Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 oktober 2007, 20:58   #181
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Ik wacht nog altijd op de reactie van de broekschijters van het VB.
die VBers hebben het druk tegenwoordig hé.
tis vakantie, de kinderen zijn thuis.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 21:03   #182
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Er is iets mis met "nabestaanden van de collaborateurs". Kan je even toelichten wat precies?

Dank bij voorbaat.
Of je het nu graag hoort (leest in dit geval, maar soit) of niet, maar het vlaamsnationalistisch vooroorlogse (en uiteraard ook tijdens) discours predikte nagenoeg evenveel Jodenhaat als de Duitsers themselves. Het zal je dan ook wel niet verbazen dat de nabestaanden van die collaborateurs eerst Volksunie en later VB en NVa hebben gestemd. De dag dat zowel NVa en/of het VB dat soort kiezers tegen de haren in zou strijken, zijn ze die hun stemmen kwijt. Vandaar mijn reactie op De Wever's uitschuiver.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 21:04   #183
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Neen, de katholieke Kerk heeft zelfs vele eeuwen in onmin geleefd met de joden. Of dit terecht was of niet, spreek ik mij niet over uit. Het Europese Christendom heeft zich reeds vroeg onafhankelijk ontwikkeld met machtsbasis Rome en later ook Constantinopel.
Zeer juist. Maar dat neemt niet weg dat we allemaal veel afweten van de Joodse cultuur via het Oude Testament (via de christelijke opvoeding van de meesten onder ons) en dat er toch wat verbondenheid is geweest tot voor kort (+-1960) met Jeroesjalaim.

Laatst gewijzigd door system : 30 oktober 2007 om 21:20.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 21:08   #184
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Of je het nu graag hoort (leest in dit geval, maar soit) of niet, maar het vlaamsnationalistisch vooroorlogse (en uiteraard ook tijdens) discours predikte nagenoeg evenveel Jodenhaat als de Duitsers themselves. Het zal je dan ook wel niet verbazen dat de nabestaanden van die collaborateurs eerst Volksunie en later VB en NVa hebben gestemd. De dag dat zowel NVa en/of het VB dat soort kiezers tegen de haren in zou strijken, zijn ze die hun stemmen kwijt. Vandaar mijn reactie op De Wever's uitschuiver.
Heel Europa was anti-Semitisch.
Of moet ik anders eens een paar quotes zoeken van 'onze' royals?
Oud 30 oktober 2007, 21:09   #185
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LLB Bekijk bericht
Beste Bart De Wever,

Wat hier nodig is dat zijn die vijf minuten politieke moed waar jullie altijd de mond van vol hebben als het over de splitsing van BHV gaat.
Deze keer gaat het om vijf minuten menselijke moed om ethische principes, om een verzoenend gebaar zonder revisionistische toevoegingen van het type maar, edoch, nochtans.

Gewoon zeggen: sorry, wat de Antwerpse joden is aangedaan in WO II was fout en niet alleen op het conto van de Duitse bezetter te schrijven. Sorry, ook het Vlaams-nationalisme is destijds door het rassendenken besmet geraakt. Dat openbaar verklaren. Een openbaar gebaar stellen zoals: samen met een rabbijn bloemen leggen op een symbolische plek zoals het Fort van Breendonk. Punt uit.

Punt uit wil zeggen:
- niet beginnen te zeuren over het vele goede dat Delwaide heeft gedaan. Dat is misschien wel waar, maar doet hier niet ter zake;
- niet beginnen zwammen over het idealistische karakter van de Vlaamsgezinde collaboratie. Dat is voer voor historici. Mensen die het slachtoffer zijn geworden - en hun nabestaanden - hebben geen behoefte aan een discours over de idealen van de daders;
- niet beginnen weer de schuld op België steken of beginnen over wat anderen zoals de communisten elders hebben gedaan;
-niet beginnen over het onrecht dat Israël de Palestijnen aandoet. Dat is nu en heeft dus niets met toen te maken.

Niet dat er op andere plekken over zulke dingen niet gepraat en gediscussieerd mag worden. Maar niet bij een welgemeend ethisch pardon voor het onmiskenbaar leed dat slachtoffers is aangedaan. Daar past alleen deemoed, stilte. Geen politiek.

(Tip: Je kunt misschien eens bellen naar Gianfranco Fini, de man die de MSI heeft omgevormd tot wat tegenwoordig Alleanza Nazionale heet. En die bewezen heeft een man te zijn met k... aan zijn lijf. Hij is zelfs naar Israel gegaan om bloemen neer te leggen bij het herdenkingsmonument van de Shoah. En zijn schuld was het ook niet, hij was ook maar de erfgenaam van)

Benieuwd naar jouw grootmenselijkheid.
Janssens had het in zijn speech over het gedrag van de overheids- of stads- en politiediensten tijdens de oorlog en de bezetting.

Dat de Joden onrecht werd aangedaan al voor de oorlog sinds de Kristalnacht weet iedereen, dat Joden werden vermoord en er getracht werd uit te roeien weet iedereen.

Tijdens elke oorlog gebeurden er steeds en altijd gruweldaden : ook in China, Japan, Polen, Rusland, de Balkan, Irak, Iran, Koeweit, Cambodja, Vietnam...

Ruanda, Joegoslavië amper 10-15 jaar geleden nog...

Ook daar werden mensen bijna uitgeroeid. Hebben die dan niets geleerd uit nooit meer oorlog ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 21:13   #186
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

En weeral blijkt welke verschrikkelijk ranzige manieren het Belgische establishment gebruikt om de Vlamingen onder de knoet te houden. Ik wálg echt van dit regime.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 21:14   #187
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
En weeral blijkt welke verschrikkelijk ranzige manieren het Belgische establishment gebruikt om de Vlamingen onder de knoet te houden. Ik wálg echt van dit regime.
en ik walg van bepaalde vlaamsnationalisten.
Oud 30 oktober 2007, 21:15   #188
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=system;3035732]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LLB Bekijk bericht

.

Ja maar als men iemand beschuldigt dan moet men wel in zijn recht in zijn schoenen staan. Anders moet men zwijgen.

Dit is een uitreksel van een mail van Louis Davids (zelf jood uit Antwerpen) en lange tijd redacteur van het Belgisch Israëlisch Weekblad, waarin hij het opneemt voor Delwaide.

Nu ter zake.Er werden en worden veel leugens verspreid over burgemeester Delwaide. Iemand beschuldigen is zeer gemakkelijk Er zijn bewijzen dat de oorlogsburgemeester joden heeft geholpen.Burgemeester Delwaide werd benoemd tot voorzitter van de vereniging Haifa-Antwerpen.Hem werd tijdens een bezoek aan deze Israëlische havenstad een galadiner aangeboden waar hij gehuldigd werd voor zijn verdiensten voor beide landen en tijdens een bezoek van de burgemeester van Haifa aan Antwerpen werd aan Delwaide op zijn kabninet en in mijn aanwezigheid het ere-burgemeesterschap aangeboden. Ik blijf trouwens op deze zaak uitvoerig stilstaan in mijn memoires waarmee ik nu bezig ben.

Vriendelijke groeten.

Louis Davids
Doet mij een beetje denken aan Schindlers list... er werden mensen gedeporteerd terwijl anderen werden gered door ze te laten ontsnappen of onder te duiken. Veel mensen moesten meewerken om er zo anderen te redden, zelfs hun eigen vel. Er waren soms moeilijke keuzes, verschrikkelijke keuzes vermoedelijk. Tegen de overmacht van de Duitsers en de Gestapo was soms niet veel te beginnen.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 30 oktober 2007, 21:18   #189
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Logisch, u bent dan ook een Belgicist. Uw rijk blijft echter niet eeuwig duren, Pietje.
Oud 30 oktober 2007, 21:19   #190
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Broekschijter Dewever heeft ondertussen zijn verontschuldigingen al aangeboden.
hij heeft zijn woorden in een juiste context kunnen plaatsen. De boel was weer eens opgeblazen om Vlaamse politici in discediet te kunnen brengen en hen tot toegevingen te dwingen aan de politieke onderhandelingstafel !

De reacties van de franstalige politici zijn nog schofferender dan die van Bart De Wever zelf ! Zoek maar op www.krantenkoppen.be
Oud 30 oktober 2007, 21:20   #191
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Logisch, u bent dan ook een Belgicist. Uw rijk blijft echter niet eeuwig duren, Pietje.
Nee, iedere vorm van nationalisme is mij vreemd. Maar jullie kennen uiteraard enkel zwart/wit.
Oud 30 oktober 2007, 21:21   #192
100% VLAMING
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Er is inderdaad een deel Vlaams-nationalisten, waar ik ook van walg.
Oud 30 oktober 2007, 21:22   #193
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 100% VLAMING Bekijk bericht
Dan begrijpen wij elkaar
Oud 30 oktober 2007, 21:23   #194
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan begrijpen wij elkaar
Dat is dan zeer goed.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 21:23   #195
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Nee, iedere vorm van nationalisme is mij vreemd. Maar jullie kennen uiteraard enkel zwart/wit.
Juist ja, dat vlaggetje in uw avatar is reclame voor de volgende voorstelling van circus 'Clown Bassie'. Was ik even vergeten.

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 30 oktober 2007 om 21:24.
Oud 30 oktober 2007, 21:24   #196
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Beste Max,

Heeft U een idee op hoeveel slachoffers de Shoah, Entlosung, Holocaust uiteindelijk afklokte ?

U lichtjes onderschattend,
virmiljoen
+/- 6.000.000 dacht ik, +/- 6.000.000 teveel

voeg daarbij de 20.000.000 Russen en de tientallen miljoenen anders slachtoffers tijdens WO II zonder die van WO I te vergeten.
Oud 30 oktober 2007, 21:27   #197
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 100% VLAMING Bekijk bericht
Je beseft toch dat je gewoon een nuttige idioot bent voor dit soort Belgicisten? Eens zien op hoeveel begrip je nog zult hoeven te rekenen van die kant wanneer er over de splitsing van BHV gestemd gaat worden.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 21:28   #198
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ik bespeur ook een Belgicistisch complot om in de aanloop naar 7 november de NVA te verzwakken.
Juist ! Geen splitsingen ook niet voor VLD voor hun valse vrienden Mer moet je daar niet achter zoeken !
Oud 30 oktober 2007, 21:29   #199
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist ja, dat vlaggetje in uw avatar is reclame voor de volgende voorstelling van circus 'Clown Bassie'. Was ik even vergeten.
Heeft niks met nationalisme te maken, maar eerder een reactie op de hordes aan leeuwenvlaggen.
Oud 30 oktober 2007, 21:31   #200
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Ik wacht nog altijd op de reactie van de broekschijters van het VB.

Jammer van De Wever.
die zwijgen als vermoord... elke commentaar wordt sowieso verkeerd geïnterpreteerd en hebben ze het weer eens zitten ! Als je ziet hoe ze Bart al hebben aangepakt in de media en de "wetstraat"
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be