Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 augustus 2007, 08:45   #181
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
nog een typisch geval van "eigen-volk-haat".
Zegt ge dat nu om uzelf gerust te stellen, vermits je zelf met een allochtoon samen woont, of denk je die zever écht?
Ik ben niet iemand die gemakkelijk haat en zeker mijn eigen volk niet, het is gewoon een feit dat het gros van de gezinsdrama's zich afspeelt bij 'ons eigen volk'. Het heeft geen nut om dat te ontkennen.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 10:58   #182
Paracelsus
Minister

Paracelsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Alle blanke Vlamingen en Westerlingen zijn gestoorde moordlustige gekken. We moeten de oorlog tegen deze levensgevaarlijke neuroten winnen, desnoods met de Koran in de hand.

't Is tijd voor uw pilletje, monseigneur le baron de Guislain.
Paracelsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 11:09   #183
Paracelsus
Minister

Paracelsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Is Ronse niet dat Waals stadje dat voor bijna een kwart uit Vlaams Blokkers bestaat? Het zal wel weer zo'n moordzuchtige Vlaams Blokker blijken te zijn die deze moord op zijn geweten heeft...
Jij kunt al een hand gaan geven aan uw maboele kompaan C2C.
Paracelsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 11:56   #184
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky Bekijk bericht
eigenlijk reageert ge wel heel heftig op deze topic. Volgens mij herken je je te hard in het fermette-gezinnetje waar mitgard het over had in eerste instantie. Toch niet bang dat jij wel aan het cliché-beeld van een gezinsdrama gaat voldoen binnen dit en enkele maanden?
Hineininterpretierung, zegt die term je iets, DaBlacky?
Als ik een psych nodig heb, zal ik dat te gepasten tijde wel meedelen. (ik hoop dat je tenminste afgestudeerd bent in die branche; of speel je hier enkel madame Soleil?)

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 11:58   #185
Desiderius
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ah, er bestaan dus enkel superieuren en niet-superieuren. Het feit dat je daardoor impliceert dat er inferieuren bestaan, is een kortsluiting in Nynorks hoofd...

Het woord savoureren ken je actief, maar het verband tussen de begrippen superieur en inferieur is je vreemd. Een vreemde kennis van de Nederlandse taal bezit je daar.
Het zou véél makkelijker zijn mocht je je in de lectuur beperken tot wat er staat i.p.v. oeverloos te speculeren over wat er niet staat. Bij herhaling blijkt je dat toch bijzonder moeilijk te liggen, DaBlacky...

Oud 27 augustus 2007, 18:03   #186
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Helemaal niet simpel, Nynorsk.
Jij zit hier een beetje de rol te spelen van het 'koor' in de klassieke Griekse tragedie. Duiding en interpretatie te geven bij postings waarvan jij -in tegenstelling tot de andere forumleden- de juiste interpretatie meent te kunnen doorgronden.
Nou, ik heb niet zo'n 'koorlid' en -verbeter me als ik het verkeerd zou hebben- zover ik kan overschouwen heeft Mitgard zélf nog op geen enkel punt z'n imagootje van wise guy schade willen berokkenen door toe te geven dat hij z'n verhaaltje iets te forsig gekruid heeft. Dat het allemaal zo 'puntig' (en ik druk me nu heel zacht uit) niet had gehoeven.

Daarom: leuk dat hij jou de arena kan injagen. Want van het schrijverke zelve ... Nouja, dat schrijverke gooit doorgaans de handdoek in de ring met de gevleugelde woorden dat het discussiëren op dit forum slechts een niet au sérieux te nemen hobby is. Mij goed, maar zelfs in die hypothese is het trapesewerk in het 'circus van de slechte smaak' niet vrij van enige kritiek.

Elk het zijn. Ik blijf me enkel baseren op wat het ventje zelve neerpent. Niet op de duiding die jij er vanuit je -welingelichte positie- aan wil geven.

ge moet het wel ernstig houden hé dees.
en verzorg uw schrijfstijl een beetje aub. er lezen hooggeschoolden mee.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 20:23   #187
born2bewild
Banneling

Standaard

alsof jij die zou herkennen.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 07:59   #188
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zou véél makkelijker zijn mocht je je in de lectuur beperken tot wat er staat i.p.v. oeverloos te speculeren over wat er niet staat. Bij herhaling blijkt je dat toch bijzonder moeilijk te liggen, DaBlacky...
Je bent iets te hard in je gat gebeten of ik weet niet wat, maar je wordt me iets te irritant om nog verder mee te discussiëren. Jammer, want ik ken je positiever. Maar blijkbaar gedraag je je veel bitsiger als er iets verkondigd wordt waar je het niet mee eens bent of dergelijk.

Verder heb ik deze post gequote om je dat hier wel degelijk geschreven hebt dat de hogere klasse superieur is aan de lagere klasse.
http://forum.politics.be/showthread....71#post2882271
Het heeft dus geen nut met dat te ontkennen en het komt zelfs kinderachtig over, Desiderius. (het gaat over regel één van alinea twee)

Laatst gewijzigd door DaBlacky : 28 augustus 2007 om 07:59.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 08:12   #189
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
intrafamiliaal geweld, stalking en geweld door ex-partners, noem maar op, het komt ontzéttend veel voor, maar geen haan die er naar kraait.
Helaas heeft dit artikel ook al niets met intrafamiliaal geweld te maken, zoals door de inleider van de draad wel beweerd wordt, en nog eens extra gesuggereerd aan de hand van een vervalste foto.

Dat lijkt op fraude.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 08:17   #190
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Helaas heeft dit artikel ook al niets met intrafamiliaal geweld te maken, zoals door de inleider van de draad wel beweerd wordt, en nog eens extra gesuggereerd aan de hand van een vervalste foto.

Dat lijkt op fraude.
Deze draad is gestart VOOR het bekend was wie of wat. Het was een berekende gok, die verkeerd gegokt was.

Net als het chirokamp. Exact hetzelfde verhaal, alleen weet nog steeds niemand met zekerheid of het nu effectief Marokkanen waren of niet.
Oud 28 augustus 2007, 11:47   #191
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Deze draad is gestart VOOR het bekend was wie of wat. Het was een berekende gok, die verkeerd gegokt was.

Net als het chirokamp. Exact hetzelfde verhaal, alleen weet nog steeds niemand met zekerheid of het nu effectief Marokkanen waren of niet.
nee, het was geen verkeerde gok en ook geen berekende gok dablacky. Het was verkneukeling.
Behrijp je?

Laatst gewijzigd door born2bewild : 28 augustus 2007 om 11:48.
Oud 28 augustus 2007, 11:50   #192
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
nee, het was geen verkeerde gok en ook geen berekende gok dablacky. Het was verkneukeling.
Behrijp je?
Ik begrijp je, maar je bent mis.
Oud 28 augustus 2007, 11:51   #193
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik begrijp je, maar je bent mis.
je bent op de goede weg, we gaan er komen.
Oud 28 augustus 2007, 12:00   #194
Desiderius
Minister-President

Standaard

Citaat:
Je bent iets te hard in je gat gebeten of ik weet niet wat, maar je wordt me iets te irritant om nog verder mee te discussiëren. Jammer, want ik ken je positiever. Maar blijkbaar gedraag je je veel bitsiger als er iets verkondigd wordt waar je het niet mee eens bent of dergelijk.

Verder heb ik deze post gequote om je dat hier wel degelijk geschreven hebt dat de hogere klasse superieur is aan de lagere klasse.
http://forum.politics.be/showthread....71#post2882271
Het heeft dus geen nut met dat te ontkennen en het komt zelfs kinderachtig over, Desiderius. (het gaat over regel één van alinea twee)
Wie heeft het hier over 'klassen'? Lees dat repliekje nog eens grondig na, my friend... Duid me dan meteen ook eens aan waar ik het woord 'inferieur' zou hebben gebezigd.

Maar het klopt dat het 'fermettevolkje' waar zo geringschattend over gedaan wordt, in alle realiteit nog voor geen fractie van de maatschappelijke problematiek verantwoordelijk is. Dat het niet d�*�*r is dat je de misdaad en het asociaal gedrag moet gaan zoeken. Over de heersende kleinburgerlijkheid, kneuterigheid, bekrompenheid, preutsheid, ... kan men inderdaad een hele boom opzetten, maar de praktijk; de harde cijfertjes over (intrafamiliaal) geweld laten nog altijd een heel ander beeld zien dan het bakerverhaaltje dat de topicstarter hier heeft opgehangen.

Of is het soms zo dat de kansarme z'n armoede als excuus mag gebruiken om z'n vriend(in) of kinderen eens goed af te rossen? Is het dat? Worden misdrijven erger naarmate ze door 'beter gesitueerden' gepleegd worden? Een soort social(istisch)e relativiteitstheorie?

Het feit dat het nog niet geweten was dat er geen sprake was van intrafamiliaal geweld op het moment dat deze topic gestart was verdoezelt niet het feit dat het ook niet geweten was of de slachtoffers tot het 'fermettevolkje' behoorden. Of had je daar ook overheen gelezen?

Laatst gewijzigd door Desiderius : 28 augustus 2007 om 12:02.
Oud 28 augustus 2007, 19:25   #195
born2bewild
Banneling

Standaard

.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 28 augustus 2007 om 19:25.
Oud 29 augustus 2007, 08:05   #196
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wie heeft het hier over 'klassen'? Lees dat repliekje nog eens grondig na, my friend... Duid me dan meteen ook eens aan waar ik het woord 'inferieur' zou hebben gebezigd.
Je hebt letterlijk gezegd dat het 'fermettevolk' superior zijn aan anderen.

Citaat:
Maar het klopt dat het 'fermettevolkje' waar zo geringschattend over gedaan wordt, in alle realiteit nog voor geen fractie van de maatschappelijke problematiek verantwoordelijk is. Dat het niet d�*�*r is dat je de misdaad en het asociaal gedrag moet gaan zoeken. Over de heersende kleinburgerlijkheid, kneuterigheid, bekrompenheid, preutsheid, ... kan men inderdaad een hele boom opzetten, maar de praktijk; de harde cijfertjes over (intrafamiliaal) geweld laten nog altijd een heel ander beeld zien dan het bakerverhaaltje dat de topicstarter hier heeft opgehangen.

Of is het soms zo dat de kansarme z'n armoede als excuus mag gebruiken om z'n vriend(in) of kinderen eens goed af te rossen? Is het dat? Worden misdrijven erger naarmate ze door 'beter gesitueerden' gepleegd worden? Een soort social(istisch)e relativiteitstheorie?

Het feit dat het nog niet geweten was dat er geen sprake was van intrafamiliaal geweld op het moment dat deze topic gestart was verdoezelt niet het feit dat het ook niet geweten was of de slachtoffers tot het 'fermettevolkje' behoorden. Of had je daar ook overheen gelezen?
Neen, maar daar gaat het mij ook niet over. Vooral omdat ik denk dat je mitgards bedoeling anders inschat. En daar verschillen wij van mening en dat zal zo blijven.
Oud 29 augustus 2007, 12:33   #197
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de harde cijfertjes over (intrafamiliaal) geweld laten nog altijd een heel ander beeld zien dan het bakerverhaaltje dat de topicstarter hier heeft opgehangen.
wélke harde cijfertjes?

Citaat:
natuurlijk jong

In België worden gemiddeld 70 vrouwen per jaar vermoord door hun (ex)-partner. Ik vind dat geen fait-divers.
Oud 29 augustus 2007, 13:21   #198
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In België worden gemiddeld 70 vrouwen per jaar vermoord door hun (ex)-partner. Ik vind dat geen fait-divers.
allez jong! waarom is dit geen fait divers? en zijn het allemaal fermette-bewoners ?

Er worden toch meer auto-ongevallen gemeld? (om het maar eens in jullie linkiewinkielogica te houden.)

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 29 augustus 2007 om 13:21.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2007, 13:28   #199
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
allez jong! waarom is dit geen fait divers? en zijn het allemaal fermette-bewoners ?

Er worden toch meer auto-ongevallen gemeld? (om het maar eens in jullie linkiewinkielogica te houden.)
Dat lijkt me eerder een rechtsiewechtsielogica te zijn. "Bestolen door een autochtoon? jaja, dan kan al eens voorkomen in een uitzondering, maar doorgaans zijn het toch allochtonen hoor!".

Het is niet omdat er meer auto-ongevallen gemeld worden dat die 70 moorden per jaar niet van belang zijn eh.
Oud 29 augustus 2007, 16:00   #200
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
wélke harde cijfertjes?

natuurlijk jong

waarom werk je jezelf de pleuris om uitschot te verdedigen dat op een naburige draad komt te vertellen dat vrouwen die verkracht worden hun fantasie in vervulling zien gaan?

Laatst gewijzigd door born2bewild : 29 augustus 2007 om 16:04.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be