Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2007, 23:43   #181
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
en hoe kun jij nu, wanneer je als meertalige tegen zo'n superieure franstalige (ik moet ze nog ontmoeten overigens, de enige arrogante franstaligen die ik ooit ontmoet heb waren overdreven rijke vlamingen in le coq sur mer, ze komen ook voor naar ik heb horen zeggen in knokke le zoute; en ik heb 12 jaar van mijn jeugd elke vakantie minstens 1 week in Durbuy doorgebracht) aan't praten bent, dan kan je het toch niet laten om eventjes in diene typ zijn bubble te prikken?
http://www.fdf.be/

Het is ook eens de moeite waard om hun tijdschrift "perspectives Francophones" te lezen.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2007, 23:48   #182
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

fdf is de waalse vorm van het vb. Blijkbaar de enige bestaansreden van die partijen is om elkaar reden tot bestaan te geven. Volgens mij werken die partijen zwaar samen.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2007, 23:51   #183
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
fdf is de waalse vorm van het vb. Blijkbaar de enige bestaansreden van die partijen is om elkaar reden tot bestaan te geven. Volgens mij werken die partijen zwaar samen.
Wil het Vlaams Belang dan Waals grondgebied bij Vlaanderen annexeren?
Oud 2 juni 2007, 23:53   #184
Ongetemde Leeuw
Gouverneur

Ongetemde Leeuw's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ongetemde Leeuw
Standaard

Citaat:
Volgens mij bent u zwaar aan het zwanzen. VB en FDF zijn aardsvijanden en koken van woede in een straal van minder dan een gewest van elkaar verwijderd. En op uw vorige post: Durbuy is een toeristische stad, daar spreken de winkelhouders inderdaad nederlands, hun grootste inkomsten komen daarvan. In normale steden spreekt geen kat Nederlands.

Laatst gewijzigd door Ongetemde Leeuw : 2 juni 2007 om 23:53.
Ongetemde Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2007, 23:56   #185
Ongetemde Leeuw
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Wil het Vlaams Belang dan Waals grondgebied bij Vlaanderen annexeren?
Dat Wallonïe in de loop der tijd verkregen heeft door Vlaamse faciliteitengemeentes. Ik ken een voorbeeld dat men in een stad aan elke Vlaming een Waals paspoort gaf omdat de Vlaamse zogezegd "op" waren en dan later konden zeggen dat de Waalse inwoners duidelijk in de meerderheid waren daar, adhv die Waalse paspoorten. Later werd die stad bij Wallonïe gebracht, VB wil de gebieden terug die oorspronkelijk Vlaams waren. (nog een voorbeeld: Diksmuide, vertel me niet dat dat een Waalse naam is!)

Laatst gewijzigd door Ongetemde Leeuw : 2 juni 2007 om 23:59.
Oud 2 juni 2007, 23:58   #186
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

ip zin schooins'n gezeid keet an min kluut'n zei de westvlaeminck

oem oe bloete kloete te laote zien zei den aantwerpeneir
Oud 2 juni 2007, 23:59   #187
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ongetemde Leeuw Bekijk bericht
Dat Wallonïe in de loop der tijd verkregen heeft door Vlaamse faciliteitengemeentes. Ik ken een voorbeeld dat men in een stad aan elke Vlaming een Waals paspoort gaf omdat de Vlaamse zogezegd "op" waren en dan later konden zeggen dat de Waalse inwoners duidelijk in de meerderheid waren daar adhv die Waalse paspoorten. Later werd die stad bij Wallonïe gebracht, VB wil de gebieden terug die oorspronkelijk Vlaams waren. (nog een voorbeeld: Diksmuide, vertel me niet dat dat een Waalse naam is!)
Bij mijn weten is het Vlaams Belang voor een onafhankelijk Vlaanderen (Vlaams Gewest + 19 Brusselse gemeenten). Ze aanvaarden de taalgrens.
Oud 3 juni 2007, 00:05   #188
Ongetemde Leeuw
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Bij mijn weten is het Vlaams Belang voor een onafhankelijk Vlaanderen (Vlaams Gewest + 19 Brusselse gemeenten). Ze aanvaarden de taalgrens.
VB probeert te redden wat er nog te redden valt. Ooit waren ze nog zo naïf te denken dat er met Wallonïe te onderhandelen viel. Niet dus. Resultaat: Wallonïe neemt stilaan Vlaanderen in beslag, beetje bij beetje. Recent bvb wou Elio Di Rupio een stad (vergeten welke) annexeren bij Wallonïe om een verbinding te krijgen met Brussel. Alstublieft zeg! Dat vond ik der toch wel over. Door zulk een zever alleen al te horen zou ik willen dat Vlaanderen onafhankelijk was!
Oud 3 juni 2007, 00:06   #189
Ongetemde Leeuw
Gouverneur

Standaard

Zalige signature trouwens, Stropdrager.

=> LOL
Oud 3 juni 2007, 00:06   #190
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
ja ij nitwit, 'k was mijn post aan't aanpassen. sorry e zeg.
Grandioos.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2007, 00:08   #191
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
VB probeert te redden wat er nog te redden valt. Ooit waren ze nog zo naïf te denken dat er met Wallonïe te onderhandelen viel. Niet dus. Resultaat: Wallonïe neemt stilaan Vlaanderen in beslag, beetje bij beetje. Recent bvb wou Elio Di Rupio een stad (vergeten welke) annexeren bij Wallonïe om een verbinding te krijgen met Brussel. Alstublieft zeg! Dat vond ik der toch wel over. Door zulk een zever alleen al te horen zou ik willen dat Vlaanderen onafhankelijk was!
Groot gelijk en die stad was Sint-Genesius-Rode. Je zal er maar wonen, als Vlaming.
Oud 3 juni 2007, 00:08   #192
Ongetemde Leeuw
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude
ja ij nitwit, 'k was mijn post aan't aanpassen. sorry e zeg.

Grandioos.

Inderdaad, het bewijs van zeer grote intillegentie en de onversaagde politieke gedachten in het hoofd van die man.
"nitwit"
Oud 3 juni 2007, 00:08   #193
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zalige signature trouwens, Stropdrager.

=> LOL
Mijn levensmotto
Oud 3 juni 2007, 00:12   #194
Ongetemde Leeuw
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Groot gelijk en die stad was Sint-Genesius-Rode. Je zal er maar wonen, als Vlaming.
Dit is de manier waarop elio di rupio (kneem zelf de moeite niet meer om hoofdletter te typen, zoveel respect voor hem (!)) langzaamaan 1 groot verfranst "belgique" wil krijgen, wel daar zeg ik echt wel "bonjour" tegen. Als fiere Vlaming ben ik geboren en zo zal ik sterven ook! De taalgrens is lang geleden vastgezet, maar blijkbaar is het in Wallonïe een zeer normaal concept om die alsmaar op te schuiven in Noordelijke richting. Moesten wij nu onafhankelijk zijn, dat ons volk eens en voor altijd niet meer zou moeten inleveren om het Zuidelijke Belgique te onderhouden en alsmaar grondgebied moeten afgeven om hun dikke dopperskont op te gaan zetten, het zou al veel beter gaan!

Laatst gewijzigd door Ongetemde Leeuw : 3 juni 2007 om 00:13.
Oud 3 juni 2007, 00:13   #195
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar is het cordon sanitaire (een franse benaming) tegen het FDF DAT NU IN DE REGERING ZIT????

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 3 juni 2007, 00:15   #196
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu ben je echt wel weg van de wereld.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 3 juni 2007, 00:19   #197
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en hoe kun jij nu, wanneer je als meertalige tegen zo'n superieure franstalige
This says it all...

And I can speak more than one language. I am fluent in English. So... I am bi-lingual but still a Walloon is a frog that cannot speak anything but a strange version of what he thinks is french.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 3 juni 2007, 00:24   #198
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dit is de manier waarop elio di rupio (kneem zelf de moeite niet meer om hoofdletter te typen, zoveel respect voor hem (!)) langzaamaan 1 groot verfranst "belgique" wil krijgen, wel daar zeg ik echt wel "bonjour" tegen. Als fiere Vlaming ben ik geboren en zo zal ik sterven ook! De taalgrens is lang geleden vastgezet, maar blijkbaar is het in Wallonïe een zeer normaal concept om die alsmaar op te schuiven in Noordelijke richting. Moesten wij nu onafhankelijk zijn, dat ons volk eens en voor altijd niet meer zou moeten inleveren om het Zuidelijke Belgique te onderhouden en alsmaar grondgebied moeten afgeven om hun dikke dopperskont op te gaan zetten, het zou al veel beter gaan!
Je moet je gewoon die evolutie proberen voorstellen, die in Brussel heeft plaatsgevonden en nu in de Vlaamse Rand rond Brussel plaatsvindt:

Je woont in een rustige, mooie gemeente. Plotseling komen er een paar anderstaligen wonen; die anderstaligen doen geen enkele moeite om zich aan te passen en weigeren deel te nemen aan het verenigingsleven. Na een jaar of 10 zijn ze ondertussen met zoveel dat ze een meerderheid beginnen uitmaken in die gemeente. Ze willen zich alleen niet aanpassen, nee, ze beginnen ook de vreemde taal op te leggen aan de autochtone bevolking. Deze vreemden richten hun eigen politieke partijen op, die een meerderheid halen in de gemeenteraad en alleen luisteren naar de verzuchtingen van hun eigen volk. In de supermarkt kunnen de oorspronkelijke bewoners niet meer in hun eigen taal bediend worden, de autochtone bewoners moeten hun zoon/dochter naar een andere school sturen omdat ze de enige Nederlandstalige is van zijn/haar klas. Het verenigingsleven stelt ook niets meer voor.

Dit is de situatie in de huidige Vlaamse rand en sommige Vlamingen vinden dit blijkbaar normaal.
Oud 3 juni 2007, 00:31   #199
Ongetemde Leeuw
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Je moet je gewoon die evolutie proberen voorstellen, die in Brussel heeft plaatsgevonden en nu in de Vlaamse Rand rond Brussel plaatsvindt:

Je woont in een rustige, mooie gemeente. Plotseling komen er een paar anderstaligen wonen; die anderstaligen doen geen enkele moeite om zich aan te passen en weigeren deel te nemen aan het verenigingsleven. Na een jaar of 10 zijn ze ondertussen met zoveel dat ze een meerderheid beginnen uitmaken in die gemeente. Ze willen zich alleen niet aanpassen, nee, ze beginnen ook de vreemde taal op te leggen aan de autochtone bevolking. Deze vreemden richten hun eigen politieke partijen op, die een meerderheid halen in de gemeenteraad en alleen luisteren naar de verzuchtingen van hun eigen volk. In de supermarkt kunnen de oorspronkelijke bewoners niet meer in hun eigen taal bediend worden, de autochtone bewoners moeten hun zoon/dochter naar een andere school sturen omdat ze de enige Nederlandstalige is van zijn/haar klas. Het verenigingsleven stelt ook niets meer voor.

Dit is de situatie in de huidige Vlaamse rand en sommige Vlamingen vinden dit blijkbaar normaal.
Dit is nu een voorbeeld van een persoon met een heldere kop. Dit is misschien niet direct voor vandaag maar binnen 100 jaar zou dit scenario zich wel eens kunnen verspreid hebben over heel Vlaanderen/Belgïe
Oud 3 juni 2007, 07:17   #200
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Binnen 100 jaar word er geen nederlands of frans gesproken in Brussel, maar marocaans. Oeps

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 3 juni 2007 om 07:23.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be