![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
De VVD heeft toch nog snel doorgezet in deze vreemde affaire. Rita zal nu waarschijnlijk binnenkort met een nieuwe partij komen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Europees Commissaris
|
![]() Of, wie weet, toch naar Wilders overstappen....
Feit is dat het in Nederland momenteel bijzonder leuk om volgen is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vreselijk slechte zet van de VVD.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Europees Commissaris
|
![]() Wilders zou eerder "bij Verdonk" moeten komen dacht ik zo., ze kan vanzelfsprekend een partij beginnen met als slogan "Eigen volk Eerst".. oeps
vergissing : dat mag niet in Nederland omdat zoiets aan Mussert zou herinneren..
![]() |
#186 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien was ze beter opgestapt uit de tweede kamer en lid gebleven van de VVD om binnen een paar jaar een gooi te doen naar het voorzitterschap.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat Verdonk betreft, dit zat eraan te komen. Mocht ze een partij beginnen, dan weet je dat ze zich tussen de VVD en PVV( of PvdV) zal positioneren. Als wat rechts van het CDA zit zal flink verdeeld worden. (Lijkt een trend want links is ook behoorlijk versnippert.) De lijsttrekkersverkiezing was een verkiezing tussen vleugels, terwijl nu juist een partijleider de hele partij bijeen moet kunnen houden. Ookal zou Rutte in de toekomst ooit weg moeten, dan nog werkt Verdonk te polariserend, zowel binnen haar partij als in de samenleving, om dat geschikt te kunnen doen. Ze heeft zich namelijk door haar optreden, bij haar tegenstanders nog onmogelijker gemaakt. Ze heeft aangetoond niet goed tegen verkiezingsnederlagen te kunnen bij de interne verkiezing; kandideer je jezelf dan moet je rekening meehouden dat ze zo onverstandig ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Europees Commissaris
|
![]() Over Jean-Marie Dedecker gesproken, is hij niet iets voor Rita Verdonk? Hebben ze niet iets van verwantschap? Ze zijn allebei stronteigenwijs, maken ruzie voor ze er zich zelf van bewust zijn, en hebben een gelijke slogan: 'Ik doe wat ik zeg'. Zullen ze niet samenwerken op politiek gebied?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Verdonk bij Wilders lijkt me eigenlijk raar, die zal niet braaf een Wilderscloon #10 of zo worden, die zal effectief haar gezicht op televisie tonen en haar gedacht zeggen.
Ik denk ook dat ze toch iets zinnigers te zeggen heeft dan Wilders...kortom : zit Wilders er wel op te wachten dat iemand zijn éénmansproject komt kapen ![]()
![]() |
#191 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat wel een goede mogelijkheid zou zijn, is dat ze als kartel de verkiezingen ingaan. Hun programma is denk ik best wel te verzoenen, hoewel ze beide autonoom willen blijven.
Da's alleen niet zo gewoonlijk in Nederland. ![]() Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 16 oktober 2007 om 20:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
|
![]() Citaat:
Nu wel nog wachten op verkiezingen, knap lastig als je niet in de regering zit, dan kan je hem niet doen vallen. ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#193 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Nederland kan men wel pogen hetze te maken over één onderwerp, waarvan men weet dat er onenigheid bestaat binnen de coalitie. Je zou bijvoorbeeld de homo-adoptieregeling er via de progressieve partijen met een meerderheid doorheen kunnen drukken, dan stapt de ChristenUnie uit het kabinet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
|
![]() Zij lijkt mij op een bepaalde manier zo loyaal, dat zij met een lijstverbindings-aanbod als eerste de VVD zou begunstigen.
![]() |
#197 | |
|
![]() Citaat:
Verdonk, tsja. Ze zou iets gemeen kunnen hebben met Dedecker maar is er te dom voor. Ik heb een tijd gedacht dat het een slecht mens is maar ze is gewoon oerdom, zoals bleek uit haar debat met de auteur van 'Het multiculturele drama'' Paul Scheffer. Haar ambitie komt voort uit ijdelheid. Verdonk liegt voortdurend en is een slecht bestuurder. Wilders is veel slimmer en een scherp debater. Ik denk dat als je deze drie toch wilt vergelijken, de Vlaming er als beste uitkomt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
|
![]() Nog een observatie over Wilders: Ik ben bang dat hij eindelijk de juiste toon te pakken heeft. Als hij het 'Schande'' en ""Schandelig'', alsook het gescheld achterwege laat en meer: ''Ik zeg wel eens dat het lijkt alsof alles wat er van D66 is overgebleven in de rechterlijke macht is terechtgekomen'' gebruikt (taakstrafdebat), weet iedereen precies wat hij bedoelt, legt hij de vinger op de zere plek en combineert hij humor met scherpte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
|
![]() "Vertrouwen" vind ik niet de juiste term, eerder voorspelbaarheid zoals ik die meen te zien; bovendien heb ik nog nooit VVD gestemd.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 17 oktober 2007 om 02:49. |
![]() |
![]() |