![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Afschaffen, dat CGKR! | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
150 | 72,46% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
39 | 18,84% |
Ik wil wel ja zeggen, maar uit angst voor een proces zeg ik het niet luidop |
![]() ![]() ![]() |
13 | 6,28% |
Kan me geen moer schelen |
![]() ![]() ![]() |
5 | 2,42% |
Aantal stemmers: 207. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Minister
|
![]() Ik zou dat centrum afschaffen en met de jaarlijkse besparing een visakaart met een fatsoenlijk budget schenken aan de volksvertegenwoordigers. Wedden dat het niet lang zou duren?
![]()
![]() |
#182 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zie maar naar die Turkse bende die een groep Joodse kinderen wou stenigen, die kreeg als straf een gratis reisje aangeboden naar Amsterdam. Van een klacht van het CGKR was natuurlijk geen sprake. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vreemd, maar ik heb de indruk dat de meesten hier volledig irrationeel redeneren - en ik die dacth dat rechts het "gezond verstand" claimde. Daar heb ik in deze topic nog nul-de-botten van gemerkt.
![]() |
![]() |
#186 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#187 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#188 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Feit is dat hier elk vooroordeel over het CGKR op deze pagina's ontkracht is geweest en dat er niet meer terugkomt. Aangezien er geen enkel argument nog steek houdt; waarom zijn ze dan nog tegen het Centrum, behalve wegen irrationele vooroordelen... Of zijn er hier nog steeds die denken dat: Het CGKR zich alleen bezig houd met allochtonen verdedigen Dat het CGKR de vrije meningsuiting inperkt Dat het CGKR hier wetten maakt Dat het CGKR optreedt als een rechtbank Dat het CGKR vooral een beschutte werkplaats is voo Pol&Soccers etc...
![]() |
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een ''verkeerde'' uitspraak of een scheve blik naar een allochtoon toe is tegenwoordig al genoeg om het CGKR op uw nek te krijgen. Maar datzelfde centrum ziet er geen graten in geen klacht in te dienen bij een bewezen en vastgestelde zaak van fysiek racisme. Laatst gewijzigd door daiwa : 24 juni 2007 om 23:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Of zijn er hier nog steeds die denken dat:
Het CGKR zich alleen bezig houd met allochtonen verdedigen Dat het CGKR de vrije meningsuiting inperkt Dat het CGKR hier wetten maakt Dat het CGKR optreedt als een rechtbank Dat het CGKR vooral een beschutte werkplaats is voo Pol&Soccers etc...[/quote] Vreemd toch, als er zijn die zo nog denken.....hoe komen ze erbij ?
![]() |
#191 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#192 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Voor mij is het CGKR een criminele organisatie omdat zij het tegenovergestelde effect sorteert dan de doelstelling waarvoor ze in het leven is geroepen. Een voorstel (na afschaffing van strafwetten op racisme en discriminatie): Bij baas x werkt niet één gehandicapte of kleurling. Ik vraag of ik met hem over een voorstel mag praten: ik bied hem de lasser aan die hij vraagt, een kleurling. De eerste maand betaald hij niets voor die kerel. Nadat die proefmaand verlopen is, besluit baas x of hij die gast houdt, en dat zonder enige verantwoording te moeten afleggen. Met het vrijgekomen geld van het opgedoekte CGKR (zeventig vet betaalde profiteurs) kunnen heel wat werkgevers aangemoedigd worden om een mankende lasser of een zwarte bediende aan te werven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een combinatie van hardnekkige onwetendheid en onwrikbare vooroordelen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Banneling
|
![]() Ja zeg ik u!
Als VB stemmer begrijp ik u hier niet goed, als er één ding is dat het VB het volmondig eens is, is het toch wel de afschaffing van CGKR, de racismewet blijft dan nog altijd bestaan. Het CGKR is juist de motor achter die processen, gefinancierd door de overheid. CGKR is tegen ons VB kiezers en dat kunnen we niet aanvaarden. Ik begrijp dat je geen racist bent en het niet makkelijk hebt in je armoede maar wat je hier zegt moet je toch mee opassen. De kleine man die stemt op het VB zal dat binnenkort misshien niet meer kunnen doen, juist door dat CGKR. Dan worden we helemal niet meer gehoord |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat je het CGKR gemakkelijk op je nek kan krijgen, tja wat ga je daartegen doen? Dat er mensen zijn die graag naar een rechtbank stappen weet je he. Dat sommigen van die mensen dan ook nog eens een beroep doen op dat Centrum is hun zaak. Maar als je niets misdeed, zal een rechter je wel vrijspreken. En wanneer het Centrum klacht in dient en wanneer niet, dat dient het zelf uit te maken. Indien je vind dat het Centrum klacht in moet dienen, ga er dan (als partij van het slachtoffer bvb) zelf naartoe. Maar dan moet je die vooroordelen van je wel opzij zetten natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat het CGKR de motor is achter die processen is ook wel wat overdreven. Ze vormen de verdediging van een van de partijen, net zoals advocaten dat doen. Ze verlagen idd de drempel om een klacht in te dienen, maar zijn zelf niet de oorzaak van die klacht. De oorzaak blijft immers een combinatie van de anti-racisme/discriminatie-wetgeving en een (vermoedelijke) overtrediging erop. En ja processen voeren kost geld. Maar in een rechtstaat heb ik dat ervoor over. mvg, Andy Laatst gewijzigd door Andy : 25 juni 2007 om 10:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Minister-President
|
![]() Misschien door de propaganda van verschillende politieke partijen? Misschien door de erg onzorgvuldige berichtgeving door de media? Misschien door het kritiekloos overnemen van alles wat in hun kraam past? Of maken deze vooroordelen over het Centrum ook deel uit van het Gezond Verstand? If so: afvoeren dat Gezond Verstand, en inruilen voor een portie kritisch en zelfstandig denken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |