Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Ga jij betogen in Brussel op 9/11?
Ja, ik ga betogen tegen de islamisering van Europa 6 30,00%
Ja, ik ga betogen omdat ik tot extreemrechts behoor 0 0%
Nee, ik ben zelf een moslim! 3 15,00%
Nee, ik ga tegenbetogen want ik hoor tot extreemlinks 11 55,00%
Aantal stemmers: 20. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 11 september 2007, 12:59   #181
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Het lijkt me vrij duidelijk waarom ik het waanzinnig vind.

'Als iets verboden is, dan mag elke vorm van geweld dienen om te zorgen dat het stopt.'
Dat heeft niets meer met het doel van een overheid te maken. Dat heeft met puur machtsgeweld en het gebruiken van het machtsmonopolie te maken. Dat vind ik waanzinnig. En ik dien geen overheid die zo redeneert.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 13:00   #182
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Denk je? Niet uit angst voor de gevolgen ivm voor- en tegenstanders die in confrontatie zouden komen?
Mss es peilen bij de forummers hoeveel mensen in hun omgeving positief reageerden op deze betoging? In de mijne bitter weinig en nee dan heb ik het natuurlijk niet over moslims.
De meesten noemen het provocatie.

Hier laat men jaarlijks de KKK hun betoging doen omdat het grondwettelijk niet kan geweigerd worden ondanks er jaarlijks een hoop tegenbetogers opdagen. In jullie geval gaat het enkel en alleen over de schrik die jullie hebben van de islam. Reden temeer om te betogen tegen de groeiende invloed van die kanker in Europa.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 13:01   #183
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Mensen, het is maar al te duidelijk dat er hier misbruik van het monopolie op geweld is gemaakt.
Ik kan het mij zelfs permitteren om volgende beschuldiging te uiten via iemand die werkzaam is in de administratie van de gemeente Brussel zelf: Thielemans' bedoeling was om op die manier duidelijk te maken dat alle andere Vlamingen die ooit zin zouden hebben om in Brussel te betogen, het signaal te geven dat ze aan hetzelfde zich mogen verwachten.
En vermits ik toch hier en daar met mijn neus ergens tussen zit: er zou ook in Brussel binnenkort een corruptieschandaal kunnen uitbreken, het onderzoek is wel nog gaande
Oud 11 september 2007, 13:03   #184
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Het lijkt me vrij duidelijk waarom ik het waanzinnig vind.

'Als iets verboden is, dan mag elke vorm van geweld dienen om te zorgen dat het stopt.'
Dat heeft niets meer met het doel van een overheid te maken. Dat heeft met puur machtsgeweld en het gebruiken van het machtsmonopolie te maken. Dat vind ik waanzinnig. En ik dien geen overheid die zo redeneert.
Dramatisering troef. Elke vorm van geweld.... Een paar matrakjes en een paar arrestaties. Hoeveel mensen zijn er reeds opgenomen in het ziekenhuis? De overheid verbiedt het, er komen er toch op af en ze worden opgepakt. Daarmee is de kous af. Doden of gewonden vallen er niet. Waanzinnig, nee. Logisch, ja.
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 13:03   #185
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Je moet me niet overtuigen van dingen die ik al gezien had.
Mijn vraag was of politiegeweld bij verboden betogingen voor jou OK is, en zo ja, in welke gevallen niet en in welke gevallen wel?
Daar hoef ik mij niet over uit te spreken. Feit is dat deelnemen aan een verboden betoging risico's inhoudt, en ik zal maar veronderstellen dat de deelnemers rekening hielden met die risico's. Zoniet zijn het hypocrieten. Zeg me eens, hoe hadden die politiemensen die betoging met zachte hand moeten ontbinden , dan ??
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 13:04   #186
Master Yoda
Partijlid

Master Yoda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Hier laat men jaarlijks de KKK hun betoging doen omdat het grondwettelijk niet kan geweigerd worden ondanks er jaarlijks een hoop tegenbetogers opdagen. In jullie geval gaat het enkel en alleen over de schrik die jullie hebben van de islam. Reden temeer om te betogen tegen de groeiende invloed van die kanker in Europa.
Er is maar één soort kanker in Europa en dat is de belachelijke, onzinnige, ridicule extreem-rechtse haat tegen alles wat en iedereen wie "anders" is.
Oud 11 september 2007, 13:04   #187
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Denk je? Niet uit angst voor de gevolgen ivm voor- en tegenstanders die in confrontatie zouden komen?
Dat natuurlijk ook. Men weet hoe gewelddadig moslims omgaan bij woorden van kritiek. Niemand is de cartoonrellen vergeten. Dhimmie Thielemans zeker niet, hij vreesde het ergste van zijn verrijkend kiesvee.

Citaat:
Mss es peilen bij de forummers hoeveel mensen in hun omgeving positief reageerden op deze betoging? In de mijne bitter weinig en nee dan heb ik het natuurlijk niet over moslims.
De meesten noemen het provocatie.
Tja, moslims en hun dhimmies noemen alles een provocatie als het in hun islamitisch kraam niet past.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 13:05   #188
Bometal
Burger

Standaard

Democratie op zijn best ...

Recht op vrije meningsuiting ?

Dus als ik van de trein zou stappen met een t-shirt met een slogan erop, zou ik gearresteerd worden ? Sjonge sjonge, wat is het toch fijn een "belg" te zijn ...

Ik hoop dat de internationale pers goed zijn oogjes opentrekt en morgen leuke stukjes schrijft ... (Want de VRT zal het waarschijnlijk toch weeral met de "rode" mantel der liefde bedoezelen )
Bometal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 13:06   #189
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
De gewone Vlaming heeft wederom een duidelijk bewijs gekregen dat hij, om de islamisering van Europa tegen te gaan, slechts bij één partij terecht kan. Respect voor Vanhecke en Dewinter, ze zijn het nog niet verleerd!
wat? den onozelaar uithangen, natuurlijk niet, hebben ze al ooit ies anders gedaan,....
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 13:07   #190
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dramatisering troef.
Liefst. En zoveel mogelijk als het gaat om overheidsgeweld.

Citaat:
Elke vorm van geweld.... Een paar matrakjes en een paar arrestaties.
Die niét nodig waren.
De overheid dient op te treden om geweld te verminderen. Niet om geweld te vermeerderen.

Citaat:
Hoeveel mensen zijn er reeds opgenomen in het ziekenhuis? De overheid verbiedt het, er komen er toch op af en ze worden opgepakt. Daarmee is de kous af. Doden of gewonden vallen er niet. Waanzinnig, nee. Logisch, ja.
Waanzinnig dus. Zeker in het geval van de Leuvense betoging. Dat was helemaal gestoord.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 11 september 2007, 13:08   #191
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
wat? den onozelaar uithangen, natuurlijk niet, hebben ze al ooit ies anders gedaan,....
Nog eentje die kruipt in de hoop zijn 72 maagden te verdienen.
Oud 11 september 2007, 13:09   #192
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Bepaald geen wereldnieuws dus ... ? Wat saai, zullen die "rechtsen" het dan nooit eens leren? Geen stenen gegooid, geen bommetje, geen brandstichting, werkelijk helemaal niets dat zou kunnen bijdragen aan het amusement voor de kijkbuiskinderen.
Oud 11 september 2007, 13:10   #193
Webcrusader
Provinciaal Statenlid

Webcrusader's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
Arkoun : filosoof
Arkoun : moslim

Een wetenschapsfilosoof die darwinisme bekritiseert is ook geen filosoof-af.
Filosoof zijn = kritisch denken (oa). Da's nu net wat Arkoun doet. En hij bidt elke dag, leest de Koran en doet mee aan de moslim-feesten. Hij is dan ook moslim. Een kritische moslim, maar wel een moslim.

mutatis mutandis voor Ramadan
Ik denk niet dat jij Arkoun zo persoonlijk kent hé?
Het is niet omdat ik af en toe een kerk bezoek, kerst en pasen vier dat ik een echte Katholiek ben. Stel ik ontken de onfeilbaarheid van de paus, dan stel ik mezelf toch buiten de Katholieke kerk.

Hetzelfde geldt voor Arkoun, hij wil de Islam wijzigen en juist hierdoor stelt hij zich buiten de Islam... want je mag de Islam niet wijzigen. Heb je het nu begrepen of niet?
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking.
De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam.

''
Webcrusader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 13:13   #194
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
want je mag de Islam niet wijzigen.
Alé, nog zo ene die kan spreken voor en over anderen.
Oud 11 september 2007, 13:14   #195
Spanks
Vreemdeling

Spanks's schermafbeelding

Standaard

Schandalig dat hier nog mensen zitten die deze aanfluiting op de vrije meningsuiting toejuichen.
Spanks is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 13:15   #196
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Master Yoda Bekijk bericht
Er is maar één soort kanker in Europa en dat is de belachelijke, onzinnige, ridicule extreem-rechtse haat tegen alles wat en iedereen wie "anders" is.
Wat een haat tegen ons. Omdat wij 'anders' zijn dan jij?
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 13:15   #197
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Alé, nog zo ene die kan spreken voor en over anderen.
Hij zegt enkel wat Mo gedicteerd heeft en wat geen enkele moslim in vraag durft te stellen.
Oud 11 september 2007, 13:16   #198
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Master Yoda Bekijk bericht

Zeg struisvogel, dat b.v. de helft van de moskeeen in GB geleid worden door fundamentalisten noem jij onschuldig 'anders zijn'?
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 13:17   #199
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ja, want als je dat doet, ben je onmiddellijk géén Moslim meer.

Cirkelredenering, noemen ze dat.
Oud 11 september 2007, 13:18   #200
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Zeg struisvogel, dat b.v. de helft van de moskeeen in GB geleid worden door fundamentalisten noem jij onschuldig 'anders zijn'?
Hij maakt weliswaar vorderingen. Hij durft ze niet meer "verrijkend" te noemen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be