![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Bestaat er een schepper? | |||
Ja zeker weten, het kan gewoon niet anders... |
![]() ![]() ![]() |
17 | 23,61% |
Ik heb mijn vermoedens maar het is best mogelijk want... |
![]() ![]() ![]() |
13 | 18,06% |
Neen want... |
![]() ![]() ![]() |
42 | 58,33% |
Aantal stemmers: 72. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik niet.
Het is kronkelen en draaien dat het niet mooi meer is. Zoals je nu al pagina's lang aan het doen bent...
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 5 oktober 2007 om 17:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() God bestaat en daarmee uit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Er zijn zo'n 4.000 religies actief op de wereldbol. Over welke god heb je het?
![]() |
#185 |
Banneling
|
![]() Neen, u probeert met alle macht (fanatisme?) aan te tonen dat er geen god is. En u komt met allerlei argumenten, de ene al minder geslaagd dan de andere. Waarom u dit doet mag joost weten. Ik zeg dat ik het niet weet of er een god bestaat, maar dat ik het niet uitsluit. Dat is, in een notendop, de hele discussie.
Laatst gewijzigd door system : 5 oktober 2007 om 17:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dus er zijn 4000 manieren om expressie te geven aan je geloof in god. So what? Vrijheid, blijheid.
Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 5 oktober 2007 om 17:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Oude wijn in nieuwe zakken. Opgewarmde kost met een sausje om de smaak te verdoezelen. Wat schattig.
![]() |
![]() |
#188 |
Europees Commissaris
|
![]() Niemand kan het bestaan van God bewijzen. Zelfs ik niet.
![]() Wie me een beetje kent weet dat ik niet geloof in goden, doch respecteer ik de keuze van andere mensen die geloven in goden, heiligen ... Al zal ik nooit iemand die achter een dogma aan loopt 100% begrijpen. Ik ben ook onwetend, ik ben ook maar een mens, maar daarom stel ik mezelf niet tevreden met het simpele feit van: er was een schepper (hoe vaag kan het?) en de kous was af? We weten het niet! Dus waarom zou ik akkoord gaan met de stelling dat er een schepper zou zijn? |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hoe zou ik kunnen geloven in iets waarvan ik sterk twijfel of het bestaat? Dat is net (niet) geloven. Voor gelovigen bestaan er goden of 1 god, en niet-gelovigen zijn net niet 100% overtuigd van het bestaan ervan. Maar het punt is, een niet-gelovige erkent zijn onwetendheid - Een gelovige daarentegen zegt het te weten, en zegt dat alles ontstaan is uit een schepper, maar kan het niet bewijzen. Het zijn toch gelovigen die hier de bewijzen moeten voeren niet? Het zijn toch zij die het bestaan van god(en) verkondigen? Als ik beweer dat het universum dat wij kennen in feite een scheet van een alien is, moet ik dat maar staven. Het is dan niet aan anderen om het tegendeel te bewijzen. Maar het leuke is dat je het niet KAN bewijzen, dus de discussie is eindeloos. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 5 oktober 2007 om 18:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 5 oktober 2007 om 18:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
|
![]() De bewijslast ligt dan ook bij de gelovige die beweert dat god(en) bestaat.
![]() |
![]() |
#194 | |
|
![]() Citaat:
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
|
![]() Citaat:
Idd, er zijn geen aanwijzingen om het bestaan van god(en) aan te nemen.
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
|
![]() Citaat:
![]() edit: En niet genoeg aanwijzingen? Waarom spreekt men er al duizend jaar over? Jij leeft in een frigobox denk ik. ![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 5 oktober 2007 om 18:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
|
![]() Natuurlijk bestaat er een schepper met de naam Allah. Hij heeft z'n wetten doorgegeven via zijn profeet en de Qur'an is het stoffelijk geworden bewijs van z'n bestaan.
De modernste legers op aarde, onder leiding van slangen en varkens (aka: De VN en Amerika) slagen er niet in de strijdende geloofsbroeder die enkel beschikt over z'n geloof & een primitief wapen te stoppen. Ook België zal op een dag naar mekka knielen. Vrijwillig als het gaat, op de grond geduwd en de nek -manu militari- gedraaid als't moet.
![]() |
#199 |
|
![]() Argumentum ad antiquitatem
![]() |
![]() |
#200 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |