![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
|
Discussietools |
|
|
#181 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Voor het overige zal het mij, als Vlaamsgezinde, worst wezen wat mensen vervolgens thuis, onder vrienden, op een terras, in hun verenigingen en kringen... allemaal spreken. Individueel taalgebruik is vrij, en daar ligt het probleem niet. Wel bij mensen die in een Vlaamse gemeente willen afdwingen dat de ambtelijke taal er het Frans hoort te zijn, die ambtelijke stukken in die taal EISEN, die menen dat ze geen enkele moeite moeten doen om Nederlands te leren of te spreken. D�*�*r zit het probleem, en niet bij een huistaal die anders is dan het Nederlands. |
|
|
|
|
|
#182 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Je gaat er naar de mis in het frans; krijgt je pistoleetjes in het frans, wordt er in bars in het frans bedient,... Maar inderdaad ambtelijke stukken "zijn" in het nederlands. Is inderdaad wat er best zou gebeuren met bhv vandaar dat ik niet snap dat die walen dat stukje niet lossen... |
|
|
|
|
|
#183 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ok dat is een gematigd standpunt in vergelijking wat we hier allemaal te horen krijgen. Het is alleen een illusie te denken dat dit Franstaligen zal aanzetten om de rand te verlaten, de verfransing zal tegengaan, of mensen er toe zal aanzetten om Nederlands te leren, maar dat was dacht ik niet het probleem. Laatst gewijzigd door solidarnosc : 19 augustus 2007 om 18:22. |
|
|
|
|
|
#184 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#185 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De bedoeling is dat de Franstaligen die zich daar gevestigd hebben of nog zullen vestigen (want ja, er is een enorme stadsvlucht uit Brussel) voortaan het Nederlandstalig karakter van de Vlaamse randgemeenten respecteren. En dus hun arrogante houding laten varen. Trouwens, het is duidelijk gebleken dat de faciliteiten een aanzuigend effect hebben gehad, wat men heel goed kan merken aan de verschillen die bestaan tussen de gemeenten met en zonder faciliteiten. |
|
|
|
|
|
#186 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik geef niemand de schuld. Ik stel het alleen maar vast. Amsterdam, Rotterdam, grote delen van Londen en Parijs. |
|
|
|
|
|
#187 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De economische macht van Vlaanderen wordt door de Vlaamse politieke kaste gebruikt om dingen binnen te halen. De Franstaligen in de rand en Brussel worden door de Franstalige politieke kaste gebruikt en misnbruikt om dingen binnen te halen. Geen van beiden hebben iets te winnen bij het spel. Vlaanderen zal hoogstwaarschijnlijk Brussel verliezen als het tot een splitsing komt en misschien een aantal randgemeenten. Wallonië/Brussel zal de Vlaamse financiële input verliezen en dat allemaal uit electoraal opportunisme en kortzichtigheid van beide kanten. Laatst gewijzigd door solidarnosc : 19 augustus 2007 om 18:42. |
|
|
|
|
|
#188 | |
|
|
Citaat:
Me dunkt dat je niet kunt afdwingen wat mensen thuis doen. Daar heeft toch ook nog niemand ooit last van gehad?! Het gaat erom wat men in het openbaar spreekt en welke houding men daarbij aanneemt. Ik haal het niet in mijn hoofd op het gemeentehuis hier aan te komen met "goh, er wonen nu al aardig wat Nederlanders in de gemeente, ik eis voortaan in het Nederlands geholpen te worden." Laat staan dat ik een politieke partij ga oprichten die pleit voor aansluiting bij Nederland. Geen enkele Nederlander in de Duitse grensstreek die er zelfs maar aan denkt om dat te doen. Bij de Franstaligen in de rand rond Brussel is dat echter wel de gewone, normale, gebruikelijke usance. Die zijn zo gestoord dat ze wel menen zulke eisen te kunnen stellen. Dáártegen maakt men dan ook bezwaar. En terecht. Laatst gewijzigd door Dimitri : 19 augustus 2007 om 18:39. |
|
|
|
|
|
#189 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Een knipoog zetten achter elk van je berichten maakt ze niet minder dom. Je raast van de ene naar de andere draad waarin Vlaanderen Onafhankelijk centraal staat om daar je twijfels bij te zetten maar probeert intussen te doen alsof je er maar als buitenstaander bij staat. Hoogst ongeloofwaardig allemaal.
|
|
|
|
|
#190 |
|
Schepen
|
Franstaligen mogen gerust in de rand wonen en blijven wonen. Thuis, bij familie en in de golfclub spreken ze desnoods swahili voor mijn part.
|
|
|
|
|
#191 | |
|
|
Citaat:
Als jij hetzelf niet deftig kan, waarom zouden de walen het dan leren? (let op de smiley's e)
|
|
|
#192 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zolang FDF'ers en vlaams-nationalisten mijn reacties even dom vinden vind ik het goed zo. In het communautair opbod van Nederlandstalige partijen en Franstalige partijen ben ik een buitenstaander. Beide kanten vind ik onozel en kortzichtig. Laatst gewijzigd door solidarnosc : 19 augustus 2007 om 18:45. |
|
|
|
|
|
#193 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#194 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nogmaals: het problem is niet de aanwezigheid van de Franstaligen op zich, het probleem is de manier waarop ze al 44 jaar lang de als overgangsmaatregel bedoelde regeling om zich te kunnen integreren in Vlaanderen ingeroepen hebben als argument om zich niet te hoeven te integereren, steeds maar in nieuwe gemeentes diezelfde regeling wensen en uiteindelijk die gemeentes bij Brussel willen laten aansluiten. Waarom kunnen Vlamingen die in Waals-Brabant gaan wonen wel wat de Franstaligen in Vlaams-Brabant niet kunnen?
|
|
|
|
|
#195 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar dat ej er niet mee akkoord gaat, is evident.
|
|
|
|
#196 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 19 augustus 2007 om 18:54. |
|
|
|
|
|
#197 |
|
Minister-President
|
Welke communautaire houding van de Vlamingen? Er is geen enkele Vlaamse partij die Waals grondgebied bij Vlaanderen wil annexeren.
|
|
|
|
|
#198 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat is dat. Waals grondgebied?
Is dat gebied waar mensen van het Waalse volk wonen of is dat aan afgebakend gebied waar alle Walen moeten blijven wonen?
|
|
|
|
#199 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|