![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#182 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Edit: Citaat:
Een Waalse koopman werd niet aanvaard?
![]() ![]() Laatst gewijzigd door evilbu : 5 augustus 2007 om 20:41. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door rainbox : 5 augustus 2007 om 21:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Europees Commissaris
|
![]() Ziedaar in een notedop de geschiedenis van de Belgische staat.
Wel, de zaken zijn aan het keren. Stapje voor stapje leren wij de sterkste te zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wat heeft dat met de grondwet te maken?
![]() |
#186 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hierin staan we idd lijnrecht tegenover elkaar. Ik vind dat, voor we scheiden, eerst en ander moet rechtgezet zijn. Hier werd al gesproken over herstelbetalingen. Wel, het beste "herstel" dat we onszelf kunnen bezorgen, is dat we gedurende enige tijd de hele Belgische federatie kunnen besturen naar onze inzichten. We kunnen zelfs alles inrichten om in optimale omstandigheden te kunnen scheiden. (Want in de huidige omstandigheden riskeren we zeer zwaar te betalen voor een afscheuring). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leuk.
Nu nog die vijf op zes...ahum.... Vlaamse politici vinden die een en ander 'willen' herstellen in Belgique.
![]() |
#188 | |
|
![]() Citaat:
Ik zou het zeer eigenaardig vinden moeste Waalse gemeentebesturen verbieden aan Walen om op Waalse markten te staan. Maar dat is dus Waalse bevoegdheid en daar hebben wij Vlamingen niets in te zeggen. Laatst gewijzigd door luc broes : 5 augustus 2007 om 21:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
|
![]() Wj willen graag praten met alle buren en in vriendschap samenleven. Maar een democratische meerderheid beslist. Dat is nu eenmaal democratie;
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Minister-President
|
![]() Op markten zijn er vaste standplaatsen en enkele losse. Die losse worden op de dag zelf toegekend.
Ik ken een bakker die soms als "losse" naar een markt trekt, maar geen standplaats krijgt. Als je dan met je voorraad taartjes blijft zitten, is dat natuurlijk niet prettig. ( behalve voor diegenen die ze dan gratis mogen oppeuzelen) Ik vermoed dat Rainbox het over die losse plaatsen heeft en dat je dan vooral goede maatjes moet zijn van de beambte die de plaatsen toewijst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
|
![]() Ik verneem dat het Belgisch fossiel Mark Eyskens enkele dagen geleden een artikel schreef in NRC-handelsblad.
Kan iemand dat hier op het forum plaatsen, dan kunnen we dat eens duchtig afkraken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rainbox linkte hiernaar:
Citaat:
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 5 augustus 2007 om 21:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Minister
|
![]() Een aantal Walen en franstaligen verzeilen meer en meer in een underdog-positie. Dit zijn zij niet gewoon. Zij kunnen hier niet me om. Straks zijn ze nog beter af zonder de vlamingen. (doen !)
![]() |
#194 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 5 augustus 2007 om 22:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Minister
|
![]()
![]() |
#197 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ja, wie weet was dat de tip van Yves Leterme voor de Franstaligen.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
|
![]() Citaat:
Zeer veel Nederlandstalige Vlamingen lazen vroeger La Libre en Le Soir. Mijn vader (in Brugge) las dagelijks DS en La Libre en regelmatig Le Soir. Zijn broer ook. Ik meen me trouwens te herinneren dat er een laat-avond editie was Le Soir pour demain of zoiets. JLDH ook uit Brugge bevestigt dit. Vergeet niet dat de oudere generaties Vlamingen in het Frans school liepen en beter Fr spraken dan algemeen Nederlands. Dus logisch dat men dan ook Fr dagbladen las. Zeer veel pastoors lazen La libre. Ik herinner me ook nog de stapels LS en LLB in de krantenwinkels. En veel francofonen zijn er in Brugge nooit geweest. Laatst gewijzigd door luc broes : 5 augustus 2007 om 23:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#200 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is nochtans simpel als je maar wil zien wat tussen de lijnen staat.
Rainbox grijpt de grondwet (onterecht) aan om respect te eisen van de Vlaamse marktkramers die hem de keel uithangen omdat ze zich niet slaafs genoeg meer opstellen op Waals grondgebied.