![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Akkoord, hij deed dat niet op de beleefdste manier, maar Daar reageer je inhoudelijk niet op. Je pakt hem/haar op de vorm van wat hij/zij zegt en vervolgens te kunnen veroordelen. Dat neemt niet weg dat Online geen gelijk zou kunnen hebben en dat er helemaal geen sprake is van discriminatie. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 14 juli 2007 om 18:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe heet het als je iemand zijn CV begint te lezen, je ziet 'Mohammed' staan en je gooit het papier weg?
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beweer jij dat dit is gebeurd in Mechelen? Online beweert namelijk van niet en daar waren we dan aangekomen in de discussie. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 14 juli 2007 om 18:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik beweer niks, ik vroeg slecht iets voor de duidelijkheid.
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 14 juli 2007 om 18:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is je vergeven.
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
In het laatste geval, en alleen in dat geval, is er wel degelijk sprake van een quotum, wat door die schepen van diversiteit wordt ontkend. In dat geval is er ook sprake van positieve discriminatie. Over de wenselijkheid van positieve discriminatie en quota als middel tot integratie en wapen in de strijd tegen racisme is al heel wat gediscussieerd. Je hebt de hardliners die zeggen nee, positieve discriminatie is en blijft discriminatie en is dus onaanvaardbaar. Daarnaast heb je de pragmatici die in positieve discriminatie een goed middel zien om in bepaalde takken van de bedrijfswereld het contact tussen autochtonen en allochtonen te vergroten, wat een katalyserend effect zou hebben op integratie. In principe hebben de harliners gelijk, maar de pragmatici hebben een aantal interessante punten die misschien toch eens onderzocht moeten worden. Is het effectief zo dat positieve discriminatie tot een snellere integratie leidt? Of heeft het eerder een averechts effect? Persoonlijk ben ik geneigd om eerder het pragmatisch standpunt te volgen en verder te willen onderzoeken in hoeverre positieve discriminatie tot goede resultaten kan leiden. Uiteraard met een heleboel voorwaarden, onder andere dat die positieve discriminatie slechts een tijdelijke maatregel mag zijn, enz. Vreemd is dat de hardliners die hier "discriminatie!" roepen minder problemen schijnen te hebben met de quota die al jaren binnen de politiek worden gehanteerd om het evenwicht tussen mannen en vrouwen in die sector recht te trekken. Zou er dan toch een protectionistische reflex schuilen onder hun protest?
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik denk niet dat ik daarin alleen sta, hardliner of niet.
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom heb je problemen met de quota?
Uit principiele of praktische redenen?
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 14 juli 2007 om 20:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Beide.
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kun je iets meer uitleggen?
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dat geouwehoer hier nu nog niet afgelopen? Het stadsbestuur van Mechelen neemt lovenswaardige maatregelen om de gelijke kansen in Mechelen te bevorderen en dat zou eigenlijk alleen maar toegejuicht moeten worden. Hopelijk wordt die Vlaams Blokse advocaat eens goed op zijn plaats gezet. Zijn stafhouder zou hem eigenlijk moeten straffen wegens dit duidelijk tergend en/of roekeloos geding. Royeren die hap.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Banneling
|
![]() Tja...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zou toegejuicht worden als het jobs waren waar men Polen voor invoert. Maar als het jobs zijn waar voor gevochten wordt, zal het gejuich wel wat minder zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat het erg belangrijk is dat de verschillende bevolkingsgroepen (allochtoon vs autochtoon, met en zonder handicap, man of vrouw, dik vs dun, oud vs jong) gelijkmatig aan de slag zijn. Het lijkt me erg onwenselijk dat bepaalde groepen overmatig vertegenwoordigd zijn in de werkloosheid, of minder kansen krijgen als een ander. En nog een kleine correctie: het gaat vanzelfsprekend niet over een representatieve vertegenwoordiging van de bevolking in de bedrijven, maar om een representatieve vertegenwoording van de kandidatenpool in de bedrijven. Het zou belachelijk zijn om er naar te streven dat 50% van de metsers vrouwelijk is. Maar wanneer er 10 vacatures openstaan in een metsersbedrijf, en er solliciteren 50 vrouwen en 11 mannen met hetzelfde diploma en ervaring, dan klopt er iets niet wanneer die vacatures allemaal ingevuld werden door mannen. "vrije keuze van de werkgever" is allemaal zeer lollig, maar ik hoop dat het er niet toe leidt dat we vlaamse bedrijven, marokkaanse bedrijven, turkse bedrijven,... krijgen die enkel vlaamse, marokkaanse, turkse,... werknemers aannemen, om dan wellicht nog enkel voor vlaamse, marokkaanse, turkse,... klanten te werken. In zo'n maatschappij wil ik niet leven.
![]() |
![]() |
#200 |
Banneling
|
![]() De linksen hebben de problemen gecreëerd... Anderen 'moeten' het oplossen...
(o ja... dwingende maatregelen zullen ze wel opleggen.. voor anderen... ![]() |
![]() |
![]() |