![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Minister
|
![]() Maar vergeet niet dat hier ook heel wat verwende snotneuzen reageren die nog geen enkele benul hebben van het leven.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is niet omdat je een "verwende snotneus" bent, dat je geen waarde hecht aan het leven of dat je de waarde ervan niet kunt inzien.
![]() |
#183 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Benul hebben de meesten ook wel hoor...
![]() |
#185 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Bij mijn grootmoeder ( 96 jaar ) was het gelukt, heeft zichzelf opgehangen aan een deurklink met een nylonkous.
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Minister
|
![]() Ik vind het altijd schokkend als ik hoor dat mensen op het einde van hun leven zelfmoord plegen. Al die jaren hebben ze doorgebeten, hebben ze zich ingezet,... om dan op het laatst de strijd op te geven. Ik vind dat oude mensen langs alle kanten in de watten gelegd moeten worden, dat ze eindelijk eens de tijd moeten krijgen om te genieten zonder nog iets te moeten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar 't is wel zo dat er minder en minder aandacht is voor ouderen. In dat opzicht was dat filmpje van die professionele bezoeker in 'In de Gloria' van zondag, hoewel humoristisch, zéér bitter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik heb de oma van mijn ex zien aftakelen en ik vind het nog steeds schokkend. Ze werd aangesproken als een kleutertje terwijl ze nog heel helder kon denken, ze kreeg een pamper aan omdat het personeel in het rustoord geen tijd had om haar naar het toilet te helpen, het eten werd gewoon op het tafeltje gezet ook al was ze lichamelijk niet in staat om het te pakken,..... Ik was er niet goed van en vroeg me af in wat voor een wereld we leven. Ze heeft er toen ook de brui aan gegeven en zei tegen me dat het op die manier niet meer nodig was voor haar. Ik heb nog inspanningen gedaan om haar daar weg te krijgen maar ik was niet eens familie dus had ik ook niets te zeggen. Ze heeft niet lang meer geleefd, ik heb niet eens de tijd meer gekregen om een beter plaatsje voor haar te zoeken. Ze was een heel lieve en verstandige vrouw die haar kleinkinderen jarenlang opgevangen heeft omdat de ouders liever gingen vlinderen. Maar eens ze hulp nodig had hebben die mensen haar in het allergoedkoopste rustoord gedumpt. En helaas heb je niets meer te piepen eens je oud bent. Oude mensen hebben geen rechten. Ik vind dat daar toch ook eens iets aan moet veranderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
gelukkig heb ik mijn kinderen, die intussen het huis uit zijn, wel goed opgevoed hoor. Het zijn twee flinke kerels geworden intussen, je zou ze moeten zien voetballen ook ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
|
![]() Dat is zo, ik moest voor mijn studies (Licentie Geschiedenis) meermaals bij oudere mensen komen om te praten over hun herinneringen. Die mensen bij wie ik kwam waren nog volledig bij hun verstand, maar werden in het rusthuis als kleuters behandelen. Ik was een jonge gast van 20 jaar en heb me ooit es echt moeten inhouden om de verpleegster te zeggen dat het gedaan moest zijn om de man die ik toen interviewde, als een kleuter te behandelen en toe te spreken.
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 7 september 2007 om 16:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
|
![]() Je moet een zin aan uw leven geven.
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
|
![]() salviatrip 50x
nog nooit geprobeerd (ge moet beginnen met 5x naar't schijnt), maar zonder "ervaring" zou dit wel effectief zijn heb ik gehoord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
|
![]() Mijn grootmoeder (vaders moeder) was 88 toen zij zich van het leven beroofde. Een héél intelligente vrouw met nog tal van bezigheden, een heel grote familiekring en tal van vrienden. Ze was nog kerngezond, nooit ziek. (Haar moeder was 4 jaar eerder overleden aan 106 jaar en haar vader overleed ergens in de negentig, dus ze had nog vele jaren tegoed.) We hebben er echt geen gedacht van wat haar dreef en we zullen het nooit weten. Ze is uit het raam gesprongen enkele verdiepingen naar beneden. Het lijkt zo impulsief, terwijl zijzelf de koele mathematische berekendheid zelve was. Ook al een neef verloren. Mn exlief haar broer, enzo nog meerdere gevallen van redelijk dichtbij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | ||
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |