Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juli 2007, 00:12   #181
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Mijn punt was, dat het enkel lezen van de bijbel, en het als gevolg erin geloven, ook een argument kan zijn om homoseksualiteit te onderdrukken, en jezelf heteroseksueel te proclameren.
Ja ja, maar als je dat doet moet je ook echt heteroseksueel zijn hé en niet enkel je homosekualiteit onderdrukken. Zoniet ben je niet oprecht en zelfs aan het liegen. En bij mijn weten veroordeelt de Bijbel dat al even erg als homoseksualiteit.

Met andere woorden, zie ik daar het nut niet van in.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 11 juli 2007 om 00:12.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2007, 00:13   #182
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
De man die genoemd wordt in de openingspost, is niet zomaar een doorsnee homoseksueel. Nee hoor, het gaat om een leider binnen de holebi beweging. Dat is niet niks.
Een mens als een ander dus.

Maar bon, nu je een soort "authoriteit" vasthangt aan die persoon.. Ben je bereid diezelfde authoriteit te geven aan alle andere redacteurs en leiderfiguren binnen de holebibeweging die het tegendeel beweren, namelijk dat; homoseksualiteit volstrekt normaal is?

Ik zou er van opkijken.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2007, 00:15   #183
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja ja, maar als je dat doet moet je ook echt heteroseksueel zijn hé en niet enkel je homosekualiteit onderdrukken. Zoniet ben je niet oprecht en zelfs aan het liegen. En bij mijn weten veroordeelt de Bijbel dat al even erg als homoseksualiteit.

Met andere woorden, zie ik daar het nut niet van in.

Paulus.
De kerken en de Bijbel beschouwen homoseksualiteit nog altijd als een keuze. Ze veronderstelt dus dat iedereen heteroseksueel is, maar dat sommigen ''ontspoord'' zijn. Het weer op de rails zetten, in de volksmond ook wel hersenspoelen genoemd, is wat jij zo succesvol noemt. Mensen die ineens realiseren dat ze toch hetero zijn. Als er dan biologisch niks is veranderd, en je ineens tot dat inzicht komt terwijl je op vrouwen nooit viel, dan is er iets goed mis...
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2007, 03:47   #184
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Zijn jullie stilgevallen?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2007, 06:19   #185
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door adaveke Bekijk bericht
niet mijn eigen woorden, maar ik sluit mij er bij aan:

If homosexuality is a disease, let's all call in queer to work: "Hello. Can't work today, still queer." ~Robin Tyler

en dan ook nog de volgende quotes

The Bible contains six admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. ~Lynn Lavner

My lesbianism is an act of Christian charity. All those women out there praying for a man, and I'm giving them my share. ~Rita Mae Brown

Homosexuality is god's way of insuring that the truly gifted aren't burdened with children. ~Sam Austin

War. Rape. Murder. Poverty. Equal rights for gays. Guess which one the Southern Baptist Convention is protesting? ~The Value of Families

That word "lesbian" sounds like a disease. And straight men know because they're sure that they're the cure. ~Denise McCanles

I'm a supporter of gay rights. And not a closet supporter either. From the time I was a kid, I have never been able to understand attacks upon the gay community. There are so many qualities that make up a human being... by the time I get through with all the things that I really admire about people, what they do with their private parts is probably so low on the list that it is irrelevant. ~Paul Newman

I am reminded of a colleague who reiterated "all my homosexual patients are quite sick" - to which I finally replied "so are all my heterosexual patients." ~Ernest van den Haag, psychotherapist

I think God is a callous bitch not making me a lesbian. I'm deeply disappointed by my sexual interest in men. ~Diamanda Galas

The one bonus of not lifting the ban on gays in the military is that the next time the government mandates a draft we can all declare homosexuality instead of running off to Canada. ~Lorne Bloch

I get sick of listening to straight people complain about, "Well, hey, we don't have a heterosexual-pride day, why do you need a gay-pride day?" I remember when I was a kid I'd always ask my mom: "Why don't we have a Kid's Day? We have a Mother's Day and a Father's Day, but why don't we have a Kid's Day?" My mom would always say, "Every day is Kid's Day." To all those heterosexuals that bitch about gay pride, I say the same thing: Every day is heterosexual-pride day! Can't you people enjoy your banquet and not piss on those of us enjoying our crumbs over here in the corner? ~Rob Nash

As long as society is anti-gay, then it will seem like being gay is anti-social. ~Joseph Francis

The next time someone asks you, "Hey, howdja get to be a homosexual anyway?" tell them, "Homosexuals are chosen first on talent, then interview... then the swimsuit and evening gown competition pretty much gets rid of the rest of them." ~Karen Williams

The diagnosis of homosexuality as a "disorder" is a contributing factor to the pathology of those homosexuals who do become mentally ill.... Nothing is more likely to make you sick than being constantly told that you are sick. ~Ronald Gold[/FONT]

The Lord is my Shepherd and he knows I'm gay. ~Rev. Troy Perry

If God had wanted me otherwise, He would have created me otherwise. ~Johann von Goethe
I'm feeling sick
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2007, 06:22   #186
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Zijn jullie stilgevallen?
wat kan je als hetero hier over zeggen ? dit is niet van onze wereld
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 11 juli 2007, 08:26   #187
ccalbergg
Provinciaal Gedeputeerde

ccalbergg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
wat kan je als hetero hier over zeggen ? dit is niet van onze wereld

daar is onze wereldvreemde weer....... wat is jouw wereld dan ? .......

we leven op dezelfde aardkluit en in normale tijden respecteren we elkaar , maar geloof en extremisten ( rechts, islam, kerk, ... ) hebben deze wereld veranderd in een wereld van afgunst en navelstaarderij
ccalbergg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2007, 09:50   #188
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe verklaar jij dan het gebeurde? Een Goddelijk wonder?

Of kan het je eigenlijk niet schelen en kom je gewoon een beetje Paulus pesten zonder de intentie constructief mee te werken aan het debat?

Ik begrijp je niet.

Paulus.
Een constructief debat vereist dat alle deelnemers open staan voor rede en logica, bereid zijn hun eigen standpunten te heroverwegen in het licht van nieuwe informatie enz. Als ik jouw bijdragen bekijk aan eender welke thread over homoseksualiteit, dan ben je helemaal niet uit op een constructief debat. Het enige wat je wil is je eigen intieme overtuiging dat homoseksualiteit iets slechts is met alle mogelijke middelen uitdragen. Argumenten die jouw overtuiging weerleggen negeer je steevast. In die omstandigheden kan je niet discussiëren. Homoseksualiteit lijkt wel een obsessie van jou. Waarom is dat? Wat kan het jou eigenlijk schelen?

Ik heb mijn mening eerder over dit artikel eerder al gegeven : er valt niet veel aan de debatteren. Het artikel was dan ook niet gepost om te debatteren, maar om de homo's op dit forum nog eens uit te dagen voor een potje bekvechten. In die zin lijkt het in zijn opzet geslaagd.
Het enige dat je uit het artikel kan afleiden is dat die man een soort religieuze ervaring heeft beleefd, en nu zijn homoseksualiteit, die hij vroeger aanvaardde, heeft afgezworen omdat deze niet strookt met zijn nieuwe religieuze moraal. Dat is zijn goed recht. Het feit dat het voorval de pers heeft gehaald is waarschijnlijk te wijten aan het feit dat hij voor dat blad werkte. Verder kan je er niet veel over zeggen, religie is nu eenmaal van aard irrationeel. Ik wens hem het allerbeste in zijn verdere heteroseksuele carrière.

Laat het duidelijk zijn -en hierin moet je maar het woord van een ervaringsdeskundige aannemen- dat homoseksualiteit niet zomaar spontaan verandert in heteroseksualiteit. Ik denk dan ook dat deze man zichzelf een beetje voor de gek houdt, maar het kan natuurlijk ook zijn dat hij gewoon biseksueel is. We weten het niet. De nieuwe interpretatie die hij zelf aan homoseksualiteit geeft ("genezen van", "de dood", etc.) gaat uiteraard alleen hem aan.
Oud 11 juli 2007, 10:28   #189
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dus als ik het goed begrijp, zeggen alle homoseksuelen, dat de man in kwestie, liegt in feite...

En wie er anders over denkt is onredelijk en staat niet open voor rede en logica en zo...

Waarvan akte,

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 11 juli 2007 om 10:28.
Oud 11 juli 2007, 10:36   #190
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Als die man echt bekeerd was geweest had hij helemaal niks meer gezien in mannen of vrouwen, want dat is zondig, op mensen vallen...
Oud 11 juli 2007, 10:38   #191
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat doe je wel. Je zegt:

en je doet in deze posting: http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=98

Waarschijnlijk exact het zelfde als wat jij bedoelde met genezen toen je zei: en je doet dat in deze posting: http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=51

ik zie je punt niet

Citaat:
Laat ons zeggen dat je het weldegelijk in vraag stelt wie hier eigenlijk ziek zou zijn.
Nee, niemand is hier ziek. En ik zal wel beter weten wat ik in twijfel trek dan jou. Blij nu?

Citaat:
Je weet toch wat je zelf zegt? Je stelt in vraag wie er genezen moet worden waarop ik antwoord dat je eens naar de Gayparade moet kijken.
Dus je geeft toe dat je vindt dat homo's ziek zijn, anders kunnen ze ook niet genezen worden.

Citaat:
Jij maakt daarvan dat ik stel dat homoseksualiteit een ziekte is, terwijl ik slechts inpikte op jou insinueren van wie er nu eigenlijk genezen moest worden. De quote's staan hierboven.
Je gelooft al van in het begin in deze 'genezing' en nergens heb je ontkent dat homoseksualiteit een ziekte zou zijn.
Misschien kan je het nu dan eens doen?

Citaat:
Eerst probeer je me vast te pinnen of de man in kwestie nu een 'leider' of 'voorloper' van de holebi is, alsof dat terzake doet.
Correct woordengebruik is soms belangrijk Paulus en een leider is inderdaad geen voorloper.

Citaat:
En nu probeer je me vast te pinnen op het ebruik van het woordje 'genezen' terwijl jij het juist bent, die daarmee kwam aandraven.
Ik kwam daar niet mee af, misschien moet je de topictitel maar eens lezen.

Citaat:
Je moet toch wel heel zwak staan om zoveel aandacht te geven aan pitluttige details die helemaal niks met de inhoud te maken hebben.
Jij vindt homo's als ziek bestempelen een pitluttig detail. Daar moet ik hard mee lachen Paulus

Citaat:
Probeer eens inhoudelijk te reageren in plaats van op de vorm te pikken.
Moest je nu nog iets zinnigs te zeggen hebben...

Citaat:
Ik heb het nog eens nagelezen en volgens mij is het maar al te duidelijk. Wat ook al te duidelijk is, is dat je veel meer op de man speelt ipv op de bal, waarschijnlijk wegens gebrek aan argumenten.
Dan moet jij je voor eens en altijd maar eens duidelijk uitspreken en zelf met argumenten komen.

Citaat:

Als jij vraagt 'wie er eigenlijk 'genezen moet worden', dan is dat weldegelijk een verdoken insinuatie. Want je kan weldegelijk zeggen dat je nooit beweert hebt dat ik ziek zou zijn en ik kan het ook niet quoten.
Paulus, ik vind ook niet dat je ziek bent. Blij?

Citaat:
Maar het is weldegelijk dat wat je bedoelt, zoniet moet je me maar eens vertellen wat je dan wel bedoelde daarmee.

Paulus.
Niets Paulus, niets.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2007, 11:20   #192
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus als ik het goed begrijp, zeggen alle homoseksuelen, dat de man in kwestie, liegt in feite...

En wie er anders over denkt is onredelijk en staat niet open voor rede en logica en zo...

Waarvan akte,

Paulus.
De man liegt niet, maar kan niet de waarheid spreken. Het is een wetenschappelijke onmogelijkheid. Ik geloof best dat hij denkt dat hij hetero is.
Oud 11 juli 2007, 11:21   #193
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bovendien, die kerkelijke organisaties die spreken over ''genezing'' hebben het ook over ''coming in (the closet)''. Dit suggereert natuurlijk dat ze het moeten opkroppen.
Oud 11 juli 2007, 11:34   #194
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De man liegt niet, maar kan niet de waarheid spreken. Het is een wetenschappelijke onmogelijkheid. Ik geloof best dat hij denkt dat hij hetero is.
Dat is helemaal geen wetenschappelijke onmogelijkheid. hoe lang ga je dat nu nog volhouden?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 11 juli 2007 om 11:34.
Oud 11 juli 2007, 11:37   #195
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is helemaal geen wetenschappelijke onmogelijkheid. hoe lang ga je dat nu nog volhouden?

Paulus.
Zolang als ik geloof dat ik van vlees en bloed ben.
Oud 11 juli 2007, 11:43   #196
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
ik zie je punt niet
Tja? Dat is dan jammer.

Citaat:
Nee, niemand is hier ziek. En ik zal wel beter weten wat ik in twijfel trek dan jou. Blij nu?

Je weert toch wat je zelf schreef mag ik hopen? Ik heb het je geciteerd met de link erbij. Je kunt net zo goed het licht van de zon ontkennen.

Citaat:
Dus je geeft toe dat je vindt dat homo's ziek zijn, anders kunnen ze ook niet genezen worden.
Neen. En jij geef jij toe dat ik ziek zou zijn?

Citaat:
Je gelooft al van in het begin in deze 'genezing' en nergens heb je ontkent dat homoseksualiteit een ziekte zou zijn.
Misschien kan je het nu dan eens doen?
Naturlijk is homoseksualiteit geen ziekte. En dat heb ik wel al gezegd. Het is een afwijking. En dat heb ik ook al gezegd.

Citaat:
Correct woordengebruik is soms belangrijk Paulus en een leider is inderdaad geen voorloper.
Ik zie niet in waarom dat in deze belangrijk zou zijn.

Citaat:
Ik kwam daar niet mee af, misschien moet je de topictitel maar eens lezen.
Tussen jij en mij kwam jij daar weldegelijk als eerste mee af.

Citaat:
Jij vindt homo's als ziek bestempelen een pitluttig detail. Daar moet ik hard mee lachen Paulus
Waar doe ik dat?

Citaat:
Dan moet jij je voor eens en altijd maar eens duidelijk uitspreken en zelf met argumenten komen.
Neen. Mijn argumenten zijn klaar en duidelijk. Net zo duidelik als jij op de man speelt ipv constructief te debateren.

Paulus.
Oud 11 juli 2007, 11:44   #197
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ccalbergg Bekijk bericht
daar is onze wereldvreemde weer....... wat is jouw wereld dan ? .......

we leven op dezelfde aardkluit en in normale tijden respecteren we elkaar , maar geloof en extremisten ( rechts, islam, kerk, ... ) hebben deze wereld veranderd in een wereld van afgunst en navelstaarderij
ik bedoel : "ik weet niet hoe homo's samenleven, hoe het er aan toe gaat in hun leefwereld van uitgaan, daten, avondjes uit, privé...

mijn wereld ? werken, vergaderen, meetings, weekendjes naar zee en kinderen, privé thuis met mijn vrouw...

voor de rest... "ieder diertje zijn pleziertje..."
Oud 11 juli 2007, 11:49   #198
ccalbergg
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
ik bedoel : "ik weet niet hoe homo's samenleven, hoe het er aan toe gaat in hun leefwereld van uitgaan, daten, avondjes uit, privé...

mijn wereld ? werken, vergaderen, meetings, weekendjes naar zee en kinderen, privé thuis met mijn vrouw...

mijn wereld, hard werken , vergaderen, uitjes naar oostende met partner, thuis voor de buis met z'en tweeen

ik ga uit zoals hetero's , eet zoals hen , betaal belastingen zoals hen , werk bijna 7 op 7 .

raar he , dat je toch in dezelfde leefwereld leeft, of dacht je dat ik van Mars kwam...... niet alle homo's zijn gay parade type's zoals niet alle hetero's losgeslagen xtc fuifbesdten zijn
je moet altijd je mening nuanceren.........
Oud 11 juli 2007, 11:49   #199
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zolang als ik geloof dat ik van vlees en bloed ben.
Dat is iets helemaal anders.

De oorzaak van homoseksualiteit lig wetenschappelijk helemaal nog niet vast. En jij doet alsof dat wel zo zou zijn, meer nog, je gebruikt het zelfs als argument.

En dat is intellectueel oneerlijk discuteren.

Hoe zou jij het vinden als ik voortdurend zou doen alsof het wetenschappelijk bewezen is dat homoseksualiteit psychologisch te verklaren is en daar niet van afwijk zolang ik geloof dat ik van vlees en bloed ben? En dat bovendien voortdurend als doorslaggevend argument naar voor schuif in debatten...

Wel, zo onredelijk ben je zelf.

Paulus.
Oud 11 juli 2007, 11:51   #200
ccalbergg
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
ik bedoel :
en ik gun jouw pleziertje zolang je ook anderen mensen van welke overtuiging , ras , geaardheid en afkomst hun pleziertje gunt

nog een fijne vlaamse feestdag gewenst
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be