![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#181 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
ik zal het antwoord maar op voorhand uitleggen. als ik vandaag een bedrijf overneem voor 1 miljoen euro (bij wijze van voorbeeld) zodat het bedrijf verder kan bestaan en de arbeiders kunnen blijven werken zou jij het niet kunnen verkroppen dat ik elk jaar mijn deel van de winst zou willen opstrijken (er zal al goed moeten gewerkt worden eer ik mijn ingestoken geld weerverdiend heb) |
|
|
|
|
|
|
#182 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En ja, ge kunt aanhalen dat we in concurrentie moeten blijven met die lage loonlanden. Awel, zeg dat maar tegen de man en vrouw arbeider die graag willen wonen. Een huisje bouwen of kopen kost al gauw 1 volledig maandloon.....achterlijk geschift. |
|
|
|
|
|
|
#183 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
hogere werkdruk (indien aanvaard door beide partijen) dient hoe dan ook gelijk te staan met "meer verdienen". Voor wat, hoort wat.
|
|
|
#184 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Loon naar werken. Laatst gewijzigd door Praetorian : 27 juni 2007 om 17:18. |
|
|
|
|
|
|
#185 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
volgens uw redenering wil je dus ook geen rente van uw spaarboekje, het is ten slot van rekening de bank die uw geld belegt. in dit geval ben jij de baas en de bank de arbeider. volgens uw conclussie is de rente voor de bank, zij werken met uw geld) en blijft enkel het ingebrachte geld uwerzijds voor u want u krijgt het toch volledig terug als u uw geld ophaalt. |
|
|
|
|
|
|
#186 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#187 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
ik ben goed op de hoogte van de kostprijs van een woning maar het is toch niet de schuld van de baas van een bedrijf dat de aankoopprijzen van woningen zo hoog ligt. trouwens, zoals de cijfers hedendaags zijn inzake personeelstekorten heeft vrijwel iedereen de mogelijkheid zich probleemloos te veranderen van werkgever, die beslissing ligt enkel bij de arbeider |
|
|
|
|
|
|
#188 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
deit is zelf nog slechter dan de fabrieksbaas want die moet wel degelijk nog werken |
|
|
|
|
|
|
#189 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De huidige kostprijs van levensnoodzakelijke dingen dwingen de arbeiders gewoon actie te ondernemen om hun arbeidsvoorwaarden te verbeteren. |
|
|
|
|
|
|
#190 | |
|
Banneling
|
Nee, je hebt ongelijk; je staat hier onwetend wat uit je nek te kletsen, enkel en alleen om je eigen grote ongelijk als waarheid te verkopen.
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#191 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik stel gewoon de vraag naar iets concreet: wat is die werkdruk die te hoog is? An sich zegt die stelling immers niets. Conceptueel gebral, maar verder niets. Iedereen kan zeggen dat de werkdruk te hoog is; da's een eenvoudige uitlating die voor hetzelfde geld door een beroepsprofiteur gebruikt kan worden. |
|
|
|
|
|
|
#192 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#193 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
wat de kostprijs van levensnoodzakelijke dingen betrefd zou men beter eens gaan zagen bij de overheid. als een arbeider momenteel 12 euro brutto verdiend, betaald de baas er 28 euro voor. op die 12 euro brutto word er nog eens voorheffing genomen en daarna nog eens belasting. met hetgeen overschiet (zo'n 7 �* 8 euro) doet men inkopen of betalingen waarop men nog eens btw betaald. besluit, in plaats van te staken bij de bazen zou men beter eens de overheid op de vingers tikken, moesten zij eens een kleine toegeveing doen zouden de arbeiders meer netto overhouden voor hetzelfde bruttoloon en dezelfde kostprijs voor de bazen, maw ierdereen kontent (met uitzondering van de overheid dan) |
|
|
|
|
|
|
#194 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#195 |
|
Gouverneur
|
|
|
|
|
|
|
#196 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Geen loon , geen vergoeding ... Dat is dus solidariteit neem ik aan ....
|
|
|
|
#197 |
|
Gouverneur
|
Bij mijn weten is iemand die zich aanmeld maar niet binnen kan of niet kan werken zijn loon blijft behouden. Om mensen tegen te houden aan de poort heb je toch al de steun van de merendeel werknemers nodig. Als de merendeel van de werknemers de staking steunen is er mogelijk toch wel iets mis zeker in het sociaal overleg.
Laatst gewijzigd door Den Bal : 27 juni 2007 om 19:24. |
|
|
|
|
|
#198 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Hadden die de steun van het in die restaurants tewerkgestelde personeel? |
|
|
|
|
|
|
#199 |
|
Banneling
|
Moraal van het verhaal... Men mag weer eens tienduizenden onschuldige mensen gijzelen voor de eer en glorie van een aangebrande vakbondsafgevaardigde en de al dan niet terechte eisen van enkelen...
Zou dat personeel dan niet beter de directie gijzelen? Of is het moediger om onschuldigen, die totaal niets met het conflict te maken hebben, te pesten? Meestal zijn het dan - buiten wat ouderlingen en zuigelinngen - nog werknemers... |
|
|
|
|
|
#200 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
seffens ga je nog beweren dat al die gedupeerden, die kleine spaarders je weet wel, van Fortisbank maar hadden moeten blijven teneinde de achterblijvers, de grote aandeelhouders dus, niet te boycotten/gijzelen |
|
|
|
|