![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Enorm off-topic:
De wetgever: artikel 8 van het koninklijk besluit van 21 februari 1939. Voor het vertrek moet de gezagvoerder alle fototoestellen laten deponeren op een plaats die hij in het oog kan houden. Alle passagiers zijn verplicht hun fototoestel af te geven aan de gezagvoerder. Voor het vertrek moeten alle fototoestellen ook verzegeld worden. Alle fototoestellen moeten vermeld worden in het reisdagboek. Verboden mosselen te plukken aan de kust De wetgever: de wet van 22 augustus 1901 wijzigt artikel 13 van het decreet van 16 december 1811 op de mosselvangst. De mosselvangst is verboden, behalve wanneer er een machtiging bij Koninklijk Besluit is. Verboden met elkaar te trouwen voor prinsen en prinsessen van het Belgische en Nederlandse vorstenhuis De wetgever: decreet nr. 5 van 24 november 1830 betreffende de eeuwige uitsluiting van de familie Oranje-Nassau van enige macht in België + Artikel 60 grondwet. Het zijn zwakke voorbeelden, maar waarom mag er bv. wel gerookt en met de radio resp. gps gespeeld worden in de wagen maar niet gegeten of getelefoneerd? Of nee, dat eten is alleen voor vrachtwagenchauffeurs. Anti-vrachtverkeer, de wet volgt dus wel degelijk de maatschappij.
![]() |
![]() |
#184 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Merde, ik had moeten wedden.
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat het artikel betreffende de twee vorstenhuizen betreft, is het niet zo moeilijk daar de historische context van te achterhalen. De scheiding tussen Nederland en België is destijds niet zo smoothly verlopen... Er zit dus en zekere logica in die rechtsregel. Anyway, als gewone sterveling heb je daar niet zo heel veel last van, is het wel? Verder denk ik dat roken achter het stuur tegenwoordig ook verboden is, net zoals eten achter het stuur...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik weet perfect over welke buurt het gaat. Het gaat er daar zo marginaal aan toe dat je niet anders kan verwachten. Ik denk zelfs dat het wel meer gebeurt, alleen kan men zich meestal nog inhouden tot iets verderop waar een afgelegen gebied is, waar geen camera's staan.
Grappig dat er staat 'een drukke uitgaansbuurt in Bilzen'. Alsof er meer dan één uitgaansbuurt is, en alsof je het uitgaansbuurt kan noemen. ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 6 oktober 2007 om 00:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Het doet er niet toe of ze toegepast worden, het gaat er om dat ze toegepast kunnen worden, als de wetgever het wil. M.a.w. als je dan komt klagen omdat je een boete hebt gekregen omdat je met je gsm met ingebouwd foto-toestel in een vliegtuig zat, terwijl dat naast de zetel van de 'captain' had moeten liggen met ne dikke strik rond, ook niet klagen. Roken achter het stuur is enkel verboden voor vrachtwagenchauffeurs, maar dan niet omwille van de veiligheid maar omwille van de rookvrije werkomgeving. Ik ben het er ook mee eens, maar als een gsm vasthouden met een hand als een halsmisdaad wordt gezien (net als 34 rijden in een zone 30 om drie uur 's nachts), hoe zou roken dan safe zijn? Hoeveel ongevallen zijn er al niet gebeurd omdat de ene of de andere zijn safke heeft laten vallen? Allemaal maar om te zeggen: Als u vindt dat de wet de maatschappij volgt... Van wat droomt u dan 's nachts?
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Hij (zij?) heeft gelijk. Het leven is kort, geniet er van.
![]() |
![]() |
#192 |
|
![]() Het is een zij.
![]() Dat daar camera's hangen is redelijk normaal en zelfs bevordelijk voor die buurt: er zijn daar al meermaals ernstige delicten gebeurd. De strafmaat is belachelijk. Het feit dat ze hiervoor een strafblad krijgen is ronduit smerig, en een laffe manier om die jongeren hun toekomstkansen af te hypothikeren. De rechter heeft het koppel duidelijk voor meer gestraft dan wat ze gedaan hebben, in mijn ogen. Maar als je weet dat rechters hun uitspraak door het aantal ogen van een dobbelsteenworp vlak voor de uitspraak kunnen beïnvloed worden, is dat niet verwonderlijk. Bovendien hebben we nu eenmaal geen gedeeld waardenkader en hebben mensen onderling zelfs een verschillend niveau van ethische ontwikkeling. Als de mens op één gebied geen overeenstemming kan vinden, is het dus wel daarop.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 6 oktober 2007 om 00:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rafke en andere Edina's gingen nog verder, zij kloegen de rechter aan die een weliswaar verouderde wet, toepaste. In hun ogen was hij een onversneden racist omdat ...........hij de wet toepaste. Laatst gewijzigd door daiwa : 6 oktober 2007 om 01:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Verder helemaal mee eens. Dit duidt op gerechterlijke willekeur en zou dus niet mogen in een land zoals belgie beweert er een te zijn. De rechter had wettelijk zelfs kunnen beslissen dat het hier niet om een strafbaar feit ging. Maar het blijft dus nog altijd: Alle dieren zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere. Zeker als de rechter jaloers is. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Welke wet dan wel? En hebben ze gewonnen?
Laatst gewijzigd door Animalman : 6 oktober 2007 om 01:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat men bloothoofds moet verschijnen op een rechtbank. Nu waagde een rechter in Antwerpen toch wel om die wet toe te passen en allochtonen die met een hoofddeksel verschenen daarop te wijzen zeker, het kot was te klein. Raf en andere Edina's kloegen die rechter niet aan via een rechtbank, maar wel hier op het forum. Het was volgens hen een rasechte racist, en dat allemaal omdat de man de wet toepaste. Laatst gewijzigd door daiwa : 6 oktober 2007 om 01:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Waar sommige mensen zich mee bezig houden. Volgens mij zegt de koran trouwens dat enkel de vrouwen van de profeet hun bolleke moesten bedekken, maar ja... De Islam! Dat ik daar niet eerder op gekomen ben! Als er een stel wetten uitblinkt in het disproportioneel beteugelen van menselijk gedrag is het wel de sharia zeker? Te laat.
Laatst gewijzigd door Animalman : 6 oktober 2007 om 01:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
|
![]() Ik heb een hekel aan al zulk soort "confrontaties" maar zou toch nooit boven 15.- € gaan, tenzij er KINDEREN mee door volwassenen in zouden worden betrokken want dan zelfs in het minst schadelijke geval minimaal een maandsalaris; nouja, als ik het omschreven voorval juist heb begrepen vind ik een symbolisch VIJFJE "rijkelijk genoeg".
![]() |
#199 |
|
![]() Raar; wat dan als iemand (nog) geen strafregister heeft?
![]() |
#200 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gezien dit vonnis, lijkt het me een lucratieve bezigheid om eens wat van die parken en parkings af te struinen ... 500€ voor het fotooke... of nog een strafblad erbij!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |