![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
Bekijk resultaten enquête: "Hebben we het recht om ons belg zijn te behouden binnen vlaanderen ?" | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
22 | 39,29% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
34 | 60,71% |
Aantal stemmers: 56. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Daarom vroeg ik je ook als je straf je geholpen heeft. Ik ben voorstander van een ander soort straffen als jij blijbaar hebt gekregen. De vraag was oprecht; ik wou gewoon eens weten hoe jij als ex-gedetineerde je straf hebt ervaren. Blijkbaar als nutteloos. Dat is jammer. Misschien met een andere straf had je nu een andere kijk op je verleden. Heb je wroeging of spijt?
Laatst gewijzigd door Maes_P : 30 september 2007 om 21:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
na 2 jaar voorarrest hebben ze al iets hoor, ze zullen het anders niet risceren... 5 Dagen kun je krijgen met een valse tip, dan hebben ze al héé sterke vermoedens nodig om je de volgende 30 dagen te laten verblijven
![]() |
![]() |
#183 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Mijn argument was nu net: als je na 2 jaar toch nog onschuldig blijkt te zijn, heeft het parket zware fouten gemaakt. Maar daar ben jij het dus mee eens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Weet u dan niet dat er gevallen bekend zijn in belgie van mensen die 5 jaar in voorarrest zaten en dan werden vrijgesproken? Al wat het parket moet aanbrengen is een anonieme tipgever of gewoon zeggen dat ze er vanovertuigd waren dat het bewijsmateriaal sluitend was en u kan oprotten voor uw vergoeding. En zelfs als u ze krijgt, het gebeurt soms, denkt u dan dat alles in orde is? zal uw vrouw, uw gezin, er nog zijn na 5 jaar gevangenis? Zal u uw job nog hebben? Het huis dat u aan het afbetalen was is reeds lang verkocht en u krijgt er een diepe schulden put bovenop. Een put van zo een orde dat er u, ironisch genoeg, alleen nog misdaad over blijft als ernstige kans om die ooit te vullen. Die 800 frank per dag - of hoeveel is het nu? - die u dan in het beste geval krijgt zullen u zeker het gevoel geven dat u een gelukkog man bent, heel zeker. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik weet wel dat je het met me eens was, maar blijkbaar had ik je post verkeerd geïnterpreteerd ![]()
![]() |
![]() |
#186 | |
|
![]() Citaat:
Alleszins begrijpt u niet hoe het op de raadkamer werkt, ze moeten helemaal geen sterke vermoedens/bewijzen hebben. Ze - het parket - zijn die namelijk aan het zoeken/onderzoeken. De raadkamer stelt zich niet de vraag ofdat u het gedaan hebt of niet, ze stellen de procureur de vraag of het nog nodig is dat u aangehouden blijft voor het onderzoek. En raad eens, die vindt het van groot belang dat u aangehouden blijft. Dat is nu eenmaal zijn job. Zo zegt die dan, we hebben gisteren huiszoeking gedaan, we moeten dat bewijsmateriaal nog onderzoeken. Aanhouding bevestigd. Tot volgende maand maar weer. Dan gebeurt er niets in het onderzoek, bijna een maand lang. En de dag voor u terug moet moet verschijnen doet men ergens weer een huiszoeking of ze pakken wat vrienden op van u. Hoort u de procureur het al zeggen op uw volgende raadkamerzitting? We hebben gisteren een huiszoeking gedaan, al dat bewijsmateriaal moet nog onderzocht worden. Aanhouding bevestigd. Tot volgende maand maar weer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Banneling
|
![]() Vlaamse boeven zullen meer plaats hebben in het gevang, en niet meer de indruk hebben dat ze in een buitenlandse gevangenis zitten.Vermits ze met weiniger zullen zijn word het eten mischien wat beter, en komt er meer geld vrij voor beroeps opleidingen, sportzalen, bibliotheken...Zo zie ik het tenminste.Zo zou het moeten.In overbevolkte gevangenissen kan er niets gedaan worden voor het integreren van delinquenten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Trouwens, ik heb er al honderden geweten die zeiden, ik heb dit nu wel niet gedaan, maar het is maar een kleine pijn voor al hetgene ze me niet voor gepakt hebben. Ik zeg niet dat ik het volste vertrouwen in het gerecht heb, maar geloof me, ik weet wel hoe het werkt.
Laatst gewijzigd door bentje : 30 september 2007 om 22:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | ||||||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Maes_P : 30 september 2007 om 22:16. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit alles heeft u zelf gezien en meegemaakt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
|
![]() Citaat:
Alleszins, weinig mensen komen "beter" uit de gevangenissen dan ze er zijn in gegaan. De meeste (misdadigers) zijn alleen maar gehard in de overtuiging dat de wetten, de politie, de staat, de vijand zijn. Iemand slecht behandelen en dan denken dat die er beter van wordt is als wereldbeeld tamelijk naief. Kijk, persoonlijk denk ik dat als ik iets uitsteek en ik word gestraft, ja dan heb ik pech gehad, daar kan ik mee leven. Mijn klacht betreft de mistoestanden die welig tieren in de Belgische gevangenissen. Hoe in wezen een gevangenis draait en verdiend op gevangenen is mensonwaardig, en dan heb ik het nog niet over hoe men mensen behandeld als beesten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() ja, waarom?
![]() |
#193 | |
|
![]() Citaat:
Honderden zegt u? Onschuldigen zegt u toch zelf, dat begrijp ik er toch uit. Dat als die zeggen tegen u, ik heb het niet gedaan u die ook daadwerkelijk gelooft. Honderden onschuldigen in de gevangenis, en waar precies is dat goed voor? Op dat princiepe kan men toch iedereen met een wagen om de zoveel tijd een boete sturen want u zal toch wel ergens zij het onbewust een verkeersovertreding hebben begaan. Ik vind het beter dat men gestraft wordt omwat men werkelijk gedaan heeft, zo lukraak, u zal wel eens iets gedaan hebben en daarvoor deze straf vind ik niet echt een goed systeem ![]() Laatst gewijzigd door HAMC : 30 september 2007 om 22:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
|
![]() Bentje spreekt van tijdens de gentse feesten, 10 dagen per jaar niet te vergeten.
En zo een concertje van een slechte punkgroep waar in antwerpen dan een klein percentje van de gevangenisbevolking kan gaan naar kijken - 50 man of zoiets, van de 750 -, wel dat maakt het leven niet echt beter in de gevangenis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Onschuldigen is veel gezegd, ik zei: "Trouwens, ik heb er al honderden geweten die zeiden, ik heb dit nu wel niet gedaan, maar het is maar een kleine pijn voor al hetgene ze me niet voor gepakt hebben." Maar vergeet niet, iedereen in de gevangenis is: "onschuldig"
![]() |
![]() |
#196 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Juridisch heb je volkomen gelijk...
![]() |
![]() |
#198 |
Gouverneur
|
![]() Fier zijn omdat je Belg bent van Marokkaanse origine? Dat mag gerust voor mijn part, maar ik zou liever hebben dat je zei: 'ik ben fier omdat ik van Marokkaanse origine ben en me ondanks alle hindernissen in België heb kunnen integreren en goede contacten heb met mijn autochtone landgenoten.'
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Partijlid
|
![]() Is er een discusie over een Belg van Marokaanse afkomst, beging men gelijk over criminaliteit. Tjonge jonge.......
Over vooroordelen gesproken............. Wat heeft dat er nu eigenlijk mee te maken, dat lijkt me anders ook nog eens een andere (zinloze) topic |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |