![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
|
![]() Citaat:
RTL 4 is een beetje te vergelijken met VTM denk ik. Het is samen met Nederland 2 de best bekeken tv-zender van Nederland. RTL 5 is een overbodig kanaal waar alleen tweederangsprogramma's worden uitgezonden, terwijl Yorin zich meer richt op jongeren. Het is het kanaal dat Veronica, tot 1995 een publieke omroep, enkele jaren geleden heeft verlaten en dat inmiddels op een ander kanaal bij SBS is ondergebracht. SBS 6 is te vergelijken met RTL 4 in het soort programma's, hoewel het minder populair is. Net 5 richt zich met zijn programma's vooral op middelbare hoogopgeleiden en vrouwen (schijnt ![]() Het marktaandeel van de publieke omroepen in Nederland ligt rond de 35% (in jaren met grote sportevenementen is dat altijd hoger), dat van de Holland Media Groep rond de 25% en dat van SBS op bijna 20%. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
|
![]() Citaat:
De grootste omroep is de EO met bijna 600.000 leden, dat heel veel leden van de NCRV heeft overgenomen die niet meer voldoende het christelijke in hun omroep herkenden. Het is bekend dat veel christenen die zelf eigenlijk nauwelijks tv kijken toch de EO steunen met een lidmaatschap. Onder protestantse jongeren zijn de EO-jongerendagen wel heel populair. Maar wat spreekt katholieken dan aan in de EO eigenlijk? Het is toch een compleet andere religie waar de EO mee verbonden is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat de bijbelgetrouwheid van de EO bij heel wat conservatievere katholieken als iets positiefs wordt ervaren, vooral daar waar de RKK in België toch over het algemeen een tamelijk progressieve koers vaart. Ook is het zo dat bij de wat beter gestudeerde belijdende katholiek het meer intellectuele van de EO goed aankomt in vergelijking met het vaak niet zo hoog intellectueel gehalte van de pastoorspreken hier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik me niet vergis, is het wel de TROS die in Vlaanderen de hoogste kijkcijfers haalt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op de Nederlandse tv zag ik trouwens een reportage over die kerkunie, maar het werd me onmiddellijk dat die eenheid gepaard zal gaan met de afscheuring van de behoudsgezinde gemeenten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Minister-President
|
![]() Ik heb eens gelezen dat "Westenwind" hier populair is. En ik heb al geregeld interviews met de acteurs uit die reeks gezien. Maar ik weet niet van welke omroep dat is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Minister-President
|
![]() Oh, en Costa is hier ook wel populair. Zenden ze ook uit op kanaal 2. Of afgelopen zomer alleszins toch. Maar ik weet niet van welke omroep dat dat is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Uiteindelijk zullen er zich inderdaad gemeenten gaan afscheiden, maar kerkscheuringen zijn we in Nederland wel gewend. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Costa wordt hier uitgezonden door BNN op Nederland 2, dus dat moet jij ook kunnen zien. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Andries Knevel vind ik trouwens een heel getalenteerd interviewer en debatmoderator. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
|
![]() Citaat:
De flitspalen werken uitsluitend in Vlaanderen. De boetes moeten door Vlaanderen geïnd en gebruikt worden. Nu gaat dit ook nog naar Wallonië, alsof de miljardentransfers nog niet volstaan. |
|
![]() |
![]() |