Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Bekijk resultaten enquête: Hoeveeel punten geven jullie Pietje?
1 2 5,56%
2 0 0%
3 0 0%
4 1 2,78%
5 2 5,56%
6 1 2,78%
7 3 8,33%
7.5 4 11,11%
8 5 13,89%
8.5 2 5,56%
9 4 11,11%
9.5 2 5,56%
10 10 27,78%
Aantal stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2007, 18:24   #181
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
Pietje misschien een vreemde vraag, maar kijk je soms achterom als je een mooie dame passeert?
Uiteraard , en zelfs meermaals als het te moeite loont. Trouwens zowel vrouwen kijken mannen na, als mannen vrouwen. En daar is helemaal niks mis mee zolang je de personen niet stoort.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 18:33   #182
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Juist. Het was dan ook opzettelijk. Niet te zwaar aan tillen aub. Van die man heb ik nog enkele 33-toeren liggen waar ik absoluut geen afscheid wil van nemen. Soms vraag ik mij wel eens af wat het effect zou zijn moest nu binnen onze diverse, inter- en multicuturele omgeving iemand met diezelfde teksten op de proppen komen.
Zappa kennende, zou hij hierover zeker songs hebben geschreven. Maar met of zonder "fatwa", hij zou het zich allicht niet hebben aangetrokken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
Maar. Ik lees dat je 10 jaar ouder bent dan ik. Betekent dat je dus volop hebt kunnen genieten van de groepen waar ik juist na de bloeiperiode verslaafd ben aan geraakt: Led Zeppelin, Deep Purple en Pink Floyd, Yes. Zowat de groepen waar ik, denk ik toch, bijna alles van heb verzameld. Vooral de Waalse zender "Classic 21" bevestigt momenteel dat er nog steeds een markt voor is.
Ik luister dus zeer vaak naar "Classic21", waar bovenvermelde artiesten idd regelmatig aan bod komen

Citaat:
Kortweg een vraagje: in hoeverre luister je nog naar muziek uit deze tijd. En in hoeverre vergelijk je de kwaliteit van toen met wat nu op de markt verschijnt.
Hip-hop is zeker niet mijn ding, laat dat duidelijk zijn. Maar ondanks mijn leeftijd hoor ik zeer graag The White Stripes, Arctic Monkeys,Admiral Freebee, Ozark Henry, Zita Zwoon, dEUS, Muse.

Citaat:
Of nog korter: Bestaan er actueel nog artisten die de klassiekers uit de 70's kunnen evenaren?
Daar vrees ik voor, "muziek voor de eeuwigheid" zoals die toen werd gemaakt hoor ik niet meer.
Oud 26 augustus 2007, 19:38   #184
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Over welke aspecten in het leven heb je al iets bijgeleerd, opgestoken op P.be?
Het blijft "hier" een anonieme (voor mij toch, want ik heb nog niemand irl ontmoet) virtuele wereld, en dan kunnen sommigen zich al eens laten gaan, zeker qua vrijpostigheid en brutaliteit (de -smiley is "hier" zeer populair). Maar irl vermoed ik dat we allemaal brave jongens en meisjes zijn.
Wat ik dus onthou (van alle internet-fora trouwens) is dat anonimiteit bepaalde remmen losgooit.
Oud 26 augustus 2007, 19:41   #185
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ga je zondag naar de mis? Ben je gelovig?
Ik ben niet gelovig en ga dus niet naar de mis. Mijn vader was de "ketter van dienst" in een toch wel redelijk katholieke familie. Ik ben zijn voorbeeld dus (geheel vrijwillig, laat dat duidelijk zijn) gevolgd.
Oud 26 augustus 2007, 19:46   #186
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Pietje, wat vind je van het voorstel om vakbonden nu ook verplicht te installeren in kleine bedrijven van -50man? Denk je niet dat dat het familiale karakter van dat bedrijf zal kapotmaken? Is men met zo weinigen echt onbekwaam om overeen te komen of een raad te starten van management en werknemers?
Een bedrijf-management dat zijn personeel in alle aspecten correct behandelt, hoeft van een vakbond niets te vrezen. Een bedrijf met een familiaal karakter hoeft zijn "kenmerk" niet te verliezen omdat er een vakbondsdelegatie op de werkvloer aanwezig is. Bedrijfsleiders die het echt goed menen met hun personeel zullen trouwens actief met de vakbond samenwerken.
Oud 26 augustus 2007, 20:01   #187
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Vliegen is veiliger als autorijden. Een pak veiliger. Technisch gezien gaat een goed onderhouden vliegtuig bijna nooit mankementen vertonen. Die dingen worden ontworpen voor een bepaalde levensduur, en dat betekent dat alle componenten ofwel safe life zijn (bvb de zware delen van de landingsgestellen) ofwel fail safe (alles kan dmv verplichte tussentijdse controles tijdig vervangen worden indien er problemen zijn). Safe life maakt een vliegtuig on-economisch zwaar. Ook worden heel veel systemen zo ontworpen dat er redundancy is. Op zich dus een mooi systeem wat werkt. In bamboelanden wordt nogal eens geknepen op het onderhoud en de vervangstukken en zien we nogal eens het gevolg van fail safe.

Vliegtuigen moeten voldoen aan de JAR en/of FAR, vrij strenge eisen. De autokeuring is er niks bij....

PS: Ik heb ooit een hydraulisch systeem van een vliegtuig gezien waar 4 keer redundancy in zat. Het is statistisch gezien dus vrijwel onmogelijk dat ze allemaal tegelijk falen.
Hier ben ik het mee eens. Ik weet dat ik in principe meer risico op een ongeluk loop, als ik de straat over steek, dan als ik in een vliegtuig stap, maar de mens is nu eenmaal geen logisch wezen, als je het mij vraag.
Oud 26 augustus 2007, 20:05   #188
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Wel, gezien het "bedrijf" waarvoor je werkt, zou ik je toch de vraag willen stellen: hoe groot is de kans op een herhaling van 11 september eigenlijk in onze regio's en zijn er hier ook scenario's, voor moest er toch een vliegtuig gekaapt geraken?
En hoe technisch veilig zijn de vliegtuigen die in België optsteigen en landen?

Sorry dat ik zulke drastisch vraag stel, maar ik hen een enorme vliegangst. De kans dat je mij ooit in de lucht krijgt, is kleiner dan 1/1000, geloof ik.
Een terroristische aanslag kan je moeilijk voor 100% voorspellen.Maar de staatsveiligheid doet haar werk. Gezien de aanwezigheid vd verkeerstoren waar ik werk, zie ik een aanslag eerder daar gebeuren dan op de luchthaven zelf. En uiteraard dat daar scenario's en "rampenplannen" voor zullen klaarliggen. Het "Belgocontrol-complex" waar ik werk wordt 24/24 bewaakt door "Securitas-ploegen" die constant rondes (met checkpoints) uitvoeren. Hun ploegensysteem is dermate georganiseerd dat er altijd wel een een team "op pad" is. Wat de luchthaven zelf betreft, daar heb ik geen zicht meer op aangezien ik er al 3jaar weg ben, maar wees maar zeker dat er niks aan het toeval wordt overgelaten. Maar ik herhaal het, 100% een aanslag verijdelen kan je nooit.
En wat de technische veiligheid vd vliegtuigen betreft : die worden aan de strengste controle-normen onderworpen. Nagenoeg alle vliegtuigen van alle maatschappijen worden verzekerd door "Lloyd's", en geloof me, dat zijn geen amateurs.
Dus Boa, vliegen is wat betreft de betrouwbaarheid vd vliegtuigen en piloten, veiliger dan autorijden.

Laatst gewijzigd door Pietje : 26 augustus 2007 om 20:06.
Oud 26 augustus 2007, 20:10   #189
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Pietje,

Dit is een vraag die ik aan iedereen kan stellen, toevallig stel ik ze aan u.

Waarom heeft u zich kandidaat gesteld om forummer van de week te worden? vind je van jezelf dat je belangrijk bent?
Oei nee, helemaal niet. Ik stelde me eigenlijk de vraag : "wat zouden ze mij allemaal kunnen vragen ?". En tot nu toe valt het best mee.
Oud 26 augustus 2007, 20:13   #190
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Wat is het allermoeilijkste dat je al in je leven hebt moeten doen ?
Edit : zonder al teveel bloot te geven over je privéleven natuurlijk !
I'll just kill myself now.

Laatst gewijzigd door Duupje : 26 augustus 2007 om 20:13.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 20:17   #191
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De documentaire in mijn handtekening al bekeken?

Zeitgeist

Hoe sta jij hier tegenover? Graag jouw analyse

Dank
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Dat filmpje ga ik eens rustig bekijken. Je hebt mijn commentaar daar dus nog te goed van.
Kleine vriendelijke herinnering
Oud 26 augustus 2007, 20:20   #192
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Dag Pietje,

ik weet nu dat je een liefhebber bent van rock en blues.

Mijn vragen zijn :

Speel je een (of meer) instrument(en) ? Zo ja, dewelke ?

Zo neen, zou je er ooit nog willen leren bespelen, en indien ja, welk(e) ?

En hoe zit het met je talenkennis ? Welke talen beheers je goed, of een beetje, en welke taal/talen zou je eigenlijk nog wel eens willen leren ?

En waarom ?
Nee djimi, ik speel spijtig genoeg geen enkel instrument. Gitaar of piano leren spelen zou ik eventueel nog wel zien zitten. Het zijn samen met saxofoon (maar daarvoor heb ik , denk ik , niet genoeg "adem" ) mijn geliefkoosde instrumenten.
Wat mijn taalkennis betreft denk ik te mogen zeggen voor 75% tweetalig te zijn (40jaar Brussel en een goeie lerares Frans).Het Engels beheers ik voor zo'n 65% (door mijn werk in de luchtvaart uiteraard) Toen ik nog in Brussel woonde was die tweetaligheid 85%. Sinds ik er weg ben, is de kwaliteit van "mijn Frans" toch zeker met 10% gedaald, gewoon omdat ik het bijna niet meer spreek (sporadisch op het werk nog). Een gemis, I admit.

Laatst gewijzigd door Pietje : 26 augustus 2007 om 20:22.
Oud 26 augustus 2007, 20:29   #193
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pietje,

lees je véél ? Is er een Nederlandstalig schrijver/boek waar je 'weg' van bent ?
Ik vrees dat het Internet mijn lectuur toch enigszins verminderd heeft ("Foei !! ik weet het en ben me er van bewust). Hugo Claus en Gab. Garc. Marquez lees ik heel graag en "Het Verdriet van België" en "Liefde in Tijden van Cholera" zijn mijn favorietjes.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi
Worden er bij Belgocontrol ook wel eens gewaagde (= potentieel gevaarlijke) grappen/stunts uitgehaald ?
Nee jong, da's daar altijd bittere ernst, echt waar.
Oud 26 augustus 2007, 20:46   #195
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat het Internet mijn lectuur toch enigszins verminderd heeft ("Foei !! ik weet het en ben me er van bewust). Hugo Claus en Gab. Garc. Marquez lees ik heel graag en "Het Verdriet van België" en "Liefde in Tijden van Cholera" zijn mijn favorietjes.

Nee jong, da's daar altijd bittere ernst, echt waar.
Da's dan toch een héle opluchting, ook echt waar!

Bedankt voor je antwoorden,

en nog veel plezier met je job en je hobby's, hé!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 20:54   #196
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Da's dan toch een héle opluchting, ook echt waar!

Bedankt voor je antwoorden,

en nog veel plezier met je job en je hobby's, hé!

Thanks djimi en de groetjes in Brussel ("Muilenbeik" dacht ik eh ?) . Ik geef toe, zelfs na 8 jaar mis ik de grootstad nog steeds.
En slaap op je twee oortjes, de luchtvaartveiligheid wordt zeer ernstig genomen. En ik ben toch ook een beetje fier dat Belgocontrol, dankzij de inzet vh voltallig personeel het kwaliteitslabel "ISO-9001" heeft ontvangen.

Laatst gewijzigd door Pietje : 26 augustus 2007 om 20:55.
Oud 26 augustus 2007, 21:04   #197
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havana Bekijk bericht
Het forummer-van-de-week-forum boeit me weinig, maar voor Pietje doe ik een "efforreke". Met Pietje wil ik wel eens een pot gaan pakken. Bluesbrothers, verenigt u ! cheers !
Ik word hier even stil van. Warmte bestaat dus echt op Internet-fora. Zeg maar waar en wanneer. Pietje trakteert
Oud 26 augustus 2007, 21:05   #198
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Thanks djimi en de groetjes in Brussel ("Muilenbeik" dacht ik eh ?) . Ik geef toe, zelfs na 8 jaar mis ik de grootstad nog steeds.
En slaap op je twee oortjes, de luchtvaartveiligheid wordt zeer ernstig genomen. En ik ben toch ook een beetje fier dat Belgocontrol, dankzij de inzet vh voltallig personeel het kwaliteitslabel "ISO-9001" heeft ontvangen.
Nee, nu is 't Jette. Niet ver van 't Spiegelplein, 't Brugmann-ziekenhuis, Belgica.

Maar ik ben hier nog net geen twintig jaar geleden 'aangespoeld', en ik woonde sindsdien al in Anderlecht (Heyvaertstraat), Brussel Centrum (Borgwal, Arduinkaai), Etterbeek (bij De Jacht), St-Joost (Hoevestraat), Sint-Gillis (tegenover het park van Vorst).

Als je daar zin in hebt, kunnen we wel eens een pint gaan pakken, en 't schoon vrouwvolk bekijken en becommentariëren, hoor.

Ik tracteer (als ge maar niet overdrijft, hé!).

djimi
Oud 26 augustus 2007, 21:09   #199
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

En als gij Havana tracteert, dan kan die op zijn beurt mij tracteren, dan kunnen we er een blues-weekend van maken !
Oud 26 augustus 2007, 21:10   #200
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, nu is 't Jette. Niet ver van 't Spiegelplein, 't Brugmann-ziekenhuis, Belgica.

Maar ik ben hier nog net geen twintig jaar geleden 'aangespoeld', en ik woonde sindsdien al in Anderlecht (Heyvaertstraat), Brussel Centrum (Borgwal, Arduinkaai), Etterbeek (bij De Jacht), St-Joost (Hoevestraat), Sint-Gillis (tegenover het park van Vorst).

Als je daar zin in hebt, kunnen we wel eens een pint gaan pakken, en 't schoon vrouwvolk bekijken en becommentariëren, hoor.

Ik tracteer (als ge maar niet overdrijft, hé!).

djimi
Aha, "de spiegel" waar de markt plaatsheeft ? Ja, moeten we eens doen. T'is al te lang geleden dat ik nog met een Brusselaar op café ging. Geef maar een seintje (september bijvoorbeeld)
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be