Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 augustus 2007, 20:28   #181

Karma's schermafbeelding

Standaard

We hebben onze Roots en onze tradities. Moslims mogen er gerust van meegenieten voor mijn part maar ze mogen ons niet opleggen wat we moeten laten en niet mogen doen. Wij zouden dat in hun land ook niet doen. Als wij een kerstboom willen plaatsen staat het hun vrij er blij om te zijn of niet maar we plaatsen hem en als we paaseieren willen uitdelen is dat onze zaak (ze kunnen het altijd weigeren weliswaar).

Het doet me allemaal een beetje denken aan de opkomende Dolle Mina's van de jaren zeventig. Die zijn uiteindelijk ook uitgestorven.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 21:38   #182
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Welke wetten overtreden deze moslima's?
Samenleven, een gemeenschap vormen en dat soort zaken waar men tegenwoordig de mond van vol heeft houdt wat meer in dan de wet respecteren.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 21:40   #183
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

En deze chocolade, mogen ze die dan serveren?

http://chocolatefantasies.com/eroticmen.htm
Oud 22 augustus 2007, 22:21   #184
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
(...)

Het doet me allemaal een beetje denken aan de opkomende Dolle Mina's van de jaren zeventig. Die zijn uiteindelijk ook uitgestorven.
maar in tegenstelling tot Dolle Mina's komen er hier steeds maar allochtonen bij, en dat zal niet stoppen.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 22:26   #185
Isabella
Burgemeester

Isabella's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Dat zoeken ze wel zelf,een nonkel van mij verkocht "verplicht" zijn huis,ze scheurden zonder ophouden de aanplakbrieven eraf,op de duur moest hij het voor de helft van de prijs laten gaan.Die hebben ze gewoonweg
weggepest.Maar das racisme zekers,dat zeggen!
Ik ben hier volledig ingesloten
Deze buurt staat erom bekend.
Buiten afgetrokken brievenbuskleppen en ingegooide ruiten op de nationale feestdag omwille van mijn vlaamse leeuw valt het hier al bij al nog mee.
Ik heb geleerd mij een beetje anders te kleden als ik de deur uitga, en als ik uit de buurt ben doe ik mijn shirt of trui uit om in topje te kunnen lopen, dat kan ik in mijn eigen buurt echt niet.
Er wordt hier heel erg veel 'gehangen', ook voor mijn deur, als ik dan naar buiten wil en vriendelijk vraag of ze aub even de deur willen vrijmaken zodat ik met mijn fiets/kinderwagen naar buiten kan dan beginnen ze in hun taal en beginnen ze te lachen en gaan twee millimeter opzij zodat ik evengoed moet wurmen om ertussen te kunnen, en als ik 'per ongeluk' op enen zijn tenen rij is het kot te klein.
Veelal maken ze flauwe opmerkingen: 'ah bestaat dat ook witte kindjes' 'zijn die dan van melk gemaakt' 'hahahahahaha wat heb je dan daarvoor moeten doen, een melkbus n**ken? hahaha' 'je moet zo rap niet weggaan ze'
En dan komen ze achter gelopen vanalles te zeggen dat ik toch niet versta.
Hier kan ik mij wel soms aan ergeren.
Isabella is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 22:40   #186
fb718882
Gouverneur

fb718882's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik neem aan dat er bepaalde eisen gesteld worden indien men als staatsambtenaar wil tewerkgesteld worden?

Waarom is het alternatief van een ingepakte moslima een boerse Nederlandsonkundige blanke? Zijn er volgens U dan geen normale Vlaamse staatsambtenaren meer ter beschikking?
Ik spreek enkel uit ervaring . Wanneer ik in een bepaalde stad door een " blanke " politieagent word afgeblaft in zijn dialect , weiger ik hem te verstaan . Mijn moedertaal is Nederlands en met vloms wil ik niks te maken hebben . En wanneer ik door een vrouw met een hoofddoek in mijn eigen taal word aangesproken , kan ik daar alleen maar tevreden over zijn . Dat getuigt ervan dat die Moslima beter is geïntegreerd in een Nederlandstalige samenleving dan die dialect brabbelende vlomse boer-agent .
fb718882 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 22:47   #187
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Als er op het werk reglementen bestaan over het niet dragen van gelovige atributen,dan moet men dat respecteren en niet steeds ageren tegen wetten die voor iedereen bestemd zijn,ik vind het trouwens kleinzielig dat men onze cultuur steeds tracht te ontregelen met zulke puberale zever.
En als kerstmis op pasen valt eet ik ook geen paaseieren meer
Oud 22 augustus 2007, 22:59   #188
fb718882
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Blijf rustig in uw huisje zitten en bekommer je vooral niet om hetgeen er rond u gebeurt.
Zolang uw vlomsbehang het niet voor het zeggen heeft , zit en ga en sta ik waar ik zelf wil , dank u .
Oud 22 augustus 2007, 23:00   #189
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
je moet dan ook aanvaarden dat die honderduizenden mensen geen gasten zijn hé. Het zijn burgers van dit land. Net zoals gij en ik, met dezelfde rechten en plichten.
Allebei dus: rechten EN plichten!!
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 23:02   #190
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 Bekijk bericht
Ik spreek enkel uit ervaring . Wanneer ik in een bepaalde stad door een " blanke " politieagent word afgeblaft in zijn dialect , weiger ik hem te verstaan . Mijn moedertaal is Nederlands en met vloms wil ik niks te maken hebben . En wanneer ik door een vrouw met een hoofddoek in mijn eigen taal word aangesproken , kan ik daar alleen maar tevreden over zijn . Dat getuigt ervan dat die Moslima beter is geïntegreerd in een Nederlandstalige samenleving dan die dialect brabbelende vlomse boer-agent .
Voelt uwedele zich dan beter dan een Vlaams boertje?
Ge moet oppassen dat ge niet discriminerend overkomt nietwaar!
Het leidmotief van diegenen die zich beter voelen dan anderen is net het neerzien op (in hun ogen boerkes en gepeupel) omdat ze zich ver verheven voelen boven de gewone mens.
En zo iemand komt ons de les lezen???
Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is en zolang die mensen de wet niet overtreden kunt Uw ABN spreken zoveel ge wilt,maar kunt ge niet beletten dat men u in het dialect antwoord,zolang het op een verstaanbare en vriendelijke manier gebeurt.
Oud 22 augustus 2007, 23:04   #191
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
....

Let wel, ze gaan niet in discussie over wat hen stoort of wat ze graag anders hadden gezien. Nee hoor, ze eisen!

Die moslims eisen dat wij onze paaseitjes en kerstbomen weghalen.

Hier bij ons.
Eigenlijk hebben ze wel een punt, als wij hoofddoeken verbieden omwille van religie lijkt het me ook logisch dat symbolen van andere religieën ook verboden zijn in publieke plaatsten.

En als je de verdediging van "jama, die zijn niet religieus maar folklore", kunnen zij net hetzelfde beweren over hun vodden, nee, sorry, ik vind dat ze deze keer gelijk hebben.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 23:04   #192
hermanvk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Het beloofde land van mijn religie?
Slaag van mijn man? Vind je dat ik slagen verdien misschien?
Dit zegt wel veel over je persoontje he, een man die je van haar noch pluim kent ervan beschuldigen dat hij zijn vrouw zou slaan. How low can you go...
Ik had jouw reactie wel verwacht?
How log can YOU go?

Jouw zin:
(die ik dan wel moet goedvinden?)
Citaat:
Zot, mijn schoonzussen studeren in Syrië alledrie
'Mag' jouw echtgenote sex hebben met Jan en alleman mss? Of gun je het haar bij gebrek aan beter?
Weet je Laya, respekt moet je verdienen.

En tussen haakjes: niet zo min dat mijn vrouw MIJN bezit is, ben ik haar bezit.

Laatst gewijzigd door hermanvk : 22 augustus 2007 om 23:05.
Oud 22 augustus 2007, 23:04   #193
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En ten andere, paaseitjes en kerstbomen zijn al lang geen religieuze symbolen meer, maar slechts folkloristische uitingen. Als het aan die eisers ligt, gaan we binnenkort onze eigen cultuur ook nog volledig moeten wegcijferen...
ik vrees dat dat inderdaad hun bedoeling is...Ze vinden Europa best leuk, maar wat een schande dat daar zoveel Europeanen wonen, en die dan nog hun eigen tradities hebben en wat weet ik nog allemaal!Afschaffen al die zever, en dat iedereen moslim word!
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 23:06   #194
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
....

Let wel, ze gaan niet in discussie over wat hen stoort of wat ze graag anders hadden gezien. Nee hoor, ze eisen!

Die moslims eisen dat wij onze paaseitjes en kerstbomen weghalen.

Hier bij ons.
wat eieren op hun kop, rotte liefst, en een flinke knuppel in dennehout eroverheen, om er wat betere ideeên in te timmeren, dat zou een stuk beter zijn...
Oud 22 augustus 2007, 23:08   #195
hermanvk
Minister

Standaard

Citaat:
Blijf rustig in uw huisje zitten en bekommer je vooral niet om hetgeen er rond u gebeurt.
Al dat zand in de ogen, van je kop onder het zand te houden moet op den duur toch zeer doen? Ik vraag het mij soms af, waar sommige mensen het vandaan halen om willens nillens weigeren om de problemen te zien.

Laatst gewijzigd door hermanvk : 22 augustus 2007 om 23:08.
Oud 22 augustus 2007, 23:11   #196
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Isabella Bekijk bericht
Awel Daiwa dat vind ik schoon gezegd, en hier en daar ook grappig

Mijn ouders gingen in Juli op reis naar Turkije en kwamen terug met de mededeling dat je daar minder hoofddoeken ziet rondlopen als in België

Stel je nu de omgekeerde situatie eens voor.
Je gaat als Vlaming wonen en werken in Marokko.
Je draagt je kruisje wat aanzien wordt als aantstootgevend aangezien je in een Islamitisch land woont/werkt. Je mag je kruisje niet zichtbaar dragen tijdens je werk.
Ok zeg je, ik zal mijn kruisje afdoen maar alleen als jullie ook neutraal moeten zijn, iedereen moet zijn hoofddoek afdoen, en ik wil een meldpunt waar overtredingen kunnen aangegeven worden.

Hoe lang denk je dat je nog in Marokko zal wonen en werken

En dat komt dan hier ons eens zeggen wat mag en niet
in plaats van "wonen en werken" mag je gerust "overleven" schrijven...
Oud 22 augustus 2007, 23:12   #197
fb718882
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik zie geen reden waarom onze beschaving met 3000 jaar achteruit moet gezet worden.
Uw 'vrije' maatschappij zou wel eens sneller kunnen ophouden dan u denkt.
En ach, daar gaan we weer. Het ideale woordje van de linkies. 'fascist'.
Klinkt toch (pseudo) intellectueel, niet ?
Dit heeft echter niets met fascisme te maken maar met de bescherming van onze identiteit.
Voor mijn part mogen ze hun religie en honger naar macht in hun eigen land gaan beleven maar niet in onze cultuur, die door jaren hard werk is opgebouwd.
Het staat u vrij om uw eigen bezittingen en cultuur weg te schenken.
De angst voor een confrontatie is blijkbaar sterk genoeg.
Tot "jullie" cultuur behoren is nu wel écht het allerallerlaatste op mijn verlanglijstje .
Oud 22 augustus 2007, 23:13   #198
hermanvk
Minister

Standaard

Citaat:
Mooi zo.
Misschien kunnen we alle messen, die ondanks de wet op verboden wapens, die de kutmarrokaantjes op zak hebben, op een hoop smijten i.p.v. een kerstboom te zetten.
Schei toch uit man. Wat heeft een kerstboom en een paasei te maken met religie ?
Het is alweer de zoveelste vorm van provocatie.
Laten we de rollen omdraaien en in hun land gaan roepen dat ze daar geen hoofddoeken mogen dragen.
Benieuwd wat de reactie zou zijn.
Zoals bvb. Saoedi-Arabië, waar geen enkel christelijk symbool nog maar mag binnenkomen, want het wordt afgenomen.

Maar blijven dromen, dat er met die 'religie' geen problemen zijn.
Oud 22 augustus 2007, 23:16   #199
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Er wordt hier nogal mijn gedacht naast de pot gezeikt, ze pakken ons gewoon op ons eigen woorden, wij zeggen dat de hoofddoeken nie mogen wegens niet neutraal, ze stellen terecht dat kerstbomen & paaseireren ook niet neutraal zijn.

En zeg nu eens eerlijk, wie ligt er wakker van van't idee dat er geen kerstboom of paaseike in een publieke plaats ligt? Ik niet.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 23:18   #200
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Hey, Oberst.

Het verbod op religieuze tekens is er gekomen nadat men vond dat de staat in heden daagse tijden meer neutraliteit moet uitstralen. Velen vinden echter - imo niet geheel onterecht - dat dat verbod er is gekomen puur om de hoofddoek - een uiting van het islamitisch geloof, ofzo wordt het toch ervaren door de modale burger - te kunnen weren uit overheidsgebouwen.

Ik stond perfect achter dit argument. Ik vind het logisch dat in de hedendaagse tijd een striktere neutraliteit wordt toegepast bij de overheid. En daar bouwen deze moslima's - het zijn er welgeteld 7, degene die getroffen werden door het hoofddoekenverbod bij de Antwerpse stadsdienst - op verder. Zij vinden: als er neutraliteit op religieuze symbolen behoort te zijn, dan ook van alle andere symbolene, zoals paaseieren en kerstbomen, die - al dan niet rechtstreeks - in onze contreien toch nog steeds verbonden zijn met het Christelijke geloof. (En ja, ik weet dat kerstbomen oorspronkelijk heidens waren, maar dat is simpelweg niet relevant. Hoofddoeken waren dat ook.)

Het enige wat deze moslima's doen is nen welgemeende - en vrij terechte - fuck you naar al die voorstander waren van het algemeen religieusteken verbod. Wat zij nu doen is een zekere lacune en een zekere inconsequentie aan de kaak stellen. Waar ik ze stiekem volledig gelijk in geef.

De discussie is nu als volgt. Kunnen we een manier vinden om 'toch' maar te stellen dat de overheid zich moet bezig houden met paaseieren en kerstbomen? Wel. Voor mij is het heel simpel. Een overheid heeft zich daar niet mee bezig te houden. Deze moslima's stellen - terecht - aan de kaak dat dat niet kan. Maar het gaat me zelfs niet direct over het feit dát die kerstbomen er staan of dat die paaseieren er worden uitgedeeld als kenmerken van het Christelijk geloof. (Wat ze voor mij ook wel zijn en zeker ook een reden zijn om niet toe te laten.) Maar vooral omdat het simpelweg geldverspilling is. Een overheid heeft zich niet met zo'n futiliteiten bezig te houden.

Klaar en duidelijk. Weg met paaseieren en kerstbomen.

(Copy/paste van ergens anders.)
Wij hoeven helemaal niet neutraal te zijn.Het is perfekt verstaanbaar dat wij tégen hoofddoeken en andere uitheemse zever zijn, en voor onze eigen tradities, gebruiken en al dan niet religieuze symbolen. Die vrouwen zouden al meer dan kontent moeten zijn dat ze een job aan de stad krijgen, braaf danku zeggen, hun brutale bek toehouden, en het anders afbollen, hun ontslag geven, en zich elders laten stenigen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be