Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Afschaffen, dat CGKR!
Ja 150 72,46%
Nee 39 18,84%
Ik wil wel ja zeggen, maar uit angst voor een proces zeg ik het niet luidop 13 6,28%
Kan me geen moer schelen 5 2,42%
Aantal stemmers: 207. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juni 2007, 21:03   #181
Luddo
Minister

Standaard

Ik zou dat centrum afschaffen en met de jaarlijkse besparing een visakaart met een fatsoenlijk budget schenken aan de volksvertegenwoordigers. Wedden dat het niet lang zou duren?
Oud 24 juni 2007, 21:04   #182
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Afschaffen die handel, en zeker geen bedienaars van gelijk welke eredienst nog laten onderhouden door de staat, en nog minder de gebouwen enz...

Als mensen werkelijk een godsdienst willen beleiden zullen ze wel herders vinden die dat goedkoop doen of leggen ze maar samen. Maar toch niet op de kosten van de andere burgers?
Inderdaad. Jehova's getuigen zijn daar consequent in. Ze veroordelen 'de wereld' (doen alle religies) en wensen dan ook hun hand er niet voor open te houden.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 21:07   #183
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Over de joden mogen de meest groffe dingen worden uitgekraamd door migranten. Dan is het geen racisme.
Natuurlijk mag dat.
Zie maar naar die Turkse bende die een groep Joodse kinderen wou stenigen, die kreeg als straf een gratis reisje aangeboden naar Amsterdam.
Van een klacht van het CGKR was natuurlijk geen sprake.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 21:10   #184
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
de andere foto met die man in zijn blote kont in de duinen was niet aanstootgevend en provocerend.
?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 21:40   #185
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
de dag dat een Belg een proces wint tegen vb. (1-2-3-4) vreemdeling(en) wegens racisme geloof ik in het CGKR !
Eerder niet ! en dat zal nog heel lang duren...
D�*�*rvoor moet je wel eerst duidelijke gevallen hebben natuurlijk... Niets belet je om ze te zoeken en als je er onderbouwde hebt; hulp te zoeken bij het CGKR. Maar zoals de meesten op dit forum hun posts onderbouwen, zal het niet gemakkelijk zijn om een rechtzaak te onderbouwen.

Vreemd, maar ik heb de indruk dat de meesten hier volledig irrationeel redeneren - en ik die dacth dat rechts het "gezond verstand" claimde. Daar heb ik in deze topic nog nul-de-botten van gemerkt.
Oud 24 juni 2007, 21:56   #186
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
D�*�*rvoor moet je wel eerst duidelijke gevallen hebben natuurlijk... Niets belet je om ze te zoeken en als je er onderbouwde hebt; hulp te zoeken bij het CGKR. Maar zoals de meesten op dit forum hun posts onderbouwen, zal het niet gemakkelijk zijn om een rechtzaak te onderbouwen.

Vreemd, maar ik heb de indruk dat de meesten hier volledig irrationeel redeneren - en ik die dacth dat rechts het "gezond verstand" claimde. Daar heb ik in deze topic nog nul-de-botten van gemerkt.
Het is dom van rechts het "gezond verstand" te klemen! Het kleinste kind weet dat het gezond verstand ongelijk verdeeld is en dat het uitsluitend bij links zit!
Oud 24 juni 2007, 22:15   #187
Bert Bubber
Provinciaal Statenlid

Bert Bubber's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat je hebt hoef je niet te 'claimen', onderbouw nog maar wat verder...
Oud 24 juni 2007, 23:02   #188
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Bubber Bekijk bericht
Wat je hebt hoef je niet te 'claimen', onderbouw nog maar wat verder...
Kruidenierslogica - het zogenaamde gezond verstand - duidt over het algemeen niet op intelligentie... De wereld zit namelijk iets ingewikkelder in elkaar.

Feit is dat hier elk vooroordeel over het CGKR op deze pagina's ontkracht is geweest en dat er niet meer terugkomt. Aangezien er geen enkel argument nog steek houdt; waarom zijn ze dan nog tegen het Centrum, behalve wegen irrationele vooroordelen... Of zijn er hier nog steeds die denken dat:

Het CGKR zich alleen bezig houd met allochtonen verdedigen
Dat het CGKR de vrije meningsuiting inperkt
Dat het CGKR hier wetten maakt
Dat het CGKR optreedt als een rechtbank
Dat het CGKR vooral een beschutte werkplaats is voo Pol&Soccers
etc...
Oud 24 juni 2007, 23:17   #189
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Feit is dat hier elk vooroordeel over het CGKR op deze pagina's ontkracht is geweest en dat er niet meer terugkomt. Aangezien er geen enkel argument nog steek houdt; waarom zijn ze dan nog tegen het Centrum, behalve wegen irrationele vooroordelen...
Dat het CGKR een hypocriete bende is wel bewezen.
Een ''verkeerde'' uitspraak of een scheve blik naar een allochtoon toe is tegenwoordig al genoeg om het CGKR op uw nek te krijgen.
Maar datzelfde centrum ziet er geen graten in geen klacht in te dienen bij een bewezen en vastgestelde zaak van fysiek racisme.

Laatst gewijzigd door daiwa : 24 juni 2007 om 23:17.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 23:21   #190
Bert Bubber
Provinciaal Statenlid

Standaard

Of zijn er hier nog steeds die denken dat:

etc...[/quote]

Vreemd toch, als er zijn die zo nog denken.....hoe komen ze erbij ?
Oud 24 juni 2007, 23:25   #191
Bert Bubber
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Kruidenierslogica - het zogenaamde gezond verstand - duidt over het algemeen niet op intelligentie... De wereld zit namelijk iets ingewikkelder in elkaar.

Feit is dat hier elk vooroordeel over het CGKR op deze pagina's ontkracht is geweest en dat er niet meer terugkomt. Aangezien er geen enkel argument nog steek houdt; waarom zijn ze dan nog tegen het Centrum, behalve wegen irrationele vooroordelen... Of zijn er hier nog steeds die denken dat:

etc...
Oud 25 juni 2007, 00:51   #192
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Feit is dat hier elk vooroordeel over het CGKR op deze pagina's ontkracht is geweest ...
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 04:42   #193
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

etc...
Dat het CGKR nog geen hond bekeerd heeft van zijn racistische vooroordelen.

Voor mij is het CGKR een criminele organisatie omdat zij het tegenovergestelde effect sorteert dan de doelstelling waarvoor ze in het leven is geroepen.

Een voorstel (na afschaffing van strafwetten op racisme en discriminatie):
Bij baas x werkt niet één gehandicapte of kleurling. Ik vraag of ik met hem over een voorstel mag praten: ik bied hem de lasser aan die hij vraagt, een kleurling. De eerste maand betaald hij niets voor die kerel. Nadat die proefmaand verlopen is, besluit baas x of hij die gast houdt, en dat zonder enige verantwoording te moeten afleggen.
Met het vrijgekomen geld van het opgedoekte CGKR (zeventig vet betaalde profiteurs) kunnen heel wat werkgevers aangemoedigd worden om een mankende lasser of een zwarte bediende aan te werven.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 06:05   #194
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een combinatie van hardnekkige onwetendheid en onwrikbare vooroordelen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 07:06   #195
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee
Ja zeg ik u!
Als VB stemmer begrijp ik u hier niet goed, als er één ding is dat het VB het volmondig eens is, is het toch wel de afschaffing van CGKR, de racismewet blijft dan nog altijd bestaan. Het CGKR is juist de motor achter die processen, gefinancierd door de overheid.

CGKR is tegen ons VB kiezers en dat kunnen we niet aanvaarden.
Ik begrijp dat je geen racist bent en het niet makkelijk hebt in je armoede maar wat je hier zegt moet je toch mee opassen. De kleine man die stemt op het VB zal dat binnenkort misshien niet meer kunnen doen, juist door dat CGKR. Dan worden we helemal niet meer gehoord
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 07:11   #196
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
ge bedoelt het argument dat links niet van grond geraakt omdat ze te veel sporten en te veel naar de cinema gaan? (studie)
Dankzij links hebben we gedoogde raamprostitutie
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 10:35   #197
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dat het CGKR een hypocriete bende is wel bewezen.
Een ''verkeerde'' uitspraak of een scheve blik naar een allochtoon toe is tegenwoordig al genoeg om het CGKR op uw nek te krijgen.
Maar datzelfde centrum ziet er geen graten in geen klacht in te dienen bij een bewezen en vastgestelde zaak van fysiek racisme.
Kan je daar voorbeelden van geven? Tot nogtoe is niemand veroordeeld voor een scheve blik of een onbewuste stigmatiserende uitspraak, tenzij je dit met een tegenvoorbeeld kan ontkrachten natuurlijk.

Dat je het CGKR gemakkelijk op je nek kan krijgen, tja wat ga je daartegen doen? Dat er mensen zijn die graag naar een rechtbank stappen weet je he. Dat sommigen van die mensen dan ook nog eens een beroep doen op dat Centrum is hun zaak. Maar als je niets misdeed, zal een rechter je wel vrijspreken.

En wanneer het Centrum klacht in dient en wanneer niet, dat dient het zelf uit te maken. Indien je vind dat het Centrum klacht in moet dienen, ga er dan (als partij van het slachtoffer bvb) zelf naartoe. Maar dan moet je die vooroordelen van je wel opzij zetten natuurlijk.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 10:39   #198
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Ja zeg ik u!
Als VB stemmer begrijp ik u hier niet goed, als er één ding is dat het VB het volmondig eens is, is het toch wel de afschaffing van CGKR, de racismewet blijft dan nog altijd bestaan. Het CGKR is juist de motor achter die processen, gefinancierd door de overheid.
Stel u voor, een wetgeving die wordt nageleefd. Ongehoord in het law-and-order-landje dat Vlaams Belang voortdurend staat te propageren. In een perfecte wereld Internaut was dat CGKR niet nodig voor het indienen van aanklachten. In een perfecte wereld zouden de politiediensten deze zaken naar de bevoegde parketten doorverwijzen. Zolang de wereld niet perfect is, verricht dat Centrum belangrijk werk door nu en dan eens een aanklacht in te dienen. Wat betreft de juridische hulp aan slachtoffers: die taak kunnen ze ook verderzetten wanneer de andere politie- en justitiediensten hun taken naar bebhoren uitvoeren. Stellen dat de juridische taken die het Centrum uitvoert overbodig zijn, is dan ook onjuist.

Dat het CGKR de motor is achter die processen is ook wel wat overdreven. Ze vormen de verdediging van een van de partijen, net zoals advocaten dat doen. Ze verlagen idd de drempel om een klacht in te dienen, maar zijn zelf niet de oorzaak van die klacht. De oorzaak blijft immers een combinatie van de anti-racisme/discriminatie-wetgeving en een (vermoedelijke) overtrediging erop.

En ja processen voeren kost geld. Maar in een rechtstaat heb ik dat ervoor over.

mvg,

Andy

Laatst gewijzigd door Andy : 25 juni 2007 om 10:43.
Oud 25 juni 2007, 10:47   #199
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien door de propaganda van verschillende politieke partijen? Misschien door de erg onzorgvuldige berichtgeving door de media? Misschien door het kritiekloos overnemen van alles wat in hun kraam past? Of maken deze vooroordelen over het Centrum ook deel uit van het Gezond Verstand? If so: afvoeren dat Gezond Verstand, en inruilen voor een portie kritisch en zelfstandig denken.
Oud 25 juni 2007, 10:49   #200
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Dat het CGKR nog geen hond bekeerd heeft van zijn racistische vooroordelen.

Kan je die stelling hardmaken?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be