was nog een schoon meiske ook.
Komt daar plots ne gast afgestrompeld en die blijkt uwen man te worden.
Dus da meiske mee naar hier genomen, dik tegen haar goesting. Moest bij die kreupele man gaan wonen.

Ja dat was echt de langverwachte droom van dat meisje hoor. Ik word nog week van medelijden met haar als ik er nu zovele jaren later aan terug denk.

Oja het is niet blijven duren. Ze zijn uiteen gegaan na enkele jaren. Ondertussen zat de rest van de familie al wel hier.

Tja ik heb wel wat ervaring met vreemdelingen.....

Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 24 mei 2007 om 14:59.
Oud 24 mei 2007, 14:58   #195
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kan dus niet moslim én vlaming zijn? Dus je kan binnen jouw redenering ook niet christene én vlaming zijn?

sterk.
Een geloof is helemaal geen identiteit enkel moslims zien islam als hun identiteit aangezien islam (de overal binnenvallende moslimlegers) hen destijds hun identiteit heeft afgenomen. Islam is dus de uitzondering, islam is meer dan geloof. Je maakt zelf in je vorige posting geen onderscheid tussen het geloof islam en de cultuur.
Citaat:
cultuur van de mensen van Marokko is islam
Islam grijpt immers zo sterk in op het leven van mensen. Een moslim (islam is de identiteit van een moslim) kan geen Vlaming zijn. Iemand die de identiteit van een Vlaming niet overneemt kan geen Vlaming zijn.

Laatst gewijzigd door smiley : 24 mei 2007 om 14:59.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 14:59   #196
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
En de enige reden waarom ik het 70-punten plan aanhaalde, was om uit te leggen waarom velen nogal afkerig staan tov een mogelijk beleid van het vb.
Sommigen vinden dat niet zo geschikt:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Waarom worden oude citaten die wél in het kraam passen hem nog verweten en andere die nie tin het krama passen gezegd dat het nen vuile smeerlap is die van gedacht is veranderd?

Laatst gewijzigd door Kortaf : 24 mei 2007 om 15:00.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 15:01   #197
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
Morel heeft het vreemdelingendebat in zijn juiste context gezet.
Op 8 jaar 340000 allochtonen binnenlaten en dan vertwijfeld afvragen , hoe lossen we dit op ?
Voorts viel mij die allochtoon op, hij had het over niets anders dan "rechten" en hoe slecht het hier toch is.
Eens vragen of deze allochtonen komen om mee te bouwen aan deze gemeenschap, dat is er ver "over" !
Men vindt het doodnormaal dat de gemeenschap inburgeringscursussen en NT2 betalen.
Niet moeilijk dat de belastingen niet dalen om het eindeloos gepamper in stand te houden.
Voorts viel mij nog prof De Vos op: " de multikul is er , je hebt het maar te aanvaarden."

Die laatste zin is tegenwoordig het mantra geworden van de multikul-poco's. OK, niemand betwist dat de samenleving multicultureel is, maar dat wil nog niet zeggen dat we hier een paar honderd duizend onintegreerbare moslims en kansarmen moeten binnenlaten !
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 15:02   #198
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
cultuur is van de mensen, pipo, dat is niet plaatsgebonden. Tis niet: Marokko heeft islam als cultuur en hoge bergen en woestijnen. Tis: de cultuur van de mensen van Marokko is islam.
Wedden dat jij er zo eentje bent voor wie cultuur de islam is?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 24 mei 2007 om 15:02.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 15:03   #199
Tegendradigaard

Standaard

Het land mag nooit multicultureel worden. Multi etnisch tot daar aan toe en maar een klein beetje, maar er mag slechts 1 cultuur zijn : de Vlaamse.

Oud 24 mei 2007, 15:04   #200
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey
En de enige reden waarom ik het 70-punten plan aanhaalde, was om uit te leggen waarom velen nogal afkerig staan tov een mogelijk beleid van het vb.

Citaat:
Sommigen vinden dat niet zo geschikt:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey
Waarom worden oude citaten die wél in het kraam passen hem nog verweten en andere die nie tin het krama passen gezegd dat het nen vuile smeerlap is die van gedacht is veranderd?
LOL!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be