Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 oktober 2007, 01:26   #181
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
7000 is te weinig.

Voor elke stoemp 100 zweepslagen op zijn minst.
Je bent aan het spammen. Heerlijk, hè?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2007, 01:26   #182
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Ik doe dat niet af met "ze moesten maar weten wat ze begonnen waren".Ik ben tegen barbaarse wetten.Ik lig dan ook niet te zeveren dat "regels regels zijn". In deze niet, en elders ook niet.Waar het mij hier om ging, was aantonen hoe dom Raf soms te werk gaat, ondanks de ongetwijfeld zeer hoge dunk die hij blijkbaar van zichzelf heeft.
Ja, dat had ik wel door.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2007, 01:29   #183
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik ben niet van mening veranderd.

En je bent écht Carl, ik wist het! Welcome back!
U raaskalt, liberalist. Is dat goed Nederlands voor u ? Of moet ik terug in de woordenboek gaan zoeken?
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2007, 01:30   #184
Heftruck

Standaard

Citaat:
Maar het is echt niet in alle moslimlanden zo hoor. Enkel Saoudi-Arabië, Iran, en nog een paar kleine prutlanden doen dat. Er zijn genoeg moslimlanden waar je wel vrij kunt leven. Jordanië, Turkije, Egypte, allemaal landen die echt wel een bezoek waard zijn!
Iran is ook een mooi land hoor. Van Saoedi-Arabië weet ik niets.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2007, 01:30   #185
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U raaskalt, liberalist. Is dat goed Nederlands voor u ? Of moet ik terug in de woordenboek gaan zoeken?
De-nial, is not a river in Egypt.
Oud 7 oktober 2007, 07:45   #186
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ja, het was dom van hem om zo stellig het ''regels zijn regels''-principe te hanteren. Wat dat betreft mag hij best eens met zijn neus op de feiten worden gedrukt. Maar om het nu af te doen met ''ze wisten wat hun te wachten stond'' gaat me veel te ver. De sharia is een barbaarse toestand die zo snel mogelijk overal afgeschaft moet worden.
Daar is helemaal niets doms aan. Regels zijn inderdaad regels en horen ook toegepast te worden. Ik ben en blijf daar zeer rechtlijnig in. Wat wèl dom is, is om dat principe zonder ook maar de minste vorm van nuance door te trekken naar een geheel andere plaats en een geheel andere situatie, meer bepaald naar een - wat mensenrechten betreft - onderontwikkeld land. Die twee hebben inderdaad de wetten van hun land overtreden en ik kan me erbij neerleggen dat ze daarvoor gestraft worden, ook al vind ik het gruwelijk dat twee volwassen mensen, die niemand schade berokkend hebben met hun "misdaad", überhaupt gestraft worden. Wanneer het echter gaat om de strafmaat die tegenover hun "misdaad" gezet wordt, gaat de vergelijking niet langer op. De straf die deze twee sukkelaars moeten ondergaan, is een regelrechte foltering en gaat dus een pure aanfluiting van de meest elementaire rechten van de mens. Oók d�*t is een principe waaraan ik veel belang hecht en beide principes sluiten elkaar niet uit; ze vullen elkaar aan. Jij mag het idiote gewauwel van manta wat mij betreft gerust als een "leuk retorisch truukje" (blijven) beschouwen; voor mij blijft het idioot gewauwel, een discussieforum onwaardig. Maar ja, over smaken en kleuren valt niet te twisten zeker?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2007, 08:21   #187
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar het is echt niet in alle moslimlanden zo hoor. Enkel Saoudi-Arabië, Iran, en nog een paar kleine prutlanden doen dat. Er zijn genoeg moslimlanden waar je wel vrij kunt leven. Jordanië, Turkije, Egypte, allemaal landen die echt wel een bezoek waard zijn!
Egypte is niet toleranter wat betreft homoseksualiteit. Ook DAAR is het een misdrijf.

En Turkije ..... dat is geen moslimland zoals in Pan-Arabië. Ze hebben hun eigen versie van Islam, zelfs hun eigen moskee's.
Oud 7 oktober 2007, 08:31   #188
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik doe dat niet af met "ze moesten maar weten wat ze begonnen waren".Ik ben tegen barbaarse wetten.Ik lig dan ook niet te zeveren dat "regels regels zijn". In deze niet, en elders ook niet.Waar het mij hier om ging, was aantonen hoe dom Raf soms te werk gaat, ondanks de ongetwijfeld zeer hoge dunk die hij blijkbaar van zichzelf heeft.
Daar zijt ge summa cum laude in geslaagd.
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2007, 09:02   #189
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, die quote van Raf stond in een draad over een echtpaar dat was betrapt op seks in het openbaar en daarvoor 5oo euro boete kreeg.

""Iemand'' heeft in deze draad exact dezelfde woorden gebruikt als Raf daar. Vandaar. Het was een afrekeningetje met Raf.
Helemaal niet ...
Dat noemt men consequent zijn en blijven ... Als het hier van toepassing is op inbreuken tegen de wetgeving , dan is dat ginder ook het geval ...
Daar hebben er 2 de wet overtreden , en ze zijn gepakt , en worden gestraft ...
Ze kenden de gevolgen van het overtreden van de wet ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2007, 09:07   #190
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, het was dom van hem om zo stellig het ''regels zijn regels''-principe te hanteren. Wat dat betreft mag hij best eens met zijn neus op de feiten worden gedrukt. Maar om het nu af te doen met ''ze wisten wat hun te wachten stond'' gaat me veel te ver. De sharia is een barbaarse toestand die zo snel mogelijk overal afgeschaft moet worden.
100% gelijk !!! Maar zolang de wet in dat land niet is veranderd moeten ze zich maar aan de regels houden , daar gaat het om ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
Oud 7 oktober 2007, 09:26   #191
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Daar is helemaal niets doms aan. Regels zijn inderdaad regels en horen ook toegepast te worden. Ik ben en blijf daar zeer rechtlijnig in. Wat wèl dom is, is om dat principe zonder ook maar de minste vorm van nuance door te trekken naar een geheel andere plaats en een geheel andere situatie, meer bepaald naar een - wat mensenrechten betreft - onderontwikkeld land.
Dus toch nuanceren Zodat het in je plaatje past ???
Je had zelf ook gesteld dat er niet genuanceerd moest worden ...
Het lijkt me dommer om de overtreding daar te maken als men weet dat de gevolgen daar niet menselijk zijn ...
Citaat:
Die twee hebben inderdaad de wetten van hun land overtreden en ik kan me erbij neerleggen dat ze daarvoor gestraft worden, ook al vind ik het gruwelijk dat twee volwassen mensen, die niemand schade berokkend hebben met hun "misdaad", überhaupt gestraft worden
Daar gaat het dus om ... In dat land is het WEL een misdaad ,en volgens de wetten aldaar berokkenen ze er wel schade door . Een overtreding van de wet is een overtreding ... Daarom moet ik of een ander er nog niet mee akkoord gaan hé ..
Citaat:
Wanneer het echter gaat om de strafmaat die tegenover hun "misdaad" gezet wordt, gaat de vergelijking niet langer op. De straf die deze twee sukkelaars moeten ondergaan, is een regelrechte foltering en gaat dus een pure aanfluiting van de meest elementaire rechten van de mens. Oók d�*t is een principe waaraan ik veel belang hecht en beide principes sluiten elkaar niet uit; ze vullen elkaar aan
Dat het hier om een gruwelijke en onmenselijke straf gaat , dat zal niemand ontkennen ...
Maar zolang het een schande is om slecht te spreken over de islam kan er niets aan veranderd worden , integendeel , andere moslimlanden gaan waarschijnlijk ook op een ultra-onmenselijke manier homo's achtervolgen ... Daarom blijft het voor mij een raadsel dat men deze "religie" zo blijft toelaten ....
Trouwens , al eens aan gedacht dat jouw fanatisme hier mensen naar extremen duwt ...
Citaat:
Jij mag het idiote gewauwel van manta wat mij betreft gerust als een "leuk retorisch truukje" (blijven) beschouwen; voor mij blijft het idioot gewauwel, een discussieforum onwaardig. Maar ja, over smaken en kleuren valt niet te twisten zeker
Wat jij gewauwel noemt , wordt door andere forumgebruikers omschreven als "Raffen" ...
Zaken uit de context trekken , quotes aanhalen die er goed bijklinken ...
Het enige dat ik dan nog achterwege laat is het uitdagen van mensen tot ze in de fout gaan zodat het driehoekje kan gebruikt worden om weer een streepje op't palmares toe te voegen ...
Oud 7 oktober 2007, 10:08   #192
Winterhamer
Banneling

Standaard

Terwijl die imams wel jongetjes in hun kont bonken

maar dat valt volgens hun niet onder homosexualiteit maar onder pedofilie en dat is legaal in Arabie.
Winterhamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2007, 10:10   #193
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Saoedi-Arabië zal dat nooit lukken. Als de Westerse wereld druk voert op dit land (thuisland van de Islam, Mekka), zal de hele Islamitische wereld in opstand komen. Hier gelden de wetten van de Islam. Er is niets dat we kunnen doen, behalve natuurlijk het land buitensluiten.

Vanaf het moment dat we geen olie meer uit dat land nodig hebben, handelsblokkades opleggen.
Oud 7 oktober 2007, 10:11   #194
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Winterhamer Bekijk bericht
Terwijl die imams wel jongetjes in hun kont bonken

maar dat valt volgens hun niet onder homosexualiteit maar onder pedofilie en dat is legaal in Arabie.
Bron?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 7 oktober 2007, 10:19   #195
Winterhamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Bron?
Weleens van de pedo priesters gehoord ? nou bij die imams is het geen haar beter.

1 pot nat

een imam is een priester in de islam, en die neukt ook jongetjes alsof het moet.

Laatst gewijzigd door Winterhamer : 7 oktober 2007 om 10:20.
Winterhamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2007, 10:21   #196
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weleens van de pedo priesters gehoord ? nou bij die imams is het geen haar beter.

1 pot nat

een imam is een priester in de islam, en die neukt ook jongetjes alsof het moet.
Niet helemaal. Ieder kan een imam zijn. Voor priesterschap moet je opgeleid worden, en goedgekeurd.
Oud 7 oktober 2007, 10:32   #197
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1 pot nat

Ik herhaal: bron?

Citaat:
Oud 7 oktober 2007, 10:37   #198
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Bron?

http://www.telegraaf.nl/binnenland/a...01.ece?cid=rss

Oud 7 oktober 2007, 10:40   #199
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Bron?

http://www.telegraaf.nl/binnenland/a...01.ece?cid=rss

Tiens... Ik lees nergens in dat artikel dat dit gebruikelijke praktijken zijn voor imams en evenmin dat pedofilie legaal is in Arabië... In welke alinea staat dat precies?

Citaat:
Oud 7 oktober 2007, 10:41   #200
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Aisha ... Aisha...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be