Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 september 2007, 14:33   #181
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Au revoir.

Ik vind het triestig dat ik je idd niets heb kúnnen bijleren, ondanks verwoede pogingen.
Je bent zielig
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 14:35   #182
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Schat, je weet nog niet nauwelijks hoe waar dat is.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 20:48   #183
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ohjee. Van San.
Ohjee, argumenten op...

Citaat:
Je haalt nu eens 3 zaken aan waarvan de kans dat het religieus geïnspireerd is nu eens echt nihil is.
Omdat veruit de meeste slachtoffers autochtonen zijn, is de kans erop dat het religieus ondersteund is vrij groot.

Citaat:
Je legt me woorden in de mond. Lieg dus niet. Dankje.
Dit is te mooi om waar te zijn. Tnx.
Sta me toe hier straks even op terug te komen.

Citaat:
Heb ej zijn boek al eens gelezen? Zo nee; ik raad het je aan. Dat is net iets genuanceerder dan deze zinnentjes. Die ik overigens vrij goed kan plaatsen. Daar ik zijn boek heb gelezen.
Bedankt voor de goede raad, maar ik zie en ervaar al meer dan 20 jaar hoe "Botsende Beschavingen" hier en elders in Europa meer en meer praktijk begint te worden, vooral de islam met de rest van de niet-islamitische culturen.
Btw, heb jij de on-line versie van de koran al gelezen, die ik overigens ook vrij goed kan plaatsen, die ik je enkele weken geleden toestuurde ? Zo nee, ik raad het je aan...

Citaat:
Ik heb een afschuwelijke hekel aan cultuurrelativisme. Ik ben dan ook een transculturalist die de Ander aankijkt als die hier komt Zijn. Maar ik denk dat het nuanceverschil tussen die 2 u nog niet bekend is. Ik verwijt u dat ook niet.
Tiens, en hoe kijkt u dan aan tegen het islamitische Zijn van de Ander, want daar gaat het hier over, als die uw transculturele visie verwerpt, op basis van zijn onderwerpingsideologie die volledig haaks staat op het individuele zelfbeschikkingsrecht, van u en mij ?
Kan u hierin enige nuance scheppen ?

Citaat:
Helaas, maar je bent aan het ijlen. Maar dan echt. Je vergist 'niet alle moslims ter wereld staan klaar om het Westen te vernietigen' met 'het westen is in alle mate inferieur aan de Islam'. Ik zeg enkel het eerste. Jij denkt precies het 2de te lezen.
Gelieve me hierover te quoten, over wat ik volgens u meen te denken, anders vrees ik dat u het bent die ijlt en nog geen klein beetje.

Citaat:
Neen, ik heb dat te danken aan de vrijheidsliefde van Westerlingen. Een zelfde vrijheid die ik ook wil geven aan moslims.
[i]
Vraag u dan eens eerlijk af of de moslims die u eventueel kent, even veel 'vrijheidsliefde' koesteren als u, los van hun koranische hersenspoeling uiteraard (als dat voor de meeste van hen al zou gaan), en of ze bereid zouden zijn diezelfde liefde voor uw en hun individuele vrijheid te handhaven, als in de toekomst de sharia hier ingang vindt.

Praat er anders eens over op school met een islamitische medeleerling.
Laat je me daar eventueel iets over horen ? Ben er vrij benieuwd naar.
Dbv.

Of nog beter, vraag het eens aan een imam naar keuze, dan ben je zeker van onversneden informatie uit eerste hand en kun je, bij onverhoopte discussiepunten, deze vrome man eventueel pareren met citaten van Huntington...
U kan natuurlijk ook, terwijl u hem recht in de ogen kijkt, tegen deze authentieke islamkenner zeggen dat hij ijlt of nogal grappig is.
Alleen vrees ik dan voor een nogal dringend doorgevoerde transculturele herziening van uw fuzzy begrip, over wat heet 'vrijheidsliefde'.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 20:59   #184
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ohjee, argumenten op...
Ik ga simpelweg niet alweer een 'Van San-discussie' voeren.
Citaat:
Omdat veruit de meeste slachtoffers autochtonen zijn, is de kans erop dat het religieus ondersteund is vrij groot.
Hoe weet jij dat de meeste slachtoffers autochtoon zijn?

Citaat:
Bedankt voor de goede raad, maar ik zie en ervaar al meer dan 20 jaar hoe "Botsende Beschavingen" hier en elders in Europa meer en meer praktijk begint te worden, vooral de islam met de rest van de niet-islamitische culturen.
Ahja? Het enige dat ik echt ervaar zijn maatschappelijke debatten. Maar echt botsingen? Enfin, ja. Maar kun je dat niet een beetje relativere? Van welke orde zijn die botsingen volgens u?

Citaat:
Btw, heb jij de on-line versie van de koran al gelezen, die ik overigens ook vrij goed kan plaatsen, die ik je enkele weken geleden toestuurde ? Zo nee, ik raad het je aan...
Heb je me die doorgestuurd?
Ik ben niet geïnteresseerd in de Koran. Enkel in het concrete gedrag van mensen, onafhankelijk van hun motivatie.

Citaat:
Tiens, en hoe kijkt u dan aan tegen het islamitische Zijn van de Ander, want daar gaat het hier over, als die uw transculturele visie verwerpt, op basis van zijn onderwerpingsideologie die volledig haaks staat op het individuele zelfbeschikkingsrecht, van u en mij ?
Waarom zou dat mijn mening over het feit dat het een persoon is veranderen? Ik ken genoeg mensen die totalitaire ideologieën hebben. Ik be- of veroordeel die personen daar niet anders over. Dat is hun recht.

Citaat:
Gelieve me hierover te quoten, over wat ik volgens u meen te denken, anders vrees ik dat u het bent die ijlt en nog geen klein beetje.
Ik maakte er een karikatuur van. For the sake of argument.

Citaat:
Vraag u dan eens eerlijk af of de moslims die u eventueel kent, even veel 'vrijheidsliefde' koesteren als u, los van hun koranische hersenspoeling uiteraard (als dat voor de meeste van hen al zou gaan), en of ze bereid zouden zijn diezelfde liefde voor uw en hun individuele vrijheid te handhaven, als in de toekomst de sharia hier ingang vindt.
De shari'a gaat hier geen ingang vinden, dus het is een hypotethische vraag die zelfs niet eens een greintje werkelijkheidswaarde heeft. Ik snap dan ook niet het relevante omdat te vragen.

Citaat:
Praat er anders eens over op school met een islamitische medeleerling.
Laat je me daar eventueel iets over horen ? Ben er vrij benieuwd naar.
Dbv.
Vragen over 'wat als de shari'a hier ingang vindt', vind ik allemaal vrij irrelevant.
Tenzij 2% van de bevolking ineens de macht heeft om de wet te veranderen.

Citaat:
Of nog beter, vraag het eens aan een imam naar keuze, dan ben je zeker van onversneden informatie uit eerste hand en kun je, bij onverhoopte discussiepunten, deze vrome man eventueel pareren met citaten van Huntington...
U kan natuurlijk ook, terwijl u hem recht in de ogen kijkt, tegen deze authentieke islamkenner zeggen dat hij ijlt of nogal grappig is.
Wat wil je nu dat ik precies vraag?
'Hey, als er hier een totalitaire ideologie zich compleet kan manifesteren, is er dan nog vrijheid?' Het antwoord kan ik je al geven, hoor. Maar het is niet relevant omdat het niet gaat gebeuren.

Citaat:
Alleen vrees ik dan voor een nogal dringend doorgevoerde transculturele herziening van uw fuzzy begrip, over wat heet 'vrijheidsliefde'.
Ik ken genoeg mensen die niet houden van vrijheid. Alleen al op dit forum kan ik er zo 20 aanduiden. Dycore - iemand die zelfs actief lid is van de VLD - heeft zelfs schrik van vrijheid.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 11 september 2007, 21:18   #185
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Je legt me woorden in de mond. Lieg dus niet. Dankje.
Bon, tijd dus om eventjes te recapituleren waar jij het over hebt.

Ikke:
"Leren ze je daar op de univ ook iets over de maatschappelijke redenen en ideologische drijfveer van een bepaalde en nogal in het oog lopende demografische factor in Europa ?
Mss wordt het stilaan tijd, om de vrij nuchtere mening van deze meneer koenraadelst.com/dutch. over de bepaalde drijfveer van die bepaalde en nogal in het oog springende bevolkingsgroep in de studie van pol&soc op te nemen..."

Jij:
"Als die onderbouwt is en relevant voor de leerstof. Het onderstaande stukje dus niét.
Ik vind zijn visie - heb zijn website al gezien - vrij grappig.
Ikke: Islamoloog aan de KUL en UG Koenraad Elst, is
vrij grappig en niet relevant voor pol&soc ?

Jij:
Zie je bovenste quote.

Jou vloek aan mijn persoon is hiermee ontkracht, inslikken dus je galgroene rochel.
Hey, het lijkt er wel ineens op dat jij het in feite bent die te pas en te onpas pietje de leugenaar uithangt of anderen woorden in de mond legt.
Heb je nu al last van vroegtijdige dementie ?
In dat geval mag je deze post asap vergeten. Bye now.
Oud 11 september 2007, 21:21   #186
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Ik maakte er een karikatuur van. For the sake of argument.
Dat vat uw hele 'transculturele' visie goed samen, een karikatuur.
Oud 11 september 2007, 21:31   #187
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bon, tijd dus om eventjes te recapituleren waar jij het over hebt.

Ikke:
"Leren ze je daar op de univ ook iets over de maatschappelijke redenen en ideologische drijfveer van een bepaalde en nogal in het oog lopende demografische factor in Europa ?
Mss wordt het stilaan tijd, om de vrij nuchtere mening van deze meneer koenraadelst.com/dutch. over de bepaalde drijfveer van die bepaalde en nogal in het oog springende bevolkingsgroep in de studie van pol&soc op te nemen..."

Jij:
"Als die onderbouwt is en relevant voor de leerstof. Het onderstaande stukje dus niét.
Ik vind zijn visie - heb zijn website al gezien - vrij grappig.

Ikke: Islamoloog aan de KUL en UG Koenraad Elst, is
vrij grappig en niet relevant voor pol&soc ?

Jij:
Zie je bovenste quote.

Jou vloek aan mijn persoon is hiermee ontkracht, inslikken dus je galgroene rochel.
Hey, het lijkt er wel ineens op dat jij het in feite bent die te pas en te onpas pietje de leugenaar uithangt of anderen woorden in de mond legt.
Heb je nu al last van vroegtijdige dementie ?
In dat geval mag je deze post asap vergeten. Bye now.
Neen, je hebt me nog steeds woorden in de mond gelegd.

Ik zal het proberne heel simpel uit te leggen.
Ik zeg niet dat Koenraad Elst niet relevant is voor pol en soccers. Ik zeg dat die bepaalde visie niet relevant is.
Dat verschil is toch niet zo moeilijk?
Oud 11 september 2007, 21:32   #188
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat vat uw hele 'transculturele' visie goed samen, een karikatuur.
Wat is 'mijn' transculturele visie?
Oud 11 september 2007, 21:37   #189
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Wat is 'mijn' transculturele visie?
Famous own words... "Ik ben dan ook een transculturalist die de Ander aankijkt als die hier komt Zijn."

Weet je zelf nog wel wat je zegt of is het toch vroegtijdige dementie ?
Oud 11 september 2007, 21:41   #190
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Famous own words... "Ik ben dan ook een transculturalist die de Ander aankijkt als die hier komt Zijn."

Weet je zelf nog wel wat je zegt of is het toch vroegtijdige dementie ?
...ik zou dat eerder een boutade noemen. Het vat in de kern zowat samen waarvoor ik sta, ja.
Oud 11 september 2007, 21:43   #191
Diego Raga

Standaard

Citaat:
...ik zou dat eerder een boutade noemen. Het vat in de kern zowat samen waarvoor ik sta, ja.
Je staat dan ook op maatschappelijk drijfzand.
Oud 11 september 2007, 21:45   #192
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Oké.
Oud 11 september 2007, 22:14   #193
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
2. de grenzen 'hermetisch' af te sluiten
\o/

Eindelijk snap je het.
Oud 11 september 2007, 22:17   #194
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat een verrassing dat van alle mensen net jij intellectueel oneerlijk is. =')
Oud 11 september 2007, 22:18   #195
Praetorian

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Standaard

Citaat:
Wat een verrassing dat van alle mensen net jij intellectueel oneerlijk is. =')

Grenzen dicht.
Oud 11 september 2007, 22:20   #196
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Onmogelijk en onwenselijk. ;
Oud 11 september 2007, 22:22   #197
Praetorian

Standaard

Citaat:
Onmogelijk en onwenselijk. ;
Natuurlijk kan dat. Het kan zelfs morgen. Zo moeilijk is dat niet om douaneposten opnieuw compleet te bemannen en een elektronisch net op poten te zetten. Duitsland deed het wel met de grens aan Polen. Nu door de EU maakt het niet meer uit, ze worden overspoeld op een legalistische manier.
Oud 12 september 2007, 10:34   #198
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Natuurlijk kan dat. Het kan zelfs morgen. Zo moeilijk is dat niet om douaneposten opnieuw compleet te bemannen en een elektronisch net op poten te zetten. Duitsland deed het wel met de grens aan Polen. Nu door de EU maakt het niet meer uit, ze worden overspoeld op een legalistische manier.
We zetten scherpschutters aan de grens die betaald worden per immigrant die afgeschoten wordt. Dat is mogelijk dus doen we het, hé Adrian?
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 11:57   #199
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Je hebt het nog steeds niet goed begrepen, Dycore.

Ik snap niet dat jij maar zo eng kunt kijken.
Oud 12 september 2007, 11:58   #200
Praetorian

Standaard

Citaat:
Je hebt het nog steeds niet goed begrepen, Dycore.

Ik snap niet dat jij maar zo eng kunt kijken.
Ik snap niet hoe jij een kosmopolitisch idee hebt over de EU.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be