![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen weigeren omwillen van hun geslacht is dicriminatie...mag dat?
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Net op Radio 1 de Vlaamsche moslima Victoria Vandenweetikveel gehoord die werd geïnterviewd over het onderwerp in kwestie.
Er werd weer wat afgeknuffeld met de koran - de joernaliste sprak dat woord trouwens in perfect arabisch uit - en het heerlijke relativisme teelde wierig. We krijgen het letterlijk met de paplepel in onze strot gedouwd. Media = politiek. Islam = politiek. |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeg nu niet dat ze een probleem heeft met dat recht! Anderzijds kan Victoria voor ernstiger problemen zorgen. victoria heeft heel haar zwangerschap bij Gynaecologe X laten volgen, maar krijgt een spoedbevalling terwijl Gynaecologe X op verlof is, of alvast niet beschikbaar. dus wil victoria gynaecologe XX om haar te helpen. Echter: terzelfdertijd ligt Circe daar te kermen, die haar zwangerschap heel de tijd door die gynaecologe XX heeft laten volgen, en dus wenst dat diezelfde arts ook de bevalling begeleidt. Voor Victoria blijft slechts één optie: dokter van wacht, gynaecoloog Y. Vindt iemand dat Victoria dan kan eisen dat de dokter van Circe haar begeleidt terwijl Circe zich dan maar moet tevredenstellen met mijnheer Y? Ik alvast niet!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 15 september 2007 om 13:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Banneling
|
![]() Oplossing voor alle moslims
Chemische castratie |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Circe moet inzien dat we in een multiculturele samenleving wonen, en ook rekening houden met de wensen van andere culturen in haar land. Circe kan kiezen tussen de mannelijke en de vrouwelijke gynaecoloog, die arme moslima heeft die keuze jammergenoeg niet. Als de man van Circe daarvoor problemen zou maken, dan moet het medisch personeel onmiddelijk de politie verwittigen, en een gerechtelijke procedure tegen haar man inzetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat ik de oplossing gevonden heb:
Verplicht uniform voor de artsen en verpleegkundigen van de dienst BEVALLINGEN:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Gouverneur
|
![]() respect?
Als vroedman werd ik ook, net als Dr Van Wymeersch, de laatste 3 maanden 4 maal geweigerd om een vrouw in arbeid bij te staan. Vorige zondag liep het zodanig uit de hand dat ik zelf het verwijt kreeg dat ik geen respect had voor deze keuze! Dat (moslim)vrouwen aardig opkijken omdat ineens een vroedman hen zal begeleiden tijdens arbeid en bevalling, daar kan ik zeker inkomen. Waar ik het wel moeilijk mee heb is dat ze me gaan beoordelen op hetgeen ik ben (=man) en niet op hetgeen ik kan (=deskundige). Mijn uiteindelijke en voornaamste doel is een gezonde baby op de buik van die kersverse moeder te krijgen en om dat te bereiken zijn nu eenmaal een aantal –intieme- handelingen nodig. Als we met elkaar wensen samen te leven, elkaars godsdienst willen tolereren dan kan dit enkel door respect te hebben voor elkaar, maar dan moet ze ook van beide kanten komen. Wim Moerman vroedman AZ StLucas Gent donderdag 27 september 2007 |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ooit ga je leren nuanceren.
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar WIJ doén dat veel te weinig!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat niet belet dat ik serieus onder de indruk ben van wat een professionele vroedman vindt van de actuele situatie. Is het echt zo erg ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Godverdomme laat dat wijf dan lopen en kijk er niet meer naar. Dat ze een andere zoeken, maar verspilt gij daar uw tijd niet meer aan. Als ze niet willen, willen ze niet en daarmee uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al deze dingen zijn het gevolg van de promotie van het "behoud van eigen cultuur": ze moésten zich helemaal niet aanpassen remember. Ze mochten hùn cultuur behouden en wij hadden er toch geen.
Ondertussen vergeet men dat in hùn cultuur geen of amper klinieken bestaan en dat ze ginder thuis bevallen met de dorpsvroedvrouw. Maar zoals in de meeste van die specifieke gevallen wil men wèl eigen cultuurbehoud, maar tevens de positieve gevolgen van onze niet-bestaande cultuur. Dat er hier meer mannelijke dan vrouwelijke gynaecologen zijn, is een gevolg van onze niet-bestaande cultuur, dat er ondertussen meer vrouwen zijn is een gevolg van onze niet-bestaande recentere cultuur waarin vrouwen gelijke kansen krijgen. Dat er hier een schitterende gezondsheidszorg is, en eveneens een gevolg van onze niet-bestaande cultuur. Maar wie A zegt moet B zeggen: als zelfs die positieve gevolgen van onze niet bestaande cultuur hen niet aanstaat, dat ze dan voor hun eigen niet opgeleide vroedvrouw kiezen en thuis bevallen. Zo moeilijk is dat toch allemaal niet?
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het heeft allemaal weinig met cultuur te maken. In Marokko kent men dit probleem NIET: elke vrouw laat zich daar behandelen door zowel vrouwelijke als mannelijke artsen (vraag het maar eens eens gynaecologe De Temmerman die in Marokko heeft gewerkt). Feit is dat hier de moslimmannetjes lijden aan een ziekelijke en xenofobe angst dat een man hun vrouw zou kunnen zien, laat staan er aan komen. Dit alles tast hun EER als man aan (het enige waarmee de ultraconservatieven zich rechthouden), de eer van de moslimman in Europa hangt immers samen met wat er tussen de benen van de vrouw zit. Voor de rest worden die moslimvrouwen en meisjes opgehitst door extreemrechtse predikers in moskeeën en vzw's zoals 'jongeren voor islam' en 'ayat', die daarenboven nog subsidies krijgt van de Vlaamse Gemeenschap, die daarmee de achteruitgang en regressie financiert.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |