![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Wat vind je van de nieuwe "grondwet"? | |||
Ik vind het een goede zaak |
![]() ![]() ![]() |
11 | 26,19% |
Ik vind het een twijfelachtige zaak |
![]() ![]() ![]() |
7 | 16,67% |
Ik vind het een slechte zaak |
![]() ![]() ![]() |
22 | 52,38% |
Ik weet niet wat ik er van moet vinden |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,76% |
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hr Wilders formuleert het weer scherp:
Citaat:
![]() |
![]() |
#183 |
Minister-President
|
![]() Uit het artikel van Wilders kan ik enkel opmaken dat hij te laf is om een volledige terugtrekking te eisen uit de Europese Unie. Hij wil alleen de voordelen. Hij mag gerust een referendum eisen, als de Nederlanders tegen het mini-verdrag zijn dat ze zich dan volledig uit de Unie terugtrekken, minder dan dat zou alleen lafheid zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
|
![]() Citaat:
Ten tweede bestaan er variant-lidmaatschappen cq "koppelingen", uitzonderingsposities zowel binnen als aan de EU (Engeland, Zwitserland, sommige Scandinavische landen, voormalige Franse koloniën). De juiste positie voor Nederland dient (dus) volgens Koopmansgebruik te worden uitgewerkt en bijgesteld; oude zinsnede uit Nederlandse wetboeken: "als een goed huisvader".
![]() |
![]() |
#185 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nederland, net als Engeland of Polen moet kiezen, binnen of buiten. De tegenstanders van Europa vinden trouwens dat ze veel beter af zouden zijn als ze niets meer met de Europese Unie te maken zouden hebben. Wel, dat ze dan buiten de Unie treden, als het dan toch beter zou zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#187 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
|
![]() Citaat:
Als eenvoudig, gewezen koopmans-assistent geloof ik in HANDEL boven allerhande idealistisch geleuter.
![]() |
![]() |
#189 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
|
![]() Wow, ben je van je geloof gevallen? Verwar "nuttig" niet met "nodig".
![]() |
#191 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
|
![]() En/maar ZONDER anderen te beschadigen.
![]() |
#193 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
|
![]() Nee; beter voorkomen dan genezen; redelijk evenwicht.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 27 juni 2007 om 04:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Minister-President
|
![]() Het viel mij trouwens op dat Verhofstadt weer zat te kankeren op Nederland, net als in Nice. Had ik trouwens wel verwacht. Immers, de Belgen gunnen erfvijand Nederland nooit wat. Ik vraag me werkelijk af of we Belgie nog moeten zien als een bondgenoot. Het lijkt soms wel of de Belgen alleen maar wantrouwen en minachting koesteren jegens Nederland. Met vrijwel alle andere Europese landen zijn de betrekkingen beter. Als ik mezelf de vraag stel of Nederland vijanden heeft, dan zijn de Belgen toch de eersten aan wie ik denk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Belgie hoort eerder bij Malta en Cyprus. We doen alleen nog zaken met de Vlaamse regering en met Belgie is het afgelopen ,het komt onze neus uit. Misschien een boycot? Heb je een idee? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zo ergerde ik me mateloos aan de pro-Belgische houding op het afgelopen EK voor -21. Iedereen gunde het de Belgen zo dat ze zich zouden plaatsen over de Olympische Spelen. Maar ze zien niet dat de Belgen zowat stonden te feesten op straat toen Oranje zich niet plaatste voor het WK van 2002. Mijn grootste ergernis is niet zozeer de Belgische HollanderHaat. Het is eerder dat de goedhartige Nederlanders sympathie hebben voor een volk dat onze sympathie helemaal niet verdient. Laatst gewijzigd door Spinoza : 27 juni 2007 om 11:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat de Hollanderhaat van de Belgen betreft, zeker van de Belgische politici,probeer meer publiciteit te geven aan dit verschijnsel, gewoon eens flink in Story of Prive ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wilders eist geen terugtrekking uit de EU. Daar is hij te slim voor. Hij poogt de Europese samenwerking te traineren en te obstrueren, net als het Verenigd Koninkrijk. Wil Nederland een positie als het VK in Europa? Nederland is een klein landje en geen afzonderlijk gelegen eiland. Als Nederlandse politici een beetje verstandig opereren, wijzen ze op de nefaste consequenties die een Britse opstelling voor Nederland zou betekenen. Misschien dat de Belgen daar helemaal niet rouwig om hoeven te zijn. Antwerpen kan makkelijk de positie van Rotterdam als wereldhaven overnemen. Voor een substituut van de grote luchthaven Schiphol kan België ook nog wel ergens ruimte vinden. Laatst gewijzigd door Sjaax : 27 juni 2007 om 14:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |