Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: Welke taal/talen kent U?
Eentalig Nederlands 1 2,33%
Eentalig Frans 0 0%
Eentalig Duits 1 2,33%
Tweetalig Nederlands-Duits 0 0%
Tweetalig Nederlands-Frans 0 0%
Tweetalig Duits-Frans 0 0%
Drietalig Nederlands-Duits-Frans 0 0%
Nederlands + andere ta(a)len 12 27,91%
Duits + andere ta(a)len 0 0%
Frans + andere ta(a)len 2 4,65%
Nederlands-Duits + andere ta(a)len 0 0%
Duits-Frans + andere ta(a)len 0 0%
Nederlands-Duits-Frans + andere ta(a)len 27 62,79%
Aantal stemmers: 43. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juli 2007, 17:10   #181
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Niet helemaal waar. Wiskunde bv: de personen die goed zijn in wiskunde zullen natuurlijk de acht uur slagen maar zullen ook ALLE talen met de nodige studie tijd kunnen beheersen. Zeg mij niet dat je ALLE moderne talen studentjes met zelfs de nodige studietijd de acht uur kan laten slagen dus er is wel degelijk moeilijk en minder moeilijk...
Mensen die talen leerden hadden bij ons de vervelende gewoonte om neer te kijken op we/wi mensen als stijve harken die geen talen konden.
Feit is dat als je bijvoorbeeld wiskunde of fysica of informatica... gaat studeren, je misschien maar net door het eerste geraakt als je geen woord Engels praat, en van een thesis komt er zeker niets in huis. Frans en Duits heb ik trouwens ook al nodig gehad, zij het in veel mindere mate.
Oud 19 juli 2007, 17:11   #182
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Lijkt me ook niet volledig waar. Het kan dat je veel wiskundig inzicht hebt, maar geen bijzonder goed geheugen. Dan zal een wiskundige en/of wetenschappelijke richting je beter liggen dan één die zich op talen baseert. Als je een goed geheugen hebt, maar geen wiskundig inzicht, zullen talen je beter liggen.
FOUT tegenwoordig heb je voor ALLES een goed geheugen nodig. De talloze formules, definities die je moet kennen...

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2007, 17:11   #183
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jullie krijgen andere dingen minder dan, jullie krijgen echt evenveel uren ...
Wij kregen 2 uren Frans en moesten hierop hetzelfde zien als de moderne op 3 uren. Ik denk dat dit voor Nederlands ook gelijkaardig was. In het 2de kregen ze in de moderne "wetenschappelijk werk" en "socio-economische initiatie", beide 1 uur per week, vakken die hun keuze tussen economie of wetenschappen moesten bepalen, maar van leerstof werd hier bijzonder weinig gezien.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2007, 17:11   #184
Jeronimo
Minister-President

Standaard

Citaat:
Jullie krijgen andere dingen minder dan, jullie krijgen echt evenveel uren ...
Wij kregen 2 uren Frans en moesten hierop hetzelfde zien als de moderne op 3 uren. Ik denk dat dit voor Nederlands ook gelijkaardig was. In het 2de kregen ze in de moderne "wetenschappelijk werk" en "socio-economische initiatie", beide 1 uur per week, vakken die hun keuze tussen economie of wetenschappen moesten bepalen, maar van leerstof werd hier bijzonder weinig gezien.

Laatst gewijzigd door Jeronimo : 19 juli 2007 om 17:13.
Oud 19 juli 2007, 17:14   #185
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Bij ons krijgt een bepaalde richting ook socio economische initiatie en die kregen verschrikkelijk veel als je vergeleek met onze cursus die toch 4 keer zo groot zou moeten zijn. Hun werkstuk op het einde van het jaar was trouwens evengroot. Hangt dus ook een beetje van de leerkracht af. Nee eigenlijk heel veel...

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
Oud 19 juli 2007, 17:14   #186
Lord Vader
Schepen

Lord Vader's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De eerste 2 jaren ziet men in Latijn ook hetzelfde als in de moderne, maar dan op minder tijd en met Latijn er boven. Hier is Latijn dus wel degelijk zwaarder dan moderne.
In de eerste graad heerst er precies zo'n idee van "doe je Latijn dan ben je slim, doe je moderne talen dan niet." In de tweede graad vermindert dat en in de derde graad zijn de latinisten in de minderheid. Daar doelde ik op.

En eenmaal in het hoger onderwijs besefte ik pas hoe belachelijk het onderscheid wel niet is.
Oud 19 juli 2007, 17:15   #187
evilbu

Standaard

Citaat:
Ik ken iemand die in het vijfde middelbaar Wetenschappen Wiskunde 8 deed. Dat is dus in het vijfde en zesde : drie uur Frans. Maar die leerkracht Frans was bijna geobsedeerd (sprak soms zelfs tegen collega's in de gang Frans ) en gaf buitensporig veel. Na klachten gaf hij aan dat het leerplan in feite hetzelfde was als voor die talenrichtingen met meer uren Frans. Er zijn gewoon extra dingen die die leerkrachten nog kunnen toevoegen (wat hij dan ook heel erg veel deed).
Op die manier kreeg een niettalenrichting eigenlijk veel meer frans dan een talenrichting.
Wetenschappenwiskunde 8 werd bij hem "Frans Wiskunde 8".
Oud 19 juli 2007, 17:16   #188
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Ik ken iemand die in het vijfde middelbaar Wetenschappen Wiskunde 8 deed. Dat is dus in het vijfde en zesde : drie uur Frans. Maar die leerkracht Frans was bijna geobsedeerd (sprak soms zelfs tegen collega's in de gang Frans ) en gaf buitensporig veel. Na klachten gaf hij aan dat het leerplan in feite hetzelfde was als voor die talenrichtingen met meer uren Frans. Er zijn gewoon extra dingen die die leerkrachten nog kunnen toevoegen (wat hij dan ook heel erg veel deed).
Op die manier kreeg een niettalenrichting eigenlijk veel meer frans dan een talenrichting.
Wetenschappenwiskunde 8 werd bij hem "Frans Wiskunde 8".
Ik stap over of beter gezegd mijn talen vallen volgend jaar weg maar aan de leerkrachten die ik ga krijgen lijken deze alleen maar moeilijker te gaan worden..

Oud 19 juli 2007, 17:19   #189
Jeronimo
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik stap over of beter gezegd mijn talen vallen volgend jaar weg maar aan de leerkrachten die ik ga krijgen lijken deze alleen maar moeilijker te gaan worden..
Bij mij ook, ik ga volgend jaar een richting met weinig moderne talen doen, maar ga wel de meest gevreesde leraar Frans hebben...
Oud 19 juli 2007, 17:21   #190
Lord Vader
Schepen

Standaard

Citaat:
Lijkt me ook niet volledig waar. Het kan dat je veel wiskundig inzicht hebt, maar geen bijzonder goed geheugen. Dan zal een wiskundige en/of wetenschappelijke richting je beter liggen dan één die zich op talen baseert. Als je een goed geheugen hebt, maar geen wiskundig inzicht, zullen talen je beter liggen.
Dat bedoelde ik dus.
Oud 19 juli 2007, 17:21   #191
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Bij mij ook, ik ga volgend jaar een richting met weinig moderne talen doen, maar ga wel de meest gevreesde leraar Frans hebben...
The same! als je locatie daar nie stond zou ik nog denken da we op dezelfde school zaten.
Ik ga echt een kutjaar hebben... mijn beste vier leerkrachten zie ik volgend jaar niet meer terug.

Oud 19 juli 2007, 17:22   #192
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lord Vader Bekijk bericht
Dat bedoelde ik dus.
Al weerlegd sorry.

Oud 19 juli 2007, 17:25   #193
evilbu

Standaard

Mijn "twee centen" over Latijn dan nog eens :

in de eerste twee jaar heerst een beetje het idee dat wie dat niet doet, het doet omdat hij er te dom voor is. Kindjes van dokters en notarissen doen Latijn.
In de tweede graad ook maar in mindere mate.

Zeker voor de eerste graad zou ik ook Latijn doen als je het kan, het helpt wel voor wat woordenschat en grammaticaal inzicht, en je miste er bij ons echt niet veel door.

In de derde graad zie ik er nog weinig voordelen aan echter, Latijn-Talen wordt ook veel "negatief gekozen"
Oud 19 juli 2007, 17:27   #194
Lord Vader
Schepen

Standaard

Citaat:
Al weerlegd sorry.
Met die formules en definities? Het is niet omdat men in wetenschappen-wiskunde formules en definities uit het hoofd moet leren dat men daarom ook goed is in talen... Mijn leraar wiskunde, burgelijk ingenieur, zei zelf dat hij van talen niets afkon.

Laatst gewijzigd door Lord Vader : 19 juli 2007 om 17:37.
Lord Vader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2007, 17:28   #195
Jeronimo
Minister-President

Standaard

Citaat:
The same! als je locatie daar nie stond zou ik nog denken da we op dezelfde school zaten.
Ik ga echt een kutjaar hebben... mijn beste vier leerkrachten zie ik volgend jaar niet meer terug.
Ik ga na 4 jaren ook afscheid moeten nemen van m'n favoriete leraar.
Oud 19 juli 2007, 17:28   #196
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Mijn "twee centen" over Latijn dan nog eens :

in de eerste twee jaar heerst een beetje het idee dat wie dat niet doet, het doet omdat hij er te dom voor is. Kindjes van dokters en notarissen doen Latijn.
In de tweede graad ook maar in mindere mate.

Zeker voor de eerste graad zou ik ook Latijn doen als je het kan, het helpt wel voor wat woordenschat en grammaticaal inzicht, en je miste er bij ons echt niet veel door.

In de derde graad zie ik er nog weinig voordelen aan echter, Latijn-Talen wordt ook veel "negatief gekozen"
Pff, ik heb Wetenschappen en nadien Moderne-Talen Wiskunde gedaan. In de Latijnse zaten...freaks.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2007, 17:39   #197
Jeronimo
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Pff, ik heb Wetenschappen en nadien Moderne-Talen Wiskunde gedaan. In de Latijnse zaten...freaks.
Hmmm, dat zal dan wel van school tot school afhangen. (Hoewel ik niet kan ontkennen dat er freaks in mijn klas zaten... )

Laatst gewijzigd door Jeronimo : 19 juli 2007 om 17:39.
Oud 19 juli 2007, 17:40   #198
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Nja, ik ging wel naar een zware dikkenekkenschool
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2007, 17:49   #199
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
De meeste richtingen in het ASO hebben nochtans minstens één uur Duits.
latijnwetenschappen(6u-wisk) niet. was een zeldzaamheid en daarom dus de geknipte richting voor mij.
alleen.. met dat latijn zijt ge dus geen zak hé. Ik heb er nu drie jaar wetenschappen op zitten, en nog nooit éen woord latijn nodig gehad. ik had even goed tijdens al die uren latijn bijvoorbeeld lichamelijke opvoeding ofzo gevolgd kunnen hebben.

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 19 juli 2007 om 17:51.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2007, 17:53   #200
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Kijk wie zegt dat de Latijn het hoogste is vergist zich gedeeltelijk. Alle strevers en snobs volgen latijn maar het is absoluut niet de moeilijkste richting die je kan hebben. Persoonlijk denk ik dat de wetenschappen-wiskunde (acht uur) de zwaarste richting is.
bij ons deden de strevers/snobs in de derde graad grieks-wiskunde of wetenschappen-wiskunde (wisk 8u)
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be